Argenta fund plan
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Argenta fund plan
Hallo,
gisteren in mijn kantoor kwam bovenstaand product ter sprake en dit las ik er eens op na. Dit lijkt me een goede manier om gespreid in de tijd in te stappen in diverse aantrekkelijke fondsen (carmignac patrimoine, petercam,...)
Heeft iemand ervaring met dit systeem of heeft iemand andere feedback omtrent dit product?
Alvast bedankt!
gisteren in mijn kantoor kwam bovenstaand product ter sprake en dit las ik er eens op na. Dit lijkt me een goede manier om gespreid in de tijd in te stappen in diverse aantrekkelijke fondsen (carmignac patrimoine, petercam,...)
Heeft iemand ervaring met dit systeem of heeft iemand andere feedback omtrent dit product?
Alvast bedankt!
Re: Argenta fund plan
Argenta geeft zelf toe in haar productinformatie dat ze in dit product eigenlijk een nutteloze middenman zijn:
http://www.argenta.be/nl/verzekeren/Bel ... informatie
http://www.argenta.be/nl/verzekeren/Bel ... informatie
en daarvoor moet je dan nog betalen:Rendement
• Geen rendementsgarantie, maar op middellange en lange termijn hebt u het vooruitzicht op een hoger rendement dan de klassieke spaarformules.
• Rendement gekoppeld aan de prestaties van het (de) onderliggende fonds(en)
Je kan beter rechtstreeks in de onderliggende fondsen beleggen, je loopt hetzelfde risico en vermijdt die kosten.• Wettelijk verplichte premietaks van 2%
• Beheerskosten: 0,75% op jaarbasis
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
robinvandyck
- Full Member

- Contacteer:
Hallo
Ik heb alleszins ook een Argenta Fund Plan en heb dus Carmignac hierin steken. Ik spaar hier 50 euro per maand in. Het is wel feit dat het duur is of duurder dan dat je rechtstreeks hierin stapt. Gezien ik er te weinig vanaf weet hoe, leek mij 2 jaar geleden dit een goede keuze. Ik weet dat dit door de meeste forumgangers als negatief wordt aanzien en ongetwijfeld terecht voor de 'echte' belegger. Als forumgangers mij hierin raad kunnen geven van hoe en waar ik deze rechtstreeks kan aankopen en ook in kleine delen ben ik zeker bereid dit te herbekijken. De reden waarom ik zo'n Fund Plan heb genomen is om aan niet-fiscaal sparen te doen voor mijn pensioen. Ik blijf daar dan ook af tot de gezegende leeftijd van 65 jaar, indien ik dit haal natuurlijk
Ik heb alleszins ook een Argenta Fund Plan en heb dus Carmignac hierin steken. Ik spaar hier 50 euro per maand in. Het is wel feit dat het duur is of duurder dan dat je rechtstreeks hierin stapt. Gezien ik er te weinig vanaf weet hoe, leek mij 2 jaar geleden dit een goede keuze. Ik weet dat dit door de meeste forumgangers als negatief wordt aanzien en ongetwijfeld terecht voor de 'echte' belegger. Als forumgangers mij hierin raad kunnen geven van hoe en waar ik deze rechtstreeks kan aankopen en ook in kleine delen ben ik zeker bereid dit te herbekijken. De reden waarom ik zo'n Fund Plan heb genomen is om aan niet-fiscaal sparen te doen voor mijn pensioen. Ik blijf daar dan ook af tot de gezegende leeftijd van 65 jaar, indien ik dit haal natuurlijk
De grootste reden om hieraan te beginnen is inderdaad zoals hierboven aangegeven dat je met kleinere bedragen periodiek kan sparen. Wat betreft die kosten indien je rechtstreeks in het fonds stapt betaal je toch ook instapkosten? Die betaal je hier niet maar wel die 2% taks voor Elio. Of zie ik dit verkeerd?
In elk geval bedankt voor de reacties!
In elk geval bedankt voor de reacties!
Bij Rabobank.be betaal je op de meeste fondsen geen instapkosten (enkel de beheerkosten aan het fonds zelf) en kan je fondsen aankopen (deelbewijzen) in bedragen vanaf 100 euro.
Meer info: http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ndsen.aspx
Een effectenrekening openen bij Rabobank.be is trouwens gratis.
Ik ben er zelf klant en fondsbelegger en heel tevreden. Hoe het bij andere banken zit weet ik niet. Ik neem aan bij een grootbank dat het je een mooie duit zal kosten (vergoeding voor effectenrekening, orderkost, instapkosten, ...).
Het enige voordeel dat ik zie aan het product van Argenta is dat ze (een klein beetje) werk wegnemen. Gewoon maandelijks 50 euro overschrijven en het is in orde. Als je dat wil, prachtig zo. Voor die "luxe" betaal je natuurlijk wel.
Meer info: http://www.rabobank.be/nl/overige-info/ ... ndsen.aspx
Een effectenrekening openen bij Rabobank.be is trouwens gratis.
Ik ben er zelf klant en fondsbelegger en heel tevreden. Hoe het bij andere banken zit weet ik niet. Ik neem aan bij een grootbank dat het je een mooie duit zal kosten (vergoeding voor effectenrekening, orderkost, instapkosten, ...).
Het enige voordeel dat ik zie aan het product van Argenta is dat ze (een klein beetje) werk wegnemen. Gewoon maandelijks 50 euro overschrijven en het is in orde. Als je dat wil, prachtig zo. Voor die "luxe" betaal je natuurlijk wel.
Voordeel is wel dat je geen roerende voorheffing betaalt via arg fundplan
Als je ze los koopt heb je last van rv of aangifteplicht voor carmignac
Ook de portefeuillesamenstelling kan gratis gewijzigd worden
Als je ze los koopt heb je last van rv of aangifteplicht voor carmignac
Ook de portefeuillesamenstelling kan gratis gewijzigd worden
Allemaal bedankt voor de reacties. Kan iemand me zeggen hoe het zit qua rendement? Haal ik met een fonds in mijn fundplan hetzelfde rendement als bij een directe instap in het fonds?
Vanwege de extra kosten (0.75%) niet. Dus stap je beter rechtstreeks in het fonds, tenzij je het 2de deel van je belastingbrief liever niet afgeeft, je geen winstbelasting wil betalen en regelmatig wil veranderen van samenstelling.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Wel dat laatste is inderdaad het geval, dat is één van de belangrijkste redenen waarom ik dit plan goed vind.