Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Amerikaanse aandelen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
323 berichten
  • Pagina 2 van 22
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 22
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 31 augustus 2018, 13:30

reteiP schreef: ↑31 augustus 2018, 10:45
De beste fundamentele systemen halen in de 9 % per jaar.
Dat klopt toch niet.
Buffet : 15 à 20% CAGR

En een te volgen systeem dat op FCF focust zoals "ask Friedrich" scoort ~16,5% CAGR.
(https://static1.squarespace.com/static/ ... 0-2009.pdf)
Beide gaan over periodes van zo'n 60 jaar.
Die laatste stopt dan nog zijn sample in 2009, waarna nog een volledige bullmarkt komt.
Warren Buffet zit net als alle fundamentele systemen met te hoge draw downs. (-59% in 75, -37% in 87, -49% in 2000, -50,7% in 2008)
Ik stap alleen maar in systemen met lage drawdowns en er zijn geen dividenden winsten bijgeteld in mijn systemen.

Als je in een systeem stapt met een jaarlijkse 20% en dan af en toe je bezit ziet dalen met meer dan 50% dan wordt het heel gevaarlijk, vooral als we eens hetzelfde als Japan op bv. Amerika zouden meemaken. Dan gaat die Buffet ook zijn 50% verlies niet meer goed kunnen maken.
Je zal maar aan 50% verlies staan, net als je op pensioen moet.

De Dual investing momentum methode van Antonacci (niet fundamenteel dus) haalt 17 % met een BD van 17,8 %. Deze BD is aanvaardbaar, maar bij overschakeling op de obligatie ETF kan je niet meer die enorme winsten, zoals al vele jaren halen met dit rentedieptepunt. De Dual investing methode is een aanrader, vooral indien je de markten een beetje kan timen, je hoeft geen dure T.A. software meer te kopen en je moet er al die inspanning niet voor doen.
Flexerfondsen hebben zelfs een BD van 33% terwijl de winst daar gemiddeld 10 % per jaar is.

Na deze uitzonderlijk lange bullmarket van al 9 jaar op de S&P, vrees ik ook dat al die gemiddelde % stijgingen uit het verleden niet meer voor de toekomst gaan zijn.
Omhoog

Gebruikersavatar
molenveld
VIP member
VIP member
Berichten: 1027
Lid geworden op: 30 nov 2013
Contacteer:
Contacteer molenveld
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door molenveld » 31 augustus 2018, 13:53

Dirk2 schreef: ↑31 augustus 2018, 13:30Je zal maar aan 50% verlies staan, net als je op pensioen moet.
Want op dat moment haal je je volledige kapitaal uit de markt ???
Omhoog

reteiP
VIP member
VIP member
Berichten: 5088
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door reteiP » 31 augustus 2018, 13:56

Na die grote drawbacks heb je ook net de grootste rendementen.
Als je met asset allocatie werkt profiteer je er maximaal van.

Er is wat mij betreft geen einddatum aan 'het beleggen', als je wel een specifiek einddoel hebt dat minder dan 10 jaar ver ligt zijn aandelen imo sowieso niet de juiste keuze.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 31 augustus 2018, 14:26

molenveld schreef: ↑31 augustus 2018, 13:53
Dirk2 schreef: ↑31 augustus 2018, 13:30Je zal maar aan 50% verlies staan, net als je op pensioen moet.
Want op dat moment haal je je volledige kapitaal uit de markt ???
Ja maar slecht voor het hart. De Japanners kunnen daar over mee praten. Ze hebben hun geld van 1989 nog altijd niet terug.
Japan is een welstellend land en nadat de index op -50% stond, ging het nog dieper enkele jaren aan een stuk.
En een jaar of 3 is lang om vol te houden dat je het kapitaal alsmaar minder ziet worden.
Ik wil al veel eerder weg zijn.

Hier nog eens de grafiek van Japan en een bewijs dat je niet altijd in je eigen land mag gaan beleggen, maar de sterkste indexen steeds moet gaan zoeken. Maar als de S&P eens serieus gaat gaan dalen, dan gaan alle indexen ter wereld mee naar beneden. Dan is cash king.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

Gebruikersavatar
jonie
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 367
Lid geworden op: 11 okt 2017
Contacteer:
Contacteer jonie
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door jonie » 1 september 2018, 20:31

Dirk2 schreef: ↑30 augustus 2018, 15:06
Hoge KW's bij goede groei aandelen zijn normaal, een goede voetballer wordt toch ook overdreven betaald.
De beste aandelen zijn dan ook het meest gevraagd als de index het goed doet, dus stijgende prijzen.

CNC, UNH, HCA, ISRG uit Healthcare.
[/quote]

Er zit toch wel een héél groot verschil tussen de K/W verhouding van de groei aandelen die je voorstelt… (KW 20 tot 140)

Healthcare is bovendien veel defensiever bij een crisis (als Tech) en kan je vlgs mij beter als lange termijn investeren zien

UNH, CNC heb ik ook en hebben een acceptabele KW van zowat 20-30 (idem voor ANTM, EHC, LHC die ook zeer goed presteren)

Medisch Tech tot een hogere KW van zowat 30-80, zie ik toch als defensieve aandelen (investeren en afblijven…. o.a. TMO, EW, DHR, ROP, zelfs... iLMN)

Alleen MA en V zijn ook zo stabiel als Healthcare en hoef je niet constant te verkopen en terug....+ beter voor het hart ;D en daarvoor dienen die Healthcare aandelen toch voor....
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Omhoog

