Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Warren Buffet zit net als alle fundamentele systemen met te hoge draw downs. (-59% in 75, -37% in 87, -49% in 2000, -50,7% in 2008)reteiP schreef: ↑31 augustus 2018, 10:45Dat klopt toch niet.De beste fundamentele systemen halen in de 9 % per jaar.
Buffet : 15 à 20% CAGR
En een te volgen systeem dat op FCF focust zoals "ask Friedrich" scoort ~16,5% CAGR.
(https://static1.squarespace.com/static/ ... 0-2009.pdf)
Beide gaan over periodes van zo'n 60 jaar.
Die laatste stopt dan nog zijn sample in 2009, waarna nog een volledige bullmarkt komt.
Ik stap alleen maar in systemen met lage drawdowns en er zijn geen dividenden winsten bijgeteld in mijn systemen.
Als je in een systeem stapt met een jaarlijkse 20% en dan af en toe je bezit ziet dalen met meer dan 50% dan wordt het heel gevaarlijk, vooral als we eens hetzelfde als Japan op bv. Amerika zouden meemaken. Dan gaat die Buffet ook zijn 50% verlies niet meer goed kunnen maken.
Je zal maar aan 50% verlies staan, net als je op pensioen moet.
De Dual investing momentum methode van Antonacci (niet fundamenteel dus) haalt 17 % met een BD van 17,8 %. Deze BD is aanvaardbaar, maar bij overschakeling op de obligatie ETF kan je niet meer die enorme winsten, zoals al vele jaren halen met dit rentedieptepunt. De Dual investing methode is een aanrader, vooral indien je de markten een beetje kan timen, je hoeft geen dure T.A. software meer te kopen en je moet er al die inspanning niet voor doen.
Flexerfondsen hebben zelfs een BD van 33% terwijl de winst daar gemiddeld 10 % per jaar is.
Na deze uitzonderlijk lange bullmarket van al 9 jaar op de S&P, vrees ik ook dat al die gemiddelde % stijgingen uit het verleden niet meer voor de toekomst gaan zijn.
Re: Amerikaanse aandelen
Na die grote drawbacks heb je ook net de grootste rendementen.
Als je met asset allocatie werkt profiteer je er maximaal van.
Er is wat mij betreft geen einddatum aan 'het beleggen', als je wel een specifiek einddoel hebt dat minder dan 10 jaar ver ligt zijn aandelen imo sowieso niet de juiste keuze.
Als je met asset allocatie werkt profiteer je er maximaal van.
Er is wat mij betreft geen einddatum aan 'het beleggen', als je wel een specifiek einddoel hebt dat minder dan 10 jaar ver ligt zijn aandelen imo sowieso niet de juiste keuze.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Re: Amerikaanse aandelen
Ja maar slecht voor het hart. De Japanners kunnen daar over mee praten. Ze hebben hun geld van 1989 nog altijd niet terug.
Japan is een welstellend land en nadat de index op -50% stond, ging het nog dieper enkele jaren aan een stuk.
En een jaar of 3 is lang om vol te houden dat je het kapitaal alsmaar minder ziet worden.
Ik wil al veel eerder weg zijn.
Hier nog eens de grafiek van Japan en een bewijs dat je niet altijd in je eigen land mag gaan beleggen, maar de sterkste indexen steeds moet gaan zoeken. Maar als de S&P eens serieus gaat gaan dalen, dan gaan alle indexen ter wereld mee naar beneden. Dan is cash king.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Hoge KW's bij goede groei aandelen zijn normaal, een goede voetballer wordt toch ook overdreven betaald.
De beste aandelen zijn dan ook het meest gevraagd als de index het goed doet, dus stijgende prijzen.
CNC, UNH, HCA, ISRG uit Healthcare.
