Apple Inc
TIP
Apple Inc
Omdat alle vorige draadjes over Apple gesloten zijn start ik er maar een nieuw.

Apple heeft een klacht ingediend tegen het bedrijf Prepear omdat ze een peer als logo hebben die volgens Apple te veel op hun eigen logo lijkt. Belachelijk van Apple dat ze de strijd aangaan met alle bedrijven die een naam of logo hebben die naar fruit verwijst.

Apple heeft een klacht ingediend tegen het bedrijf Prepear omdat ze een peer als logo hebben die volgens Apple te veel op hun eigen logo lijkt. Belachelijk van Apple dat ze de strijd aangaan met alle bedrijven die een naam of logo hebben die naar fruit verwijst.
Re: Apple Inc
Een bedrijf als Apple start volcontinue rechtzaken, en wordt volcontinue in rechtszaken gesleurd. Dat is de prijs die je moet betalen als je het meest successvolle bedrijf ter wereld bent.
Apple is zonet schuldig bevonden in een antitrust-zaak in Rusland ivm parental control apps die geweerd werden uit de App Store ten voordelen van hun later geintroduceerde eigen app. Apple gaat in beroep.
Eerder vandaag raakte bekend dat de T-shirts die gedragen worden door werknemers in Apple winkels het resultaat zijn van dwangarbeid in China.
Gisteren verscheen er een artikel over de patent-zaak die door Koss (fabrikant van hoofdtelefoons) werd ingespannen tegen Apple. Koss heeft de geheimhouding geschonden en verbrod nu dus hun eigen rechtszaak. Apple diende een tegenklacht in.
Het verhaal van Prepear is van 3 dagen geleden.
Gaan we hier echt elke rechtszaak waarin Apple betrokken is bespreken? Dat wordt veel werk.
Apple is zonet schuldig bevonden in een antitrust-zaak in Rusland ivm parental control apps die geweerd werden uit de App Store ten voordelen van hun later geintroduceerde eigen app. Apple gaat in beroep.
Eerder vandaag raakte bekend dat de T-shirts die gedragen worden door werknemers in Apple winkels het resultaat zijn van dwangarbeid in China.
Gisteren verscheen er een artikel over de patent-zaak die door Koss (fabrikant van hoofdtelefoons) werd ingespannen tegen Apple. Koss heeft de geheimhouding geschonden en verbrod nu dus hun eigen rechtszaak. Apple diende een tegenklacht in.
Het verhaal van Prepear is van 3 dagen geleden.
Gaan we hier echt elke rechtszaak waarin Apple betrokken is bespreken? Dat wordt veel werk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous9
Maar gelukkig hebben we dan wel opnieuw weer een actief draadje over Apple 
Ik vind dat Apple het monopolie niet moet claimen op fruit in een naam of logo. Fruit is een universeel goed en waarom zouden andere bedrijven geen naam of logo mogen hebben met fruit in? Een juridische aanklacht zou zinvol zijn indien de twee logo's te veel op elkaar zouden lijken maar dat is in bovenstaande zaak zeker niet het geval: ander soort fruit en andere kleur, zelfs de naam kan geen verwarring scheppen.
Als dit in een algemene Apple thread is, is er daar toch niet zoveel op tegen dat er daar een bericht over is?
Wat mijzelf betreft, ik vind dat wel interessant. Meer info https://www.nu.nl/tech/6069953/apple-wi ... haalt.html
Snap niet zo heel goed waar ze zich mee bezig houden eigenlijk, lijkt mij toch niet als je het logo ziet van Prepear dat je dan spontaan aan Apple denkt. Ik toch niet in elk geval.
Wat mijzelf betreft, ik vind dat wel interessant. Meer info https://www.nu.nl/tech/6069953/apple-wi ... haalt.html
Snap niet zo heel goed waar ze zich mee bezig houden eigenlijk, lijkt mij toch niet als je het logo ziet van Prepear dat je dan spontaan aan Apple denkt. Ik toch niet in elk geval.
