Argenta Fund Plan Interest Rate Click
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Argenta Fund Plan Interest Rate Click
Heeft er iemand een kijk op het Tak23 verzekeringsproduct Argenta Fund Plan Interest Rate Click uitgegeven door Argenta Assuranties nv? Mij lijkt dit een degelijk product, er is een minimumrendement van 2% en een maximumrendement van 6% op jaarbasis. Société Générale S.A. staat garant voor de terugbetaling op de eindevervaldag.
Re: Argenta Fund Plan Interest Rate Click
de minimum opbrengst is slechts 1.73 %, en geen 2 %, bovendien is er een wettelijke taks van 1.1 % + de instapkosten,
de kansen om een hoger rendement te halen dan het minimum, zijn eerder klein, bovendien is de gewaarborgde terugbetaling alleen van toepassing op de einddatum van het product, met andere woorden, uw geld staat dus 8 jaar geblokkeerd.
voor mij zijn de voorwaarden te mager, kansen op een hoger rendement dan het minimum eerder klein, de instapkosten + de wettelijke taks wegen zwaar door op her rendement, mijn besluit, afblijven.
de kansen om een hoger rendement te halen dan het minimum, zijn eerder klein, bovendien is de gewaarborgde terugbetaling alleen van toepassing op de einddatum van het product, met andere woorden, uw geld staat dus 8 jaar geblokkeerd.
voor mij zijn de voorwaarden te mager, kansen op een hoger rendement dan het minimum eerder klein, de instapkosten + de wettelijke taks wegen zwaar door op her rendement, mijn besluit, afblijven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Er zijn geen instapkosten voor dit product enkel de taks van 1,1 %. Om echt beter te renderen dan een klassiek spaarboekje dienen deze inderdaad nog verder te zakken.
Tot hier heb ik gelezen om te kunnen stellen: ja, het zal wellicht brol zijn. Blijf van die TAK23 af, jongens! En als ik dan zie dat het om een gestructureerd product in tak 23 jasje gaat... Tja, dan weet je het zeker ;-) Hoe lang kan argenta zich nog blijven voordoen als het kleine brave spaarbankske vraag ik mij dan af...Pompa schreef:Heeft er iemand een kijk op het Tak23 verzekeringsproduct
ik koop geen gestructureerde producten niet meer. Ik heb er nooit veel geld op verdiend en je geld staat altijd vast voor 8 of 10 jaar lang.
ik begrijp de commentaar niet van "blijf af van tak 23" en "zeker gestructureerd"
redelijk kort door de bocht of gebrek aan productkennis, me dunkt
tak 23 zonder kapitaalbescherming is ideaal voor mensen die geen RV willen betalen en hun geld niet al te lang willen vast zetten
je stopt er een mengeling in van aandelen en obligaties ( naar keuze) en je beslist zelf hoeveel en wanneer je stort of afhaalt
ik vind dit voor de moment een heel leuk systeem
je weet natuurlijk niet wat rendement gaat zijn, maar je hebt wel zelf controle
als je nu eenmaal op papier wel kapitaalbescherming wil, dan moet je wel 8 jaar wachten (tak 21 of tak 23 )
"gestructureerd" is voor heel defensieve beleggers die in dit geval vermoedelijk meer gaan verdienen dan een spaarboekje
je gaat er niet rijk van worden, maar ik heb al slechtere voorstellen gezien
redelijk kort door de bocht of gebrek aan productkennis, me dunkt
tak 23 zonder kapitaalbescherming is ideaal voor mensen die geen RV willen betalen en hun geld niet al te lang willen vast zetten
je stopt er een mengeling in van aandelen en obligaties ( naar keuze) en je beslist zelf hoeveel en wanneer je stort of afhaalt
ik vind dit voor de moment een heel leuk systeem
je weet natuurlijk niet wat rendement gaat zijn, maar je hebt wel zelf controle
als je nu eenmaal op papier wel kapitaalbescherming wil, dan moet je wel 8 jaar wachten (tak 21 of tak 23 )
"gestructureerd" is voor heel defensieve beleggers die in dit geval vermoedelijk meer gaan verdienen dan een spaarboekje
je gaat er niet rijk van worden, maar ik heb al slechtere voorstellen gezien
Je denkt de controle te hebben, maar die heb je duidelijk niet: op de betalingsdag zie je 1,1 % taks in rook opgaan en het commissieloon van de distributeur verrekend worden. Je start dus sowieso met een negatief resultaat.infoinfo schreef: je weet natuurlijk niet wat rendement gaat zijn, maar je hebt wel zelf controle
Vraag je je geld terug dan betaal je een fikse uitstapkost, dan wil EDR ook nog 21% ( + 4 % ? ) en dan hoop ik maar dat de marktrente niet teveel gestegen is... Vanaf het eerste moment ben je lijdend voorwerp.
Het rendement gaat niet slecht zijn, maar zeker ook niet schitterend. Het grootste nadeel: je zit 8 jaar vast !
Op de gekende blog proberen we dieper te graven en geven we ook een alternatief.
infoinfo
ik ben het totaal oneens met u, ik leg uit waarom,
een tak 23 product is GEEN risicoloos product, het is ZONDER kapitaalsbescherming, en zeker geen product voor de korte termijn, daar het risico op schommelingen en kapitaalsverlies te groot zijn.
u verwart met een tak 21 product,waar er wel kapitaalsbescherming is.
wat het Argenta fund product betreft, de kans op meer dan het minimum, is heel heel klein, en luc 1961 heeft 100 % gelijk, lees maar eens goed wat luc 1961 schrijft.
ik ben het totaal oneens met u, ik leg uit waarom,
een tak 23 product is GEEN risicoloos product, het is ZONDER kapitaalsbescherming, en zeker geen product voor de korte termijn, daar het risico op schommelingen en kapitaalsverlies te groot zijn.
u verwart met een tak 21 product,waar er wel kapitaalsbescherming is.
wat het Argenta fund product betreft, de kans op meer dan het minimum, is heel heel klein, en luc 1961 heeft 100 % gelijk, lees maar eens goed wat luc 1961 schrijft.
wat ik nog wil toevoegen, een tak 21 product kun je laten doorlopen tot je 99 jaar, na 8 jaar vrij van RV, zou ik eerder verkiezen dat dit Argenta fund.
na 8 jaar kun je de tak 21 gewoon laten doorlopen, maar, ieder zijn mening.
na 8 jaar kun je de tak 21 gewoon laten doorlopen, maar, ieder zijn mening.
voor diegene die denken het te weten, maar het dus niet weten, of "verwarren" :
tak 23 kan je ook hebben zonder kapitaalbescherming
daardoor heb je geen 8 jaar
het is een open structuur waar je in en uit kan zonder kosten
je hebt wel 1,1 % verzekeringstaks en een beheerskost
oa naam "argenta fund plan gewoon"
met controle wil ik zeggen dat je zelf baas bent wat, wanneer en waarin je stort
er is inderdaad geen kapitaalbeschrming ( maar kan je wel heel defensief doen met obligaties bv)
waar de topic hier over gaat is de tak 23 mét kapitaalbescherming
"argenta fund plan interest click" is van die familie
dan is het wel 8 jaar en met uitstapkosten als je verkoopt voor vervaldag
tak 23 kan je ook hebben zonder kapitaalbescherming
daardoor heb je geen 8 jaar
het is een open structuur waar je in en uit kan zonder kosten
je hebt wel 1,1 % verzekeringstaks en een beheerskost
oa naam "argenta fund plan gewoon"
met controle wil ik zeggen dat je zelf baas bent wat, wanneer en waarin je stort
er is inderdaad geen kapitaalbeschrming ( maar kan je wel heel defensief doen met obligaties bv)
waar de topic hier over gaat is de tak 23 mét kapitaalbescherming
"argenta fund plan interest click" is van die familie
dan is het wel 8 jaar en met uitstapkosten als je verkoopt voor vervaldag
Bij een tak23 heb je toch nooit onroerende voorheffing ?
Ik ken ook geen tak23 fondsen waarin je zelf aandelen of obligaties kan stoppen, wel fondsen die hierin beleggen. Dan heb je toch ook geen controle over wat ze kopen of niet.
In luxemburg bestaan zulke tak23 fondsen wel (soms fond dédié genoemd) maar dat zijn serieuze kosten aan verbonden.
Ik ken wel de hele markt niet, dus mocht dit wel bestaan, laat maar gerust weten bij welke bank.
Uw uitleg over Tak23 doet mij meer denken aan een effecten rekening bij Bink Bank of Keytradebank dan aan een tak23. Ik zie ook niet in waarom je een tak23 zou nemen ipv een rekening bij Binck. Tenzij je een overlijdensdekking wilt, of je begunstigden wilt kiezen.
Ik ken ook geen tak23 fondsen waarin je zelf aandelen of obligaties kan stoppen, wel fondsen die hierin beleggen. Dan heb je toch ook geen controle over wat ze kopen of niet.
In luxemburg bestaan zulke tak23 fondsen wel (soms fond dédié genoemd) maar dat zijn serieuze kosten aan verbonden.
Ik ken wel de hele markt niet, dus mocht dit wel bestaan, laat maar gerust weten bij welke bank.
Uw uitleg over Tak23 doet mij meer denken aan een effecten rekening bij Bink Bank of Keytradebank dan aan een tak23. Ik zie ook niet in waarom je een tak23 zou nemen ipv een rekening bij Binck. Tenzij je een overlijdensdekking wilt, of je begunstigden wilt kiezen.
natuurlijk kan je er geen individuele aandelen en obligaties insteken
wel een 20 tal fondsen ( gaande van obligatiefondsen, aandelenfondsen of gemengde)
carmignac, petercam,...
tak 23 neem ik om geen RV te betalen ( begunstiging met oa successieplanning is leuke bonus, vooral voor ouderen)
info op site van argenta
wel een 20 tal fondsen ( gaande van obligatiefondsen, aandelenfondsen of gemengde)
carmignac, petercam,...
tak 23 neem ik om geen RV te betalen ( begunstiging met oa successieplanning is leuke bonus, vooral voor ouderen)
info op site van argenta
Volgens mij bedoeld hij dat je zelf kan kiezen welke compartimenten je al dan niet aankoopt.
Ik heb onlangs nog enkele simulaties gedaan rond "herverpakte" fondsen in een tak23. Ondanks het feit dat je geen RV moet betalen met tak23, waren de cijfers ontluisterend.
Bv. een fonds met jaarlijks rendement van 5% vergeleken heb ik vergeleken met een tak23 die in datzelfde fonds belegt. Inleg van 10.000 euro. Na 10 jaar en afhouding van taksen had je met het fonds 15.965 euro. De tak23 bracht in deze simulatie 13.532 euro op. Je kan alle details lezen op mijnkapitaal.
Het argument dat een tak23 fiscaal voordelig is, gaat dus niet op, omdat de onkosten in veel gevallen hoger zijn dan het fiscale voordeel.
Bv. een fonds met jaarlijks rendement van 5% vergeleken heb ik vergeleken met een tak23 die in datzelfde fonds belegt. Inleg van 10.000 euro. Na 10 jaar en afhouding van taksen had je met het fonds 15.965 euro. De tak23 bracht in deze simulatie 13.532 euro op. Je kan alle details lezen op mijnkapitaal.
Het argument dat een tak23 fiscaal voordelig is, gaat dus niet op, omdat de onkosten in veel gevallen hoger zijn dan het fiscale voordeel.
infoinfo
wat baten kaars en bril,
we mogen met zijn allen, je BEWIJZEN van je ongelijk, het heeft geen zin, dit forum heeft als doel, mensen te behoeden voor fouten bij beleggingen en spaarproducten.
je doet wat je wil, soms, moet een mens eerst eens op de blaren zitten,
wat baten kaars en bril,
we mogen met zijn allen, je BEWIJZEN van je ongelijk, het heeft geen zin, dit forum heeft als doel, mensen te behoeden voor fouten bij beleggingen en spaarproducten.
je doet wat je wil, soms, moet een mens eerst eens op de blaren zitten,