Argenta A.Bonds: doen of niet?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Argenta A.Bonds: doen of niet?
Dag iedereen,
Ik heb binnenkort een termijnrekening die afloopt en mijn Argentabankier probeert me warm te maken voor volgende fondsen:
A.Bond Emerging Markets (5 jaar)
http://www.argenta.be/NR/rdonlyres/5F30 ... hureNL.pdf
A.Bond Recovery (3 jaar)
http://www.argenta.be/NR/rdonlyres/783C ... hureNL.pdf
A.Bond Click (5 jaar)
http://www.argenta.be/NR/rdonlyres/A164 ... hureNL.pdf
Alle drie fondsen met 100% kapitaalbescherming.
Ik heb er niet zoveel ervaring mee, moet ik toegeven.
Wat ik wel denk: op een spaarrekening is mijn rendement momenteel toch niet veel soeps, ik kan het evengoed in een sok steken. Ook termijnrekeningen zijn weinig lucratief voor het moment.
Dus met zo’n fonds: in het slechtste geval een nulrendement (en mijn 2% inschrijvingskosten kwijt uiteraard). Of is dit wat te simplistisch gesteld?
De drie fondsen zijn alle drie nogal erg uiteenlopend. Wie kan me wat advies geven hoe die zaken in te schatten?
Die Recovery bevalt me niet zo veel. In het beste geval 30 % rendement, (lijkt veel maar dan moet wel elk van de 15 aandelen in de korf gedurende 6 jaar tussen 70% en 165% van zijn initiele waarde blijven, wat onwaarschijnlijk is).
Die Emerging Markets lijkt me wel wat, is in het Fonds Carmignac Emergents maar ik meen uit andere topics begrepen te hebben dat ik dat dan aan de Belgische fiscus moet aangeven…
Die Click: de folder is me hier en daar niet zo duidelijk, moet ik nog eens grondiger uitpluizen.
Dus wie me wat op weg kan zetten is welkom.
Nog één ding dat me wat tegenhoudt: overal die expliciete waarschuwing dat ingeval van faillissement of wanbetaling van PNB Paribas, je alles kwijt bent. Hoe reëel is dat risico?
alvast bedankt,
Paul
Ik heb binnenkort een termijnrekening die afloopt en mijn Argentabankier probeert me warm te maken voor volgende fondsen:
A.Bond Recovery (3 jaar)
A.Bond Click (5 jaar)