Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Arcofin, Arcoplus en Arcopar gaan in vereffening
We kunnen hierover nog lang tegen elkaar zagen en mekkeren op dit forum, maar het is aan het ACW, Belfius en de CD&V dat het signaal moet gegeven worden.
Daarom
1) Doe geen financiële zaken meer met Belfius
2) Zeg goodbey tegen het ACW (ACV, ...)
3) Stem niet (meer) op CD&V
En wie het verder wil drijven denkt ook aan DKV Verzekeringen, CM, ...
Maar bij de Scouts zou ik blijven. Die hebben er denk ik echt niets mee te maken
Daarom
1) Doe geen financiële zaken meer met Belfius
2) Zeg goodbey tegen het ACW (ACV, ...)
3) Stem niet (meer) op CD&V
En wie het verder wil drijven denkt ook aan DKV Verzekeringen, CM, ...
Maar bij de Scouts zou ik blijven. Die hebben er denk ik echt niets mee te maken

http://www.radio1.be/hautekiet/het-arco ... -aanslepen" onclick="window.open(this.href);return false;
Interessant om Geert Lenssens ( advocaat "Geld terug van Arco") enkele feiten op een rijtje te horen zetten.
- Veel Arcovennoten ( > 100.000 ) die zijn uitgetreden blijven 5 jaar aansprakelijk. Dus kunnen ze nog verplicht worden dit geld terug te geven.
- "Geld terug van Arco" tracht via juridische weg Belfius te laten opdraaien.
- Een ex-Bacop werkneemster zou vernomen hebben van Belfius dat er 30% van het ingelegde kapitaal van de vennoten zou overblijven uit de vereffening.
Interessant om Geert Lenssens ( advocaat "Geld terug van Arco") enkele feiten op een rijtje te horen zetten.
- Veel Arcovennoten ( > 100.000 ) die zijn uitgetreden blijven 5 jaar aansprakelijk. Dus kunnen ze nog verplicht worden dit geld terug te geven.
- "Geld terug van Arco" tracht via juridische weg Belfius te laten opdraaien.
- Een ex-Bacop werkneemster zou vernomen hebben van Belfius dat er 30% van het ingelegde kapitaal van de vennoten zou overblijven uit de vereffening.
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 3-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens De Tijd is er al 220 miljoen euro terugbetaald aan Belfius door Arco. Schuldeisers gaan voor op coöperatieve aandeelhouders.
Volgens De Tijd is er al 220 miljoen euro terugbetaald aan Belfius door Arco. Schuldeisers gaan voor op coöperatieve aandeelhouders.
Niemand zal daar nog ooit enige euro van terugzien.
Spijtig, triestig, maar zo zal het zijn.
Spijtig, triestig, maar zo zal het zijn.
Zijn altijd degene die je het minste verdenktArkimedes schreef:Maar bij de Scouts zou ik blijven. Die hebben er denk ik echt niets mee te maken

Hier ACV al enkele jaren terug buitengegooid, als bedanking nog een "mooie" brief gekregen.
Hoeveel hebben er geen alcohol en rookverslaving opgelopen bij de scouts?
Zo'n onschuldig bendeke is dat niet hoor.
Waarom dat zogezegd goed staat op een CV dat heb ik nooit begrepen. Leiderschap????pfft. Zuiplappen en stoerdoenerij.
Zo'n onschuldig bendeke is dat niet hoor.
Waarom dat zogezegd goed staat op een CV dat heb ik nooit begrepen. Leiderschap????pfft. Zuiplappen en stoerdoenerij.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Zij beweren nochtans dat dit de enige garantie is om ooit nog het geld terug te zien, omdat ze de staatsgarantie blijven ondersteunen.Arkimedes schreef:We kunnen hierover nog lang tegen elkaar zagen en mekkeren op dit forum, maar het is aan het ACW, Belfius en de CD&V dat het signaal moet gegeven worden.
Daarom
Stem niet (meer) op CD&V
Ik denk dat dit waar is. er zijn andere partijen die van het hele Arco gedoe liever af zijn zonder meer.
Het probleem voor CD&V ligt niet in het feit dat ze de Arco coöperanten wel degelijk die garantie gunnen, wel dat de garantie op zichzelf op de helling staat en daar geen enkele politieke partij iets aan kan doen , als Europa het genadeloos neersabelt!
-
- Newbie
- Contacteer:
Zou zelf geld verliezen hieraan, maar eigenlijk moet je hier eerlijk in zijn en toegeven dat je dat geld NOOIT eigenlijk MAG terugkrijgen.
De belastingbetaler zou nooit mogen aangesproken worden om dit geld terug te geven. Maar in mijn geval zou de bank die mij die aandelen verkocht heeft als een veilige belegging mijn verlies moeten vergoeden.TheOnlyOne schreef:Zou zelf geld verliezen hieraan, maar eigenlijk moet je hier eerlijk in zijn en toegeven dat je dat geld NOOIT eigenlijk MAG terugkrijgen.
Mouche,
CD&V is de partij die de parlementaire onderzoekscommissie niet wil oprichten. Dus is er meer aan de hand.
Een politieker kan zeggen wat hij wil -> het blijft een politieker.
CD&V is de partij die de parlementaire onderzoekscommissie niet wil oprichten. Dus is er meer aan de hand.
Een politieker kan zeggen wat hij wil -> het blijft een politieker.
De onderhandelingen met Frankrijk over Dexia zijn gebeurd in een regering in lopende zaken. Dat is niet echt een sterke onderhandelingspartner. Hierdoor heeft België zich laten rollen door Frankrijk. Degenen die nu over een parlementaire onderzoekscommissie foeteren maken deel uit van hetzelfde parlement dat geen noodzaak zag van een regering met volle bevoegdheid.
Laatst gewijzigd door Stier op 30 januari 2014, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
België zat simpelweg in een zeer slechte positie, omdat het zich hier als bank zich profileerde. In Frankrijk was het niet echt een bank, maar een kredietmaatschappij. Dus daarom moest er zeer snel een doorstart komen, anders was het na het weekend een chaos geweest in België.
De Fransen hebben daar gretig gebruik van gemaakt.
Toch situeerden de grootste problemen zich in Frankrijk, omdat het geen bank was, konden ze daar niet aan goedkoop geld van de spaarders.
De Fransen hebben daar gretig gebruik van gemaakt.
Toch situeerden de grootste problemen zich in Frankrijk, omdat het geen bank was, konden ze daar niet aan goedkoop geld van de spaarders.
-
- Newbie
- Contacteer:
Tja, je had de voorwaarden kunnen lezen hé! Het feit dat je dat niet gedaan hebt is uiteraard niet de bank hun schuld, maar zoals in elke verkoop wordt enkel het positieve benadrukt en naar het voorplan gebracht. Dit is net zoals je bv. bij alle aankopen op ITunes niet echt eigenaar wordt van het gekochte lied, maar slechts 'het recht op dit af te spelen' of zoals bij facebook 'dat je niet meer eigenaar bent van alle gegevens die je op die site ingeeft'. Nu zie je daar ook geen problemen in, maar vanaf één van die zaken overkop zouden gaan (je eigenlijk ook alles kwijt kunt zijn)Nakal schreef:De belastingbetaler zou nooit mogen aangesproken worden om dit geld terug te geven. Maar in mijn geval zou de bank die mij die aandelen verkocht heeft als een veilige belegging mijn verlies moeten vergoeden.TheOnlyOne schreef:Zou zelf geld verliezen hieraan, maar eigenlijk moet je hier eerlijk in zijn en toegeven dat je dat geld NOOIT eigenlijk MAG terugkrijgen.