appartement, huisje kust
TIP
appartement, huisje kust
Wij zouden graag een huisje of appartement aan de kust kopen.
Dit om zelf naartoe te gaan , maar ook om eventueel te verhuren.
Met de opbrengst van verhuur kunnen we deels het geleende bedrag mee af betalen.
Nu zijn wij al eens gaan kijken op websites die dus appartement voor vakantieverhuur aanbieden en hebben ook eens per email contact opgenomen met een immo-kantoor aan de kust.
Het immo-kantoor zegt ons dat we geen angst moeten hebben dat het weinig verhuurd zal worden.
Maar is dit ook zo in werkelijkheid?
Beloven deze geen hemel en aarde om de opdracht om te verhuren via hen binnen te krijgen ?
Maar dan ben ik ook eens gaan kijken naar immowebsites ( niet van kantoren zelf) daar staan ook aanbiedingen van vakantieverhuur en meestal ook agenda's dat ze vrij zijn.
Het valt me op dat die agenda's toch vrij goed gevuld staan.
Maar klopt dit ook wat het kan natuurlijk zijn dat het gezin zelf dan in het appartement zit.
Zijn er hier mensen die een appartement aan de kust verhuren ?
Wat is hun ondervinding betreffende bezetting van hun appartement ?
We zijn er nog niet volledig uit wat het nu zal worden , een huisje of een appartement.
Toch benieuwd naar verhalen hier.
Dit om zelf naartoe te gaan , maar ook om eventueel te verhuren.
Met de opbrengst van verhuur kunnen we deels het geleende bedrag mee af betalen.
Nu zijn wij al eens gaan kijken op websites die dus appartement voor vakantieverhuur aanbieden en hebben ook eens per email contact opgenomen met een immo-kantoor aan de kust.
Het immo-kantoor zegt ons dat we geen angst moeten hebben dat het weinig verhuurd zal worden.
Maar is dit ook zo in werkelijkheid?
Beloven deze geen hemel en aarde om de opdracht om te verhuren via hen binnen te krijgen ?
Maar dan ben ik ook eens gaan kijken naar immowebsites ( niet van kantoren zelf) daar staan ook aanbiedingen van vakantieverhuur en meestal ook agenda's dat ze vrij zijn.
Het valt me op dat die agenda's toch vrij goed gevuld staan.
Maar klopt dit ook wat het kan natuurlijk zijn dat het gezin zelf dan in het appartement zit.
Zijn er hier mensen die een appartement aan de kust verhuren ?
Wat is hun ondervinding betreffende bezetting van hun appartement ?
We zijn er nog niet volledig uit wat het nu zal worden , een huisje of een appartement.
Toch benieuwd naar verhalen hier.
Re: appartement, huisje kust
Mijn ouders verhuurden vroeger hun huis ad kust.
Enkel aan vrienden, collega's, kennissen, ...
Voordeel: weinig gezever of zaken gestolen / geen kosten immokantoor / periode dat je zelf wil gaan, hou je vrij op voorhand en je gaat / je verhuurt aan wie je zelf wil en vooral aan wie je niet wil verhuur je niet
Nadeel: je kan zelf niet gaan wanneer je wil bij mooi weer/ iets lagere huurprijs dan via kantoor / af en toe moet je naar daar gaan wegens problemen - geen klusjesman van immokantoor waarop je beroep kan doen
Via een kantoor verhuren geeft het minste gezever, maar hou rekening met 15 a 18% comissie.
Je bepaalt niet wie je er zelf in wil.
Enkel aan vrienden, collega's, kennissen, ...
Voordeel: weinig gezever of zaken gestolen / geen kosten immokantoor / periode dat je zelf wil gaan, hou je vrij op voorhand en je gaat / je verhuurt aan wie je zelf wil en vooral aan wie je niet wil verhuur je niet
Nadeel: je kan zelf niet gaan wanneer je wil bij mooi weer/ iets lagere huurprijs dan via kantoor / af en toe moet je naar daar gaan wegens problemen - geen klusjesman van immokantoor waarop je beroep kan doen
Via een kantoor verhuren geeft het minste gezever, maar hou rekening met 15 a 18% comissie.
Je bepaalt niet wie je er zelf in wil.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De ervaring is ook dat als het om nieuwbouw gaat het sneller verhuurd is. Hoe ouder het wordt, hoe minder verhuurd. Ook rekening mee houden dat een immokantoor ook werkt volgens 'eigen immo eerst verhuren', dan de naasten, dan pas derden. Ze moeten ook iedereen wat tevreden stellen, dus als alles 100% verhuurd raakt zit je erbij. Als ze de derden voor bvb slechts 25% verhuurd krijgen, wel ja dan zit je er ook bij.
Afax65 schreef: ↑6 februari 2018, 17:00 De ervaring bij familie en vrienden is dat als het om nieuwbouw gaat het sneller verhuurd is. Hoe ouder het wordt, hoe minder verhuurd. Ook rekening mee houden dat een immokantoor ook werkt volgens 'eigen immo eerst verhuren', dan de naasten, dan pas derden. Ze moeten ook iedereen wat tevreden stellen, dus als alles 100% verhuurd raakt zit je erbij. Als ze de derden voor bvb slechts 25% verhuurd krijgen, wel ja dan zit je er ook bij.
Mijn ouders hebben verhuurd gehad tot hun pensioen.
De vakanties en verlengde weekenden waren altijd snel verhuurd. De rest niet.
Dan gingen zij zelf in die kalmeren periodes.
Nu gaan de kinderen in die andere periodes en zij nog steeds op momenten dat niemand anders wil gaan, zoals nu bijvoorbeeld.
Hou wel goed rekening met de kosten! TS praat over deel lening terugbetalen. Nieuwbouw appartement op de dijk, reken maar op 125 euro vaste kosten. Als er wat gespaard wordt 150 euro per maand. 2e verblijf belasting reken maar op 1000 euro per jaar. Andere vaste rechten zoals internet, gas, elektriciteit,.. nog eens 70 euro per maand. Dan ben je de kerstvakantie, krokusvakantie, Allerheiligen vakantie, hemelvaart weekend en paasvakantie al kwijt aan huuropbrengsten volgens mij.
De vakanties en verlengde weekenden waren altijd snel verhuurd. De rest niet.
Dan gingen zij zelf in die kalmeren periodes.
Nu gaan de kinderen in die andere periodes en zij nog steeds op momenten dat niemand anders wil gaan, zoals nu bijvoorbeeld.
Hou wel goed rekening met de kosten! TS praat over deel lening terugbetalen. Nieuwbouw appartement op de dijk, reken maar op 125 euro vaste kosten. Als er wat gespaard wordt 150 euro per maand. 2e verblijf belasting reken maar op 1000 euro per jaar. Andere vaste rechten zoals internet, gas, elektriciteit,.. nog eens 70 euro per maand. Dan ben je de kerstvakantie, krokusvakantie, Allerheiligen vakantie, hemelvaart weekend en paasvakantie al kwijt aan huuropbrengsten volgens mij.