Argenta of online broker (voor occasionele transacties)
TIP
Argenta of online broker (voor occasionele transacties)
Hallo,
Ik ben - na jaren inactief geweest te zijn op gebied van aandelen transacties - weer van plan om me er wat actiever mee bezig te houden.
Ik zit bij de argenta, en heb daar de laatste jaren heel af en toe een aan of verkoop gedaan via hun online platform (misschien een 5-tal transacties overheen meerdere jaren). Dus heel low-profile dus.
Nu zou ik weer wat actiever willen handelen, dus op kortere termijn aan en verkopen.
Ik weet echter niet als het beter is om bij Argenta te blijven, of naar een online broker te gaan.
Ik schat een totaal bedrag van max 15000 euro te investeren in aandelen, en denk niet dat ik meer dan een 10-tal transacties per jaar zal doen.
Is het dan de moeite om naar een online broker te gaan? Akkoord, de tarieven lijker veel lager (bij Argenta 0.25% (min 9.95eur) voor Euronext, en 0.6% NYSE en co. (min 25 eur).
Ik was al halverwege het inschrijven bij Lynx, tot al de vragen die me gesteld werden me deden twijfelen. Enkele forum berichten spraken ook over verplichte min. transacties en bewaarloon etc.
Hierdoor vraag ik me af als ik wel een gepast profiel heb voor een online broker, die aan mij ongetwijfeld niet zo veel zal verdienen...
Alle extra info om me een goede beslissing te laten nemen is meer dan welkom!
alvast bedankt.
Tom
Ik ben - na jaren inactief geweest te zijn op gebied van aandelen transacties - weer van plan om me er wat actiever mee bezig te houden.
Ik zit bij de argenta, en heb daar de laatste jaren heel af en toe een aan of verkoop gedaan via hun online platform (misschien een 5-tal transacties overheen meerdere jaren). Dus heel low-profile dus.
Nu zou ik weer wat actiever willen handelen, dus op kortere termijn aan en verkopen.
Ik weet echter niet als het beter is om bij Argenta te blijven, of naar een online broker te gaan.
Ik schat een totaal bedrag van max 15000 euro te investeren in aandelen, en denk niet dat ik meer dan een 10-tal transacties per jaar zal doen.
Is het dan de moeite om naar een online broker te gaan? Akkoord, de tarieven lijker veel lager (bij Argenta 0.25% (min 9.95eur) voor Euronext, en 0.6% NYSE en co. (min 25 eur).
Ik was al halverwege het inschrijven bij Lynx, tot al de vragen die me gesteld werden me deden twijfelen. Enkele forum berichten spraken ook over verplichte min. transacties en bewaarloon etc.
Hierdoor vraag ik me af als ik wel een gepast profiel heb voor een online broker, die aan mij ongetwijfeld niet zo veel zal verdienen...
Alle extra info om me een goede beslissing te laten nemen is meer dan welkom!
alvast bedankt.
Tom
Re: Argenta of online broker (voor occasionele transacties)
Beetje zelfde situatie hier. Ik heb een account geopend bij Bolero.
Geeft ook betere mogelijkheden om analyses te zien, en voor opvolging, instellen van alerts,...
Bolero is ook iets goedkoper (7,50 EUR per transactie) en voor beheer volledig gratis.
Daarenboven vind ik het een voordeel dat mijn 'huisbank' ook niet alles ziet.
Voor Fondsen heb ik MeDIRECT.
Geeft ook betere mogelijkheden om analyses te zien, en voor opvolging, instellen van alerts,...
Bolero is ook iets goedkoper (7,50 EUR per transactie) en voor beheer volledig gratis.
Daarenboven vind ik het een voordeel dat mijn 'huisbank' ook niet alles ziet.
Voor Fondsen heb ik MeDIRECT.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor fondsen zit ik ook bij MeDirect.
Aandelen heb ik zowel bij Keytrade als bij Binck.
Aandelen heb ik zowel bij Keytrade als bij Binck.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik ken eigenlijk maar heel weinig mensen die Argenta hiervoor gebruiken - > ver van hun business model/prioriteiten, dus verwacht ook heel weinig van hun platform ....
Denk dat voor fondsen vandaag MeDirect idd de pionier is. Aandelen: Bolero - Binck - Keytrade.
Denk dat voor fondsen vandaag MeDirect idd de pionier is. Aandelen: Bolero - Binck - Keytrade.
Onlangs heb ik bij mijn tante aandelen moeten kopen op het Argenta-platform. Het is helemaal anders dan ik gewoon was bij Keytrade en Binck. Maar het is gelukt. Qua geavanceerde orders is het heel beperkt, maar een limietorder was mogelijk. En ze blijven ook 1 jaar geldig, tenzij annulatie door Euronext.
Ze heeft pas Carmignac verkocht (nog met winst, trouwens !), en dat was het enige wat nog bij Argenta stond. Maar omdat ze schrik heeft dat het kantoor van BNP mogelijks weggaat, wou ze Argenta als back-up behouden. Want ze is 70+, en krijgt nog graag papieren uittreksels uit "het machien". PC-banking is aan haar niet besteed. Vandaar dus dat ik er aandelen van Tinc moest kopen voor haar.
Qua mogelijkheden gaat mijn voorkeur toch uit naar Keytrade en Binck.
Ze heeft pas Carmignac verkocht (nog met winst, trouwens !), en dat was het enige wat nog bij Argenta stond. Maar omdat ze schrik heeft dat het kantoor van BNP mogelijks weggaat, wou ze Argenta als back-up behouden. Want ze is 70+, en krijgt nog graag papieren uittreksels uit "het machien". PC-banking is aan haar niet besteed. Vandaar dus dat ik er aandelen van Tinc moest kopen voor haar.
Qua mogelijkheden gaat mijn voorkeur toch uit naar Keytrade en Binck.
Klopt allemaal niet, er is enkel een inactiviteitskost(van 1€ dacht ik) indien je minder dan 1000€ aan waarde op je rekening hebt staan (wss dus al nooit het geval) EN je geen enkele transactie doet per maand.
Maar blijkbaar vinden mensen dat toch een breekpunt om een of andere reden...
Zit zelf bij Lynx, zeeeer tevreden van en als je ziet hoe de mensen hier sukkelen met hun broker, is er zelfs geen sprake van dat ik ooit verander.
(het grappige is dat weggaan bij Lynx gratis is, terwijl de anderen hier hoge kosten voor aanrekenen)
1 keer gebuik gemaakt van klantendienst, had antwoord binnen de 30 seconden op mijn vraag.
Destijds toen ik begon koos ik voor Lynx omdat het een van de goedkoopste was en ik Degiro iets te louche vond.
Nog geen seconde spijt van gehad...
-
- VIP member
- Contacteer:
DeGiro valt beter mee dan de meesten denken. Ik twijfelde ook en heb nog geen seconde spijt gehad. Het enigste nadeel is dat het terugstorten lang kan duren, zeker als er feestdagen/weekends tussen zitten...
Ik zou persoonlijk niet voor argenta kiezen. Eerder bolero, keytrade, binck of iets dergelijks.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
ik heb een effectenrekening bij Argenta en deze is enkel goed voor buy and hold.
Je hebt er geen adviezen, niet veel grafieken, geen analyses, geen realtime, … en een onlinebroker is nog goedkoper ook.
Je hebt er geen adviezen, niet veel grafieken, geen analyses, geen realtime, … en een onlinebroker is nog goedkoper ook.