Amerikaanse aandelen
TIP
Re: Amerikaanse aandelen
Ja, als hij zo slim is als hij beweert, waarom zit hij op een forum met allemaal mensen die niets van beleggen kennen? Hij zou dan toch beter op een forum zitten met specialisten?
Re: Amerikaanse aandelen
Fundamentele analyse wordt meestal gebruikt om te bepalen wat men koopt. TA zoals hetgeen Dirk gebruikt om te bepalen wanneer je (ver)koopt. Zaken als moving average worden toch ook door institutionele belegger opgevolgd dus zou het niet zomaar afdoen als onzin.
Quality growth investor
Re: Amerikaanse aandelen
Hier zie je hoe de uitbraak van de rising wedge is verlopen, met MACD divergentie zoals uit het boekje.
Ik had hier tijdig voor gewaarschuwd, ook in het draadje van een beginnersvraag had ik duidelijk geschreven dat je niet mocht instappen o.a. vanwege de rising wedge die zich aan het vormen was. De Hyg junkbonds was een prachtige voorloper.
Er zijn partijen (vooral hedge funds) die zakken geld verdiend hebben met shorts door deze rising wedge uitbraak, vooral via hefboomprodukten.
Voor degenen die hier beweerden dat ze niks van mijn uitleg verstaan. Je kan toch googelen naar rising wedge of stijgende wig. Maar de meesten willen niet leren vissen omdat ze niks van tijd er willen insteken.
Ik had hier tijdig voor gewaarschuwd, ook in het draadje van een beginnersvraag had ik duidelijk geschreven dat je niet mocht instappen o.a. vanwege de rising wedge die zich aan het vormen was. De Hyg junkbonds was een prachtige voorloper.
Er zijn partijen (vooral hedge funds) die zakken geld verdiend hebben met shorts door deze rising wedge uitbraak, vooral via hefboomprodukten.
Voor degenen die hier beweerden dat ze niks van mijn uitleg verstaan. Je kan toch googelen naar rising wedge of stijgende wig. Maar de meesten willen niet leren vissen omdat ze niks van tijd er willen insteken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Amerikaanse aandelen
Dat de S&P500 ging dalen had iedereen wel door; met of zonder TA.
OK en wat moeten we nu doen?
Meer S&P500 aankopen of juist meer verkopen? Wanneer? Nu of moeten we noch wachten?
OK en wat moeten we nu doen?
Meer S&P500 aankopen of juist meer verkopen? Wanneer? Nu of moeten we noch wachten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: Amerikaanse aandelen
Wil ik ook wel weten, Dirk.
Wanneer kan men nu best wat extra cash beleggen?
Wanneer kan men nu best wat extra cash beleggen?
Re: Amerikaanse aandelen
Dat lijkt me vrij duidelijk. Wanneer de rising wedge in navolging van de Hyg junkbonds volgens de Stochastics een candle vormt boven het 200-daags MACD-niveau.
Re: Amerikaanse aandelen
Ja, Dirk, ik zou het ook willen weten. Moeten we onze aandelen wegdoen omdat het nog erger wordt? Of is het een geschikt moment om bij te kopen omdat het opnieuw beter wordt? Of blijft alles voorlopig +/- hetzelfde?
Re: Amerikaanse aandelen
Men wacht nu best het gevecht met het 200 daags gemiddelde af.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.
Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.
Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
Re: Amerikaanse aandelen
Ja en wanneer we het uitgevist hebben, nemen we onze teletijdmachine en keren we terug naar vandaag om te kopen / verkopen.Dirk2 schreef: ↑11 oktober 2018, 15:18 Men wacht nu best het gevecht met het 200 daags gemiddelde af.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.
Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
-
anonymous8
Re: Amerikaanse aandelen
Mensen afbreken is toch o zo simpel he?NTO schreef: ↑11 oktober 2018, 15:20Ja en wanneer we het uitgevist hebben, nemen we onze teletijdmachine en keren we terug naar vandaag om te kopen / verkopen.Dirk2 schreef: ↑11 oktober 2018, 15:18 Men wacht nu best het gevecht met het 200 daags gemiddelde af.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.
Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
Re: Amerikaanse aandelen
Je risico moet altijd zo klein mogelijk zijn, dus nu moet je even in cash zitten. Kortere termijn traders genieten nu wel van mooie schommelingen via timeframes op 1 minuut, 15 minuten , 1 uur en 4 uur grafieken. Ik gebruik daggrafieken, dus ik moet nu even langs de zijlijn staan.
