arbeidsongevallenverzekering overheid
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Lukske schreef:Mijn partner is al een tijdje thuis tg een arbeidsongeval en is moeten geopereerd worden. Nu blijkt dat de revalidatie niet zo goed verloopt en de operatie moet opnieuw gebeuren omdat de eerste niet zo goed is gelukt.
Medex (controleorgaan van de overheid) begint moeilijk te doen en keurt plots de afwezigheden af en aldus moet mijn partner ziekteverlof opnemen en dit zonder enige motivatie of onderzoek van Medex. De geneesheer specialist verbiedt echter mijn partner om te werken voor er moet worden geopereerd en zegt dat Medex dit niet mag afkeuren.
Help wat moeten doen.?
hulp aan de vakbond vragen als je daar eventueel in zou zijn.
Heeft de verzekering geen( aangetekende )brief gestuurd met de beroepsmogelijkheden ? Je zal toch al minstens op papier moeten hebben dat de verzekering niet wil betalen.
Indien niet in vakbond een advocaat gespecialiseerd in sociale zekerheidsrecht /arbeidsrecht raadplegen.
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Op de site van Medex lees ik:
"Een klacht?
Mocht u niet tevreden zijn over onze manier van werken, horen we dit graag.
Daarom stellen we een online klachtenformulier ter beschikking.
Een klacht is niet hetzelfde als een beroep!
We willen u er even op wijzen dat een klacht niet hetzelfde is als een beroep. Indien u niet akkoord gaat met een medische beslissing die we hebben genomen, moet u de beroepsprocedure volgen. Deze beroepsprocedure staat beschreven op onze website en wordt ook telkens meegedeeld op de briefwisseling met de beslissing die Medex heeft genomen."
"Een klacht?
Mocht u niet tevreden zijn over onze manier van werken, horen we dit graag.
Daarom stellen we een online klachtenformulier ter beschikking.
Een klacht is niet hetzelfde als een beroep!
We willen u er even op wijzen dat een klacht niet hetzelfde is als een beroep. Indien u niet akkoord gaat met een medische beslissing die we hebben genomen, moet u de beroepsprocedure volgen. Deze beroepsprocedure staat beschreven op onze website en wordt ook telkens meegedeeld op de briefwisseling met de beslissing die Medex heeft genomen."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Lukske schreef:We hebben al beroep aangetekend; het werd behandeld door dezelfde controlearts; het resultaat kun je dus raden.
Ik begrijp deze manier van werken niet. Onze rechten, al ben ik dat niet zeker, worden volgens mij flagrant geschonden.
Die controledokters zijn blijkbaar supermachtig en moeten niks verantwoorden.
We worden er weemoedig van. We hebben een afspraak met de vakbond maar veel verwacht ik daar uiteindelijk niet van.
Als de verzekering beseft dat er later beroep bi jde rechtbank wordt aangetekend, wijzigen ze dikwijls plots hun houding. Ik zou de moet maar niet de vlug opgeven, verzekeringen doen ALTIJD moeilijk als ze moeten betalen, NOOIT als je een nieuwe klant wordt
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Ik meen me te herinneren dat een controle arts een ziekteperiode, nooit mag onderbreken zonder voorafgaandelijk de behandelende arts te raadplegen. Echter worden deze regels flagrant overtreden door de controlerende artsen.
Dus zolang je behandelende arts( huisdokter of specialist ) je steunt,en je werkonbekwaam schrijft,zal de controlerend arts je behandelende arts moeten passeren wil hij je terug aan het werk krijgen. Meestal gebeurt dit niet, en uit schrik of onwetendheid gaat men dan maar terug aan de slag.
Dus zolang je behandelende arts( huisdokter of specialist ) je steunt,en je werkonbekwaam schrijft,zal de controlerend arts je behandelende arts moeten passeren wil hij je terug aan het werk krijgen. Meestal gebeurt dit niet, en uit schrik of onwetendheid gaat men dan maar terug aan de slag.
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Lukske schreef:Medex contacteren is moeilijk, toch als je een verantwoordelijke wil spreken. Tot de secretaresse geraak je; de dokter spreken kan nooit. Zo is het wel heel gemakkelijk.
Het is nog een bureacratie van de jaren 70. En bovendien word je er behandeld alsof we allemaal plantrekkers zijn.
Alle verzekeringen zijn zo, maar het is niet zo dat een controle geneesheer rekening moet houding met het standpunt van de behandelend geneesheer ( anders konden ze de funktie van controle geneesheer gewoon afschaffen).
Soms worden controlegeneesheren wel eens mislukte dokters genoemd, omdat die voor niets anders meer kunnen dienen dan mensen controleren, maar mensen genezen zouden ze soms zelf niet meer kunnen.
Ik blijf bij mijn mening dat als de verzekering voelt dat er hun een rechtszaak boven het hoofd kan hangen, dat ze dan soms hun beslising vlug herzien om gerechtskosten en intresten te vermijden
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Die controle artsen zijn idd artsen die niet in staat zijn om zelf een een clienteel op te bouwen wegens te onvriendelijk. Dan bouwen ze maar een reputatie op van zeer moeilijk te zijn, zodat ze veel werk krijgen van verzekeringsmaatschappijen.paul schreef:Lukske schreef:Medex contacteren is moeilijk, toch als je een verantwoordelijke wil spreken. Tot de secretaresse geraak je; de dokter spreken kan nooit. Zo is het wel heel gemakkelijk.
Het is nog een bureacratie van de jaren 70. En bovendien word je er behandeld alsof we allemaal plantrekkers zijn.
Alle verzekeringen zijn zo, maar het is niet zo dat een controle geneesheer rekening moet houding met het standpunt van de behandelend geneesheer ( anders konden ze de funktie van controle geneesheer gewoon afschaffen).
Soms worden controlegeneesheren wel eens mislukte dokters genoemd, omdat die voor niets anders meer kunnen dienen dan mensen controleren, maar mensen genezen zouden ze soms zelf niet meer kunnen.
Ik blijf bij mijn mening dat als de verzekering voelt dat er hun een rechtszaak boven het hoofd kan hangen, dat ze dan soms hun beslising vlug herzien om gerechtskosten en intresten te vermijden
Als je het zwaar ongeval is, zou ik zeker een eigen adviserende geneesheer aanstellen (zijn wel duur). Een goede uitgebreide rechtsbijstand betaalt die voor u (bvb economische polis van DAS).
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
De enige dokter die tegengewicht in de schaal kan brengen is een door de rechtbank aangestelde gerechtsexpert-dokter, die je ( uiteraard ) nog zelf NIET mag kiezen
Elke controlearts kan een andere dokter ( met hoeveel titels dan ook ) gewoon 'wegblazen'.
Elke controlearts kan een andere dokter ( met hoeveel titels dan ook ) gewoon 'wegblazen'.
-
registratie
- Newbie

- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 nov 2011
- Contacteer:
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
Ik heb net hetzelfde voor met Medex. Na arbeidsongeval schrijft dokter én specialist deeltijdse arbeid voor. Medex riep me niet op na beroep tegn consollidatie. Met als gevolg dat ze niet over alle medische verslagen beschikken. Zelf opsturen kan niet want ze kunnen op de administratie niet zeggen wie je 'beroep' zal behandelen... Dus : oordeel adhv oude papieren. Op hun eindbesluit durft men dan wel te spreken van 'subjectieve' klachten. Subjectief handelen, zeg ik dan. Heel leuk als je dan op je werk verschijnt, want zij ontvangen natuurlijk een dubbel van dit besluit. Mijn dokters begrijpen er niets van. Wat je er aan kan doen??? Héééééééééél weinig vrees ik. Als iemand tips heeft, of een helpende hand kan bieden, stuur ze door! Arbeidsrechtbank gaat heel lang duren...
Re: arbeidsongevallenverzekering overheid
--Onnodige quote! Het is niet nodig een bericht te quoten dat er net boven staat! V.--
Zeker van dat een ongeval van vastbenoemd personeel ( ? ) bij de OVERHEID voor de arbeidsrechtbank moet komen ? ( Raad van State )
Op http://www.juridischforum.be" onclick="window.open(this.href);return false; stelt een arbeidsrechter zijn rechtsmacht zelfs van een niet vastbenoemde persoon in overheidsdienst in vraag
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 11&t=33462" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker van dat een ongeval van vastbenoemd personeel ( ? ) bij de OVERHEID voor de arbeidsrechtbank moet komen ? ( Raad van State )
Op http://www.juridischforum.be" onclick="window.open(this.href);return false; stelt een arbeidsrechter zijn rechtsmacht zelfs van een niet vastbenoemde persoon in overheidsdienst in vraag
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 11&t=33462" onclick="window.open(this.href);return false;

