"Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
pisa
Re: "Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
U stelt het eenzijdig voor.platin schreef:Morgen biedt men iets aan.
Als klant is het voordelig wat aangeboden.
Dus klant gaat er op in.
Nu de klant zijn bedoeling is om te profiteren ( we zijn Belgen he)
Diegene die het aangeboden heeft wordt niks gegund.
Dient men dan verontwaardigd te zijn dat men spelregels gaat veranderen.
Lijkt me eerder men ontvangt iets en men doet iets terug.
En ja de maestro card is heden buiten euro zone nog steeds zonder kosten bij geld afhalingen.
Als men dat vergelijkt met andere aanbieders wat het daar kost.
Och ja sommigen zijn voorstander van de 5 cent.
Vergelijk die argenta en keytrade maar eens voor geld afhalingen buiten Eurozone.
maar ja 5 cent geven op achtergehouden stortingen en dan bij afhalen buiten eurozone dubbel en dik terug nemen.
Is dat dan zoveel beter.
De bedoeling van de bank is ook om te profiteren (lees: winst te maken)
Zij bieden deze diensten gratis aan omdat zij hopen op een andere manier dat ruimschoots te compenseren.
U vermeldt Keytrade met hun 5 cent actie. Dat is - zoals u vermeldt - een identiek mechanisme.
Als men bij Argenta maar één seconde logisch nadenkt dan weet men dat van hun gratis aanbod ook zal 'geprofiteerd' worden. Dat die klant dat doet is op geen enkel punt tegen ethische of wettelijke regels.
En lees mijn post hier vlak boven. Als er één iemand hier bij wint dan is het Argenta zelf. Zij maken een enorme winst en hebben een return op het eigen vermogen van meer dan 10%. Die winst komt bijna integraal van hun klanten.
Argenta heeft absoluut geen reden om nu te janken. Hun businessmodel werkt nu blijkbaar zeer goed. Die gratis diensten afschaffen is omdat ze te gulzig zijn en nog veel meer willen. Maar de kans is reëel dat ze daarmee in hun eigen voet schieten. Ik ben zelf al een tijd weg bij Argenta omdat ik de sporen in hun veranderd gedrag van in het begin zag. Het zal hierbij ook niet stoppen, daar ben ik zeker van. Na deze diensten zullen ze wel iets anders vinden om poen te scheppen op rug van de klanten. Als men daarin wil meegaan, dan is er geen probleem. Maar zij worden dan exact zoals BNP P Fortis en consoorten. De klanten hebben dan ook alle recht Argenta de rug toe te keren. Zij zijn niet veranderd. Argenta is dat wel.
Argenta gaat totaal de verkeerde kant op. De grootbankpraatjes die uit hun persberichten komen zijn niet meer te tellen.
Maar van de communicatie mbt winstdeelname tak 21 van 2016 is nog geen spoor.
Ze zeggen nochtans dat 2016 een uitstekend jaar was. Voor hen misschien maar niet (meer) voor hun klanten.
Dat klein beetje gratis is het enige wat hen nog onderscheidt.
Maar van de communicatie mbt winstdeelname tak 21 van 2016 is nog geen spoor.
Ze zeggen nochtans dat 2016 een uitstekend jaar was. Voor hen misschien maar niet (meer) voor hun klanten.
Dat klein beetje gratis is het enige wat hen nog onderscheidt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Argenta is dat wel.[/quote]
En het alternatief is dan welke bank ?
En dat weet Argenta ook.
Vele jaren terug ten tijde van de grootte interesten.
Mijn toenmalige bankier , die gaan failliet Argenta.
Welke bank bestaat vandaag niet meer , juist Ja Bacob.
Waarom bestaan ze niet meer grootheids waanzin als huisbankier L&H.
Maar ja is onder de mat geveegd zoals de staatswaarborg van die Arco's.
Bij mijn weten heeft Argenta zo een avonturen nooit aan gegaan.
En het alternatief is dan welke bank ?
En dat weet Argenta ook.
Vele jaren terug ten tijde van de grootte interesten.
Mijn toenmalige bankier , die gaan failliet Argenta.
Welke bank bestaat vandaag niet meer , juist Ja Bacob.
Waarom bestaan ze niet meer grootheids waanzin als huisbankier L&H.
Maar ja is onder de mat geveegd zoals de staatswaarborg van die Arco's.
Bij mijn weten heeft Argenta zo een avonturen nooit aan gegaan.
Estate Guru believer.
-
pisa
Argenta gaat wel degelijk die kant op. Hun gestructureerde obligaties worden massaal gepusht. De kans dat men daar ooit ook maar iets van winst mee maakt is quasi onbestaande. Zulk een gestructureerde obligaties bestaat uit een zerobond. Met het rendement worden dan opties gekocht. Aangezien de LT rente extreem laag staat of zelfs negatief is, is de koers van die zerobond enorm hoog. Er schiet dus nauwelijks nog iets over om er opties mee te kopen. Reken dan nog dat ze hier instapkosten voor aanrekenen, dan is de kans verwaarloosbaar klein dat men daar ooit ook maar enig rendement kan halen. Maar voor Argenta rinkelt wel elke keer de kassa
Re: RE: Re: "Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
Ik dacht niet dat je aan liefdadigheid moest doen als klant...Yaris schreef:Is het niet hypocriet en egoïstisch van de klanten om geen betalende producten van een bank te nemen omdat ze niet interessant zijn maar wel alles mee te pakken dat gratis is?
Re: RE: Re: "Argenta maakt komaf met misbruiken gratis-model"
Me 2CarpeNoctem schreef:Volmondig mee eens.Didymus schreef:Als ze willen dat mensen ook hun andere producten gebruiken, dan is het aan de bank om ervoor te zorgen dat die interessant/concurrentieel zijn
Een bank moet winst maken, anders kan er geen kredietgroei zijn...
Is er nog een reden om te zeggen dat Argenta, na de op til zijnde wijzigingen, zich onderscheidt in de prijs van zichtrekening, debetkaart of creditcard ? Of andere diensten die met betaalverkeer te maken hebben ?
Of zitten ze gewoon bij de andere 13 in hetzelfde dozijn ?
Als de gratis zichtrekening afgeschaft zou worden dan zie ik geen enkele reden om nog bij Argenta te blijven en ben ik effectief weg. Dan onderscheiden ze zich in niets meer tegenover de concurrentie.
Ook met de nieuwe tarieven (vanaf juni) voor geldafhalingen met creditcard en verrichtingen buiten de eurozone blijft Argenta een van de voordeligste zichtrekeningen aanbieden. Het verschil met andere banken wordt kleiner, maar zeker niet verwaarloosbaar.haelewyn schreef:Is er nog een reden om te zeggen dat Argenta, na de op til zijnde wijzigingen, zich onderscheidt in de prijs van zichtrekening, debetkaart of creditcard ? Of andere diensten die met betaalverkeer te maken hebben ?
Een gratis zichtrekening met bankkaart heb je ook bij 14 andere banken, namelijk bij
ING, Belfius, ABK, Axa, Belfius, Beobank, Bpostbank, CBC, Crelan, Deutsche Bank, KBC, Record Bank, Keytrade, Hello Bank.
Nog iemand een idee waarin Argenta dan wel significant goedkoper is dan anderen ?
Bij CBC krijg je ook een gratis kredietkaart. Raar dat de voorwaarden van KBC dan minder interessant zijn, maar dat is een andere discussie.
Gratis kredietkaart heb je bij ABK, CBC, Crelan, Deutsche Bank, Record Bank en bij Keytrade in combinatie met een zichtrekening. Bij andere aanbieders kan het ook vast wel (Europabank, ecopayz, Carrefour, NewB).
Met de combinatie van eender welke gratis zichtrekening + een gratis of nagenoeg gratis kredietkaart erbij ben je even goedkoop uit dan met Argenta.
Welke niet-verwaarloosbare verschillen heb ik over het hoofd gezien ?
( Behalve de meest onvriendelijke, pusherige, bazige kantoorhouders die ik hier in mijn streek zag... )
Concurentiële spaar- of beleggingsproducten ? 3 jaar geleden was dat alleszins niet het geval.
Wat ik sterk vind is dat sommige klanten nog denken dat Argenta de enige gratis zichtrekening heeft in België.
ING, Belfius, ABK, Axa, Belfius, Beobank, Bpostbank, CBC, Crelan, Deutsche Bank, KBC, Record Bank, Keytrade, Hello Bank.
Nog iemand een idee waarin Argenta dan wel significant goedkoper is dan anderen ?
Bij CBC krijg je ook een gratis kredietkaart. Raar dat de voorwaarden van KBC dan minder interessant zijn, maar dat is een andere discussie.
Gratis kredietkaart heb je bij ABK, CBC, Crelan, Deutsche Bank, Record Bank en bij Keytrade in combinatie met een zichtrekening. Bij andere aanbieders kan het ook vast wel (Europabank, ecopayz, Carrefour, NewB).
Met de combinatie van eender welke gratis zichtrekening + een gratis of nagenoeg gratis kredietkaart erbij ben je even goedkoop uit dan met Argenta.
Welke niet-verwaarloosbare verschillen heb ik over het hoofd gezien ?
( Behalve de meest onvriendelijke, pusherige, bazige kantoorhouders die ik hier in mijn streek zag... )
Concurentiële spaar- of beleggingsproducten ? 3 jaar geleden was dat alleszins niet het geval.
Wat ik sterk vind is dat sommige klanten nog denken dat Argenta de enige gratis zichtrekening heeft in België.
Men is hier weer gratis rekeningen aan het vergelijken.
Is weeral appels en citroenen.
als vb de gratis bij kbc ga maar eens de kleine lettertjes lezen ( bvb enkel bij kbc beperkte cash afhalingen)
Niet kbc automaat is centjes bijleggen.
Argenta geld afhalen altijd kosteloos.
bovenstaande maar een detail van 2 gratis rekeningen.
En ja bovenstaande niet belangrijk zeker.
Is weeral appels en citroenen.
als vb de gratis bij kbc ga maar eens de kleine lettertjes lezen ( bvb enkel bij kbc beperkte cash afhalingen)
Niet kbc automaat is centjes bijleggen.
Argenta geld afhalen altijd kosteloos.
bovenstaande maar een detail van 2 gratis rekeningen.
En ja bovenstaande niet belangrijk zeker.
Estate Guru believer.
@haelewyn: ik heb tijd noch zin om de tarieven van al die gratis rekeningen die je opsomt uit te pluizen. Ik beweer dan ook niet dat Argenta de allergoedkoopste zichtrekening met debet- en creditcard aanbiedt, maar er zijn er in ieder geval een aantal die een pak duurder zijn.
Zoals die CBC-kaart die je aanhaalt: betalingen met maestro kosten buiten de eurozone 0,61 euro plus een wisselkoersopslag van 1,6%; bij betalingen met een creditcard is die vaste kost van 0,61 euro er niet, maar wordt eveneens 1,6% bovenop de wisselkoers gerekend.
Waar ik op focus zijn exact die kosten bij gebruik van debet- en creditcard binnen en buiten de eurozone. Als jij een formule kent die het beter doet dan Argenta, ook na de tariefverhoging die ingaat op 1 juni 2017, mag je 't altijd signaleren. Die kosten vallen voor mij onder de noemer 'niet verwaarloosbaar', zeker niet als er zoals bij Keytrade vaste kosten per transactie worden gerekend van 2 euro en meer. Een Oekraïense koffie wordt dan plots 300% duurder.
Overigens ben ik helemaal geen Argenta-fanboy die koste wat het kost zijn favorietje in de schijnwerpers wil zetten; het is alleen in mijn ogen nog altijd de 'beste koop'. En ja, met allerhande combinaties van kaarten en rekeningen zal er wel een voordeligere oplossing te bedenken zijn, maar comfort heeft natuurlijk ook een prijs. Met prepaid creditcards heb ik in het verleden wel eens geëxperimenteerd, maar dat is voor mij intussen een no go.
Zoals die CBC-kaart die je aanhaalt: betalingen met maestro kosten buiten de eurozone 0,61 euro plus een wisselkoersopslag van 1,6%; bij betalingen met een creditcard is die vaste kost van 0,61 euro er niet, maar wordt eveneens 1,6% bovenop de wisselkoers gerekend.
Waar ik op focus zijn exact die kosten bij gebruik van debet- en creditcard binnen en buiten de eurozone. Als jij een formule kent die het beter doet dan Argenta, ook na de tariefverhoging die ingaat op 1 juni 2017, mag je 't altijd signaleren. Die kosten vallen voor mij onder de noemer 'niet verwaarloosbaar', zeker niet als er zoals bij Keytrade vaste kosten per transactie worden gerekend van 2 euro en meer. Een Oekraïense koffie wordt dan plots 300% duurder.
Overigens ben ik helemaal geen Argenta-fanboy die koste wat het kost zijn favorietje in de schijnwerpers wil zetten; het is alleen in mijn ogen nog altijd de 'beste koop'. En ja, met allerhande combinaties van kaarten en rekeningen zal er wel een voordeligere oplossing te bedenken zijn, maar comfort heeft natuurlijk ook een prijs. Met prepaid creditcards heb ik in het verleden wel eens geëxperimenteerd, maar dat is voor mij intussen een no go.
Met Argenta kan je met je gewone bankkaart (maestro functie) zonder kosten geld uit de muur halen in landen buiten de eurozone. Bij mijn weten is dat uniek.
Ook de wisselkoers die Argenta daarbij hanteert is uniek: ze wisselen voor de maestro-verrichtingen aan de middenkoers zoals gehanteerd door Mastercard. Geen commissies, kosten of wisselkoersverschillen.
Ook de wisselkoers die Argenta daarbij hanteert is uniek: ze wisselen voor de maestro-verrichtingen aan de middenkoers zoals gehanteerd door Mastercard. Geen commissies, kosten of wisselkoersverschillen.
johann schreef: Argenta, ook na de tariefverhoging die ingaat op 1 juni 2017, .
waar is die info terug te vinden?
>:D