Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Maar wat leid je nu af uit hetgeen vandaag gebeurt dus welke conrete trades maak je nu? Zijn we volgens jou al terug op weg naar boven of zie je nog veel weerstand? Als je zegt dat men nu vooral shorts aan het coveren is leid ik daaruit af dat je nog geen echte doorbraak naar boven ziet of wat bedoel je precies?
Quality growth investor
Re: Amerikaanse aandelen
Alweer moet ik helaas herhalen dat alles nu ook vooral bepaald wordt via de intraday grafieken omdat de VIX dus de ongerustheid te hoog is. Hier zie je bv. een uitbraak van daarnet uit een wig in de 2 minuten grafiek.
In die stijgende markt in de zomer was het gemakkelijk met steeds aan de onderkant van het stijgende trendkanaal te kopen.
Dus je moet nu op de markt zelf zitten en daar is jaren ervaring voor nodig.
In die stijgende markt in de zomer was het gemakkelijk met steeds aan de onderkant van het stijgende trendkanaal te kopen.
Dus je moet nu op de markt zelf zitten en daar is jaren ervaring voor nodig.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Dirk, no offence maar je antwoordt niet echt om mijn vraag. Zie je nu een verdere doorbraak (herstel) naar boven toe of niet op basis van die grafieken?
Quality growth investor
Re: Amerikaanse aandelen
Ik ben geen toekomstvoorspeller en geen daytrader die constant zit te kijken. Ik zeg daarnet dat iedereen met zijn neus op die intradaygrafieken zit. Zonder exitplan en teveel transactiekosten en taks mag je nu niet beleggen.Kans op volatiliteit.
Het slot is er maar om 21 uur, dan pas weet je of het 9 daags gemiddelde steun geworden is. Dan een stijging naar die lagere high, heb ik bij elliot wave ook uitgelegd in dit draadje met grafiek en al.
Trouwens in alle softwarepaketten zoals Vectorvest en zo staan de markt indicatoren om aandelen aan te kopen op rood.
Ook bij Etienne van het VFB.
Ik stop nu wel met steeds dezelfde vragen te beantwoorden.
Re: Amerikaanse aandelen
In je meeste replies zeg je alleen kijk naar die of deze grafiek zonder concreet erbij te zeggen wat je eruit afleidt qua handelen. In je laatste reply hierboven zeg je eindelijk duidelijk dat nu nog niet moment is om te kopen. We zullen zien. Ik wil open staan voor TA en zie dat je veel werk steekt in je grafieken, maar dan moet je hier ook concreet aanbevelingen durven doen vóór de feiten. Dat is wat ik bedoelde.
Quality growth investor
Re: Amerikaanse aandelen
Ik wil niet dat iemand het risico loopt om geld te verliezen. Nogmaals ik ben geen adviseur. Je kan hier wel leren vissen met mij.sortino schreef: ↑31 oktober 2018, 16:43 In je meeste replies zeg je alleen kijk naar die of deze grafiek zonder concreet erbij te zeggen wat je eruit afleidt qua handelen. In je laatste reply hierboven zeg je eindelijk duidelijk dat nu nog niet moment is om te kopen. We zullen zien. Ik wil open staan voor TA en zie dat je veel werk steekt in je grafieken, maar dan moet je hier ook concreet aanbevelingen durven doen vóór de feiten. Dat is wat ik bedoelde.
Hoe vroeger je instapt (nadat je de symmetry zag) hoe agressiever of meer ervaren je bent of als trader, maar met een strikt
exit plan. Stel u voor dat hier een beginneling dan zonder exit plan begint te kopen in een vroeg stadium met dan nog een te groot risico vooral in zo een markt als nu. Een agressieve belegger kan totaal veel winst hebben met 40% winnende trades en 60% verliezende trades.
Iemand die voorzichtig is wacht wat wat meer bevestiging dagen van stijging af.
Re: Amerikaanse aandelen
Met het dan weer het risico dat je net onder of op de volgende lower high instapt?
Re: Amerikaanse aandelen
Re: Amerikaanse aandelen
Bestaan er eigenlijk websites of software díe gratis tools aanbieden voor TA? Ook voor Europese aandelen? Tips in dit kader zijn welkom! Thnx.
Re: Amerikaanse aandelen
Tradingview is de meest recente uitgebreide grafiekenlezer en de beste die gratis is. Je kan zelfs gratis aandelen scannen, realtime en intraday koersen op Amerika gratis en op Europa met 15 minuten vertraging.Je kan gratis ook een aantal indicatoren op de grafiek plaatsen.
Maar wel registreren voor de vele gratis mogelijkheden.: https://www.tradingview.com/chart/?symb ... NEXT%3ADIM
Iemand die te weinig indicatoren gebruikt hoeft dus nooit betalende software te hebben.
Filmpjes op YouTube voor gebruiksaanwijzing. Dit is het eerste wat je moet leren: https://www.youtube.com/watch?v=gUb_NpLWI94
Met Stockcharts heb je ook gratis realtime koersen op Amerika , maar Europa zit er niet in.
Re: Amerikaanse aandelen
Ik overweeg om ProRealTime te gaan gebruiken (ook gratis, als je tevreden bent met slotkoersen), maar ik moet nog eens tijd vinden...
-
anonymous8
Re: Amerikaanse aandelen
De gratis Rus is gratis in realtime: http://www.profinance.ru/chart/Dirk2 schreef: ↑31 oktober 2018, 23:28Tradingview is de meest recente uitgebreide grafiekenlezer en de beste die gratis is. Je kan zelfs gratis aandelen scannen, realtime en intraday koersen op Amerika gratis en op Europa met 15 minuten vertraging.Je kan gratis ook een aantal indicatoren op de grafiek plaatsen.
Maar wel registreren voor de vele gratis mogelijkheden.: https://www.tradingview.com/chart/?symb ... NEXT%3ADIM
Iemand die te weinig indicatoren gebruikt hoeft dus nooit betalende software te hebben.
Filmpjes op YouTube voor gebruiksaanwijzing. Dit is het eerste wat je moet leren: https://www.youtube.com/watch?v=gUb_NpLWI94
Met Stockcharts heb je ook gratis realtime koersen op Amerika , maar Europa zit er niet in.
-
anonymous8
Re: Amerikaanse aandelen
Grotendeels gratis en ook interessant: https://www.tc2000.com/
Re: Amerikaanse aandelen
Hier kan ik alvast iets mee. Thnx all!
Re: Amerikaanse aandelen
een mooi moment om terug te shorten, wie durft?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor


