Argenta A.Bonds: doen of niet?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Argenta A.Bonds: doen of niet?
Dag iedereen,
Ik heb binnenkort een termijnrekening die afloopt en mijn Argentabankier probeert me warm te maken voor volgende fondsen:
A.Bond Emerging Markets (5 jaar)
http://www.argenta.be/NR/rdonlyres/5F30 ... hureNL.pdf
A.Bond Recovery (3 jaar)
http://www.argenta.be/NR/rdonlyres/783C ... hureNL.pdf
A.Bond Click (5 jaar)
http://www.argenta.be/NR/rdonlyres/A164 ... hureNL.pdf
Alle drie fondsen met 100% kapitaalbescherming.
Ik heb er niet zoveel ervaring mee, moet ik toegeven.
Wat ik wel denk: op een spaarrekening is mijn rendement momenteel toch niet veel soeps, ik kan het evengoed in een sok steken. Ook termijnrekeningen zijn weinig lucratief voor het moment.
Dus met zo’n fonds: in het slechtste geval een nulrendement (en mijn 2% inschrijvingskosten kwijt uiteraard). Of is dit wat te simplistisch gesteld?
De drie fondsen zijn alle drie nogal erg uiteenlopend. Wie kan me wat advies geven hoe die zaken in te schatten?
Die Recovery bevalt me niet zo veel. In het beste geval 30 % rendement, (lijkt veel maar dan moet wel elk van de 15 aandelen in de korf gedurende 6 jaar tussen 70% en 165% van zijn initiele waarde blijven, wat onwaarschijnlijk is).
Die Emerging Markets lijkt me wel wat, is in het Fonds Carmignac Emergents maar ik meen uit andere topics begrepen te hebben dat ik dat dan aan de Belgische fiscus moet aangeven…
Die Click: de folder is me hier en daar niet zo duidelijk, moet ik nog eens grondiger uitpluizen.
Dus wie me wat op weg kan zetten is welkom.
Nog één ding dat me wat tegenhoudt: overal die expliciete waarschuwing dat ingeval van faillissement of wanbetaling van PNB Paribas, je alles kwijt bent. Hoe reëel is dat risico?
alvast bedankt,
Paul
Ik heb binnenkort een termijnrekening die afloopt en mijn Argentabankier probeert me warm te maken voor volgende fondsen:
A.Bond Recovery (3 jaar)
A.Bond Click (5 jaar)
Wat ik wel denk: op een spaarrekening is mijn rendement momenteel toch niet veel soeps, ik kan het evengoed in een sok steken. Ook termijnrekeningen zijn weinig lucratief voor het moment.
Dus met zo’n fonds: in het slechtste geval een nulrendement (en mijn 2% inschrijvingskosten kwijt uiteraard). Of is dit wat te simplistisch gesteld?
De drie fondsen zijn alle drie nogal erg uiteenlopend. Wie kan me wat advies geven hoe die zaken in te schatten?
Die Recovery bevalt me niet zo veel. In het beste geval 30 % rendement, (lijkt veel maar dan moet wel elk van de 15 aandelen in de korf gedurende 6 jaar tussen 70% en 165% van zijn initiele waarde blijven, wat onwaarschijnlijk is).
Die Emerging Markets lijkt me wel wat, is in het Fonds Carmignac Emergents maar ik meen uit andere topics begrepen te hebben dat ik dat dan aan de Belgische fiscus moet aangeven…
Die Click: de folder is me hier en daar niet zo duidelijk, moet ik nog eens grondiger uitpluizen.
Nog één ding dat me wat tegenhoudt: overal die expliciete waarschuwing dat ingeval van faillissement of wanbetaling van PNB Paribas, je alles kwijt bent. Hoe reëel is dat risico?
alvast bedankt,
Paul
Re: Argenta A.Bonds: doen of niet?
Persoonlijk zou ik nooit ( meer ) een fonds kopen dat een bank naar voren schuift.
Daar je klant bent bij argenta, zou ik eerder de fondsen van petercam een kans geven.
Op de petercam site ( of die van rabobank.be ) ken je ze in detail bestuderen.
Daar je klant bent bij argenta, zou ik eerder de fondsen van petercam een kans geven.
Op de petercam site ( of die van rabobank.be ) ken je ze in detail bestuderen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ikzelf heb gekozen voor een argenta fund Carmignac Patrimoine en die doet het in ieder geval goed , dit is een fonds met een levensverzekering bij , Ik heb hem nu 2 maand en heb gespaard aan 12 % per maand .Bovendien kun je bijstortingen doen per 50 euro
Van de fondsen waar u het over hebt weet ik het niet .Ik denk dat A.Bond Emerging ook niet slecht is . Iedere vrijdag kun je de inventariswaarden raadplegen op de site van argenta waar de de fondsen wat kunt volgen .Aan de hand daarvan kunt u misschien uw beslissing nemen .
Van de fondsen waar u het over hebt weet ik het niet .Ik denk dat A.Bond Emerging ook niet slecht is . Iedere vrijdag kun je de inventariswaarden raadplegen op de site van argenta waar de de fondsen wat kunt volgen .Aan de hand daarvan kunt u misschien uw beslissing nemen .
Carmignac Patrimoine is geen argenta fund maar een fonds van Carmignac dat je ook kan kopen via argenta.isa schreef: Ikzelf heb gekozen voor een argenta fund Carmignac Patrimoine en die doet het in ieder geval goed , dit is een fonds met een levensverzekering bij , Ik heb hem nu 2 maand en heb gespaard aan 12 % per maand .Bovendien kun je bijstortingen doen per 50 euro
Vergeet het trouwens niet aan te gevn op je belastingsbrief want op dit fonds wordt er geen bronheffing op afgehouden.
Ja , je hebt 2 soorten carmignac Patrimoine , hetgene waar jij het over hebt bestond al eerder , waar ik mij ingeschreven heb is een andere en later bijgekomen soort daarvan die toen een week of 2 bestond toen ik mij inschreef .Interessanter in ieder geval dan de eerste soort .Je kan instappen vanaf 600 euro als ik het goed onthouden heb en geregeld bijstorten , ik heb al 2 keer bijgestort , je kan ook uitstappen als je het geld nodig hebt !
Je hebt gelijk, staat er tussen, maar wel niet als Argenta fund Carmignac Patrimoine, maar wel als Argenta fund patrimoine.isa schreef: Ja , je hebt 2 soorten carmignac Patrimoine , hetgene waar jij het over hebt bestond al eerder , waar ik mij ingeschreven heb is een andere en later bijgekomen soort daarvan die toen een week of 2 bestond toen ik mij inschreef .Interessanter in ieder geval dan de eerste soort .Je kan instappen vanaf 600 euro als ik het goed onthouden heb en geregeld bijstorten , ik heb al 2 keer bijgestort , je kan ook uitstappen als je het geld nodig hebt !
Is het dan wel hetzelfde ? Want van de echte is het geweten dat het een heel goed fonds is, volgt het argenta fonds de koers op de voet ?
Ja , normaal wel .
Ik moet de inventariswaarden volgen vanop de site van argenta , daaraan kan ik zien wat het doet.
Ik moet de inventariswaarden volgen vanop de site van argenta , daaraan kan ik zien wat het doet.
Awel, dan ga ik dat ook wat in de gaten houden en me er hoogstwaarschijnlijk een pak kopen. Maar wel enkel als het argenta fonds de koers vgolledig volgt.isa schreef: Ja , normaal wel .
-
Xanthos
Eerst en vooral: Argentabonds zijn geen fondsen, maar gestructureerde obligaties.Pauldb schreef: Dag iedereen,
A.Bond Recovery (3 jaar)
A.Bond Click (5 jaar)
alvast bedankt,
Paul
Dit gezegd zijnde zou ik kiezen voor de Emerging Markets: de Groeilanden hebben nog een enorm potentieel en ik denk dan ook dat deze gestruct. obligaties het hoogste rendement zal halen. Je profiteert (weliswaar gedeeltelijk) van de (verwachtte) stijging in de groeilanden en koppelt dit aan kapitaalbescherming.
Deze Argentabond hoef je niet aan te geven aan de fiscus, je betaalt gewoon 15% RV op je rendement. Het fonds Carmignac Emergents moet je inderdaad aangeven aan de fiscus, maar dat stelt niet veel voor: er is een berekeningsmodule op de website van Carmignac (www.carmignac.be)
Over een faillissement van BNP zou ik mij niet ongerust maken...
-
Xanthos
Jullie hebben het hier waarschijnlijk over het Argenta Fund Plan (Tak 23) - Compartiment Carmignac Patrimoine. Het voordeel van deze formule is inderdaad de lagere instapdrempel en de mogelijkheid om (eventueel) kleinere bedragen (vanaf 50 eur) bij te storten. Je betaalt ook maar 1,1% verzekeringstaks en geen instapkosten (Instapkosten voor de Carmignac Patrimoine bedragen 2%)cp1234 schreef:Je hebt gelijk, staat er tussen, maar wel niet als Argenta fund Carmignac Patrimoine, maar wel als Argenta fund patrimoine.isa schreef: Ja , je hebt 2 soorten carmignac Patrimoine , hetgene waar jij het over hebt bestond al eerder , waar ik mij ingeschreven heb is een andere en later bijgekomen soort daarvan die toen een week of 2 bestond toen ik mij inschreef .Interessanter in ieder geval dan de eerste soort .Je kan instappen vanaf 600 euro als ik het goed onthouden heb en geregeld bijstorten , ik heb al 2 keer bijgestort , je kan ook uitstappen als je het geld nodig hebt !
Is het dan wel hetzelfde ? Want van de echte is het geweten dat het een heel goed fonds is, volgt het argenta fonds de koers op de voet ?
Dat zal niet 100% het geval zijn, gezien het Argenta fund Plan een beheerskost verrekent van 0,75% op jaarbasis op de inventariswaarde van het onderliggende Carmignac Patrimoine.cp1234 schreef:
Awel, dan ga ik dat ook wat in de gaten houden en me er hoogstwaarschijnlijk een pak kopen. Maar wel enkel als het argenta fonds de koers vgolledig volgt.
Alvast bedankt voor de reacties, ik ga voor die Emerging Markets denk ik, die leek me sowieso al de interessantste. Zeker nu je zegt dat de RV aan de bron wordt afgehouden en ik daar dus geen geklooi met mijn belastingsaangifte mee heb.
Zal zeker ook die Petercam fondsen eens bekijken.
Nog een vraag: wat ik me voorstellen bij de mogelijkheid om die bond maandelijks door te verkopen via de secundaire markt? Hoe zit dat dan met het intussen (al dan niet) opgebouwde rendement)?
Paul
Zal zeker ook die Petercam fondsen eens bekijken.
Nog een vraag: wat ik me voorstellen bij de mogelijkheid om die bond maandelijks door te verkopen via de secundaire markt? Hoe zit dat dan met het intussen (al dan niet) opgebouwde rendement)?
Paul
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
als het een fonds is, zit het opgebouwde rendement vervat in de invenariswaarde (de prijs waaraan je kan verkopen maw)Pauldb schreef:
Paul
als het een pure obligatie is, wordt je opgebouwde rendement bijbetaald door de koper bovenop je verkoopprijs
Enjoy the party, but dance near the door
De waarde van die dingen op de secundaire markt hangt van veel factoren af. De waarde van het onderliggende fonds zal spelen, maar ook de kredietwaardigheid van BNP Paribas speelt een belangrijke rol. Notes zijn heel erg complexe producten, en hun koersverloop is hierdoor nogal onvoorspelbaar.Pauldb schreef:
Toen de bankencrisis op haar hoogtepunt was, hebben we gezien dat de "Notes" uitgegeven door probleembanken tientallen procenten meer gezakt waren dan de onderliggende waarde.
Mocht er dus nog een derde ronde van de bankencrisis komen (wat sommige experts niet uitsluiten), zou de waarde op de secundaire markt dus tijdelijk kunnen zakken.
-
Lupudebani
laat u niet vangen aan de voorgespiegelde opbrengsten.
Als de bank u deze "bonds" aanbied dan is het heel zeker dat zij daar veel geld aan verdienen. Ik heb daar geen vertrouwen meer in en zeker niet als ze weeral vermelden 100% kapitaalsgarantie.......lees ook de kleine letterkes en dan staat daar een zekere bank BNP Fortis vermeld.....zij waren diegenen die vorig jaar de bankcrisis hier in Belgie veroorzaakt hebben.
Nu gaan de kleine bankskes beginnen wat de grote banken jaren aan een stuk verkocht hebben....waardeloze papieren......Remember Oktober 2008 ....ik durf nu niet meer beweren dat geen enkele bank kan failliet gaan.
Bedenk toch maar eens vooraleer je aan zo'n zaken gaat beginnen.
Je zou beter je geld investeren in de economie in waardevolle uitrustingsgoederen zoals vastgoed (nieuw), ed, zodat onze economie er weer beter van wordt, mensen weer aan het werk kunnen, en onze schuldenberg weer naar beneden kan.
20 jaar geleden de val van het communisme, vorig jaar de val van het kapitalisme........remember.....geldwolverij maakt je niet gelukkig
Als de bank u deze "bonds" aanbied dan is het heel zeker dat zij daar veel geld aan verdienen. Ik heb daar geen vertrouwen meer in en zeker niet als ze weeral vermelden 100% kapitaalsgarantie.......lees ook de kleine letterkes en dan staat daar een zekere bank BNP Fortis vermeld.....zij waren diegenen die vorig jaar de bankcrisis hier in Belgie veroorzaakt hebben.
Nu gaan de kleine bankskes beginnen wat de grote banken jaren aan een stuk verkocht hebben....waardeloze papieren......Remember Oktober 2008 ....ik durf nu niet meer beweren dat geen enkele bank kan failliet gaan.
Bedenk toch maar eens vooraleer je aan zo'n zaken gaat beginnen.
Je zou beter je geld investeren in de economie in waardevolle uitrustingsgoederen zoals vastgoed (nieuw), ed, zodat onze economie er weer beter van wordt, mensen weer aan het werk kunnen, en onze schuldenberg weer naar beneden kan.
20 jaar geleden de val van het communisme, vorig jaar de val van het kapitalisme........remember.....geldwolverij maakt je niet gelukkig