argenta aanpassing rentevoeten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
argenta aanpassing rentevoeten
Toch wel eigenaardig dat Argenta zijn rentevoeten nogmaals aanpast op minder dan een halve maand van de nieuwe spaarreglementering en deze rentevoeten nog steeds niet in overeenstemming zijn met deze nieuwe wetgeving.
B.v. e-spaarrekening : basisrente 2,5 ; getrouwheids en aangroeipremie: 0,5
Getrouwheid dus nog steeds lager dan 25% .
Het ziet ernaar uit dat de banken zo lang mogelijk wachten om hun nieuwe rentes bekend te maken ( uit schrik voor concurrentie ? ) en de spaarder in de onzekerheid laten . Ondertussen laat hij nog een halve maand zijn centen staan die minder dienen vergoed.
E-spaar was tot hiertoe een spaarrekening met eenvoudige structuur , past zich nu aan met toch een getrouwheidspremie > 0,01% te geven maar maakt blijkbaar toch zijn rentes van toepassing na 1/4 niet bekend.
B.v. e-spaarrekening : basisrente 2,5 ; getrouwheids en aangroeipremie: 0,5
Getrouwheid dus nog steeds lager dan 25% .
Het ziet ernaar uit dat de banken zo lang mogelijk wachten om hun nieuwe rentes bekend te maken ( uit schrik voor concurrentie ? ) en de spaarder in de onzekerheid laten . Ondertussen laat hij nog een halve maand zijn centen staan die minder dienen vergoed.
E-spaar was tot hiertoe een spaarrekening met eenvoudige structuur , past zich nu aan met toch een getrouwheidspremie > 0,01% te geven maar maakt blijkbaar toch zijn rentes van toepassing na 1/4 niet bekend.
-
Vickske
Re: argenta aanpassing rentevoeten
Het lijkt me duidelijk wat ze van plan zijn met de e-spaar !
Om de rente in overeenstemming te brengen met de nieuwe wetgeving zullen ze de basisrente op 1 april verder laten zakken naar 2%; een niveau dat ook door enkele andere banken zal worden aangeboden (o.a. Cortal en Keytrade).
Bij Argenta hoeven we dus ook al niet meer te zijn voor een hoogrentende spaarrekening.
Dankjewel, Mr. Reynders om de concurrentie onder de verschillende banken in de kiem te smoren ! Maar dat vindt u natuurlijk (zoals zoveel andere zaken) "geen probleem" !
Om de rente in overeenstemming te brengen met de nieuwe wetgeving zullen ze de basisrente op 1 april verder laten zakken naar 2%; een niveau dat ook door enkele andere banken zal worden aangeboden (o.a. Cortal en Keytrade).
Bij Argenta hoeven we dus ook al niet meer te zijn voor een hoogrentende spaarrekening.
Dankjewel, Mr. Reynders om de concurrentie onder de verschillende banken in de kiem te smoren ! Maar dat vindt u natuurlijk (zoals zoveel andere zaken) "geen probleem" !
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
denk dat er de eerste week van april nogal veel geld verschoven zal worden :s
Ik denk eerder in de laatste weektZetZefLy schreef: denk dat er de eerste week van april nogal veel geld verschoven zal worden :s
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Proficiat aan Argenta voor zoveel goeie moed 
Ik dacht er al lang over om weg te gaan, nu heb ik zeker de beslissing genomen. Juist nog even afwachten tot begin april ... wie laatst lacht, best lacht...
Nu moeten ze nog net hun gratis rekeningen afschaffen en dan zijn we der helemaal. Bedankt Argenta!
Ik dacht er al lang over om weg te gaan, nu heb ik zeker de beslissing genomen. Juist nog even afwachten tot begin april ... wie laatst lacht, best lacht...
Nu moeten ze nog net hun gratis rekeningen afschaffen en dan zijn we der helemaal. Bedankt Argenta!
ik heb gisteren dan maar in een vlaag van ontgoocheling mijn spaargeld terug verschoven naar rabobank. Beetje stom eigenlijk, aangezien ik net ook een rekening heb bij CE. Maar dat was ik alweer vergeten...
Ben toevallig gisterennamiddag in mijn Argenta-kantoor langs geweest om mijn digipas af te halen en ik vernam er toen dat de rente op de e-spaar inderdaad ging zakken naar 2,5% + 0,5% + 0,5%... De kantoorbediende zei me daarbij nog dat de rente vermoedelijk in de nabije toekomst, vermoedelijk naar 1 april 2009 toe, nog ging aangepast worden, dit vermoedelijk naar 2% + 0,5%. Huidige aanpassing is dus blijkbaar een tussenstap naar de nieuwe regeling toe en ook ingevolge de steeds dalende rentevoeten (dalende ECB-rente)... Gezien de dalende trend bij ook de meeste andere banken, denk ik dat Argenta toch bij de betere gaat horen, ook na 01/04/09...
-
RaVen
Ik ben grote Argenta-fan, maar op 1 april (of een weekje later) trek ik mijn conclusies, mijn zuurverdiende centjes verdienen de beste rendementjes! (natuurlijk pas ik op voor Kaupthing en CE-consoorten
)
-
torrevieja
- Jr. Member

- Contacteer:
ola; ben ook al jaren client van Argenta maar zal waarschijnlijk op 01-04 mijn biezen nemen.(met alle chinezen)

Minder dan 3 % , nu al, ik ben al weg, terug naar Rabo !
Ligt het nu aan mij of is die aangroeipremie bij Argenta nieuw? Hoe zit dat ook alweer met die aangroeipremie? Dat krijg je enkel op geld dat je sinds 1 januari hebt bijgestort?
Voor de e-spaarrekening is de aangroeipremie inderdaad nieuw. Voorheen enkel een minimale getrouwheidspremie.
Aangroeipremie is voor de aangroei die gedurende 6 maanden ononderbroken op rekening staat.
Voor de e-spaar wordt deze dus ingevoerd voor de aangroei vanaf 18/3 tot 31/3 (m.i. voor de eerste zes maanden na de aangroei) . Vanaf 1/4 dient de aangroeipremie (voor nieuwe stortingen) opnieuw afgeschaft.
De mist rond de strategie van de verschillende banken wordt nu wel dik.
Hopelijk klaart ze op na 1/4 maar duidelijk is al dat het verschil tss de banken veel kleiner zal worden dan vroeger.
Misschien komen er toch een aantal met interessante termijnrekeningen om het verschil te maken (dan wel met roerende voorheffing).
Aangroeipremie is voor de aangroei die gedurende 6 maanden ononderbroken op rekening staat.
Voor de e-spaar wordt deze dus ingevoerd voor de aangroei vanaf 18/3 tot 31/3 (m.i. voor de eerste zes maanden na de aangroei) . Vanaf 1/4 dient de aangroeipremie (voor nieuwe stortingen) opnieuw afgeschaft.
De mist rond de strategie van de verschillende banken wordt nu wel dik.
Hopelijk klaart ze op na 1/4 maar duidelijk is al dat het verschil tss de banken veel kleiner zal worden dan vroeger.
Misschien komen er toch een aantal met interessante termijnrekeningen om het verschil te maken (dan wel met roerende voorheffing).
'k vind Argenta een xxxx-bank geworden. Men kondigt één dag op voorhand aan dat de rente zakt, wél ik heb dan meteen ook het nodige gedaan met mijn spaarcenten daar.
Geef mij dan maar Keytradebank, zij kondigen tenminste 2 weken op voorhand aan dat men gaat dalen. Enfin, de centen van Argenta zijn nu wel naar CE gegaan, wegens beter rendement
Ze hadden ook nog naar DB (de boeren) kunnen gaan, maar hun houding i.v.m. gegarandeerde rentevoeten hangt m'n keel uit (zie andere topics).
Geef mij dan maar Keytradebank, zij kondigen tenminste 2 weken op voorhand aan dat men gaat dalen. Enfin, de centen van Argenta zijn nu wel naar CE gegaan, wegens beter rendement
-
nestor1970
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb net een spaarrekening geopend bij CE, dacht dat ik veilig zat. Waarom wordt CE hier gekoppeld aan Kaupthing? Is daar reden voor?RaVen schreef: Ik ben grote Argenta-fan, maar op 1 april (of een weekje later) trek ik mijn conclusies, mijn zuurverdiende centjes verdienen de beste rendementjes! (natuurlijk pas ik op voor Kaupthing en CE-consoorten)
Onder de gegevens die ik kan lezen op spaargids (spaarrekeningen) zie ik dat Ethias zelfs nog minder veilig zou zijn. CE kan je niet met Kaupthing vergelijken. De bank bestaat overigens ook al vele jaren (ik dacht vroeger onder een andere naam).