Argenta fondsen
TIP
Argenta fondsen
Mijn vriendin ook, in april 2015 kocht ze voor 30.000 euro dakfondsen bij Argenta want een spaarboekje bracht niets op en ze was 'dom' als ze het liet staan. Koop een eigendom of koop fondsen zei die dame toen.
Hopla, mijn vriendin er vol in, de familie ook en toen ze thuis kwam en ik de productfiche zag zei ik 'dit heb je toch niet gedaan?'
Oei, slecht?
'Slecht zeg ik niet, maar goed is het ook niet'. Beetje teleurgesteld in mijn reactie want de bank wist het toch wel beter zeker?
Ondertussen zijn we December 2017 (2,5 jaar later en zit ze nog met 4% verlies). Ik zei haar dat ik haar wel 4% winst kon bezorgd hebben en wel per jaar.
Maar nu is het te laat, het kalf is al verdronken. Ik raad aan om heel voorzichtig te zijn als je tegenover een bankbediende zit, die moet eerst de kas vullen vooraleer jij een beetje winst zal maken. Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Als ze het echt goed met je voor zouden hebben, dan bestonden ze al niet meer!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hopla, mijn vriendin er vol in, de familie ook en toen ze thuis kwam en ik de productfiche zag zei ik 'dit heb je toch niet gedaan?'
Oei, slecht?
'Slecht zeg ik niet, maar goed is het ook niet'. Beetje teleurgesteld in mijn reactie want de bank wist het toch wel beter zeker?
Ondertussen zijn we December 2017 (2,5 jaar later en zit ze nog met 4% verlies). Ik zei haar dat ik haar wel 4% winst kon bezorgd hebben en wel per jaar.
Maar nu is het te laat, het kalf is al verdronken. Ik raad aan om heel voorzichtig te zijn als je tegenover een bankbediende zit, die moet eerst de kas vullen vooraleer jij een beetje winst zal maken. Banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen. Als ze het echt goed met je voor zouden hebben, dan bestonden ze al niet meer!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Argenta fondsen
Goede tips en info geven aan familie en vrienden, dat heb ik opgegeven:
- hun reactie: je bent altijd over geld bezig (terwijl ze zelf altijd klagen dat een spaarrekening niks opbrengt en dat de banken dieven zijn)
- ze zijn zo vastgeroest bij hun grootbank en lijken wel getrouwd met de bankdirecteur en durven gewoon niks beginnen bij een andere bank
Als je echt opgelicht bent of om de tuin geleid is dit inderdaad onaanvaardbaar. Er bestaat met onder meer mifid een heel arsenaal een beschermende maatregelen die moeten gerespecteerd worden, punt.
Maar hoe kan je argwanend zijn over banken en bij sommigen gaat dit naar het paranoide toe... en dan toch een zak vol geld op de bureau storten en zeggen doe maar!
Ik heb de discussie ook al gehad met vnl jongeren uit lijn omgeving. Ze spreken schande van de bank voor bvhun dagelijks bankieren. Waarop ik zeg kijk eens naar vb een online bank... maar zelf initiatief nemen wil men niet.
Anderzijds ken ik mensen die geld steken in bitcoinen zeggen ach ik versta er niets van. Maar het wel vertrouwen omdat 'de banken' er niet achter zitten.
Wss moeten we het positief zien en gaat het om een trage evolutie. Kijk maar op fora als deze en je ziet toch ook vele mensen die met vallen en opstaan naar een andere weg zoeken.
Maar hoe kan je argwanend zijn over banken en bij sommigen gaat dit naar het paranoide toe... en dan toch een zak vol geld op de bureau storten en zeggen doe maar!
Ik heb de discussie ook al gehad met vnl jongeren uit lijn omgeving. Ze spreken schande van de bank voor bvhun dagelijks bankieren. Waarop ik zeg kijk eens naar vb een online bank... maar zelf initiatief nemen wil men niet.
Anderzijds ken ik mensen die geld steken in bitcoinen zeggen ach ik versta er niets van. Maar het wel vertrouwen omdat 'de banken' er niet achter zitten.

Wss moeten we het positief zien en gaat het om een trage evolutie. Kijk maar op fora als deze en je ziet toch ook vele mensen die met vallen en opstaan naar een andere weg zoeken.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Het klinkt zo bekend.... Zelfde verwijten, zelfde reacties.zwembad schreef: ↑23 december 2017, 09:33Goede tips en info geven aan familie en vrienden, dat heb ik opgegeven:
- hun reactie: je bent altijd over geld bezig (terwijl ze zelf altijd klagen dat een spaarrekening niks opbrengt en dat de banken dieven zijn)
- ze zijn zo vastgeroest bij hun grootbank en lijken wel getrouwd met de bankdirecteur en durven gewoon niks beginnen bij een andere bank
Onlangs nog met mijn vader (bijna 75) een gesprek gehad over zijn dure bankkosten en visa-kosten. Toen ik hem de raad gaf om zijn visa op te zeggen en er een bij Keytrade aan te vragen (met die 1250 euro komt hij ruimschoots toe, en hij heeft er een spaarboekje), werd hij kwaad. Dat deed je niet, want je maakt het alleen maar ongelooflijk ingewikkeld. En ik moest stoppen met altijd te pushen

oei Annetje,
en je was nog niet eens over de mixer bij medirect begonnen ?
en je was nog niet eens over de mixer bij medirect begonnen ?
Mijn ouders zijn ook zo hoor, al jaren betalen ze de zogenaamde equiperingskosten bij BNP Paribas, als je dan zegt van 'Waarom schakel je niet over naar een andere bank?' Dan krijg je het antwoord van 'BNP heeft wel een goeie service, die internetbanken laten je aan je lot over'.
Tja, welke service geeft BNP Paribas als je de laatste 8 jaar geen kantoor meer bent binnengestapt? Neenee, het is goed zoals het is krijg je dan. Ok, ik heb het gezegd, je doet er mee wat je wil zeg ik dan.
Tja, welke service geeft BNP Paribas als je de laatste 8 jaar geen kantoor meer bent binnengestapt? Neenee, het is goed zoals het is krijg je dan. Ok, ik heb het gezegd, je doet er mee wat je wil zeg ik dan.
Eerlijk?pietpiraat schreef: ↑23 december 2017, 18:09Kun je de gouden tip met ons delen hoe je 4% winst per jaar bezorgd aan je vriendin, denk dat velen je daar dankbaar voor zouden zijn kevva.
ik gok op de mixer bij me direct.
VIX in de gaten houden, als die volatiel begint te worden dan ga je beleggen in MSCI World

4% is ook geen noemenswaardige winst hé? Het kan gewoon heel snel bereikt worden door minimale research en inzet. Trouwens als je een evenwichtig Keyplan bij Keytrade opstart heb je ook 2,50% op jaarbasis. Dat is nog altijd beter dan het gemiddelde rendement van een dakfonds bij Argenta.
Simpel toch, wie exact 1 jaar geleden 0,25% van zijn centen in bitcoin had gestoken en de rest op een niks opbrengend spaarboekje had laten staan heeft vandaag een totaal rendement van 4% 

bedankt voor de gouden tip kevva
had hier nog nooit van gehoord
dus keyplan is minstens 2.5 % per jaar, denk dat heel wat spaargidsers hier blij mee zullen zijn
die vix is nog chinees voor mij, misschien moet je ons laten weten wanneer de meters gunstig staan dan schieten we in aktie, is dat een soort dodi kaars zo ne meter ?
4% gegarandeerd per jaar is zeker niet slecht.
had hier nog nooit van gehoord
dus keyplan is minstens 2.5 % per jaar, denk dat heel wat spaargidsers hier blij mee zullen zijn
die vix is nog chinees voor mij, misschien moet je ons laten weten wanneer de meters gunstig staan dan schieten we in aktie, is dat een soort dodi kaars zo ne meter ?
4% gegarandeerd per jaar is zeker niet slecht.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Vix is een volatiliteitsindicator, pietpiraat.
En niets is gegarandeerd van rendement he.
En niets is gegarandeerd van rendement he.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
zover was ik al whendoyou
als de volatiliteit hoog is en de meters goed staan schep je zeker 4 % dixit kevva
nu moeten we nog leren wanneer de meters goed staan en we zeker 4% halen
hopelijk wil kevva zijn systeem met ons delen en volgende keer dat het bingo time is het ons melden
iedereen rijk met spaargids
als de volatiliteit hoog is en de meters goed staan schep je zeker 4 % dixit kevva
nu moeten we nog leren wanneer de meters goed staan en we zeker 4% halen
hopelijk wil kevva zijn systeem met ons delen en volgende keer dat het bingo time is het ons melden
iedereen rijk met spaargids
Ik zou ook wel eens de uitleg willen horen en met praktische voorbeelden van hoe dit in theorie werd toegepast.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Misschien niet on-topic, maar ik heb bewust niet voor een voorgestelde samenstelling gekozen bij mijn Keyplan. Heb momenteel een annuïteit van 8,18%. Mij hoor je niet klagenKevva schreef: ↑23 december 2017, 18:33 4% is ook geen noemenswaardige winst hé? Het kan gewoon heel snel bereikt worden door minimale research en inzet. Trouwens als je een evenwichtig Keyplan bij Keytrade opstart heb je ook 2,50% op jaarbasis. Dat is nog altijd beter dan het gemiddelde rendement van een dakfonds bij Argenta.

2,50% is wel heel erg weinig. Ik haal met mijn goed gespreide buy-and-hold portefeuille 4,50%, zonder inzet of research en zonder naar meters en VIX-indexen te kijken.