Argenta fondsen
TIP
Re: Argenta fondsen
Een sprong van 30% lijkt spectaculair maar zoals ik al eerder zei, als je de grafiek over de laatste tien jaar bekijkt staat de VIX nog altijd zeer laag. Er zijn eerdere momenten geweest dat hij hoger stond en dat we toch geen crash gehad hebben. Of het dan een goede gelegenheid was om aandelen te kopen weet ik niet, zo grondig heb ik het niet bestudeerd.
Ja, volatiliteit is de laatste jaren enorm laag. Dat wil zeggen dat de markten overgewaardeerd zijn en dat je maar beter rustig aan kunt doen.
Argenta fondsen dalen weer meer dan andere mixfondsen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien zijn ze vroeger ook meer gestegen? Fondsen mag je niet vergelijken op de bewegingen op één dag. Zelfs een jaar is te weinig. Je vergelijkt best op tien jaar.
Bovendien is het mogelijk dat het ene fonds zijn waarde berekent op de beurskoersen van de vorige dag terwijl het andere fonds dat doet op de koersen van twee dagen geleden. Op één dag vergelijken is dus appelen met peren vergelijken.
Bovendien is het mogelijk dat het ene fonds zijn waarde berekent op de beurskoersen van de vorige dag terwijl het andere fonds dat doet op de koersen van twee dagen geleden. Op één dag vergelijken is dus appelen met peren vergelijken.
De VIX heeft nog maar eens aangetoond dat er met deze index niet te spotten valt;-)...Kevva schreef: ↑30 december 2017, 00:23 Is die VIX nu een meter om te gaan beslissen om te kopen of te verkopen?
Nee, het is een instrument om te bepalen of het een ideaal moment is om je positie te vergroten. Bovendien hangt het ook af van je beleggingsstrategie. Iemand die koopt op uitbraakniveau's die heeft hier niets aan.
VIX: <15: Ga lekker iets anders doen ipv. naar de beurzen te kijken
VIX: 15-20: Maak je borst alvast maar nat, en je centjes klaar
VIX: 20-25: Stront aan de knikker, nog meer centjes vrijmaken
VIX: >30: En beginnen met investeren maar...
Ga je nu al beginnen investeren? Zou je niet beter het einde van de daling afwachten?
Ik voor mezelf kijk naar mijn eigen portefeuille. Het recordniveau was half januari behaald. Pas wanneer mijn rendement 20% onder dat recordniveau gezakt zal zijn, zal ik bij investeren.
Ik voor mezelf kijk naar mijn eigen portefeuille. Het recordniveau was half januari behaald. Pas wanneer mijn rendement 20% onder dat recordniveau gezakt zal zijn, zal ik bij investeren.
Ik hanteer een beetje een andere manier dan:-)... Ik zet nu mijn centjes klaar. Wanneer alles 5% gedaald is tov mijn vorig maximum begin ik terug met het investeren van een bedrag x. Wanneer alles nog verder daalt investeer ik verder maar verhoog mijn bedrag x steeds lichtjes:
Daling van 5%: investeer x
Daling van 7,5%: investeer x + y
Daling van 10%: investeer x + 2*y
Daling van 20%: investeer x + 3*y
Voor alles onder de 20% blijf ik x + 3*y investeren...
Daling van 5%: investeer x
Daling van 7,5%: investeer x + y
Daling van 10%: investeer x + 2*y
Daling van 20%: investeer x + 3*y
Voor alles onder de 20% blijf ik x + 3*y investeren...
Dat is al hogere wiskunde. 

Zodoende hebben we vroeger toch iets op school geleerd hè!! En 't systeem heeft me tot hiertoe toch nog geen windeieren gelegd. 't Stelt alleen wel wat eisen aan m'n cashbuffer, maar de berekingen hiervoor vloeien voort uit nog "hogere" wiskunde 

Dit kan idd beter verplaatst worden. Zodat dit exclusief voor Argenta fondsen is.
Moest de webmaster alle posts in een draadje verwijderen die niets met het onderwerp zelf te maken hebben dan was hij de hele dag met niets anders bezig. Wie was het hier die over de VIX index begon? Was jij dat niet, Kevva? Wat heeft dat met Argenta fondsen te maken?
Het was omdat mij de vraag gesteld werd hoe je volatiliteit/paniek op de beurzen kan meten en herkennen. Ik werd in diverse topics daarvoor afgeschilderd als 'den onnozelaar van Spaargids'. Ik heb dit hier dan maar vermeld omdat bepaalde leden niet konden stoppen met die vraag te stellen.Yaris schreef: ↑7 februari 2018, 07:10 Moest de webmaster alle posts in een draadje verwijderen die niets met het onderwerp zelf te maken hebben dan was hij de hele dag met niets anders bezig. Wie was het hier die over de VIX index begon? Was jij dat niet, Kevva? Wat heeft dat met Argenta fondsen te maken?
Kevva schreef: ↑23 december 2017, 18:33Eerlijk?pietpiraat schreef: ↑23 december 2017, 18:09
Kun je de gouden tip met ons delen hoe je 4% winst per jaar bezorgd aan je vriendin, denk dat velen je daar dankbaar voor zouden zijn kevva.
ik gok op de mixer bij me direct.
VIX in de gaten houden, als die volatiel begint te worden dan ga je beleggen in MSCI Worlden doe je telkens wanneer de meters 'gunstig' staan. Dan kun je 4% op jaarbasis halen maar het is niet gezegd dat je elk jaar veel transacties zult kunnen doen, misschien is dat 10 per jaar voor hetzelfde geld ook maar 2x per jaar. Af en toe misschien eens een serieus afgestraft aandeel mee oppikken?
4% is ook geen noemenswaardige winst hé? Het kan gewoon heel snel bereikt worden door minimale research en inzet. Trouwens als je een evenwichtig Keyplan bij Keytrade opstart heb je ook 2,50% op jaarbasis. Dat is nog altijd beter dan het gemiddelde rendement van een dakfonds bij Argenta.
en heeft mrs kevva de 4% in the pocket ? VIX heeft wel wat bewogen dit jaar .
PS is toch niet de mevrouw met het hondje ?
Sta met mijn MSCI World momenteel op een geannualiseerd rendement van 3,72%. Heb het net niet gehaald. Heeft wel ff 9% gestaan.pietpiraat schreef: ↑11 december 2018, 20:04Kevva schreef: ↑23 december 2017, 18:33
Eerlijk?
VIX in de gaten houden, als die volatiel begint te worden dan ga je beleggen in MSCI Worlden doe je telkens wanneer de meters 'gunstig' staan. Dan kun je 4% op jaarbasis halen maar het is niet gezegd dat je elk jaar veel transacties zult kunnen doen, misschien is dat 10 per jaar voor hetzelfde geld ook maar 2x per jaar. Af en toe misschien eens een serieus afgestraft aandeel mee oppikken?
4% is ook geen noemenswaardige winst hé? Het kan gewoon heel snel bereikt worden door minimale research en inzet. Trouwens als je een evenwichtig Keyplan bij Keytrade opstart heb je ook 2,50% op jaarbasis. Dat is nog altijd beter dan het gemiddelde rendement van een dakfonds bij Argenta.
en heeft mrs kevva de 4% in the pocket ? VIX heeft wel wat bewogen dit jaar .
PS is toch niet de mevrouw met het hondje ?