Argenta en Internetbankieren
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta en Internetbankieren
@Halewyn: de transactiekosten om je effectenportefeuille te verplaatsen naar een andere bank bijvoorbeeld. Ontekt in de algemene voorwaarden: 50 euro per effect (of 'lijntje), toch niet min zou ik zeggen, hoewel ik eerlijkshalve de vergelijking met andere banken nog niet heb gedaan, weet ik nog vagelijk dat dit bij BNP Fortis (niet echt bekend om zijn lage kostenprofiel me dunkt) 'slechts' 25 euro was per effect...haelewyn schreef:Sorry jongens, Ik sluit me aan bij de 'bashers'.Nog nooit zo slechte ervaringen gehad met een bank als bij Argenta. En dat zelfs nog VOOR er één rekening geopend was.
Wie het hele verhaal wil lezen moet maar eens kijken op de feedback over spaarrekeningen. Ik heb het verhaal hier al te veel verteld.
En mijn ongenoegen is stilaan gaan liggen omdat het in de verleden tijd ligt.
Maar mijn stelling is : zelfs al zou Argenta me ervoor betalen om klant te zijn.. dan zou ik nog altijd naar een andere bank gaan, zelfs als ik daar zelf moet voor betalen. In de praktijk is het zelfs zo. Argenta is gratis bij gebruik van de Maestro kaart buiten Europa en de anderen niet. Ik verkies nog altijd om bij een andere bank klant te zijn.
Voor mij de slechtste bank die ik ooit geprobeerd heb (is Argenta) en ondertussen ben ik toch al bij een bank of 10-12 klant of klant geweest. Een deel van die banken bestaan niet meer. Ik ben niet overal weggegaan uit ongenoegen. Ik vind mezelf ook niet chronisch misnoegd inzake banken, al vind ik het gevoel niet meer terug wat ik 25 jaar geleden bij een bank had.
@Maxwell : wat waren de verborgen kosten ?
Wat vind jij dan minder aan Keytradebank,? (want door de positieve ervaringen hier op het forum en van een vriend heb ik toch een rekening geopend.)
ik dacht dat die onkosten bij fortis onlangs erg gestegen waren.
Ook hier zo ...Tevreden en niet mijn enige bank .Silverfox schreef:
Zelf ben ik een tevreden Argenta klant en Argenta is niet mijn enige bank.
Al jaren een tevreden klant, er zijn grote kleppers waar het internetbankieren een ramp is.
Nu €75 per effect (BNPPF)Maxwell35 schreef:@Halewyn: de transactiekosten om je effectenportefeuille te verplaatsen naar een andere bank bijvoorbeeld. Ontekt in de algemene voorwaarden: 50 euro per effect (of 'lijntje), toch niet min zou ik zeggen, hoewel ik eerlijkshalve de vergelijking met andere banken nog niet heb gedaan, weet ik nog vagelijk dat dit bij BNP Fortis (niet echt bekend om zijn lage kostenprofiel me dunkt) 'slechts' 25 euro was per effect...

Vaak hebben banken de laatste paar jaren hun kleine kosten doen stijgen :
Intrest is vaak weg op een zichtrekening, bonusbankieren is bv bij Axa gestopt, afhandelen overlijdensdossier is bij sommige banken erg duur geworden. Het storten van een cheque op rekening of een occasionele afhaling aan het loket, Aanvragen van een bankcheque, dossierkosten voor allerlei aanvragen (bv overdisponering op rekening), gebruik van je bankkaart of creditcard is duurder geworden buiten de Eurozone.. en zo zullen er wel nog een paar dingen zijn die de meeste banken duurder hebben gemaakt.
@Maxwell35 : ik stuur je even in privé mijn lijstje want dit topic gaat eigenlijk over Argenta. Ik wijk al zo vaak af... en probeer mijn leven te beteren
Intrest is vaak weg op een zichtrekening, bonusbankieren is bv bij Axa gestopt, afhandelen overlijdensdossier is bij sommige banken erg duur geworden. Het storten van een cheque op rekening of een occasionele afhaling aan het loket, Aanvragen van een bankcheque, dossierkosten voor allerlei aanvragen (bv overdisponering op rekening), gebruik van je bankkaart of creditcard is duurder geworden buiten de Eurozone.. en zo zullen er wel nog een paar dingen zijn die de meeste banken duurder hebben gemaakt.
@Maxwell35 : ik stuur je even in privé mijn lijstje want dit topic gaat eigenlijk over Argenta. Ik wijk al zo vaak af... en probeer mijn leven te beteren