Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Ik heb te weinig ervaring met een angstige markt en ik denk dat het geen zin heeft om in zo een angstige en volatiele markt voorspellingen te doen. Ook zijn er nog bedrijfsresultaten en de Amerikanen krijgen al 3% op 10 jaar.. Ik zou denken dat de 61,8fib dus de low van vandaag nu de steun is en het 9 daags gemiddelde en het 200 daags de weerstand. Het 200 daags gemiddelde is nu ook gebroken in de daggrafiek en het 50 daags begint er naar toe te lopen.
De ervaren kerels zitten nu met hun neus op de markt naar de intraday grafieken te kijken. Ik heb de indruk dat daar nu het spel gespeeld wordt omdat ze daar vandaag de gap wilden sluiten. Niks voor mij omdat minuut per minuut te volgen. Geef mij maar een bullmarket daar zie je zo de lows en de highs van een stijgend trendkanaal en geen angst van mensen.
-
anonymous38476
Dirk is zonder twijfel de meest toegewijde en geloofwaardige trol die ik ooit al ben tegengekomen. Credit where credit is due. Dirk houdt hier iedereen al maandenlang aan het lijntje. Elke keer dat je denkt dat de eeuwige "je schrijft onzin/zeg eens iets concreet"-discussie is beslecht, slaagt hij er in om opnieuw iedereen uit zijn kot te lokken met uiteindelijk gewoon dezelfde woorden in een andere volgorde; toch niemand die er iets van begrijpt 
Schol, op Dirk2 !
Schol, op Dirk2 !
Even over deze (pseudo)wetenschap:
Ik vind persoonlijk Techn.analyse één van de zaken om te bekijken wanneer ik investeer in een bepaald aandeel.
Het heeft zeker z'n waarde. Maar ik doe het in combinatie met andere zaken.
Voor mij is het belangrijk om te weten
- Of het aandeel een bepaalde dividendpolitiek heeft.
- Of het aandeel met een korting noteert, en zo ja, welke. Zo nee, hoeveel ik méér betaal dan de boekwaarde.
- Wat de fair value van het aandeel is, op basis van de verwachtingen voor de komende jaren.
- Wat de consenus rond dit aandeel is.