Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
  • Bank Awards 2025
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Fondsen en aandelen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

ARCOPAR: nog veilig?

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
198 berichten
  • Pagina 8 van 14
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 14
  • Volgende
TIP
Vergelijk via onze tools Effectenrekening - Fondsen - Beleggingsplannen
Zwiertje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Zwiertje
Verstuur privébericht

Re: ARCOPAR: nog veilig?

Bericht door Zwiertje » 13 oktober 2011, 16:38

Ik ga niet verder in de discussie over staatswaarborg, maar ik denk dat het dringend tijd wordt voor een soort labeling van spaarproducten. Het is duidelijk dat veel mensen geen benul hebben wat hun beleggingen precies inhouden, laat staan dat ze de risico's kunnen inschatten.

In tegenstelling tot sommigen hier, vind ik dat niet in de eerste plaats de schuld van die spaarders zelf. De banken proberen vaak met opzet weinig transparant te zijn. Mocht er nu een label komen, dan is het nu het moment om dit te lanceren, aangezien de problematiek erg leeft bij de mensen. Bijvoorbeeld: spaarproducten met het A-label hebben een kapitaalswaarborg en een staatswaarborg. De brave huisvaders (en -moeders) weten dat ze zich dan alleen tot dergelijke producten beperken.

Verder moet het duidelijk worden dat defensief beleggen niet hetzelfde is als risicoloos beleggen.

J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

Bericht door J Lawieck » 13 oktober 2011, 19:02

optibear schreef:De kans is volgens mij nihil dat er een staatsgarantie komt voor Arcopar. Zie Fortis-gate.
Kan je meer uitleg geven? Voor zover ik weet waren er geen cooperatieve aandelen bij Fortis.

Peet
Full Member
Full Member

Bericht door Peet » 13 oktober 2011, 19:15

J Lawieck schreef:
optibear schreef:De kans is volgens mij nihil dat er een staatsgarantie komt voor Arcopar. Zie Fortis-gate.
Kan je meer uitleg geven? Voor zover ik weet waren er geen cooperatieve aandelen bij Fortis.
Volgens dit artikel komt die waarborg er wel : http://www.standaard.be/artikel/detail. ... d=PE3GS5GI" onclick="window.open(this.href);return false;
al kan Europa nog wel dwars gaan liggen.
Ik vind het in ieder geval een nogal kinderachtige reacties van de beleggers en die zitten op dit forum duidelijk in de meerderheid. Gezien de dalende beurzen hebben de meeste beleggers dit jaar al verloren, dus moet die brave spaarder ook maar boeten. Tja. >:(

Franscoppy
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Franscoppy
Verstuur privébericht

Bericht door Franscoppy » 13 oktober 2011, 19:24

Vincent Van Quickenborne had deze week op radio 1 laten verstaan dat aandelen (venoten) zoals die van Arcopar, Landbouwkrediet, Argenco onder het garantie deposito vallen omwille van het profiel van deze beleggers.

Peet
Full Member
Full Member

Bericht door Peet » 13 oktober 2011, 19:26

Franscoppy schreef:Vincent Van Quickenborne had deze week op radio 1 laten verstaan dat aandelen (venoten) zoals die van Arcopar, Landbouwkrediet, Argenco onder het garantie deposito vallen omwille van het profiel van deze beleggers.
klopt en het is nogal misleidend dat sommigen hier beweren dat de kans op zo'n garantie nihil is en dan druk ik mij voorzichtig uit.

Arkimedes
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Arkimedes
Verstuur privébericht

Bericht door Arkimedes » 13 oktober 2011, 19:28

Beste forumleden,

Midden september 2011 ben ik voor 9/10 uit mijn participatie in Arco getreden. Het 1/10 dat ik nog bezit is net voldoende om van de hieraan verbonden Dexia voordelen te genieten (bv 0,8 euro korting per maand op de kosten van de Dexia zichtrekening).

Ik wil even met jullie delen hoe ik tot de beslissing tot uittreden ben gekomen. Bedoeling is jullie een chronologisch overzicht te geven van de nieuwsfeiten die ik via reguliere kanalen heb opgestoken, en die Arcopar van code groen, over neutraal, naar oranje, naar dieprood hebben gezet. Als ik dat kon volgen, dan konden jullie dit ook. Met geld moet je namelijk zelf bezig zijn en op niemand anders vertrouwen.

1. Sinds aankoop tot voor 2007 : code GROEN: Ik ontvang een dividend dat 1% boven de inflatie ligt.

2. 2007 : code GROEN: Arco sluit een langlopende deal met Dexia om grote pakketten aandelen aan 15 euro te kopen. De Dexia koers staat dat moment aan 22-23 euro en de gangbare vooruitzichten zijn dat de bomen tot aan de hemel gaan groeien. Arco denkt de slag van zijn leven te hebben geslagen.

3: midden 2008 : code NEUTRAAL: Er duikt crisis op. Het Dexia aandeel zakt weg. Arco moet op dat moment het Dexia aandeel inkopen aan marktprijs (15 euro zoals afgesproken in de deal, het aandeel staat op dat moment ook 15 euro).

4. Laat 2008 - begin 2009 : code ORANJE: Het aandeel Dexia duikt een heel eind onder 15 euro. Dexia moet een eerste maal gered worden. Arco neemt deel aan de kapitaalverhoging en koopt hierdoor nogmaals grote hoeveelheden Dexia aandelen aan 9,9 euro. Het aandeel glijdt daarna echter verder af naar 5 euro.

5. 2009 - 2010 : code ROOD : de beurs veert algemeen op maar het aandeel Dexia blijft achter. Het gaat zelfs naar 2 euro.

6. 2010 - 2011 : code ROOD : je krijgt twee jaar 3% dividend op het Arco aandeel. Dit ligt niet meer boven de inflatie. Om de grote meute niet wakker te maken noemt Arco dit in zijn begeleidend schrijven met een mooie woord "marktcomform".

7. Zomer 2011 : code DIEPROOD : De Tijd interviewt Francinne Swiggers, topvrouw van Arco. Ze vertelt dat het verlies op de Dexia participatie "virtueel" is, dat het Dexia aandeel "zwaar ondergewaardeerd" is, en dat bij wijze van vertrouwen het ACV zijn dividend "vrijwillig" opnieuw in Arco inversteert. In diezelfde krant staat dat de banken "vrijwillig" hun Griekse staatsobligaties gaan doorrollen in plaats van een haircut te aanvaarden.

8. Zomer 2011 : code DIEPROOD : Dexia lanceert een "geheime spaarrekening 1,5% + 1,5%" voor klanten die geld vanuit andere banken willen repatriëren. Dit initiatief ziet echter het daglicht via Spaargids en haalt daarop de algemene media (bv. De Standaard).

9. Midden september 2011: BESLISSING : ik verkoop 9/10 van mijn participatie in Arco, nu het nog kan.

10. Begin oktober 2011: PATS : Dexia Bank België wordt genationaliseerd. Met het aandeel aan 0,75 euro/share kun je momenteel behangen.

11. De grote meute wordt wakker. Heisa allom.

duifje
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer duifje
Verstuur privébericht

Bericht door duifje » 13 oktober 2011, 19:42

bedankt verplaetse en peet. Mij is spaargids ook steeds minder aan het boeien. Zelf ben ik een defensief belegger. Ik heb geen belangen met Arcopar maar ik blijf bij mijn mening dat arcopar bedoeld was als defensieve belegging. En inderdaad het zijn wel misschien meestal ouderen die met Arcopar te maken hebben. Zij kunnen dit niet meer goed maken en zijn niet gewend om met beleggingen om te gaan. De reacties die ik hierop lees verrassen mij. De winsten hierop waren nog minder dan op een spaarrekening. Ik laat dit gedeelte van het forum maar voor wat het is en laat het voorbij gaan.

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

Bericht door Bartd » 13 oktober 2011, 20:04

paul schreef:De belastingbetaler moet niet opdraaien voor bv 700 000 x 2000 = 1,4 miljard euro omdat het uit ACW hoek komt, ja halloo
Die Arco aandelen zijn ook niet helemaal waardeloos. Neem nu nog de helft: 700 miljoen euro. Wat nog een heleboel geld is. Nog een 1% staatsschuld erbij. Dat zal dan ongeveer 99% van bnp zijn zeker.
Ik lees hier ook veel de opmerking dat die Arcopar aandeelhouders (quickie noemt dat deelbewijzen, geen aandelen) maar vroeger moesten uitgestapt zijn.
Precies of Arco dat ging toelaten. Als er teveel willen uitstappen wordt dat gewoon geweigerd.
Een "gewoon" aandeel kan je altijd verkopen (weliswaar met verlies). Ik vind het terecht dat er een waarborg voor die Arco verleend wordt. Toen die belofte gedaan werd heb ik hier op het forum daar niemand weten tegen reageren.

Ik ben er nog op tijd van afgeraakt (ergens rond eind juni 2011 verkocht).

verplaetse
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer verplaetse
Verstuur privébericht

Bericht door verplaetse » 13 oktober 2011, 20:15

heb hier al veel interessants gelezen.
Zo ook van lid Optibear die al meer dan 350 reacties geplaatst heeft.
Hij is duidelijk heel goed op de hoogte van beleggen, kunnen we nog wat van opsteken.
Maar ja, iedereen kan zich wel eens verbranden zekers ?

EDIT Mod: geen persoonlijke aanvallen

verplaetse
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer verplaetse
Verstuur privébericht

Bericht door verplaetse » 13 oktober 2011, 20:16

dixit Optibear op 31 mei 2011 op dit forum :
Dus als we het goed verstaan moeten we nog wat sparen om over enkele maanden Dexia aandelen te kopen aan 50 eurcent per stuk of zo? Op den duur gaat ge nog een uw marktsegment moeten uitbreiden. Naast speculeren op de Amerikaanse beurs, nu ook op de Belgische

criticus
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Bericht door criticus » 13 oktober 2011, 20:39

De regering kan het waardeverlies van de Dexia-aandelen en de Arcopar-deelbewijzen compenseren met de nota die Elio Di Rupo enkele maanden geleden uit de doeken deed:

Namelijk een belastingvermindering geven op het verlies bij de verkoop van effecten maar aan de andere zijde een belasting heffen op deze die winsten maakten op de beurs (op de meerwaarde).

Zo zou de gewone belastingbetaler niet opdraaien voor het verlies die arcopar- en Dexiabezitters moeten slikken.
Bovendien zouden alle andere aandeelhoudende Belgen, die torenhoge verliezen opliepen door de recente beurscrash, evenredig behandeld kunnen worden. Elke Belg is toch gelijk voor de wet?

J Lawieck
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer J Lawieck
Verstuur privébericht

Bericht door J Lawieck » 13 oktober 2011, 21:32

soja schreef:dit is hier toch wel een enorm precedent: de belastingbetaler moet plots opdraaien voor de mensen die cooperatieve aandelen van een ACW-instelling (ARCO) gekocht hebben...
Nochtans dateert de wettelijke basis voor dergelijke regeling van 2 februari 1998 (bron). Al 13 jaar hoorde je daar niemand over klagen...

kiwi
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer kiwi
Verstuur privébericht

Bericht door kiwi » 13 oktober 2011, 22:52

J Lawieck schreef: Nochtans dateert de wettelijke basis voor dergelijke regeling van 2 februari 1998 (bron).
Helaas blijkt uit uw bron ook dat de coöperatieve nog niet effectief is toegetreden tot het waarborgfonds, en dus ook nooit bijdragen heeft betaald.
Ik vind overigens ook dat men coöperatieve aandeelhouders van een "hefboomfonds" (dixit J-L Dehaene himself) best ook niet toelaat tot dit waarborgfonds indien het nog enige geloofwaardigheid wil hebben.
De "misleidden" zullen moeten aankloppen bij diegenen die hen misleid hebben, indien er nog iets te halen valt...

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

Bericht door Maarten » 14 oktober 2011, 02:21

Peet schreef: Ik vind het in ieder geval een nogal kinderachtige reacties van de beleggers en die zitten op dit forum duidelijk in de meerderheid. Gezien de dalende beurzen hebben de meeste beleggers dit jaar al verloren, dus moet die brave spaarder ook maar boeten. Tja. >:(
Je begrijpt blijkbaar nog steeds niet dat Arcopar NIET sparen was, maar wel beleggen. Het onderwerp staat hier op dit forum toch ook niet onder spaarrekeningen of termijnrekeningen?
Zoals ik al eerder zei, is het bijzonder jammer dat mensen in de praatjes van hun bankier zijn getrapt en dachten dat ze iets 100% veilig kochten. Maar dat is niet de schuld van de maatschappij.

Het argument dat hier vaak aangehaald wordt dat je niet op ieder moment kan uitstappen is een drogreden. Dan zou ik ook staatsgarantie willen op mijn coöperatieve aandelen van Ecopower. Die aandelen zijn bovendien een pak socialer verantwoord dan Arcopar. De enige reden om Arcopar te vergoeden is om het ACW een pleziertje te doen. Maar daarvoor moeten ze mijn belastingsgeld niet gaan gebruiken.
Bovendien, waar stopt dit allemaal. Als Cera de volgende is, gaan we dat ook allemaal vergoeden?
Franscoppy schreef:Vincent Van Quickenborne had deze week op radio 1 laten verstaan dat aandelen (venoten) zoals die van Arcopar, Landbouwkrediet, Argenco onder het garantie deposito vallen omwille van het profiel van deze beleggers.

Dat wil ik nog wel eens zien. Landbouwkrediet en Argenco zijn nooit toegetreden tot het garantiefonds en Arcopar wou wel maar heeft bij mijn weten nooit bijgedragen aan het garantiefonds. Ik wil wel eens zien wat daarvan in huis komt. Bovendien kan je er zeker van zijn dat de federatie van beleggers een rechtszaak zal aanspannen in dat geval (en ze hebben het gelijkheidsbeginsel van alle beleggers aan hun kant).
duifje schreef: maar ik blijf bij mijn mening dat arcopar bedoeld was als defensieve belegging.
Inderdaad, maar vele mensen hebben overheidsobligaties gekocht als defensieve belegging. Gaan we ook al de sukkelaars met Griekse obligaties gaan terugbetalen?
duifje schreef:
De winsten hierop waren nog minder dan op een spaarrekening.
Dat is simpelweg onjuist.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

Bericht door paul » 14 oktober 2011, 08:05

Dit is te vergelijken met een brandverzekering af te sluiten , en nooit een premie betaald te hebben.

Het KB zal wel ineengeflansd zijn zonder VOORAFGAANDELIJK advies van de Raad van State - 13 jaar na de oorspronkelijke wet.
Dit betekent oa dat zowel
- de Raad van State
- het Grondwettelijk Hof
- een "gewone" rechtbank
heel dat spel naar de prullenmand kan verwijzen

Als dit zo doorgaat dan hebben de BEVEKS, SICAVS's en andere ( voor de bank ) winstgevende produkten gedaan, en richten ze vele
cooperatieven op met een paar aandeeltjes er in , en als het op de fles gaat dan zal de belastingbetaler er wel voor opdraaien.

( zelf nooit Dexia's en Arcopars gehad )

Gesloten
  • Afdrukweergave

198 berichten
  • Pagina 8 van 14
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 14
  • Volgende

Terug naar “Fondsen en aandelen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy