Argenta fondsen
TIP
Argenta fondsen
Ik werd door Argenta gecontacteerd voor nieuwe fondsen maar heb er weinig ervaring mee
AMI Argenta Fund Plan Click Performer: Carmignac Commidities looptijd 8j
Boost click: indew Dow Jones Euro Stoxx 50 looptijd 3j
Ik dacht dat Carmignac hier al ter sprake geweest is maar ik vind het niet terug?
Ik dacht dat Carmignac hier al ter sprake geweest is maar ik vind het niet terug?
Re: Argenta fondsen
Een goede raad voor wat je spaargeld aangaat, weet je er weinig of niets vanaf, blijf er dan beter van af.
Persoonlijk zullen ze aan mij deze fondsen niet kwijtraken.
Een Carmignac Commodities heb ik dan weer wel, net als een tracker van de Dow Jones Euro Stoxx 50.
Koop je de zaken direct, dan weet je tenminste wat je hebt en kom je niet voor onaangename verrassingen.
Een Carmignac Commodities heb ik dan weer wel, net als een tracker van de Dow Jones Euro Stoxx 50.
Koop je de zaken direct, dan weet je tenminste wat je hebt en kom je niet voor onaangename verrassingen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Was naar aanleiding van een fonds bij ING ook aan het zoeken naar zo een index-tracker maar hoe gaat dit precies in zijn werk (kosten enzo). Waar kan ik zoiets kopen?cp1234 schreef: Een goede raad voor wat je spaargeld aangaat, weet je er weinig of niets vanaf, blijf er dan beter van af.
-
josy
Ik ben al 25 jaar klant bij Argenta, ik ben nog nooit gekontakteerd door hen.Katleen schreef: Ik werd door Argenta gecontacteerd voor nieuwe fondsen maar heb er weinig ervaring mee
Kan je eens effe uitleggen Katleen, op welke wijze jij gekontakteerd werd?
"Hallo Madam, wij hebben nieuwe beleggingen voor jou?"
Dit hangt af van kantoor tot kantoor en van persoon tot persoon.josy schreef:Ik ben al 25 jaar klant bij Argenta, ik ben nog nooit gekontakteerd door hen.Katleen schreef: Ik werd door Argenta gecontacteerd voor nieuwe fondsen maar heb er weinig ervaring mee
Toen ik nog bij een bank werkte, waren er bepaalde doelgroepen aan wie je ZEKER moest proberen bepaalde producten te slijten. ( de ouderen of zij waarvan je weet dat ze niets van geld afweten )
Toen ik pas klant was bij argenta hebben ze mij ook een paar keer iets proberen aan te smeren. Heb ze daar toen zeer vriendelijk voor bedankt en sindsdien hebben ze nooit meer iets voorgesteld tenzij ik er natuurlijk zelf om vroeg en zo hoort dat.
Geld verdienen doe je door te werken.
Ik ben al 10 jaar klant en ja ze hebben me opgebeld met de vraag of ik interesse had in die 2 fondsen (trouwens ook de eerste keer)josy schreef:Ik ben al 25 jaar klant bij Argenta, ik ben nog nooit gekontakteerd door hen.Katleen schreef: Ik werd door Argenta gecontacteerd voor nieuwe fondsen maar heb er weinig ervaring mee
Je kan ETF trackers kopen op de beurs alsof het een aandeel is. Als je koopt aan vraagprijs heb je die dus in enkele seconden al in je bezit (in tegenstelling tot fondsen die vaak maar 1 x per dag of per week worden verhandeld).firestarter87 schreef:
Was naar aanleiding van een fonds bij ING ook aan het zoeken naar zo een index-tracker maar hoe gaat dit precies in zijn werk (kosten enzo). Waar kan ik zoiets kopen?
De kosten zijn dezelfde al bij aankoop van aandelen, dus je hebt er voordeel aan om dit aan te kopen bij een broker met lage kosten (genre Binckbank, Keytrade, ...). Bij je bank kan dit natuurlijk ook, maar die zullen proberen je een van hun beleggingsfondsen aan te smeren omdat ze daar veel meer op verdienen.
Er zijn vele aanbieders van trackers, maar hier in Europa zijn iShares en Lyxor de meest bekende. Even googlen levert direct veel informatie op.
Nog 1 ding: sommige banken hebben de populariteit van trackers ontdekt, en verkopen die herverpakt als beleggingsfonds. Dit is nu net wat je niet moet kopen, want hiermee verlies je alle voordelen die aan een tracker verbonden zijn: lage kosten en de flexibiliteit qua aan- en verkoop.
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Bedankt voor de info, dit is dan inderdaad zo een herverpakking (http://www.ing.be/cms/idc_cgi_isapi.dll?IdcService=GET_PDF&dDocName=375201_NL). Dan koop ik inderdaad misschien beter de 'iShares DJ Euro Stoxx 50-tracker' of iets in die aard...robokat schreef:Je kan ETF trackers kopen op de beurs alsof het een aandeel is. Als je koopt aan vraagprijs heb je die dus in enkele seconden al in je bezit (in tegenstelling tot fondsen die vaak maar 1 x per dag of per week worden verhandeld).firestarter87 schreef:
Was naar aanleiding van een fonds bij ING ook aan het zoeken naar zo een index-tracker maar hoe gaat dit precies in zijn werk (kosten enzo). Waar kan ik zoiets kopen?
De kosten zijn dezelfde al bij aankoop van aandelen, dus je hebt er voordeel aan om dit aan te kopen bij een broker met lage kosten (genre Binckbank, Keytrade, ...). Bij je bank kan dit natuurlijk ook, maar die zullen proberen je een van hun beleggingsfondsen aan te smeren omdat ze daar veel meer op verdienen.
Er zijn vele aanbieders van trackers, maar hier in Europa zijn iShares en Lyxor de meest bekende. Even googlen levert direct veel informatie op.
Nog 1 ding: sommige banken hebben de populariteit van trackers ontdekt, en verkopen die herverpakt als beleggingsfonds. Dit is nu net wat je niet moet kopen, want hiermee verlies je alle voordelen die aan een tracker verbonden zijn: lage kosten en de flexibiliteit qua aan- en verkoop.
Ben een leek in deze zaken daarom deze vragen .
Binnen een paar weken beschik ik over ongeveer 45.000€ wat hiermee doen ?
Hoe kan met een echte tracker onderscheiden van een herverpakte als beleggingsfonds? Naar wat moet men kijken ?
Heb hier al veel gelezen over beleggen maar ik zie de bomen niet meer in het bos .
Groetjes
Beed
Binnen een paar weken beschik ik over ongeveer 45.000€ wat hiermee doen ?
Hoe kan met een echte tracker onderscheiden van een herverpakte als beleggingsfonds? Naar wat moet men kijken ?
Heb hier al veel gelezen over beleggen maar ik zie de bomen niet meer in het bos .
Groetjes
Beed
Hoi Beed, we kunnen je hier een hele cursus beleggen uitschrijven maar dat ga ik niet doen. Lees vooraf zeker even mijnkapitaal.be om wat meer achtergrond te hebben over fondsen, trackers, dakfondsen,, tak21-23-44, ...
Nadien is het de zaak om in een bank nooit, en ik herhaal ... NOOIT ... direct te beslissen. De info steeds mee naar huis nemen. Je kan dan rustig bekijken wat in het aanbod zit en waar de kosten zitten.
En desnoods vraag je dan maar even dat we eens meekijken.
Nadien is het de zaak om in een bank nooit, en ik herhaal ... NOOIT ... direct te beslissen. De info steeds mee naar huis nemen. Je kan dan rustig bekijken wat in het aanbod zit en waar de kosten zitten.
En desnoods vraag je dan maar even dat we eens meekijken.
Goedendag Natal
Heb mijnKapitaal.be al eens gelezen maar als leek is dat chinees voor mij .
Heb maandag deze 4 fondsen gekocht bij Belfius .
1. Candriam Equities L Emerging Markets Class C EUR Dis LU0056053001
2. Belfius Equities Robotics & Innovative Technology C Dis BE0176734979
3. Belfius Equities Small & Mid Caps C Dis BE0948877239
4. Belfius Fullinvest - High C Inc BE0146676128
Telkens voor 4000€. Wat denkt hiervan .
Beleggen op lange termijn zie ik niet zitten omdat ik al 75 jaar ben .
Groetjes
Beed
Groetjes
Beed
- DoubleDigitsOrBust
- Full Member

- Contacteer:
Je bent al 75? Waarvoor wil je het geld precies gebruiken dan in de toekomst?
Ik ben in ieder geval blij dat je "maar" voor 16k bent ingestapt van je 45k.
Ik ben in ieder geval blij dat je "maar" voor 16k bent ingestapt van je 45k.
Goedendag DoubleDigitsOrBust
Die 45k is voor een paar weken die 16k was van vorige week .
Heb dat geld niet nodig als het loskomt staat het op een spaarboekje dat bijna niets opbrengt. Zo heb ik nog enkele spaarrekeningen waar euro's ( 140k ) opstaan .
Heb ook nog vier fondsen bij Argenta en ING deze zijn al een paar jaar oud .
Waarom ben je blij omdat ik " maar " voor 16k heb belegd
? Heb ik me weer laten vangen door de bank 
Via internet wil ik niets beleggen lijkt mij te moeilijk voor mijn ouderdom .
Wat denkt over de crash waar men over schrijft
Groetjes
Beed
Die 45k is voor een paar weken die 16k was van vorige week .
Heb dat geld niet nodig als het loskomt staat het op een spaarboekje dat bijna niets opbrengt. Zo heb ik nog enkele spaarrekeningen waar euro's ( 140k ) opstaan .
Heb ook nog vier fondsen bij Argenta en ING deze zijn al een paar jaar oud .
Waarom ben je blij omdat ik " maar " voor 16k heb belegd
Via internet wil ik niets beleggen lijkt mij te moeilijk voor mijn ouderdom .
Wat denkt over de crash waar men over schrijft
Groetjes
Beed
Fondsen zijn juist wel een belegging op lange termijn. Het is niet omdat er geen vervaldatum in een verre toekomst op staat zoals bij een termijnrekening dat het niet voor de lange termijn is. Fondsen kun je uiteraard verkopen wanneer je wil, zelfs vandaag al, maar dan is rendement niet gegarandeerd.
Als u deze fondsen kan kopen, is het toch even eenvoudig om op mijn kapitaal de lijst met betere fondsen erop na te pluizen?Beed schreef: ↑20 december 2017, 13:40 Goedendag Natal
Groetjes
Beed
Afin soit, alleszins kan u met 4 fondsen die wel wat spreiding bevatten nooit echt zwaar uit de bocht gaan.