Het belangrijkste nieuws van AAPL van het voorbije jaar moet de tijdens WWDC aangekondigde overstap naar hun eigen ARM chipontwerp zijn. De vele problemen en ontwerpfouten in de Skylake architectuur betekenden de doodsteek voor de samenwerking met Intel. Apple kan nu volop gaan bouwen aan een beter software-hardware integratie, beter beveiliging, lagere energieconsumptie, beter supply chain management, minder afhankelijkheid, ninder beperkingen etc. Op die manier kunnen ze hun unieke positie in de PC markt verder verbreden.
De chips die Apple ontwerpt voor zijn iPhones zijn de beste ter wereld. Het zou nogal raar zijn dit success niet te willen herhalen in de PC wereld.
De chips die Apple ontwerpt voor zijn iPhones zijn de beste ter wereld. Het zou nogal raar zijn dit success niet te willen herhalen in de PC wereld.
Ik heb er absoluut niets op tegen, het is alleen nogal zinloos.
Daarvoor moet je eerst het knotsgekke intellectuele eigendomsrecht kennen van de US. Ik vind het eerlijkgezegd minstens even raar dat Koss plots beweert eigenaar te zijn van het concept "koptelefoon" en daarvoor Apple voor de rechter sleept en niet... andere koptelefoonfabrikanten. Dat dergelijk zaken niet meteen weggelachen en onontvankelijk verklaard worden, vind ik gek.
-
anonymous9
Apple was toch vroeger het bedrijf van The Beatles? Ik heb het verhaal nog gekend hoe dat dan is opgelost met Apple van de IT markt. Ondertussen vergeten.
Op korte termijn ook eventueel wat problemen, want alle programma's die al bestaan zullen niet meer werken op nieuwe macs met ARM. (Wel nog via een soort emulatie...)
Maar op lange termijn zeker en vast een zeer goede keuze!
Ik vond het ook de moeite niet om voor dat bericht een nieuw draadje te openen. Ik had het liever aan een bestaand draadje toegevoegd maar alle Appledraadjes stonden op slot. Het Beheer heeft in hun onmetelijke wijsheid beslist om alle draadjes waar al een jaar niet meer in gepost is geworden op slot te zetten.
-
anonymous9
"De platenmaatschappij Apple Records en de moedermaatschappij heeft niets te maken met Apple Inc., de fabrikant van onder andere de iMac computers en de populaire iPhone. Apple Corps en Apple Inc. zijn al een aantal decennia rechtszaken tegen elkaar aan het voeren om het gebruik van de naam 'Apple' en het feit dat Apple Computers sinds de invoering van de iPod en iTunes zich in hetzelfde vaarwater (de muziekbranche) begeeft als Apple Records. Dit wordt vaak ook als belangrijkste reden gezien waarom nummers van The Beatles lange tijd niet online te koop waren bij iTunes. Sinds 15 november 2010 zijn de albums van The Beatles ook te koop in de iTunes Store van Apple Inc. Hiermee blijken de jaren van twist te zijn rechtgezet."
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Apple_Records
Edit: typo
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Apple_Records
Edit: typo
Laatst gewijzigd door anonymous9 op 11 augustus 2020, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Uit mijn hoofd (dus details kunnen fout zitten): Apple Records had ooit, bij de oprichting van "Advanced Apple Computers" een rechtszaak gestart: de naam "Apple"moest weg. Uiteindelijk kwam er een schikking: Apple mocht de naam behouden, op voorwaarde dat ze zich VER zouden houden van alles wat met muziek te maken heeft. De overeenkomst kwam onder druk te staan toen 1 van hun computers een biepje afspeelde tijdens het opstarten...MoreOrLess schreef: ↑11 augustus 2020, 17:15 Apple was toch vroeger het bedrijf van The Beatles? Ik heb het verhaal nog gekend hoe dat dan is opgelost met Apple van de IT markt. Ondertussen vergeten.
Veel later introduceerde Apple de iPod en een online muziekwinkel... Dat was ook de reden waarom het zo lang geduurd heeft vooraleer de muziek van de Beatles op iTunes verscheen. Nochtans de favoriete muziek van Steve Jobs.
Ik herinner me nog dat Apple het als een grote overwinning voorstelde dat de muziek van de Beatles "eindelijk" in iTunes stond. Wie zat daarop te wachten?
Dit is echt appelen met peren vergelijken. Een klokhuismentaliteit noem ik het.