Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening
     
      Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Amerikaanse aandelen

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
323 berichten
  • Pagina 4 van 22
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 22
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
NTO
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: 05 okt 2018

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door NTO » 5 oktober 2018, 19:06

Ja, als hij zo slim is als hij beweert, waarom zit hij op een forum met allemaal mensen die niets van beleggen kennen? Hij zou dan toch beter op een forum zitten met specialisten?
Omhoog

Gebruikersavatar
sortino
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 493
Lid geworden op: 23 sep 2018
Contacteer:
Contacteer sortino
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door sortino » 6 oktober 2018, 13:40

Fundamentele analyse wordt meestal gebruikt om te bepalen wat men koopt. TA zoals hetgeen Dirk gebruikt om te bepalen wanneer je (ver)koopt. Zaken als moving average worden toch ook door institutionele belegger opgevolgd dus zou het niet zomaar afdoen als onzin.
Quality growth investor
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 11 oktober 2018, 14:23

Hier zie je hoe de uitbraak van de rising wedge is verlopen, met MACD divergentie zoals uit het boekje.

Ik had hier tijdig voor gewaarschuwd, ook in het draadje van een beginnersvraag had ik duidelijk geschreven dat je niet mocht instappen o.a. vanwege de rising wedge die zich aan het vormen was. De Hyg junkbonds was een prachtige voorloper.
Er zijn partijen (vooral hedge funds) die zakken geld verdiend hebben met shorts door deze rising wedge uitbraak, vooral via hefboomprodukten.

Voor degenen die hier beweerden dat ze niks van mijn uitleg verstaan. Je kan toch googelen naar rising wedge of stijgende wig. Maar de meesten willen niet leren vissen omdat ze niks van tijd er willen insteken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Omhoog

Gebruikersavatar
B7H4long
VIP member
VIP member
Berichten: 6793
Lid geworden op: 11 jun 2017
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door B7H4long » 11 oktober 2018, 14:43

Dat de S&P500 ging dalen had iedereen wel door; met of zonder TA.

OK en wat moeten we nu doen?

Meer S&P500 aankopen of juist meer verkopen? Wanneer? Nu of moeten we noch wachten?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Tiziano
VIP member
VIP member
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 feb 2015
Contacteer:
Contacteer Tiziano
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Tiziano » 11 oktober 2018, 14:50

Wil ik ook wel weten, Dirk.

Wanneer kan men nu best wat extra cash beleggen?
Omhoog

Gebruikersavatar
jens_dev
VIP member
VIP member
Berichten: 3391
Lid geworden op: 31 jan 2012
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door jens_dev » 11 oktober 2018, 14:56

Dat lijkt me vrij duidelijk. Wanneer de rising wedge in navolging van de Hyg junkbonds volgens de Stochastics een candle vormt boven het 200-daags MACD-niveau.
Omhoog

dreamy
VIP member
VIP member
Berichten: 1851
Lid geworden op: 31 okt 2014
Contacteer:
Contacteer dreamy
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door dreamy » 11 oktober 2018, 15:11

jens_dev schreef: ↑11 oktober 2018, 14:56 Dat lijkt me vrij duidelijk. Wanneer de rising wedge in navolging van de Hyg junkbonds volgens de Stochastics een candle vormt boven het 200-daags MACD-niveau.
Bedankt, eindelijk eens een duidelijk antwoord! ;D
Omhoog

dreaZ
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 08 apr 2017
Contacteer:
Contacteer dreaZ
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door dreaZ » 11 oktober 2018, 15:14

Ja, Dirk, ik zou het ook willen weten. Moeten we onze aandelen wegdoen omdat het nog erger wordt? Of is het een geschikt moment om bij te kopen omdat het opnieuw beter wordt? Of blijft alles voorlopig +/- hetzelfde?
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 11 oktober 2018, 15:18

Men wacht nu best het gevecht met het 200 daags gemiddelde af.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.

Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
Omhoog

NTO
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker
Berichten: 1077
Lid geworden op: 05 okt 2018

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door NTO » 11 oktober 2018, 15:20

Dirk2 schreef: ↑11 oktober 2018, 15:18 Men wacht nu best het gevecht met het 200 daags gemiddelde af.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.

Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
Ja en wanneer we het uitgevist hebben, nemen we onze teletijdmachine en keren we terug naar vandaag om te kopen / verkopen.
Omhoog

anonymous8

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door anonymous8 » 11 oktober 2018, 15:29

NTO schreef: ↑11 oktober 2018, 15:20
Dirk2 schreef: ↑11 oktober 2018, 15:18 Men wacht nu best het gevecht met het 200 daags gemiddelde af.
De S&P is er bijna en de Nasdaq heeft daar nu steun.
Ik ga daar nu geen limiet leggen want een Amerikaan krijgt nu 3% op 10 jaar zonder aandelen risico en ik heb nog geen echte paniek dag gezien zoals vroeger in oktober.

Nu gaan we moeten uitvissen of dit een tijdelijke dip is zoals in januari waar de koersen op het 200 MA vlug opveerden of dat er een echte berenmarkt gaat komen met tussentijds hevige stijgingen, die ons op het verkeerde been kunnen brengen.
Ja en wanneer we het uitgevist hebben, nemen we onze teletijdmachine en keren we terug naar vandaag om te kopen / verkopen.
Mensen afbreken is toch o zo simpel he?
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 11 oktober 2018, 15:34

NTO schreef: ↑11 oktober 2018, 15:20
Ja en wanneer we het uitgevist hebben, nemen we onze teletijdmachine en keren we terug naar vandaag om te kopen / verkopen.
Je risico moet altijd zo klein mogelijk zijn, dus nu moet je even in cash zitten. Kortere termijn traders genieten nu wel van mooie schommelingen via timeframes op 1 minuut, 15 minuten , 1 uur en 4 uur grafieken. Ik gebruik daggrafieken, dus ik moet nu even langs de zijlijn staan.
Omhoog

Gebruikersavatar
sortino
Sr. Member
Sr. Member
Berichten: 493
Lid geworden op: 23 sep 2018
Contacteer:
Contacteer sortino
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door sortino » 11 oktober 2018, 16:22

@Dirk2 en andere TA'ers

Ik gebruik vaak Yahoo Finance bvb hier detail grafiek van SPY: https://finance.yahoo.com/chart/SPY. Nu kan je linksboven de grafiek allerlei indicatoren toevoegen zoals moving averages etc..

Kan je eens uitleggen hoe je daar best MA50 en MA200 toevoegt en op welke periode je dan de grafiek zelf moet zetten. MA wordt niet ingegeven in dagen maar "periode" maar denk dat dit dagen is als je grafiek op max 1Y zet. Als ik goed doe zit SPY net boven de MA200 als steun als ik grafiek op 6M zet.

Als iets MA200 als steun gebruikt, zoals in dit geval SPY, wat kan je daaruit afleiden? En wat als het beneden de MA200 lijn gaat? Is MA50 trouwens belangrijk of MA200 meer?
Quality growth investor
Omhoog

Aveb
Newbie
Newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 aug 2018
Contacteer:
Contacteer Aveb
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Aveb » 11 oktober 2018, 16:28

Dat is geen analyse met voorspellende waarde. Je zegt gewoon wat er is gebeurd en hoe dit zich verhoudt ten opzichte van wiskundige gemiddelden enzoverder. Dat is natuurlijk eigen aan TA. Veel bla bla maar als puntje bij paaltje komt is er weinig mee aan te vangen.

Momenteel dus "geen positie" en als die onder de 200 MA knalt, kan je lekker beweren dat je het zag aankomen en dat de daling is ingezet. Tot waar weet geen mens. Knallen we omhoog dan zag je het ook aankomen want we hebben steun gevonden. In andere gevallen is de situatie "onzeker" en is het wachten maar. Achteraf weer lijntjes trekken en het hele gebeuren herhalen.
Omhoog

Dirk2
Hero Member
Hero Member
Berichten: 712
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:
Contacteer Dirk2
Verstuur privébericht

Re: Amerikaanse aandelen

  • Citeer

Bericht door Dirk2 » 11 oktober 2018, 16:35

Aveb schreef: ↑11 oktober 2018, 16:28 Dat is geen analyse met voorspellende waarde. Je zegt gewoon wat er is gebeurd en hoe dit zich verhoudt ten opzichte van wiskundige gemiddelden enzoverder. Dat is natuurlijk eigen aan TA. Veel bla bla maar als puntje bij paaltje komt is er weinig mee aan te vangen.

Momenteel dus "geen positie" en als die onder de 200 MA knalt, kan je lekker beweren dat je het zag aankomen en dat de daling is ingezet. Tot waar weet geen mens. Knallen we omhoog dan zag je het ook aankomen want we hebben steun gevonden. In andere gevallen is de situatie "onzeker" en is het wachten maar. Achteraf weer lijntjes trekken en het hele gebeuren herhalen.
Je hebt duidelijk ook mijn vorige bijlages niet gelezen. Alles is uitgekomen. Was gemakkelijker omdat we in een mooi stijgende trend zaten. Iedere keer heb ik de dips en de tops aangegeven en ik zat juist, maar vele anderen zien dat ook en die posten op geen forums, wel mensen die nog niet gevorderd zijn in T.A.
Nu moet je het gevecht afwachten met het 200 daags gemiddelde. Zie nu maar op en neer gaat het nu. Dit is een heel belangrijke fase. Alle computers staan daarop afgesteld. Nog eens als er paniek zou komen werkt T.A. totaal niet. Nogal logisch als iedereen in paniek naar de uitgang rent.
In januari stond de rente ook nog niet zo hoog en toen had ik wel een limiet op het 200 daags gelegd.
Omhoog

Gesloten
  • Afdrukweergave

323 berichten
  • Pagina 4 van 22
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 22
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht
 

 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

  • Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

  • Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy