Argen-Co
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Argen-Co
Nu argenta zeer mooie winstcijfers heeft voorgelegd tov verleden jaar:
een hoger dividend voor dit jaar mogelijk (wellicht niet)?
een quasi zekerheid dat het dividend volgend jaar wordt opgetrokken?
Vind de 3.25% van dit jaar nogal povertjes zeker omdat er verleden jaar maar 1.5% is uitbetaald (ondanks verbod europa)
Vind de 3.25% van dit jaar nogal povertjes zeker omdat er verleden jaar maar 1.5% is uitbetaald (ondanks verbod europa)
Re: Argen-Co
ik weet niet in welke wereld jij woont, maar 3.25 % op een cooperatief aandeel povertjes vinden?
Als je de huidige rentes erbij neemt, mag je eigenlijk al blij zijn dat je nog iets krijgt.
Echter geldt dit natuurlijk meer voor banken, die hier erg vanaf hangen.
Voor energie-aandelen, speelt dit in mindere mate mee en kan je je nog aan iets meer verwachten

Als je de huidige rentes erbij neemt, mag je eigenlijk al blij zijn dat je nog iets krijgt.
Voor energie-aandelen, speelt dit in mindere mate mee en kan je je nog aan iets meer verwachten

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als we de som maken van 2020 + 2021 en delen door 2 - is dit zoals gezegd povertjes. Zeker gezien de winst.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
En de bron test aankoop veel succes met hun advies, windmolens ten top hun advies.Boogje schreef: ↑27 augustus 2021, 11:02 ik weet niet in welke wereld jij woont, maar 3.25 % op een cooperatief aandeel povertjes vinden?
![]()
Estate Guru believer.
was inderdaad de bron vergeten, ging er al van uit dat die op de printscreen ergens vermeld stonden.
Had hier zeker niet de bedoeling om advies te delen, enkel de rendmenten waren belangrijk.
Had hier zeker niet de bedoeling om advies te delen, enkel de rendmenten waren belangrijk.
Ik zie dat je deze tabel gehaald hebt op de site van test aankoop invest. Kan je mij vertellen waarom incofin volgens TA INVEST koopwaardig is?Boogje schreef: ↑27 augustus 2021, 11:02 ik weet niet in welke wereld jij woont, maar 3.25 % op een cooperatief aandeel povertjes vinden?
![]()
Dit jaar keert incofin namelijk geen dividend uit.
waarom limburg wind verkopen?
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Je mag ook niet vergeten dat die coöperaties vaak ook nog kortingen/voordelen bij derden aanbieden. Hier zitten soms ook zeer mooie dingen tussen.hagi schreef: ↑27 augustus 2021, 10:43 Nu argenta zeer mooie winstcijfers heeft voorgelegd tov verleden jaar:
Dan denk ik vooral aan CERA voor ledenvoordelen. Dat is echt uitgewerkt.
Argen-co heeft (had?) ook wel iets maar toch veel beperkter.
https://argenco.be/benefits
Van de rest weet ik niet van voordelen. Of het moet zijn dat je een windmolen ofzo kunt gaan bezoeken.
Hé, je kunt aandelen van Argen-co kopen nu zie ik . Max voor 10 000 euro. (200 aandelen). Ik zie geen bepaling dat men de aandelen minimaal X jaar moet aanhouden. Uittreden jaarlijks van 1 juli tot 31 december. Dat is eigenlijk niet slecht.
https://argenco.be/emissions/subscribe
Aanvulling;
Die nieuwe uitgifte van Argen-co aandelen is voor een bedrag van 60 miljoen euro. Ze geven daar toch een dividend op bescheiden voor aandelen is maar zeer hoog voor spaargeld. Waarom zouden ze dat kapitaal ophalen? Argenta moet toch meer dan genoeg spaartegoeden hebben? Spaargelden is meer een kost, waar je vanaf wil, tegenwoordig.
Welke logica zou hier van toepassing zijn?
Argen-co heeft (had?) ook wel iets maar toch veel beperkter.
https://argenco.be/benefits
Van de rest weet ik niet van voordelen. Of het moet zijn dat je een windmolen ofzo kunt gaan bezoeken.
Hé, je kunt aandelen van Argen-co kopen nu zie ik . Max voor 10 000 euro. (200 aandelen). Ik zie geen bepaling dat men de aandelen minimaal X jaar moet aanhouden. Uittreden jaarlijks van 1 juli tot 31 december. Dat is eigenlijk niet slecht.
https://argenco.be/emissions/subscribe
Aanvulling;
Die nieuwe uitgifte van Argen-co aandelen is voor een bedrag van 60 miljoen euro. Ze geven daar toch een dividend op bescheiden voor aandelen is maar zeer hoog voor spaargeld. Waarom zouden ze dat kapitaal ophalen? Argenta moet toch meer dan genoeg spaartegoeden hebben? Spaargelden is meer een kost, waar je vanaf wil, tegenwoordig.
Welke logica zou hier van toepassing zijn?
Om een vroegere schuld te herfinancieren?
Dividend voor CERA zal voor volgend jaar ook wel in orde komen, aangezien KBC terug dividenden uitkeert.jugo schreef: ↑28 augustus 2021, 15:13Ik zie dat je deze tabel gehaald hebt op de site van test aankoop invest. Kan je mij vertellen waarom incofin volgens TA INVEST koopwaardig is?Boogje schreef: ↑27 augustus 2021, 11:02 ik weet niet in welke wereld jij woont, maar 3.25 % op een cooperatief aandeel povertjes vinden?
![]()
Dit jaar keert incofin namelijk geen dividend uit.
bron: https://www.argenco.be/news_items/41"de raad van bestuur bevestigt dat zij op de Algemene Vergadering van 18 november een dividend van 3,25% zal voorstellen. Indien de Algemene Vergadering dit voorstel goedkeurt, dan wordt het dividend op vrijdag 19 november 2021 uitbetaald.
Hoe wordt het dividend berekend?
De aandelen die op 30/06/2021 ingeschreven waren in ons aandelenregister geven recht op het dividend. Nieuwe aandelen die in de loop van het boekjaar werden ingeschreven geven recht op een pro-rata (gedeeltelijk) dividend. Dit pro-rata wordt berekend op het aantal dagen tussen de aankoopdatum en het einde van het boekjaar (30/06/2021) gedeeld door 365 dagen.
Aandelen die in het nieuwe boekjaar werden aangekocht (dus aankopen vanaf 1 juli 2021) zullen vanaf november 2022 recht geven op dividend.
Intekenen op Cera aandelen kan momenteel nog zie ik: https://www.cera.coop/nl/particulieren/ ... daliteiten
Interessante optie?
Geen klant bij KBC, maar eventueel wel interessant met gratis basiszichtrekening.
Ik heb argenco aandelen en ben er tevreden mee. 3,25 procent was in een beursjaar als 2021 zeker niet super maar in vergelijking met een klassiek spaarboekje toch wel mooi.
Interessante optie?
Geen klant bij KBC, maar eventueel wel interessant met gratis basiszichtrekening.
Ik heb argenco aandelen en ben er tevreden mee. 3,25 procent was in een beursjaar als 2021 zeker niet super maar in vergelijking met een klassiek spaarboekje toch wel mooi.
Mij lijkt het wel interessant. Ik overweeg het ook maar zal dan naar een kantoor moeten omdat je via online inschrijven de itsme app nodig hebt, wat ik niet heb. Buiten de naam al te hebben horen vallen weet ik zelfs niet wat die app inhoud.Nog nooit nodig gehad.
Ik merk op dat ik bij crelanco nog maar 1 keer een voordeel heb benut, in al die jaren.
Dus ik vraag mij af of het niet beter is om het geld rechtstreeks in KBC Ancora te beleggen.Want beter dividendrendement.
Ik zie nu wel dat je al vanaf 600 euro recht hebt op de voordelen.
Edit:waar zie jij dat staan van de gratis zichtrekening?
Met een deel van het geld verschaffen ze achtergestelde lening aan een andere vennootschap. Werkte groenkracht ook niet op deze manier? https://www.eco2050.be/word-cooperant
Dan lijkt mij Ecopower toch veiliger. Of BeauVent maar daar kun je op dit moment geen nieuwe aandelen kopen.
Ik merk op dat ik bij crelanco nog maar 1 keer een voordeel heb benut, in al die jaren.
Dus ik vraag mij af of het niet beter is om het geld rechtstreeks in KBC Ancora te beleggen.Want beter dividendrendement.
Ik zie nu wel dat je al vanaf 600 euro recht hebt op de voordelen.
Edit:waar zie jij dat staan van de gratis zichtrekening?
Je kan sinds 15 juni 2021 terug inschrijven in nieuwe aandelen.Dit tot 15 mei 2022.
Met een deel van het geld verschaffen ze achtergestelde lening aan een andere vennootschap. Werkte groenkracht ook niet op deze manier? https://www.eco2050.be/word-cooperant
Dan lijkt mij Ecopower toch veiliger. Of BeauVent maar daar kun je op dit moment geen nieuwe aandelen kopen.