Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Een leugentje om bestwil

Ik houd van zijn stukjes surrealistisch proza. Als alleen de muren naar hem luisteren, uitstopt hij zijn cursiefjes als de schouder van de Dow Jones weer eens uit de kom is, en Rob De Nijs zijn doji kaars vannacht voor het raam zet zodat Dirk2 weet dat hij op hem wacht, en de omgekeerde driehoeksformatie de Fibonacci limiet van 27 in het vizier krijgt.
Zoals Dirk2 al meerdere malen heeft gezegd: de personen die echt iets weten van TA komen niet op dit forum. Dus moeten we het met Dirk2 doen. Veel zinvols komt er niet uit, maar nu Van Peel ook gestopt is met zijn eindejaars conference, na Geert Hoste een paar jaar geleden, moeten we elke komiek in wording een forum geven om tot ontbolstering te komen

Haha prachtig.
Dacht echt even dat dirk er een nieuwe volgeling bij had
Valt trouwens op dat er meer mensen zich tot dirk richten voor adviezen en technische analyse algemeen.
Het lijkt wel dat mensen alles willen geloven ni de beurs wat wilder bezig is.
Dacht echt even dat dirk er een nieuwe volgeling bij had

Het lijkt wel dat mensen alles willen geloven ni de beurs wat wilder bezig is.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Dat is normaal, het ligt in de menselijke natuur. Mensen willen bedrogen worden. Of om het mooier te zeggen: mensen hebben nood aan illusies.
Waar zijn de mensen die echt iets van TA kennen dan te vinden en hoe ermee in contact te komen ? 

Je kan altijd beginnen met wat zelfstudie als je wilt.
Het standaardwerk The Handbook of Technical Analysis is vuistdik en gortdroog, maar wel bijzonder volledig en op diverse manieren gratis te verkrijgen (o.a. online via legale en minder legale kanalen, of via universiteitsbibliotheken). Technical Analysis Explained en Technical Analysis of Financial Markets zijn ook zeer goed, al zijn die iets minder academisch en duidelijker geschreven door echte believers.
Waarschuwing: hoe meer ik me in dat soort boeken verdiepte, hoe meer mijn (toch al beperkte) geloof in TA afkalfde. Zelf doe ik niet meer dan de meest duidelijke steunen en weerstanden op een grafiek identificeren, en zelfs dat eigenlijk enkel voor zeer volatiele aandelen.
Het standaardwerk The Handbook of Technical Analysis is vuistdik en gortdroog, maar wel bijzonder volledig en op diverse manieren gratis te verkrijgen (o.a. online via legale en minder legale kanalen, of via universiteitsbibliotheken). Technical Analysis Explained en Technical Analysis of Financial Markets zijn ook zeer goed, al zijn die iets minder academisch en duidelijker geschreven door echte believers.
Waarschuwing: hoe meer ik me in dat soort boeken verdiepte, hoe meer mijn (toch al beperkte) geloof in TA afkalfde. Zelf doe ik niet meer dan de meest duidelijke steunen en weerstanden op een grafiek identificeren, en zelfs dat eigenlijk enkel voor zeer volatiele aandelen.
+290% sinds 2008 ? Hoop voor hen dat 2018 is meegerekend, anders is het maar slappe koffie.
ze zouden zo een computerprogramma moeten kunnen ontwikkelen dat die grafieken in koop- of verkoopadviezen kan omzetten
Denk dat er een paar weken geleden nog een TA-kenner is overleden in Kapellen-op-den-bos die ooit
700 000 000,00 USD op zijn rekening had
Volgens mij had die aandelen in sigarettenfabrieken ook
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Het Belgische Gambit wordt door meerdere banken gebruikt.
Een 10 tal Belgische banken gebruiken dergelijke robo advice systemen voor hun klanten.
Al die systemen gaan uit van TA. Als die systemen patronen herkennen en winst zouden maken, dan is dat meteen ook het bewijs dat TA werkt.
Niet alleen maar TA. Sommige systemen maken ook gebruik van macro-economische indicatoren. En andere systemen scannen voortdurend de websites van kwaliteitskranten, universiteiten, onderzoekscentra en andere officiële bronnen en proberen op basis van een aantal trefwoorden zoals "recessie" of "Trump" patronen te herkennen. Andere gaan nog verder en proberen de relevante trefwoorden zelf te ontdekken, zoals de deep learning algoritmes die zichzelf leren schaken of Go spelen, enkel met kennis van de spelregels.
Waar vond je bewijs dat (bepaalde van) die TA systemen winst maken en dus werken?
Quality growth investor
Waarom denk je dat al die systemen uitgaan van TA.
Een tegenvoorbeeld: betterment maakt gebruik van indexfondsen, tax optimisatie, frequent rebalancing om zijn resultaten tov rendement en risico te halen; geen TA.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.