Alternatieven voor windmolen aandelen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Alternatieven voor windmolen aandelen
Ik ben op zoek naar alternatieven, ik heb al in een paar cooperatieve beleggingen, a la ecopower en groenkracht.
Er zijn er natuurlijk nog, maar dit zou tegen de spreidingsregel gaan.
Als ik (en jullie) teveel pijlen richt op dit soort van markt en de politiek beslist ineens om een farce uit te halen dondert deze markt misschien ineen en ist gedaan met de +/- 6% opbrengsten!!!
Vraag is: welke bedrijven, sectoren kunnen een variatie zijn op dit thema?
Ik had al ergens eens iets gelezen dat warehousing (WDP) en andere real-estate toestanden wel iets kan zijn?
Er zijn er natuurlijk nog, maar dit zou tegen de spreidingsregel gaan.
Als ik (en jullie) teveel pijlen richt op dit soort van markt en de politiek beslist ineens om een farce uit te halen dondert deze markt misschien ineen en ist gedaan met de +/- 6% opbrengsten!!!
Vraag is: welke bedrijven, sectoren kunnen een variatie zijn op dit thema?
Ik had al ergens eens iets gelezen dat warehousing (WDP) en andere real-estate toestanden wel iets kan zijn?
Re: Alternatieven voor windmolen aandelen
Ik denk niet dat de overheid het lef zal hebben om te raken aan windenergie... Zonne-energie is altijd het zwarte schaap geweest, want laat ons eerlijk zijn, ze zijn van begin af aan zwaar overgesubsidieerd geweest. Ik volg je wel op vlak van spreiding, maar dan zou ik eerder kijken naar andere markten en niet aan de energiemarkt vasthouden. Er zijn zat coöperatieven die geld investeren in andere markten en die eveneens interessant (kunnen) zijn.
Misschien wel interessant: in-welke-cooperatieven-heeft-u-geinvesteerd-t12883.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien wel interessant: in-welke-cooperatieven-heeft-u-geinvesteerd-t12883.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Alternatieven:
Naast de klassieke financiële coöperatieven (Vb Landbouwkrediet) kun je ook 'aandelen' kopen van Triodos. Intekenen is nu gratis.
Veder kun je ook denken aan Microkredieten zoals alterfin.....je krijgt dan zelfs een belastingsvermindering. (niet te verwarren met de 180 euro vrijstelling op RV)
Naast de klassieke financiële coöperatieven (Vb Landbouwkrediet) kun je ook 'aandelen' kopen van Triodos. Intekenen is nu gratis.
Veder kun je ook denken aan Microkredieten zoals alterfin.....je krijgt dan zelfs een belastingsvermindering. (niet te verwarren met de 180 euro vrijstelling op RV)
Op het dividend van die Triodos aandelen betaal je wel 25% Belgische roerende voorheffing + 15% Nederlandse dividendbelasting.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Yaris,
dit was iets waar ik niet had bij stilgestaan. Het zal inderdaad wel kloppen want het is volgens Nederlands recht.
het is blijkbaar wel met een keuze dividend ?
Zou je ook 2 keer belast worden als je dan uiteindelijk de aandelen verkoopt ?
dit was iets waar ik niet had bij stilgestaan. Het zal inderdaad wel kloppen want het is volgens Nederlands recht.
het is blijkbaar wel met een keuze dividend ?
Zou je ook 2 keer belast worden als je dan uiteindelijk de aandelen verkoopt ?
Interessant. Ik wist niet dat zoiets bestond. Zijn er nog andere coöperatieven zoals Alterfin die de mensen in de ontwikkelingslanden helpen?JulusCesar schreef:Verder kun je ook denken aan microkredieten zoals Alterfin.
Zijn er coöperatieven die zich inzetten voor de natuur of het milieu (andere dan windenergie e.d.)?
Misschien eens bellen met de Bond Beter Leefmilieu. Hebben nu toch ook al iets bereikt... dus je moet kunnen hulp vinden.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
alterfin zit bij oxfam
Incofin cvso leunt dan weer aan bij grotere Belgische bedrijven en banken.
Er was ook nog een 'groenfonds' bij natuurpunt ; dit kwam in de problemen met zijn installateur van zonnepanelen.
Schijnt nu weer de beter te lopen.
Incofin cvso leunt dan weer aan bij grotere Belgische bedrijven en banken.
Er was ook nog een 'groenfonds' bij natuurpunt ; dit kwam in de problemen met zijn installateur van zonnepanelen.
Schijnt nu weer de beter te lopen.
Laatst gewijzigd door JulusCesar op 27 juli 2012, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie op de website van Incofin dat het dividend 2,5% bedraagt in 2011. Dit is toch niet veel voor aandelen. Misschien interessant voor spreiding. Men krijgt ook een eenmalige belastingvermindering van 5%. Ik heb Alterfin gekocht want die geven meer dividend.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Belastingvoordelen bij micro krediet aandelen
-vrijstelling van roerende voorheffing op de eerste schijf van 180€ van het dividend
Volgens mij samen te verrekenen met andere coöperatieve aandelen
-belastingvermindering gelijk aan 5% van de werkelijk gedane betalingen in dat jaar bij een erkend ontwikkelingsfonds. Jaarlijks kan u dus uw nieuwe investeringen in uw belastingaangifte indienen.
