ARCOgaranties nietig?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: ARCOgaranties nietig?
Graag on topic! Het gaat hier over Arco en niet over N-VA, CD&V, Open VLD of een andere partij.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Men stemt eerst een wet en nadien begint men te bleiten dat men er eigenlijk tegen was, onder druk werd gezet...
Het zijn net kleine kinderen, en die moeten het land en zelfs Europa besturen.
Het gaat over Arco, wel het is simpel, de wet werd gestemd, punt andere lijn.
Men spreekt ook wel eens over rechtszekerheid.
Het zijn net kleine kinderen, en die moeten het land en zelfs Europa besturen.
Het gaat over Arco, wel het is simpel, de wet werd gestemd, punt andere lijn.
akkoord, maar dan moet je er ook bij neerleggen indien straks de Raad van State het nietig verklaard. Want zo zit de wet in elkaar. Punt ander lijn. Ook dat is rechtszekerheid!Darts schreef: Het gaat over Arco, wel het is simpel, de wet werd gestemd, punt andere lijn.
Ik begrijp het, want politiek verhit bij sommige de gemoederen. Maar langs de andere kant: wie dit volledig los ziet van de politiek, die is ook naief hoor. Helaas gaat ARCO en politiek samen hand in hand... je moet maar eens naar het nieuws kijken ;-)Graag on topic! Het gaat hier over Arco en niet over N-VA, CD&V, Open VLD of een andere partij.
Ik zal mij er wel bij neerleggen, als jan met de pet op heb je geen andere keus. Ik zal er trouwens geen minuut minder lang voor slapen.
Dit betekent dat elke wet zo maar teruggedraaid kan worden, u noemt dit rechtszekerheid, ik noem dit rechtsonzekerheid.
Aanpassingen van wetten zijn soms nodig ( vooral de exuberante subsidies voor bepaalde zaken ), terugdraaien, dit is iets anders.
Dit betekent dat elke wet zo maar teruggedraaid kan worden, u noemt dit rechtszekerheid, ik noem dit rechtsonzekerheid.
Aanpassingen van wetten zijn soms nodig ( vooral de exuberante subsidies voor bepaalde zaken ), terugdraaien, dit is iets anders.
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
"Zo maar" kan niet. Het kan alleen als er een gegronde reden voor is.
inderdaad, enkel als er een gegronde reden voor is. En dat is net die rechtszekerheid!
als ik het goed begrepen heb had A.. het geld wel om de arcocooperanten te betalen maar zijn ze onder één hoedje gaan spelen bij Dexia ? in dat geval zou Dexia(Belfius ) moeten opdraaien , kunnen ze dat niet ? dan moeten alle cooperanten maar hun conclusies trekken en bij Belfius vertrekken
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Leuk en dan Belfius nog eens in de problemen komen dan kan de belastingbetaler opdraaien voor Dexia én Belfius. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Spruitekop schreef:Leuk en dan Belfius nog eens in de problemen komen dan kan de belastingbetaler opdraaien voor Dexia én Belfius.
Indien de Arco spaarders hun centjes kwijt zijn, denk je nu echt dat die bij Belfius gaan blijven, om maar te zwijgen, dat de andere banken "met plezier" jacht zullen maken op de ontgoochelde Arco spaarder.
En vergeet niet, de Arco spaarder, dat is meestal de oudere generatie, en waar zit het geld ? Bij de oudjes.
@patrick , correct !
kan de belastingbetaler dan niet beter meteen mee opdraaien voor de waarborg ? zal miss voordeliger uitkomen dan wanneer belfius in de problemen raakt...Spruitekop schreef:Leuk en dan Belfius nog eens in de problemen komen dan kan de belastingbetaler opdraaien voor Dexia én Belfius.
of ze nu op zoek gaan naar 2.8 miljard of 4.3 miljard wat zal het verschil maken..betalen moeten we toch.
Dit gaat al lang niet meer over de spaarders maar is een puur politiek spel.
Van welke kleur is die auditeur eigenlijk van de Raad van state?
En kunnen ze dan niet gewoon een nieuwe reparatiewet stemmen? Me dunkt dat de Raad van State eigenlijk niet oordeelt of het al dan niet opportuun is om de arcospaarders terug te betalen. Het gaat hen eerder over de procedures.
Als de staat ons wil terug betalen dan kunnen ze dat. De wil moet er zijn.
Van welke kleur is die auditeur eigenlijk van de Raad van state?
En kunnen ze dan niet gewoon een nieuwe reparatiewet stemmen? Me dunkt dat de Raad van State eigenlijk niet oordeelt of het al dan niet opportuun is om de arcospaarders terug te betalen. Het gaat hen eerder over de procedures.
Als de staat ons wil terug betalen dan kunnen ze dat. De wil moet er zijn.
De staat, dat zijn wij allemaal.
Dus ook jij en ik.
In principe is er een politieke meerderheid die beslist.
In dit geval, Lukske, vrees ik voor jou en alle Arco-beleggers, dat de wil om speculatieve gelden (wat aandelen toch zijn) NIET te laten terugbetalen door de Belgische gemeenschap, groot zal zijn.
Wat denk je zelf, dit lijkt me logisch ... toch?
Dus ook jij en ik.
In principe is er een politieke meerderheid die beslist.
In dit geval, Lukske, vrees ik voor jou en alle Arco-beleggers, dat de wil om speculatieve gelden (wat aandelen toch zijn) NIET te laten terugbetalen door de Belgische gemeenschap, groot zal zijn.
Wat denk je zelf, dit lijkt me logisch ... toch?
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad Vlo. Misschien kunnen ze onmiddellijk het geld van onze spaarrekening halen om de Belgische overheidsschuld af te betalen, want dat is toch hoe velen hier denken. Alles moet maar gedekt zijn en iedereen moet maar opdraaien voor aandelen die korting geven op alle pleziertjes. Aandelen waarmee dan nog eens gezorgd wordt dat een grootbank de dieperik in gaat en waar de gewone belastingsbetaler en de voorzichtige spaarder dan maar moet voor opdraaien.
Arm België.
Arm België.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad Vlo. Misschien kunnen ze onmiddellijk het geld van onze spaarrekening halen om de Belgische overheidsschuld af te betalen, want dat is toch hoe velen hier denken. Alles moet maar gedekt zijn en iedereen moet maar opdraaien voor aandelen die korting geven op alle pleziertjes. Aandelen waarmee dan nog eens gezorgd wordt dat een grootbank de dieperik in gaat en waar de gewone belastingsbetaler en de voorzichtige spaarder dan maar moet voor opdraaien.
Arm België.
Arm België.
Misschien kunnen ze dan meteen ook de L&H-aandelen laten terugbetalen die destijds werden aangeprezen door "den CD&V-dikken van Vilvoorde", als we dan toch bezig zijn hé Wazaa?Wazaa schreef:of ze nu op zoek gaan naar 2.8 miljard of 4.3 miljard wat zal het verschil maken..betalen moeten we toch.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 11 maart 2013, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.