arcopar aandelen verzilveren - wachten op brief
TIP
Re: arcopar aandelen verzilveren - wachten op brief
Dat kan ik niet , had ik dat maar op papier , dat was de mooipraat ! en ik zeg het nog eens :ik ben niet gepaaid geweest met een aandeel van bacop of dexia maar arcopar wat 100% veilig was, hier sprak men van kapitaalsgarantie.Ik heb ze meer dan 20 jaar wat wist ik toen over aandelen? niks , als men je er dan eentje kan aanpraten met veel verzwijg over de nadelen dan doe je dit..
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook wij zijn er met gans het gezin ingeluist. Als trouwe klant volgden wij de deskundige raad en zagen dit als een spaarboekje. Het was inderdaad het spaarboekje van de werkende man. Zelfs Paul D'Hoore schrijft in Het Nieuwsblad op 13/09/2008 dat dit een veilige belegging is. Leterme beloofde vervolgens staatsgarantie en nu zou er van ons zuurverdiende centjes niets meer over zijn!? Als ik begin te rekenen hoeveel uren ik moet werken om 2903 € (mijn saldo op 1/4/2011) samen te krijgen, wordt ik echt nijdig. Bij Belfius ben ik geen klant meer, eigenlijk vertrouw ik geen enkele bank/spaarkas meer en de Politiekers nog minder. Al die spaarders (meestal mensen die geen grote kapitalen bezitten) verliezen hun appeltje voor de dorst, wie neemt hier zijn verantwoordelijkheid?
Moeten als aandeelhouders elk tussen de 5000 en de 10000 euro afhalen en belfius (de xla) ligt op hun gat 780000 mensen dat zal gaan over 6000000000 euro zullen dan eens zien wat ze zullen doen bij de afkeuring is dit een oproep
als morgen bank xxx of verzekeraar yyy failliet gaat, zullen we zien wat die staatswaarborg van 100.000 € waard is, zoveel als die Arco waarborg ?
Indien wij ons geld niet terugzien, halen wij alles weg bij BELFIUS!
Heb er, jammer genoeg, wel nog een termijnrekening lopen tot 2016 aan 4% bruto, die laat ik nog lopen, vanwege de hoge interest, als dat afgelopen is gaat ook dat geld daar weg!
Zeker weten!
Heb er, jammer genoeg, wel nog een termijnrekening lopen tot 2016 aan 4% bruto, die laat ik nog lopen, vanwege de hoge interest, als dat afgelopen is gaat ook dat geld daar weg!
Zeker weten!
Weet je wat ik straf vind.
Tegen een kleine spaarder zegt men, uw spaargelden spreiden, niet alles in één product beleggen.
Wat doet Arco, bijna alles in Dexia aandelen steken, en niet spreiden, begrijpe die kan !
Tegen een kleine spaarder zegt men, uw spaargelden spreiden, niet alles in één product beleggen.
Wat doet Arco, bijna alles in Dexia aandelen steken, en niet spreiden, begrijpe die kan !
@Patrick , de nagel op de kop 

t(hopen dat ge die centen nog terug ziet.. wie sprak daar van een staatswaarborg van 100.000 euro? geloof je dat dan wel nog ? ik denk dat Europa ook wel een addertje onder het gras zal vinden om de staat een hoop geld te besparen indien nodig.
t(hopen dat ge die centen nog terug ziet.. wie sprak daar van een staatswaarborg van 100.000 euro? geloof je dat dan wel nog ? ik denk dat Europa ook wel een addertje onder het gras zal vinden om de staat een hoop geld te besparen indien nodig.
Aandelen kun je dagelijks verhandelen. Dat konden de Arcopar gedupeerden niet, dus zijn het geen aandelen.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Erger nog, ze gaan short op hun eigen aandelen (met het idee van er later meer in te kopen) en ze helpen zichzelf naar de verdoemenis. Daar moet de belastingbetaler z'n centen insteken.patrick1 schreef:Tegen een kleine spaarder zegt men, uw spaargelden spreiden, niet alles in één product beleggen.

Je kunt zeker niet alle aandelen dagelijks verhandelen.Phill schreef:Aandelen kun je dagelijks verhandelen. Dat konden de Arcopar gedupeerden niet, dus zijn het geen aandelen.
Ik heb aandelen bij Ecopower. Kan ik ook niet verkopen en pas na 6 jaar uitstappen. Als zij overkop zouden gaan, ben ik ook mijn centen kwijt.
Aandelen van een bvba kun je ook niet dagelijks verhandelen. Als je met meerdere aandeelhouders bent, kan het o.a. zijn dat je akkoord nodig hebt van de anderen.
Bij Arcopar zijn er blijkbaar veel mensen fout geadviseerd en dat is jammer, maar het is de verantwoordelijkheid van diegene die geadviseerd heeft, niet van de belastingbetaler.
Er zou morgen een grote bankrun zijn bij belfius.
Hoewel jezelf beschermen tegen een bank run is - zelf je geld veilig stellen - zelf een bank run opleverd gaat belfius en zo belgie ten onder?
Hoewel jezelf beschermen tegen een bank run is - zelf je geld veilig stellen - zelf een bank run opleverd gaat belfius en zo belgie ten onder?
Kapitaalsgarantie is iets heel anders dan onder de depositogarantieregeling vallen.wazaa schreef:Dat kan ik niet , had ik dat maar op papier , dat was de mooipraat ! en ik zeg het nog eens :ik ben niet gepaaid geweest met een aandeel van bacop of dexia maar arcopar wat 100% veilig was, hier sprak men van kapitaalsgarantie.Ik heb ze meer dan 20 jaar wat wist ik toen over aandelen? niks , als men je er dan eentje kan aanpraten met veel verzwijg over de nadelen dan doe je dit..
100% veilig bestaat niet. De 100000€ waarborg is - als het zover komt - ook bullshit.
Zonder de crisis zou iedereen met een Arcopar aandeeltje nog altijd denken dat het 100% safe was.
Alles is safe (tot een onvoorziene situatie genoeg scheef trekt om het unsafe te maken)
Zonder de crisis zou iedereen met een Arcopar aandeeltje nog altijd denken dat het 100% safe was.
Alles is safe (tot een onvoorziene situatie genoeg scheef trekt om het unsafe te maken)
het nieuws gezien? tak21 en cooperatieve vallen onder dezelfde noemer als spaarrekening met staatsgarantie tot 100.000.