Concreet wil dit zeggen dat als u in 2012 bij voorbeeld voor 6.000 euro aandelen Alterfin koopt u een belastingvermindering krijgt van 300 euro in voor het aanslagjaar 2013 (voor de inkomsten 2012).
Er zijn echter volgende belangrijke voorwaarden:
de gestorte sommen moeten minimaal 375 euro (6 aandelen) bedragen in 2012.
de belastingvermindering bedraagt maximaal 310 euro in 2012, wat voor Alterfin overeenkomt met een investering van 6.187,50 euro (99 aandelen).
de aandelen moeten, behalve bij overlijden, gedurende ten minste 5 jaar ononderbroken in het bezit blijven van de inschrijver.
elke echtgenoot heeft recht op de volledige vermindering, indien de aandelen op zijn/haar persoonlijke naam zijn uitgegeven.
Ter informatie: het fiscaal attest dat een overzicht geeft van het bedrag dat in aanmerking komt voor de belastingvermindering voor 2012 zal u in april 2013 opgestuurd worden.
BRON website alterfin
Het is hierbij aangeraden om per belastingjaar slechts van één microkrediet organisatie te investeren.
Indien je wil aan spreiding doen lijkt het het meest éénvoudige om dan het jaar nadien een andere organisatie te nemen.
-vrijstelling van roerende voorheffing op de eerste schijf van 180€ van het dividend
Volgens mij samen te verrekenen met andere coöperatieve aandelen
-belastingvermindering gelijk aan 5% van de werkelijk gedane betalingen in dat jaar bij een erkend ontwikkelingsfonds. Jaarlijks kan u dus uw nieuwe investeringen in uw belastingaangifte indienen.
Concreet wil dit zeggen dat als u in 2012 bij voorbeeld voor 6.000 euro aandelen Alterfin koopt u een belastingvermindering krijgt van 300 euro in voor het aanslagjaar 2013 (voor de inkomsten 2012).
Er zijn echter volgende belangrijke voorwaarden:
de gestorte sommen moeten minimaal 375 euro (6 aandelen) bedragen in 2012.
de belastingvermindering bedraagt maximaal 310 euro in 2012, wat voor Alterfin overeenkomt met een investering van 6.187,50 euro (99 aandelen).
de aandelen moeten, behalve bij overlijden, gedurende ten minste 5 jaar ononderbroken in het bezit blijven van de inschrijver.
elke echtgenoot heeft recht op de volledige vermindering, indien de aandelen op zijn/haar persoonlijke naam zijn uitgegeven.
Ter informatie: het fiscaal attest dat een overzicht geeft van het bedrag dat in aanmerking komt voor de belastingvermindering voor 2012 zal u in april 2013 opgestuurd worden.
BRON website alterfin
Het is hierbij aangeraden om per belastingjaar slechts van één microkrediet organisatie te investeren.
Indien je wil aan spreiding doen lijkt het het meest éénvoudige om dan het jaar nadien een andere organisatie te nemen.
over 2012 volgende dividenden:
ecopower 0 %
beauVent 6 %
groenkracht 6 %
Vooral ecopower amateuristisch door teveel aandeelhouders en aldus kapitaal aan te trekken, en te weinig investeringen in de plaats waardoor ze geen dividend meer kunnen uitkeren. Bovendien doet de overheid ook zijn werk door te snijden in de groenstroomcertificaten. Het hele bedrijfsmodel van die coöperaties hangt iets teveel af van subsidies en daardoor onderhevig aan schommelingen in dividend en wat dus wat mij betreft niet bijzonder duurzaam... Is geen vrije markt ...
ecopower 0 %
beauVent 6 %
groenkracht 6 %
Vooral ecopower amateuristisch door teveel aandeelhouders en aldus kapitaal aan te trekken, en te weinig investeringen in de plaats waardoor ze geen dividend meer kunnen uitkeren. Bovendien doet de overheid ook zijn werk door te snijden in de groenstroomcertificaten. Het hele bedrijfsmodel van die coöperaties hangt iets teveel af van subsidies en daardoor onderhevig aan schommelingen in dividend en wat dus wat mij betreft niet bijzonder duurzaam... Is geen vrije markt ...
Het dividend dat Groenkracht voorstelt (6%) moet nu donderdag op de algemene vergadering nog wel goedgekeurd worden...
Vorige week tenslotte werd op de AV van LimburgWind een dividend van 5% goedgekeurd, net zoals vorig jaar.
Ecopower is met voorsprong (of eerder achterstand) het buitenbeentje qua dividend dit jaar...
Vorige week tenslotte werd op de AV van LimburgWind een dividend van 5% goedgekeurd, net zoals vorig jaar.
Ecopower is met voorsprong (of eerder achterstand) het buitenbeentje qua dividend dit jaar...
Ik heb 2 aandelen bij Courant d'air. Heb vandaag dividend gekregen. Ligt tussen de 5 en 6% denk ik.
Sweetlandethk schreef:Het dividend dat Groenkracht voorstelt (6%) moet nu donderdag op de algemene vergadering nog wel goedgekeurd worden...
In Berchem daarentegen
Je hebt dan ook nog Wase Wind, daar moet je wel eerst even klant geweest zijn om aandelen van te hebben. Hun resultaat komt ergens half september.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!