Amazon.de & Amazon.fr
Re: Amazon.de & Amazon.fr
handige site bevede, kende ik nog niet, gebruik altijd idealo punt de fr co punt uk maar deze lijkt handiger :-)
-
gast9876
Wa is dat voor een (k**)opmerking?Zoomb schreef:Ik herinner mij dat eind jaren 90 internet op mijn gsm niet lukte. Ik herinner mij dat eind jaren 90 online banking niet lukte. Ik herinner mij dat eind jaren 90...satsurfer schreef:tja, ik bestel al 13 jaar online....en herinner mij eind jaren 90 ook iets te willen bestellen op amazon.de, en het toen ook niet lukte....
Eind jaren 90 verstuurden ze elektronicaspullen (wél boeken!) niet naar BE! Net zoals bol.com voor elektronica ook -nog niet- naar BE verstuurt (zal binnen afzienbare tijd wél gebeuren).
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Bol verstuurt al electronica naar hier.
En hoe: begin deze maand 3 harde schijven gekocht bij Bol (3 x WD red 3TB OEM voor de thuisserver). Los in een kartonnen doosje ontvangen. Mijn beklag gedaan bij de klantendienst, als reactie gekregen als er iets aan scheelt ik ze altijd mag terugsturen.
Geen Bol.com meer voor mij. Bende amateurs.
Wij kopen jaarlijks voor ettelijke 1000-en euro's bij de Amazons (.de/.fr/.co.uk en some .es). De camelizer is handig voor alerts en prijshistorieken.
Touwens, die opmerking is van 4 jaar geleden. Let it go, satsurfer
En hoe: begin deze maand 3 harde schijven gekocht bij Bol (3 x WD red 3TB OEM voor de thuisserver). Los in een kartonnen doosje ontvangen. Mijn beklag gedaan bij de klantendienst, als reactie gekregen als er iets aan scheelt ik ze altijd mag terugsturen.
Wij kopen jaarlijks voor ettelijke 1000-en euro's bij de Amazons (.de/.fr/.co.uk en some .es). De camelizer is handig voor alerts en prijshistorieken.
Kan gebeuren als je je antwoord begint met "geen onzin verkopen"
Het is zoals hier al is gemeld. Enkel indien amazon.de een externe verkoper gebruikt, bestaat de kans dat het niet naar België kan verstuurd worden. Blijkbaar kan contact opnemen wonderen doen in zo een geval. Goede tip
.
Vandaag pakket aangekregen dat besteld is bij amazon.de. Een siemens allessnijder. Elektrisch toestel. Wat ik toch raar vind is dat de verzendingskosten (als ik er al heb bij amazon) gevoelig lager zijn als bvb van België naar België. Ik weet omdat ze zo groot zijn ze betere prijzen bekomen bij de transporteurs maar de Belgische bedrijven waar ik soms wil bestellen zijn toch bepaald niet klein.
Dit ter zijde maar om aan te leveren (wat ik beroepsmatig doe) stellen ze veel eisen en is het zeker geen gemakkelijke partner.
Hun service tov hun klanten vind ik dan wel goed
Het is zoals hier al is gemeld. Enkel indien amazon.de een externe verkoper gebruikt, bestaat de kans dat het niet naar België kan verstuurd worden. Blijkbaar kan contact opnemen wonderen doen in zo een geval. Goede tip
Vandaag pakket aangekregen dat besteld is bij amazon.de. Een siemens allessnijder. Elektrisch toestel. Wat ik toch raar vind is dat de verzendingskosten (als ik er al heb bij amazon) gevoelig lager zijn als bvb van België naar België. Ik weet omdat ze zo groot zijn ze betere prijzen bekomen bij de transporteurs maar de Belgische bedrijven waar ik soms wil bestellen zijn toch bepaald niet klein.
Dit ter zijde maar om aan te leveren (wat ik beroepsmatig doe) stellen ze veel eisen en is het zeker geen gemakkelijke partner.
Hun service tov hun klanten vind ik dan wel goed
Waarom geen gebruik gemaakt van de 14 dagen geld terug mogelijkheid?Oudere Jongere schreef:Bol verstuurt al electronica naar hier.
- Oudere Jongere
- Hero Member

- Contacteer:
Omdat die niet onvoorwaardelijk is. Het is geen "niet tevreden geld terug"-garantie, ze geldt niet meer eens je de antistatische zak openmaakt.Jhn schreef:Waarom geen gebruik gemaakt van de 14 dagen geld terug mogelijkheid?
Onder normale omstandigheden had ik nooit bij Bol.com besteld. Murphy sloeg keihard toe die week: Door drukte op het werk en een erg ziek familielid was thuislevering de enige optie. Ik had die schijven dringend nodig, Bol.com was flink duurder dan een serieuze componentenshop of Amazon maar levert 's anderendaags. Als ik ze ongeopend wou teruggesturen verloor ik daar nog meer tijd mee en had ik nog steeds geen harde schijven. Heb het er dan maar op gewaagd, na testen bleken ze ok te zijn. Hopen maar dat ze het niet voortijdig opgeven.
Tot zover zou je kunnen zeggen: Okee, eigen keuze. Alhoewel ik het daar niet mee eens ben, je verwacht toch dat de winkel waar je iets koopt basiskennis heeft van de producten die ze verkopen.
Soit, was ik de enige waarbij dit voorvalt zou ik er begrip voor kunnen opbrengen. Bleek echter dat ze niet alleen regelmatig harddisks op die manier verzenden maar ook bv geheugenmodules gewoon los verzenden in een bruine envelop. Bol.com is daar ook al herhaaldelijk op gewezen door andere klanten.
Ze kunnen of willen er blijkbaar niets aan doen. Sorry maar met zo'n bedrijf doe ik geen zaken.
Ik bestel regelmatig boeken online (meestal Engelstalig). Maar ik heb al een paar jaar niets meer bij Amazon besteld omdat ik steeds 'aanbiedingskosten etc' moest betalen. Het ging dan over een goeie 8 euro, zelfs al kostte het boek + leveringskosten minder dan 20 euro.
Ik heb bij Amazon DE, FR and UK besteld. Allemaal hetzelfde, en de boeken kwamen allemaal van Amazon zelf, dus geen andere aanvbieder via Amazon.
Ik had dit probleem niet met andere online boekenwinkels uit deze landen.
Is er ondertussen iets veranderd?
Ik heb bij Amazon DE, FR and UK besteld. Allemaal hetzelfde, en de boeken kwamen allemaal van Amazon zelf, dus geen andere aanvbieder via Amazon.
Ik had dit probleem niet met andere online boekenwinkels uit deze landen.
Is er ondertussen iets veranderd?
Ik bestel al mijn boeken bij Amazon (meestal UK) en ik heb nog nooit gehoord van 'aanbiedingskosten'. Bedoel je verzendingskosten? De hoogte hiervan kan je gedeeltelijk zelf bepalen (gewone of expresslevering). Meestal vraag ik een gewone levering en in vele gevallen wordt deze binnen de drie à vier dagen volbracht (niettegenstaande ze volgens hun berekening pas over 14 dagen geleverd worden). Ik heb ook opgemerkt dat de grootste vertraging bij BPost zit (hun lokale koerier voor gewone bestellingen). Zelfs met deze (gewone) kosten meegerekend en het wisselkoersverschil kom je nog stukken goedkoper uit dan hier in de lokale boekhandel (als je het boek al vindt!)frank schreef:... ik heb al een paar jaar niets meer bij Amazon besteld omdat ik steeds 'aanbiedingskosten etc' moest betalen.
Let wel op met bestellingen uit de US: dan komt er BTW bovenop
Vroeger vaak boeken besteld via bookdepository.co.uk
Maar nu nog zelden de goedkoopste...
De laatste keren gekocht via http://www.play.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis verzending op alles, maar je kan er geen electronica kopen.
Maar nu nog zelden de goedkoopste...
De laatste keren gekocht via http://www.play.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gratis verzending op alles, maar je kan er geen electronica kopen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
http://www.bookfinder.com" onclick="window.open(this.href);return false; ze geven de sites met de goedkoopste prijzen voor nieuwe en tweedehands boeken
Telkens als ik iets wil bestellen op amazon.de en de totale prijs is boven 20 euro veranderd de prijs ineens naar meer dan 40 euro als ik wil betalen. Ik heb dus nog niets besteld omdat ik geen zin heb om 40 of 50 euro te betalen voor iets wat normaal 23 euro kost.
De gratis verzending voor bestellingen op Amazon.de met verzending door Amazon zelf, krijg je nu enkel nog vanaf €29 bestelwaarde ipv €20. Op Amazon.fr is minimum bestelwaarde een tijdje geleden ook gestegen van €15 naar €25.
In DE is de btw ook iets lager dus de prijzen op de website zullen bij betaling iets hoger uitkomen.
Als ik iets zoek vergelijk ik op meerdere Amazon sites (.de,
.fr,.uk..) meestal is de Duitse goedkoopst
mobiel
.fr,.uk..) meestal is de Duitse goedkoopst
mobiel