[/quote]
Er zit toch wel een héél groot verschil tussen de K/W verhouding van de groei aandelen die je voorstelt… (KW 20 tot 140)
Healthcare is bovendien veel defensiever bij een crisis (als Tech) en kan je vlgs mij beter als lange termijn investeren zien
UNH, CNC heb ik ook en hebben een acceptabele KW van zowat 20-30 (idem voor ANTM, EHC, LHC die ook zeer goed presteren)
Medisch Tech tot een hogere KW van zowat 30-80, zie ik toch als defensieve aandelen (investeren en afblijven…. o.a. TMO, EW, DHR, ROP, zelfs... iLMN)
Alleen MA en V zijn ook zo stabiel als Healthcare en hoef je niet constant te verkopen en terug....+ beter voor het hart
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Re: Amerikaanse aandelen
Misschien dat al die afkortingen (tickers ?) jullie iets zeggen, maar voor de doorsnee lezer zijn ze Chinees.
En ze een voor een gaan opzoeken, doe je niet...
Misschien voortaan ook de volledige benaming gebruiken ? Dan kunnen we nog wat bijleren
.
En ze een voor een gaan opzoeken, doe je niet...
Misschien voortaan ook de volledige benaming gebruiken ? Dan kunnen we nog wat bijleren
Re: Amerikaanse aandelen
Aandelen kopen vereist inderdaad véél huiswerk…
Voor ik een aandeel koop, begin ik bij
https://www.marketscreener.com/
waar je makkelijk op de tickers kan zoeken en eindig ik 10 sites verder…. met als resultaat 20% mislukkingen.....
https://www.marketscreener.com/UNITEDHE ... OUP-14750/
https://www.marketscreener.com/ILLUMINA-9659/
Voor ik een aandeel koop, begin ik bij
https://www.marketscreener.com/
waar je makkelijk op de tickers kan zoeken en eindig ik 10 sites verder…. met als resultaat 20% mislukkingen.....
https://www.marketscreener.com/UNITEDHE ... OUP-14750/
https://www.marketscreener.com/ILLUMINA-9659/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
pietpiraat
Re: Amerikaanse aandelen
je kan ook op mijnkapitaal een modelportefeuille kopen via me direct
geen huiswerk , geen moeilijke woorden, geen iwda, iedereen is er het me je eens, en mooie rendementen bij de laaste crash !
en last but not least, fake news wordt daar meteen ontmaskert en tot de orde geroepen.
Daar moet je niet proberen met boogle, iwda of andere moeilijke termen af te komen hoor !
je krijgt meteen de moderators en leden over je heen.
geen huiswerk , geen moeilijke woorden, geen iwda, iedereen is er het me je eens, en mooie rendementen bij de laaste crash !
en last but not least, fake news wordt daar meteen ontmaskert en tot de orde geroepen.
Daar moet je niet proberen met boogle, iwda of andere moeilijke termen af te komen hoor !
je krijgt meteen de moderators en leden over je heen.
Re: Amerikaanse aandelen
Dit is een typische stierenvlag uitbraak van AMD vandaag.
Zo hoog boven het 200 daags gemiddelde (purpere lijn). Zo zot.
AMD trekt zich blijkbaar niks aan van de tijdelijke dip die zich in Amerika aan het vormen is.
Zo hoog boven het 200 daags gemiddelde (purpere lijn). Zo zot.
AMD trekt zich blijkbaar niks aan van de tijdelijke dip die zich in Amerika aan het vormen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
De healthcare index ETF XLV is al ver gevorderd in zijn dipje.
Ik ben benieuwd of het 9 daags gemiddelde de steun gaat zijn, want vandaag daalde hij tot het 9 daags gemiddelde en op het 9 daags (roze stippellijn) gemiddelde aan 92,24 kwam vandaag de steun.
Die doji op 30 augustus was de trigger voor een tijdelijke top in samenwerking met de koers die te hoog boven het 5 daags kwam en de indicatoren.
Ik ben benieuwd of het 9 daags gemiddelde de steun gaat zijn, want vandaag daalde hij tot het 9 daags gemiddelde en op het 9 daags (roze stippellijn) gemiddelde aan 92,24 kwam vandaag de steun.
Die doji op 30 augustus was de trigger voor een tijdelijke top in samenwerking met de koers die te hoog boven het 5 daags kwam en de indicatoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Hier een update van de correctie op de Amerikaanse indexen. Zoals ik dit draadje begon waren de koersen veel te ver uit de bollingerbands aan het komen. Gisteren begonnen Intraday de koersen aan te trekken door de steun (blauwe stippellijn)
die terug in zicht kwam.
Benieuwd of dit in de beruchte september en oktober maanden te houden is.
Nasdaq vond steun aan het 20 daags gemiddelde is blauwe lijn, maar hier zitten we ook nog niet aan de onderkant van het stijgende trendkanaal.
Europa corrigeerde nog veel meer dan Amerika. De Europeanen doen veel angstiger de daling van Amerika na.
Europa zit nu wel aan steunen of aan de onderkant van hun dalend trendkanaal.
Emerging Markets zijn aan een echte berenmarkt bezig.
Op middellange termijn: Amerika nog steeds mooi in fase 2, Europa en Emergingmarkets in de dalende fase 4.
die terug in zicht kwam.
Benieuwd of dit in de beruchte september en oktober maanden te houden is.
Nasdaq vond steun aan het 20 daags gemiddelde is blauwe lijn, maar hier zitten we ook nog niet aan de onderkant van het stijgende trendkanaal.
Europa corrigeerde nog veel meer dan Amerika. De Europeanen doen veel angstiger de daling van Amerika na.
Europa zit nu wel aan steunen of aan de onderkant van hun dalend trendkanaal.
Emerging Markets zijn aan een echte berenmarkt bezig.
Op middellange termijn: Amerika nog steeds mooi in fase 2, Europa en Emergingmarkets in de dalende fase 4.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Nasdaq aan onderkant van stijgend trendkanaal. Laatste rode kaars vorming is tot nu van vandaag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Hier een update van het Nasdaq verloop na het aantikken van de onderkant van het stijgend trendkanaal.
Het was terug een mooie kans om in de sterkste waarden ter wereld in te stappen, namelijk de Amerikaanse technologie, Healthcare en retail waarden. Hopelijk hebben er mensen dit draadje goed opgevolgd. We hebben hier zelfs ticker symbolen gegeven.
De onderkant van het stijgend trendkanaal van de Nasdaq was alweer een mooi instappunt.
AMD die zich niks van die dip aantrok dankzij zijn stierenvlag was ook heel leuk.
Voluit gaan met de cash was helaas niet mogelijk met het risico van die slechte maanden september en oktober.
Ik heb het al in teveel jaren meegemaakt dat er dan een plotse daling komt, alhoewel de stijging van die sterke waarden verloopt nu helemaal niet parabolisch zoals in eind januari.
Het was terug een mooie kans om in de sterkste waarden ter wereld in te stappen, namelijk de Amerikaanse technologie, Healthcare en retail waarden. Hopelijk hebben er mensen dit draadje goed opgevolgd. We hebben hier zelfs ticker symbolen gegeven.
De onderkant van het stijgend trendkanaal van de Nasdaq was alweer een mooi instappunt.
AMD die zich niks van die dip aantrok dankzij zijn stierenvlag was ook heel leuk.
Voluit gaan met de cash was helaas niet mogelijk met het risico van die slechte maanden september en oktober.
Ik heb het al in teveel jaren meegemaakt dat er dan een plotse daling komt, alhoewel de stijging van die sterke waarden verloopt nu helemaal niet parabolisch zoals in eind januari.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Een mooi moment om aan te kopen ?
J&J is in de laatste 3 maanden 15% gestegen ! Ik zie het aandeel dit jaar mss wel de 150 aantikken maar je had beter enkele maanden geleden ingestapt, me thinks.
J&J is in de laatste 3 maanden 15% gestegen ! Ik zie het aandeel dit jaar mss wel de 150 aantikken maar je had beter enkele maanden geleden ingestapt, me thinks.
Re: Amerikaanse aandelen
Via andere draadjes in dit forum gaf ik al lang steeds de dips en de tops aan van het stijgende trendkanaal van Amerikaanse indexen.
