Appartement kopen interessant?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Appartement kopen interessant?
Paul dat is toch niet zo. Als je een eigendom renoveert en het niet verkoopt gaan ze je nooit op je eigen werk belasten.
Als je een nieuwbouw zet, dan ben je btw verschuldigd over het eigen werk. Maar toch niet als je enkel renoveert..
Nuja ik ben ervan overtuigd dat ik een goede zaak gedaan heb en ja ik heb veel vrije tijd opgeofferd maar om daar nu 50 euro per uur tegenover te zetten...
Het blijft vrije tijd natuurlijk
Maar zoals al gezegd, heel simplistisch uitgelegd.
Waarom vastgoed voor mij interessant is of was: het is de enigste belegging waarvoor je kan lenen.
I
Als je een nieuwbouw zet, dan ben je btw verschuldigd over het eigen werk. Maar toch niet als je enkel renoveert..
Nuja ik ben ervan overtuigd dat ik een goede zaak gedaan heb en ja ik heb veel vrije tijd opgeofferd maar om daar nu 50 euro per uur tegenover te zetten...
Het blijft vrije tijd natuurlijk
Maar zoals al gezegd, heel simplistisch uitgelegd.
Waarom vastgoed voor mij interessant is of was: het is de enigste belegging waarvoor je kan lenen.
I
Dit kwam niet over als je vrije tijd die je erin gestopt had.voodoo schreef: Maar daar heb ik enkele maanden aan gewerkt en dus geen inkomsten gehad. ..
Ik vind als je in je eigen huis werkt ipv te gaan werken dat je dan wél je eigen 'loon' mee moet tellen. En dan tel ik voor het gemak wat je kwijt zou zijn aan een werkman die op de werf zit terwijl jij op je kantoor zit.
Nu soit, ik ben zelf een heel hard believer als het over huurwoningen gaat dus ook al volg ik je kromme redenering niet qua 10% rendement en ben ik een van diegene die bruto echt wel als bruto beschouwt : ik kan alleen maar dikke duim opsteken voor het initiatief
dan de doorsnee verhuurder.
die meestal in alles wat mede eigendom aangaat proberen te dwarsbomen.
dat dit op termijn de waarde van hun investering omlaag doet gaan ......
als vb bvb schilderwerken , elek verlichting aanpassen, onderhouds werken , reservefonds , enz.
een gefrustreerde eigenaar die met lede ogen teloorgang gebouw ziet gebeuren.
ja die verhuurders he , rendement , rendement
die meestal in alles wat mede eigendom aangaat proberen te dwarsbomen.
dat dit op termijn de waarde van hun investering omlaag doet gaan ......
als vb bvb schilderwerken , elek verlichting aanpassen, onderhouds werken , reservefonds , enz.
een gefrustreerde eigenaar die met lede ogen teloorgang gebouw ziet gebeuren.
ja die verhuurders he , rendement , rendement
Estate Guru believer.