Re: Amerikaanse aandelen
@Dirk2 en andere TA'ers
Ik gebruik vaak Yahoo Finance bvb hier detail grafiek van SPY: https://finance.yahoo.com/chart/SPY. Nu kan je linksboven de grafiek allerlei indicatoren toevoegen zoals moving averages etc..
Kan je eens uitleggen hoe je daar best MA50 en MA200 toevoegt en op welke periode je dan de grafiek zelf moet zetten. MA wordt niet ingegeven in dagen maar "periode" maar denk dat dit dagen is als je grafiek op max 1Y zet. Als ik goed doe zit SPY net boven de MA200 als steun als ik grafiek op 6M zet.
Als iets MA200 als steun gebruikt, zoals in dit geval SPY, wat kan je daaruit afleiden? En wat als het beneden de MA200 lijn gaat? Is MA50 trouwens belangrijk of MA200 meer?
Ik gebruik vaak Yahoo Finance bvb hier detail grafiek van SPY: https://finance.yahoo.com/chart/SPY. Nu kan je linksboven de grafiek allerlei indicatoren toevoegen zoals moving averages etc..
Kan je eens uitleggen hoe je daar best MA50 en MA200 toevoegt en op welke periode je dan de grafiek zelf moet zetten. MA wordt niet ingegeven in dagen maar "periode" maar denk dat dit dagen is als je grafiek op max 1Y zet. Als ik goed doe zit SPY net boven de MA200 als steun als ik grafiek op 6M zet.
Als iets MA200 als steun gebruikt, zoals in dit geval SPY, wat kan je daaruit afleiden? En wat als het beneden de MA200 lijn gaat? Is MA50 trouwens belangrijk of MA200 meer?
Quality growth investor
Re: Amerikaanse aandelen
Dat is geen analyse met voorspellende waarde. Je zegt gewoon wat er is gebeurd en hoe dit zich verhoudt ten opzichte van wiskundige gemiddelden enzoverder. Dat is natuurlijk eigen aan TA. Veel bla bla maar als puntje bij paaltje komt is er weinig mee aan te vangen.
Momenteel dus "geen positie" en als die onder de 200 MA knalt, kan je lekker beweren dat je het zag aankomen en dat de daling is ingezet. Tot waar weet geen mens. Knallen we omhoog dan zag je het ook aankomen want we hebben steun gevonden. In andere gevallen is de situatie "onzeker" en is het wachten maar. Achteraf weer lijntjes trekken en het hele gebeuren herhalen.
Momenteel dus "geen positie" en als die onder de 200 MA knalt, kan je lekker beweren dat je het zag aankomen en dat de daling is ingezet. Tot waar weet geen mens. Knallen we omhoog dan zag je het ook aankomen want we hebben steun gevonden. In andere gevallen is de situatie "onzeker" en is het wachten maar. Achteraf weer lijntjes trekken en het hele gebeuren herhalen.
Re: Amerikaanse aandelen
Je hebt duidelijk ook mijn vorige bijlages niet gelezen. Alles is uitgekomen. Was gemakkelijker omdat we in een mooi stijgende trend zaten. Iedere keer heb ik de dips en de tops aangegeven en ik zat juist, maar vele anderen zien dat ook en die posten op geen forums, wel mensen die nog niet gevorderd zijn in T.A.Aveb schreef: ↑11 oktober 2018, 16:28 Dat is geen analyse met voorspellende waarde. Je zegt gewoon wat er is gebeurd en hoe dit zich verhoudt ten opzichte van wiskundige gemiddelden enzoverder. Dat is natuurlijk eigen aan TA. Veel bla bla maar als puntje bij paaltje komt is er weinig mee aan te vangen.
Momenteel dus "geen positie" en als die onder de 200 MA knalt, kan je lekker beweren dat je het zag aankomen en dat de daling is ingezet. Tot waar weet geen mens. Knallen we omhoog dan zag je het ook aankomen want we hebben steun gevonden. In andere gevallen is de situatie "onzeker" en is het wachten maar. Achteraf weer lijntjes trekken en het hele gebeuren herhalen.
Nu moet je het gevecht afwachten met het 200 daags gemiddelde. Zie nu maar op en neer gaat het nu. Dit is een heel belangrijke fase. Alle computers staan daarop afgesteld. Nog eens als er paniek zou komen werkt T.A. totaal niet. Nogal logisch als iedereen in paniek naar de uitgang rent.
In januari stond de rente ook nog niet zo hoog en toen had ik wel een limiet op het 200 daags gelegd.




