Apple Inc
TIP
Re: Apple Inc
Het was eerder een samenwerking dacht ik tussen Apple-IBM-Motorla (de AIM alliance ). Maar misschien ben ik de draad een beetje kwijt. Ik zou het moeten opzoeken.
- troglodytes
- Hero Member
- Contacteer:
Inderdaad, dat was trouwens ook een RISC CPU net zoals de aankomende Apple Silicon. Het is een handicap dat Intel x64, en meer bepaald de MS Window desktop computing wereld, niet naar RISC kan migreren.
Wel... dat is een redenering die te verstaan is, maar... zo simpel is het niet. Winstmarges kunnen het gevolg zijn van interne efficiente, schaalvoordelen, goeie supply-chain management, logistieke know-how, inkoopkracht,... Hoeveel waar je krijgt voor je geld valt niet eenvoudig af te leiden uit de marge.dreamy schreef: ↑13 augustus 2020, 13:16 Apple is natuurlijk een zeer succesvol bedrijf, maar als je ziet wat voor winsten ze maken en wat voor winstmarges er zitten op bepaalde produkten - zoals bv de (duurdere) iPhones - dan heb ik sterk het gevoel dat je als consument al gauw een grote bijdrage levert aan die winsten. Iedereen moet dat voor zichzelf beslissen, maar ik word als consument liefst niet teveel gemolken.![]()
Overigens is een iPhone meer dan de som van de kostprijs van de onderdelen. De grootste kosten zijn immers niet tastbaar: software, R&D,...
Wereldwijde telefoonwinsten: Apple 66%, Samsung 17%, de rest 13%
https://www.forbes.com/sites/johnkoetsi ... 822c792ff3
En iedereen weet dat een € 999 Apple GSM, duidelijk minder mogelijkheden (Scherm, camera, geheugen, enz) heeft als een Samsung van € 999
Het marketing sprookje van Apple, in de lucht houden kost ook geld... vandaar dat ze nu ook met "budget" smartphones beginnen...
En iedereen weet dat een € 999 Apple GSM, duidelijk minder mogelijkheden (Scherm, camera, geheugen, enz) heeft als een Samsung van € 999
Het marketing sprookje van Apple, in de lucht houden kost ook geld... vandaar dat ze nu ook met "budget" smartphones beginnen...
Warren Buffet: "Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No. 1. "
-
- Hero Member
- Contacteer:
De details zijn voldoende om daar een gigantische meerprijs en bijhorende winst mee te gaan genereren. Apple heeft geen concurrentie inzake update beleid, pure rekenkracht, Porsche heeft ... het is gewoon een Porsche met top-afwerking en mensen willen dat want ze verkopen als zoete broodjes, wie een Ferrari koopt zal naast een auto ook een levensstijl/contactenkring gekocht hebben, ...jonie schreef: ↑13 augustus 2020, 14:28 Wereldwijde telefoonwinsten: Apple 66%, Samsung 17%, de rest 13%
Dat mag dan idd grotendeels een marketing sprookje zijn maar daarom is het niet minder duurzaam als business model, die hoge winsten geven ook opportuniteiten.
Er is een tijd gewwest waarin Apple 114% van de wereldwijde telefoonwinsten nam. Inderdaad, Samsung zat break-even, alle anderen maakte verlies. Je snapt wel welk business model het meest sustainable is.
Dat klopt niet helemaal. Een Apple gsm is met half zoveel geheugen en met een kleinere batterij capaciteit in staat om dezelfde of betere prestaties neer te zetten. Het geheim zit em in de software optimalisatie. Het verhaal is tenminste genuanceerder dan wat jij schrijft.
Inderdaad, en die blijken vooral populair te zijn bij... Android gebruikers. Het zou dom zijn van Apple om dat stuk van de markt te laten liggen, dat zou hen schaalvoordelen kosten. Onthoud dat Apple zijn OS zelf moet maken en de kosten hiervan best over een zo groot mogelijk aantal telefoons kan spreiden.
Ik denk dat iemand wilde laten weten dat de beurswaarde van Apple door de $ 2 biljoen is gegaan.
Wanneer gaat de magische grens van $ 3 biljoen gesloopt worden? Die 2 biljoen duurden 2 jaar, dus..
Wanneer gaat de magische grens van $ 3 biljoen gesloopt worden? Die 2 biljoen duurden 2 jaar, dus..

Als de waarde van Apple nu 2.000.000.000.000 USD is
En een middelgrote woning in Vlaanderen kost op dit moment 350.000 Eur
Dan is aan de huidige koers van de USD
Apple zoveel waard als 4.850.000 Vlaamse woningen
Of 53.000.000 wagens van gemiddeld 32.000 Eur
Of 312.304.809 gemiddeld Belgische maandlonen.
Het BNP van België was in 2015 454.687.000.000 Eur
Dat is ongeveer 1/4e van de beurswaarde van Apple.
Ik vind dit - op mijn leeftijd - niet meer in proportie.
En een middelgrote woning in Vlaanderen kost op dit moment 350.000 Eur
Dan is aan de huidige koers van de USD
Apple zoveel waard als 4.850.000 Vlaamse woningen
Of 53.000.000 wagens van gemiddeld 32.000 Eur
Of 312.304.809 gemiddeld Belgische maandlonen.
Het BNP van België was in 2015 454.687.000.000 Eur
Dat is ongeveer 1/4e van de beurswaarde van Apple.
Ik vind dit - op mijn leeftijd - niet meer in proportie.
Misschien komt het omdat Apple meer winst maakt dan heel België samen? 

Iemand een idee, what the next big thing zal zijn dat apple gaat uitbrengen?
Met zo een bankrekening kunnen die gasten alles maken of kopen!
De apple car lijkt er niet te komen, wat wel?
Met zo een bankrekening kunnen die gasten alles maken of kopen!
De apple car lijkt er niet te komen, wat wel?
'Big thing' en Apple?
Een of ander modieus snufje met 20x meer marketingbudget dan de ontwikkelingskosten. Wat was het laatste kroonjuweel? Ohja, draadloze oortjes die ze hun ganse achterban opdringen door geen aux-aansluiting meer te voorzien op de toestellen.
Het werkt wel, daar niet van. De resultaten liegen er niet om, credit where credit is due.

Het werkt wel, daar niet van. De resultaten liegen er niet om, credit where credit is due.