Gebruikersavatar
annetje
VIP member
VIP member
Berichten: 2832
Lid geworden op: 02 jun 2015
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door annetje » 2 september 2018, 09:14

Misschien dat al die afkortingen (tickers ?) jullie iets zeggen, maar voor de doorsnee lezer zijn ze Chinees.
En ze een voor een gaan opzoeken, doe je niet...
Misschien voortaan ook de volledige benaming gebruiken ? Dan kunnen we nog wat bijleren :) .
Omhoog

Gebruikersavatar
jonie
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 367
Lid geworden op: 11 okt 2017
Contacteer:
Contacteer jonie
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door jonie » 2 september 2018, 11:12

Aandelen kopen vereist inderdaad véél huiswerk…

Voor ik een aandeel koop, begin ik bij
https://www.marketscreener.com/
waar je makkelijk op de tickers kan zoeken en eindig ik 10 sites verder…. met als resultaat 20% mislukkingen..... ;)

https://www.marketscreener.com/UNITEDHE ... OUP-14750/
https://www.marketscreener.com/ILLUMINA-9659/
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
Omhoog

pietpiraat

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door pietpiraat » 2 september 2018, 11:27

je kan ook op mijnkapitaal een modelportefeuille kopen via me direct
geen huiswerk , geen moeilijke woorden, geen iwda, iedereen is er het me je eens, en mooie rendementen bij de laaste crash !

en last but not least, fake news wordt daar meteen ontmaskert en tot de orde geroepen.
Daar moet je niet proberen met boogle, iwda of andere moeilijke termen af te komen hoor !
je krijgt meteen de moderators en leden over je heen.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 4 september 2018, 16:17

Dit is een typische stierenvlag uitbraak van AMD vandaag.
Zo hoog boven het 200 daags gemiddelde (purpere lijn). Zo zot.
AMD trekt zich blijkbaar niks aan van de tijdelijke dip die zich in Amerika aan het vormen is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 4 september 2018, 16:54

De healthcare index ETF XLV is al ver gevorderd in zijn dipje.
Ik ben benieuwd of het 9 daags gemiddelde de steun gaat zijn, want vandaag daalde hij tot het 9 daags gemiddelde en op het 9 daags (roze stippellijn) gemiddelde aan 92,24 kwam vandaag de steun.

Die doji op 30 augustus was de trigger voor een tijdelijke top in samenwerking met de koers die te hoog boven het 5 daags kwam en de indicatoren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 6 september 2018, 11:39

Hier een update van de correctie op de Amerikaanse indexen. Zoals ik dit draadje begon waren de koersen veel te ver uit de bollingerbands aan het komen. Gisteren begonnen Intraday de koersen aan te trekken door de steun (blauwe stippellijn)
die terug in zicht kwam.
Benieuwd of dit in de beruchte september en oktober maanden te houden is.
Nasdaq vond steun aan het 20 daags gemiddelde is blauwe lijn, maar hier zitten we ook nog niet aan de onderkant van het stijgende trendkanaal.

Europa corrigeerde nog veel meer dan Amerika. De Europeanen doen veel angstiger de daling van Amerika na.
Europa zit nu wel aan steunen of aan de onderkant van hun dalend trendkanaal.

Emerging Markets zijn aan een echte berenmarkt bezig.

Op middellange termijn: Amerika nog steeds mooi in fase 2, Europa en Emergingmarkets in de dalende fase 4.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 6 september 2018, 21:05

Nasdaq aan onderkant van stijgend trendkanaal. Laatste rode kaars vorming is tot nu van vandaag.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 13 september 2018, 16:14

Hier een update van het Nasdaq verloop na het aantikken van de onderkant van het stijgend trendkanaal.

Het was terug een mooie kans om in de sterkste waarden ter wereld in te stappen, namelijk de Amerikaanse technologie, Healthcare en retail waarden. Hopelijk hebben er mensen dit draadje goed opgevolgd. We hebben hier zelfs ticker symbolen gegeven.
De onderkant van het stijgend trendkanaal van de Nasdaq was alweer een mooi instappunt.
AMD die zich niks van die dip aantrok dankzij zijn stierenvlag was ook heel leuk.

Voluit gaan met de cash was helaas niet mogelijk met het risico van die slechte maanden september en oktober.
Ik heb het al in teveel jaren meegemaakt dat er dan een plotse daling komt, alhoewel de stijging van die sterke waarden verloopt nu helemaal niet parabolisch zoals in eind januari.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

pukkie007
VIP member
VIP member
Berichten: 2686
Lid geworden op: 29 feb 2012
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door pukkie007 » 13 september 2018, 17:19

Een mooi moment om aan te kopen ?

J&J is in de laatste 3 maanden 15% gestegen ! Ik zie het aandeel dit jaar mss wel de 150 aantikken maar je had beter enkele maanden geleden ingestapt, me thinks.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 21 september 2018, 11:40

pukkie007 schreef: ↑13 september 2018, 17:19 Een mooi moment om aan te kopen ?

J&J is in de laatste 3 maanden 15% gestegen ! Ik zie het aandeel dit jaar mss wel de 150 aantikken maar je had beter enkele maanden geleden ingestapt, me thinks.
Via andere draadjes in dit forum gaf ik al lang steeds de dips en de tops aan van het stijgende trendkanaal van Amerikaanse indexen.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

323 berichten
  • Pagina 2 van 22
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 22
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy