Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Argenta ,Gratis ???? Service ???

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
dimitry

Re: Argenta ,Gratis ???? Service ???

• Citeer

Bericht door dimitry » 19 mei 2010, 16:38

@Paul / @Stier ,

Klopt dat je het maar van een kant hoort, maar je mag gerust contact opnemen met het (hoofd)kantoor ;)

Nogmaals:
Zoals eerder gezegd, denk dat het vooral aan het zoontje van de baas/kantoorhouder ligt en zijn ego, hij wil zich meer en meer laten gelden in de zaak.
(en heeft natuurlijk een opleiding/cursus gehad, dus zal wel even laten zien hoe het moet, je kan je klanten best dwingen !)

Over een uur binnen zijn:
Kan je vertellen dat het mijn langste visitie aan het kantoor ooit is geweest, anders ben ik er nooit langer binnen geweest dan 15 minuten (inclusief wachten op 3 mensen voor me of het aanhoren van de toelichting op de veel te dure offerte: zij versturen de email, bij ethias moet je het zelf doen, nou moet ik zeggen dat ik mocht er iets voorvallen, ik graag zelf een mailtje type voor een verschil van euro 250 per jaar) ),
maar je moet niet ineens je eigen regeltjes gaan maken als iemand/je klant niet doet wat jij wil (binnen de regels natuurlijk)
Als hij me mijn geld had geveen was ik in 5 minuten buiten en als hij me zwart op wit de weigering van het meegeven van geld had gegeven ,was ik in 10 minuten buiten geweest (natuurlijk wist hij dat hij hartstikke fout zat, daarom stelt hij het niet zwart op wit)
Heb zijn vader ook verzocht het geld mee te geven, maar ja, die zij dat ze het weldegelijk mochten weigeren en hield zijn zoontje het hand boven zijn hoofd.
Heb vervolgens via nummer informatie en vele malen doorverbonden te zijn de ombudsdienst van Argenta kunnen bellen, ondertussen heb ik gewacht en diverse malen normaal verzocht om mijn geld of een legetime reden van het weigeren, dan kon ik rekenen op een stortvloed aan onrendabele klant en wat al niet meer.
Ook deed hij dit tussendoor als de zaak leeg was op eigen initiatief.
Nadat de telefoon ging en de zakvoerder poeslief slijmerig de beller toesprak, vroeg de beller naar de zoon, die verdween naaar achter en kwam 15 minuten later binnen met dat ze onder protest het geld wel moesten geven en werd mij mondeling medegedeeld dat ze mijn rekening zouden opzeggen, iets wat hij waarschijnlijk ingefluisterd heeft gekregen van de beller.
Waarschijnlijk was het toch niet zo eenvoudig, gezien de interne uitdraai die ze mee hebben gestuurd.

Wat me vooral tegenvalt is de reactie van het hoofdkantoor en de ombudsdienst (en zijn vader, die zaakvoerder is)
(intern zou hij wel het een en ander te horen hebben gekregen, maar daar heb ik niets aan)
En dat de partijen totaal geen wederhoor hebben gepleegd.

Kreeg trouwens zowel van het zakenkantoor en het hoofdkantoor te horen dat ze scherper op onrendable klanten gaan toezien.
(blijf zeggen hun geven/scheppen de mogelijkheden, maar goed)

Kan je wel een beetje proberen te schetsen hoe het is gegaan:
-op initiatief van Argenta een keer de mogelijkheden voor verzekeringen doorlopen, zo'n 4 jaar terug, niet rendabel voor ons, om dat woord maar eens te gebruiken
-Sinds het laatste jaar een paar keer het woord onrendabel voor de voeten gegooid gekregen door het zoontje
(slechts een paar keer, omdat we haast nooit op het kantoor komen)
-Werden een maand of 6 geleden thuis gebeld of we een afspraak wilde maken bij hun om de verz. door te lopen, hebben toen gezegd dat we dat in het verleden al eens hadden gedaan en het toen niet goedkoper/beter zou worden voor ons.
Volgens hem was er veel veranderd en moesten we toch maar een afspraak maken.
-Alle papieren bij elkaar gezocht en naar hun toegebracht voor een vergelijk.
-Na een week of twee werden we op kantoor gevraagd omdat ze graag een toelichting wilde geven, dit werd gedaan door de dochter van de zaakvoerder, zowel kosten als voorwaarden niet beter dan huidig, dus heb ze vriendelijk bedankt en gezegd dat we bij onze huidige verz. zouden blijven , zoontje greep toen in met zijn verkoopcursussen/opleiding:
Er waren nog veel meer voordelen, alles bij een verekeraar (uuh , hebben we nu ookal), zij doen het mailverkeer/een aanspreekpunt
(doe voor zo'n 250 per jaar graag zelf wel indien noodzakelijk een mailtje sturen)
Ook hun voorwaarden waren beter (had die er al bijgevraagd bij de offertes, omdat die belangrijker zijn dan de getallen), toen al bleek dat hij zijn eigen voorwaarden niet kende, voorwaarden waren ook slechter.
Heb hem bedankt voor het gedane werk (werk op hun eigen initiatief, maar goed), maar gezegd dat we bij onze huidige verz. bleven.

-Daarna bij iedere visite (zal een keer of 4 zijn geweest) het woord onrendabel voorbij horen komen en werd mij verteld dat ik maar weg moest gaan (zal wel gek zijn, waarom zou ik weg moeten gaan ??)

-Voor verbouwing geld overgemaakt (van een spaarrekening van een andere bank) naar zichtrekening, de volgende keer dat ik langs kantoor kwam, moest ik weer met hem spreken (had er weinig behoefte aan, maar goed , ik ben netjes opgevoed):
Moest dan maar met het geld van mijn zichtrekening een belegginsrekening openen of een spaarrekening bij hun.
Niet dat het hem iets aangaat,heb hem toch maar utigelegd dat dat geld voor een verbouwing is, dus zeker geen belg. rek. openen en een spaar heeft ook totaal geen nut: het geld is binnen een maand op en zou ik de rek. weer moeten sluiten, ook mocht ik geld nodig hebben, moet je eerst weer intern overmaken van spaar nar zicht, duurt weer een paar dagen.

Toen werd hij weer dreigender over onrendabel en ik moest maar opstappen.

Na mijn vraag voor geld opnemen dus zijn 'explosie'

Nogmaals, ik weet ook wel dat het meer bij de kantoorhouder en zijn 'personeel' ligt dan bij argenta zelf, maar daar moet argenta hoofdkantoor iets aan doen, maar ja, die kiezen liever voor de makkelijkste weg.

Heb zowel de hoofdkantoor als de ombudsdienst (aangezien het 'voorval'al meer dan een maand geleden heeft plaatsgevonden) ruim de tijd gegeven om te reageren en het enige wat ik heb gevraagd is dat de persoon zelf excuses aanbood voor zijn schofterige gedrag, dan was alles voor mij vergeven en vergeten en was ik vrolijk naar een andere bank gegaan.

Met vriendelijke groet,

Dimitry

relativity
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer relativity
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door relativity » 19 mei 2010, 18:15

Men spreekt hier over "onrendabele klanten die profiteren".
Er zijn echter ook mensen die klant zijn bij Argenta en gewoon geen nagel hebben om aan hun gat te krabben.
Aangezien men bij Argenta gelukkig een goede politiek heeft wat betreft kredieten, worden deze mensen beter beschermd dan bij menig grootbank waar deze bijvoorbeeld door kredietlijnen rendabel genoeg zijn, omdat ze eeuwig in het rood staan.

Ik ben zelf ook klant bij Argenta, maak gebruik van hun gratis dienstverlening maar heb wél spaargeld bij hen staan.
Wat hun beleggingen betreft, deze laat ik vrolijk links liggen. Mijn geld beheer ik liever allemaal zelf en dat doe ik zeker niet slecht.

Wat hun verzekeringen betreft, deze hebben ze mij laatst ook voorgesteld, maar ongeacht hun tarieven, heb ik een goed DVV kantoor waar ze voor hun klanten springen als ze advies nodig hebben of met een schadegeval zitten. Iemand die mijn zo'n service geeft, ga ik zeker niet laten zitten voor een enkele euro die ik MISSCHIEN kan uitsparen, want ik heb er heel scherpe tarieven gekregen.
Bovendien zijn mijn polissen daar goed met enkele toegevoegde clausules speciaal aangepast aan mijn behoeften.

Wat de kantoorhouders betreft bij Argenta, de ene is bijlange de andere niet, maar dat is bij alle banken zo.
Bij mijn vroeger Argenta-kantoor was de service en de kennis een pak minder. Het kantoor waar ik nu klant ben is wél klantgericht en dan mogen ze mij al wel eens vragen of ik geen interesse heb ik product x of y. Zolang het maar niet telkens een hele litanie wordt elke keer dat ik het filiaal binnen wandel en dat is ook niet het geval.

Dus dimitry, kies gewoon voor een andere kantoorhouder bij Argenta (als je er nog zin in hebt) en je zal zien dat het daar 100% kan meevallen. Het zijn niet allemaal dezelfde hoor.

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 19 mei 2010, 19:21

dimitry schreef:Zoals eerder gezegd, denk dat het vooral aan het zoontje van de baas/kantoorhouder ligt en zijn ego, hij wil zich meer en meer laten gelden in de zaak.
(en heeft natuurlijk een opleiding/cursus gehad, dus zal wel even laten zien hoe het moet, je kan je klanten best dwingen !)

Na een week of twee werden we op kantoor gevraagd omdat ze graag een toelichting wilde geven, dit werd gedaan door de dochter van de zaakvoerder
Dat stoot mij een beetje voor de borst bij dat kantoor, zo een familiezaak in bankzaken. Als klant trek je in zulke gevallen bijna altijd aan het korste eind, want familie (vader-dochter-zoon) houdt toch steeds het hand boven elkaars hoofd.

Eigenlijk vreemd dat, in tijden waar de regels bij bankzaken steeds maar verstrengen, men toelaat dat er familie aangeworven wordt. Men zou dit moeten verbieden omdat in veel gevallen het niet altijd de meest competente medewerkers zijn.

Davy V
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Davy V
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Davy V » 19 mei 2010, 20:34

Frisse Freddy schreef:
dimitry schreef:Zoals eerder gezegd, denk dat het vooral aan het zoontje van de baas/kantoorhouder ligt en zijn ego, hij wil zich meer en meer laten gelden in de zaak.

Na een week of twee werden we op kantoor gevraagd omdat ze graag een toelichting wilde geven, dit werd gedaan door de dochter van de zaakvoerder
Dat stoot mij een beetje voor de borst bij dat kantoor, zo een familiezaak in bankzaken. Als klant trek je in zulke gevallen bijna altijd aan het korste eind, want familie (vader-dochter-zoon) houdt toch steeds het hand boven elkaars hoofd.

Eigenlijk vreemd dat, in tijden waar de regels bij bankzaken steeds maar verstrengen, men toelaat dat er familie aangeworven wordt. Men zou dit moeten verbieden omdat in veel gevallen het niet altijd de meest competente medewerkers zijn.
Ik ben ook klant bij Argenta en mijn kantoorhoudster heeft de zaak ook over genomen van haar vader.Haar man heeft eveneens een Argentakantoor in een andere gemeente.Zij zijn zelfstandige kantoorhouders zoals de meeste bij Argenta.Record bank werkt trouwens ook zo.
Zij hebben inderdaad iets minder kennis van bank/verzekeringzaken dan de gladjanussen dan bij een bv Fortis.Maar voor iemand als ik die sinds enkele jaren met zijn eigen geld werkt geeft dat niet.Ik laat hen met rust en zij mij.

dimitry

• Citeer

Bericht door dimitry » 19 mei 2010, 21:29

@ relativity,

Ik weet dat er overal wel iets is en het gras bij de buren altijd groener is (of lijkt)

Bij iedere bank / verzekeraar kan er wel eens iets misgaan, maar het gaat er dan vooral om hoe ze het oplossen.
In dit geval dus niet, ze hebben mij ook nooit het voorstel gedaan om naar een ander Argenta kantoor over te gaan
(heb ook altijd begrepen dat je alleen bij het argenta kantoor in je gemeente/aangrensende gemeente kan gaan, we hadden de rekening namelijk geopend in Arendonk en wonen in Ravels, werden toen doorgewezen naar kantoor Ravels)

Ik ga nu naar de deutsche bank, ongeveer dezelfde voorwaarden die voor mij belangrijk zijn:
(gratis) zichtrekening en gratis creditkaart.
ER is geloof ik ook een graits zichtrekening waar ze je zelfs betalen voor alle handelingen die je verricht (betalingen/overmaken etc.)
dacht daar helaas geen gratis creditkaart.

Ben benieuwd of het inderdaad de nieuwe koers is van Argenta om 'onrendabele' klanten buiten te werken.

@Davy V :

ik heb ze ook altijd met rust gelaten, alleen hun mij niet.
En op zich heb ik helemaal niets tegen familie/ familiebedrijven, werkt vaak zelfs beter is mijn ervaring (mits het capable personen zijn)
Met dochter nooit problemen gehad en met vader ook niet, totdat hij zoon het handje boven het hoofd hield
(wel begrijpelijk, maar niet goed te praten)

Met vriendelijke groet,

Dimitry

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 22 mei 2010, 08:34

Ik ben ook reeds een tijd klant bij Argenta en heb eigenlijk niets dan positieve ervaringen opgedaan. Ik heb ook enkel maar een zichtrekening en een debet-en kredietkaart, allemaal gratis. Ik ga weinig naar het kantoor maar als ik er kom dan zijn ze altijd heel vriendelijk en behulpzaam. Een heel contrast met toen ik nog klant was bij Fortis waar ik eigenlijk ook ooit het verwijt te horen kreeg dat ik niet rendabel was voor de bank. Een kantoorhouder of bediende die dergelijk verwijt maakt durf ik ronduit dom te noemen. Mochten dergelijke mensen ook maar een greintje verstand hebben dan zouden ze de relatie met de klant zo goed mogelijk maken zodat hij op een dag wel rendabel wordt.

Verhalen zoals die van de topicstarter zijn mogelijk maar we horen maar één kant van het verhaal. Misschien is dimitry wel een ongelofelijk lastige klant die bij het minste begint te schelden of is er iets gebeurt waardoor de relatie inderdaad ernstig verstoord is.

Dat er verder veel verschil is tussen de kantoorhouders weet ik ook uit ervaring. Ik kan het me gerust inbeelden dat een Argenta kantoorhouder die ook verzekeringen verkoopt zwaar gefrustreerd raakt wanneer een klant naar een pak polissen komt informeren en vervolgens afhaakt omdat hij elders toch goedkoper af is. Dit zegt echter veel over het professionalisme van die kantoorhouder.

dimitry

• Citeer

Bericht door dimitry » 25 mei 2010, 13:29

@ Mook,

Als je de verhalen een beetje leest, zal je zien dat de contacten voor verzekeringen van hun uit zijn gegaan!
(beide keren)
De laatste keer belde ze me thuis (iets waar ik eigenlijk al een hekel aan heb, net als de disneyclub/ de thuisbezorgdiensten en ga zo maar verder die je thuis bellen), had aangegeven dat ik goed zat bij mijn huidige verzekeraar en dat we het al eerder hadden gedaan, ook op hun verzoek!!
Moest toch maar langskomen, kost mij tijd en moeite, iets waar ik niet om heb gevraagd.
Dus als hij dan gefrustreerd raakt, kan het alleen maar zijn op zijn eigen hoofdzetel, die hogere kosten heeft en mindere voorwaarden en de gratis zichtrekening aanbiedt.
Moet hij niet op mij gaan uitleven.

En nee, ik scheld niet en nooit gedaan, gedraag me netjes en correct, ik ben een (te) nette consument, na zijn gezeur over onrendabel had ik zelf al weg moeten gaan, maar kost je altijd moeite om alles om te zetten, vandaar niet gedaan.

Zoals ook al beschreven , lijkt het gras bi jde buren vaak groener, want lees dat jij 'soortgelijke' ervaringen hebt gehad bij een fortis kantoor.
Wanneer snappen ze bij de kantoren/hoofdkantoren nu eens dat je een klant normaal dient te behandelen en dat een trouwe klant een stuk goedkoper is dan nieuwe binnen halen /lokken.

Blijf het op alle gebieden vreemd vinden dat een vaste klant genegeerd wordt en dat er vooral geld gepomt wordt in het binnen halen van nieuwe klanten (kortingen/hogere intersten etc.)
Als consument moet je eigenlijk veel meer shoppen en overstappen, maar ja de moeite.... en daar maken ze mis / gebruik van.

Met vriendelijke groet,

Dimitry

jawadde001
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer jawadde001
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jawadde001 » 25 mei 2010, 18:23

Ik denk echt dat uw kantoorhouder een uitzondering is. Zowel ik als mijn vriendin zijn al ruim 2 jaar klant bij argenta. Beide zijn we ook niet echt rendabele klanten. Buiten een beperkt spaarboekje hebben we er ook niets lopen.

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 12 juni 2010, 06:52

Ik ben klant in Kortrijk en heb er ... hmm... veel te veel geld staan (bij één bank dan). Al meer dan 15 jaar klant.

Ook ooit te monde vernomen van de kantoorhouder(een tweetal jaren terug): voor u doen we graag inspanning maar beeld u in dat er zijn met een paar 100€ op de rekening, tja dan is het moeilijker (een verbloemde verwoording van profitariaat). Ik kan dus goed in het geval van de opstarter van dit forum komen.

Als je veel geld binnenbrengt, alles ok, dan breng je op voor hen. Als je je verzekeringen daar neemt, dan ben je de man/vrouw. Als je de verzekeringen wenst te benutten bij schade, da's al een andere kwestie.

Conclusie: als je voor hen opbrengt, alles ok (maar overal zo zeker). De manier waarop men omgaat met minder rendabele klanten, da's een ander gegeven. Als je daar 1000€ hebt of 250.000€, voor mij moet je dezelfde behandeling krijgen...

burcht1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer burcht1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door burcht1 » 12 juni 2010, 11:18

Mooi verhaal over Argenta.
of Argenta in de fout gaat ??
of hun zelfstandige kantoor houder in de fout gaat , als verhaal klopt ja zeker.
slechte relatie onbeschofte kantoorhouder , zoek een andere.
nu al vele jaren klant bij Argenta.
kan een ding vertellen passen het wettelijke volkomen correct toe.
wat zeer zeker van andere Banken niet kan gezegd worden.
als vb dochter werd indertijd 18 jaar , bij Argenta als ouder niks meer mogelijk.
bij bvb kbc , dexia , fortis was er niks aan de hand was toch ook 18 jaar.
maakte hun er attent op , en ja werden wakker.
dus een grote plus voor Argenta ( kantoorhouder)
moet wel zeggen heeft mij nog nooit iets gevraagd voor iets extra.
kantoorhouder zijn motto , als klant iets vraagt geef ik hem die info.
geld afhalingen , transferts heeft nog nooit gevraagd waarom en voor wat.
die andere willen overal hun neus tussen steken.
is precies hun geld , sorry is mijn geld dat bij hun staat.
dat vergeten die anderen al wel eens.
dus waarom klagen over Argenta.
nu heb wel een motto , diegene die geld vragen voor hun diensten mogen van ons alle werk doen.
diegene die niks vragen , krijgen de profijtjes. ;)

phase
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer phase
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door phase » 12 juni 2010, 16:29

Slechte kantoorhouders kan je idd overal tegen komen maar ik vind het toch ook wel straf dat Argenta zelf van hogerop hier niet een beetje dieper gaat graven en hier tegen optreedt, klinkt alsof de kantoorhouder maar even zijn verhaal moest doen en het was in de chacoche. Langs de andere kant zullen ze wel niet veel verder denken dan de commerciële impact van die beslissing op zo'n moment.

Dat ze mij als onrendabele klant zouden buiten sjotten kan ik mee leven ;) maar iemand die hun rekeningen actief gebruikt, er loon op gestort krijgt enz., gaan tegenwerken en zelfs buitenwerken omdat ze niet genoeg in 't laatje brengen (lees: niet genoeg producten bij u afnemen) gaat er toch wel over imho.

burcht1
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer burcht1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door burcht1 » 13 juni 2010, 09:20

phase schreef:Slechte kantoorhouders kan je idd overal tegen komen maar ik vind het toch ook wel straf dat Argenta zelf van hogerop hier niet een beetje dieper gaat graven en hier tegen optreedt, klinkt alsof de kantoorhouder maar even zijn verhaal moest doen en het was in de chacoche. Langs de andere kant zullen ze wel niet veel verder denken dan de commerciële impact van die beslissing op zo'n moment.

Dat ze mij als onrendabele klant zouden buiten sjotten kan ik mee leven ;) maar iemand die hun rekeningen actief gebruikt, er loon op gestort krijgt enz., gaan tegenwerken en zelfs buitenwerken omdat ze niet genoeg in 't laatje brengen (lees: niet genoeg producten bij u afnemen) gaat er toch wel over imho.
hallo,

Argenta van hogerop reageren ? waarom niet , kantoorhouder is zelfstandige.
wat doet Argenta wel , zoek een andere kantoorhouder.
waarom reageert een kantoorhouder zo , zal onder druk staan om zijn cijfers te halen.
of inkomsten te laag.
als klant is het simpel , alles gratis.
als kantoorhouder , zorg dat ge uwe boterham maar verdient.

is nu eenmaal zo.
natuurlijk als kantoorhouder weet u waar ge aan begint.
als kantoorhouder klant zo behandelen .......... der ver over.

groetjes uit Croatia

david78
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer david78
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door david78 » 14 juni 2010, 20:01

Ik vind het echt wel raar. Ik ben 10 jaar klant bij Argenta maar sinds een tweetal jaar heb ik meerdere spaarproducten stopgezet en heb nu nog enkel een e-spaarrekening en een internetrekening (die ik niet gebruik). Mijn zichtrekening GIRO+ gebruik ik sindsdien ook niet meer om mijn inkomen op te laten overschrijven énkel nog voor de maandelijkse domiciëringen. Maar het kantoor blijft vriendelijk. Ze kunnen toch ook wel verstaan dat er elders betere voorwaarden zijn én indien zij weer concurrentieel zijn zal ik voluit terugkeren.
Ik versta dus echt Argenta niet want een persoon kan steeds terugkeren en dus rendabel worden voor de bank.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 14 juni 2010, 21:49

Ik ben nu al meer dan 10 jaar een zeer tevreden klant bij argenta. En ja, heb er wel een mooie som geparkeerd staan, maar in al die jaren is de service er niet verandert. Was dezelfde, toen ik er 10.000 oude Belgische franken had staan dan nu.
Nooit is mij een product opgedrongen, bij 2 schadegevallen heeft men alles gedaan om mij de beste verdediging te geven, in 1 geval zelfs tegen de maatschappij zelf !
Kan er rustig praten over gelden die ik heb bij andere banken, nooit word ik daarvoor verkeerd aangekeken of krijg ik opmerkingen dat ik die gelden beter bij hun zou zetten.

Waarom?Daarom!
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Waarom?Daarom!
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Waarom?Daarom! » 15 juni 2010, 23:12

Ik ben zelf ook al iets meer dan 10 jaar klant bij Argenta, en heb zelf nog nooit zoiets meegemaakt.
Het klopt wel wat cp1234 zegt, dat je geen geld kan afhalen van je internetzichtrekening en die e-spaarrekening. Dit moet je zelf overschrijvn naar elders of naar een andere zichtrekening bij hen, waar je dan wél cash kan afhalen. In mijn kantoor is het trouwens beperkt tot 500 of 600 euro ofzoiets, indien je niet op voorhand verwittigd. Maar dat is mij duidelijk gesteld en hangt ook uit aan het loket, dus hou ik daar rekening mee. Als Dimitry dan gewoon had besteld tegen 's anderendaags of 2 dagen later, had die het ongetwijfeld gekregen zonder die heisa, volgens mij. Misschien is net daarom die heisa begonnen...?

Ik heb trouwens een leuke anekdote ook. Ik kwam een jaar of 2 à 3 geleden, zowat gelijktijdig op kantoor binnen met een oudere "sjofele" dame. Toen ik mijn uittreksels printte, hoorde ik haar tot in het sas praten (was niet van de zachtst sprekenden ...). Zij bedankte de kantoorhouder omdat ze nu al zovele jaren haar kleingeld gratis mocht binnenbrengen, terwijl ze bijna nooit iets op de rekening had staan. En daarom had ze een rijstvlaai gebakken voor hem en zijn medewerkers! Het was dan ook leuk om de glimlach te zien bij de loketbediende en de kantoorhouder, toen ik vlak na die mevrouw binnenkwam. Zo kan het dus ook, blijkbaar, bij Argenta!

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

40 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy