Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Argenta Pensioenspaarverzekering Flexx : wie?
Inderdaad, ik heb een van de komende dagen een afspraak met de makelaar van Futuria. Waarschijnlijk teken ik dan in bij Nateus Cristal, 0% instapkosten. Maar ik leg mijn oor ook graag te horen bij andere kandidaten.
ARPE start ik waarschijnlijk in 2012. Zoals gezegd, kies ik dan in functie van mijn profiel/het beursklimaat welk jaar ik wat stort waarin.
Vraag: valt een verzekering als Nateus Cristal (van Mercator Verzekeringen, dat is overgenomen door Baloise Group) nu onder het Zwitserse garantiestelsel? Zou wel passen in mijn spreidingstactiek.
ARPE start ik waarschijnlijk in 2012. Zoals gezegd, kies ik dan in functie van mijn profiel/het beursklimaat welk jaar ik wat stort waarin.
Vraag: valt een verzekering als Nateus Cristal (van Mercator Verzekeringen, dat is overgenomen door Baloise Group) nu onder het Zwitserse garantiestelsel? Zou wel passen in mijn spreidingstactiek.
Kan je via een makelaar dan intekenen aan 0% instapkosten?Of werkt dit alleen als je online een offerte aanvraagt?
Dank
Dank
Na e-mail contact met de plaatselijke Argenta kantoorhouder (waar ik dus al klant ben), is het antwoord gelijklopend zoals ook reeds door anderen gemeld wordt:
"Wij reduceren voor al onze klanten de instap naar 2 %. Deze beperkte kost is samen met de gewaarborgde minimumrente van 2,75 % m.i. zeker concurrentiëel."
Er zijn daar dus blijkbaar geen extra voorwaarden aan verbonden - de vraag is dus mocht er een 'tegenprestatie' geleverd worden van de klant (vb extra spaarinspanning), of het effectief nog lager kan.
Ik neem aan dat deze gereduceerde kost van 2% geldig is voor de volledige looptijd.
Is een degelijke vergelijking met bvb Nateus Cristal mogelijk, waar de instapkost toch wel 0% bedraagt als je via spaargids en makelaar Futura instapt? Wat ik al bijvoorbeeld als verschilpunt denk gezien te hebben (behoudens het gewaarborgde rendement dat 0,25% hoger ligt bij Argenta Flexx), is dat je bij Nateus wellicht geen stortingen kunt doen als het uzelf uitkomt, terwijl dat bij de Flexx van Argenta wél mogelijk is dacht ik. Zouden er nog verschilpunten/voordelen zijn?
Waarom niet in het Argenta Arpe pensioenspaarfonds zoals reeds opmerkingen gemaakt werden: gewoon voor zekerheid gaan, persoonlijke keuze dus.
Zijn er mensen die nog betere voorwaarden krijgen bij hun Argenta (flexibele) kantoorhouders? Laat het gerust weten!
"Wij reduceren voor al onze klanten de instap naar 2 %. Deze beperkte kost is samen met de gewaarborgde minimumrente van 2,75 % m.i. zeker concurrentiëel."
Er zijn daar dus blijkbaar geen extra voorwaarden aan verbonden - de vraag is dus mocht er een 'tegenprestatie' geleverd worden van de klant (vb extra spaarinspanning), of het effectief nog lager kan.
Ik neem aan dat deze gereduceerde kost van 2% geldig is voor de volledige looptijd.
Is een degelijke vergelijking met bvb Nateus Cristal mogelijk, waar de instapkost toch wel 0% bedraagt als je via spaargids en makelaar Futura instapt? Wat ik al bijvoorbeeld als verschilpunt denk gezien te hebben (behoudens het gewaarborgde rendement dat 0,25% hoger ligt bij Argenta Flexx), is dat je bij Nateus wellicht geen stortingen kunt doen als het uzelf uitkomt, terwijl dat bij de Flexx van Argenta wél mogelijk is dacht ik. Zouden er nog verschilpunten/voordelen zijn?
Waarom niet in het Argenta Arpe pensioenspaarfonds zoals reeds opmerkingen gemaakt werden: gewoon voor zekerheid gaan, persoonlijke keuze dus.
Zijn er mensen die nog betere voorwaarden krijgen bij hun Argenta (flexibele) kantoorhouders? Laat het gerust weten!
Bij Nateus kun je toch evengoed stortingen doen wanneer het jezelf goed uitkomt (toch in het kader van een pspverzekering)?
Ik weet het niet echt direct: in de financiële informatiefiche die ik kreeg n.a.v. een voorstel lees ik toch dit:fatboy schreef:Bij Nateus kun je toch evengoed stortingen doen wanneer het jezelf goed uitkomt (toch in het kader van een pspverzekering)?
Premie
• De minimumpremie voor het spaargedeelte bedraagt € 300 per jaar.
• Bijkomende vrije stortingen moeten minstens € 1 250 bedragen.
En bovendien werd onderaan in het verzekering voorstel nog meteen ook een domiciliëring opdracht toegevoegd, en dat stoort me toch wel.
Ze gaan er bovendien van uit in het voorstel dat je elk jaar de maximale inleg wenst te beleggen, al dan niet met de keuze om deze jaarlijks aan te passen aan het fiscale maximum. Uiteraard kun je die wellicht laten begrenzen dacht ik wel, bvb tot 500 euro.
Maar zomaar vrij gaan (bij)storten zoals het -dacht ik wel- in de Flexx kan, lijkt mij niet direct mogelijk als je de bovenstaande voorwaarde interpreteert.
Misschien een vraag aan de mensen die de futuria Cristal van Nateus hebben: hoe zit het daadwerkelijk?
Enkele antwoorden op dezelfde vragen die ik een tijd geleden aan Futuria stelde:
* De kapitaalsgarantie is inderdaad verzekerd, ook nog met de bijkomende wettelijke aansluiting op het garantiefonds.
* De instapkost op de stortingen blijft inderdaad gegarandeerd.
* U kan een jaar niet storten als u dat niet uitkomt.
* Het minimumbedrag is enkel voor vrije stortingen. Maar voor pensioensparen is dat niet van toepassing. Daar werkt u enkel met vaste stortingen die u mag spreiden over maandelijkse, driemaandelijkse, zesmaandelijkse of jaarlijkse stortingen.
* De kapitaalsgarantie is inderdaad verzekerd, ook nog met de bijkomende wettelijke aansluiting op het garantiefonds.
* De instapkost op de stortingen blijft inderdaad gegarandeerd.
* U kan een jaar niet storten als u dat niet uitkomt.
* Het minimumbedrag is enkel voor vrije stortingen. Maar voor pensioensparen is dat niet van toepassing. Daar werkt u enkel met vaste stortingen die u mag spreiden over maandelijkse, driemaandelijkse, zesmaandelijkse of jaarlijkse stortingen.
Ik heb ook een aanvraag gedaan bij Nateus.
Dat van die vrije stortingen is me ook onduidelijk wat het wil zeggen. Iemand die dit kan uitleggen?
Domiciliering vind ik ook niet echt leuk. Ik hoop dat deze niet noodzakelijk is.
* De minimumpremie voor het spaargedeelte bedraagt € 300 per jaar.
Ik dacht dat dit wou zeggen dat je jaarlijks minimum 300€ moest inleggen? Maar dat is blijkbaar niet het geval kreeg ik als antwoord van de vertegenwoordiger? Het zou willen zeggen dat ik moet zorgen dat er minstens 300€ op de rekening staat ( en dat ik niet begin met 10 € te sparen en er elk jaar 10 € bijdoe) Kan iemand dit bevestigen. Ik vind het dan een rare omschrijving.
Alvast Bedankt!
Dat van die vrije stortingen is me ook onduidelijk wat het wil zeggen. Iemand die dit kan uitleggen?
Domiciliering vind ik ook niet echt leuk. Ik hoop dat deze niet noodzakelijk is.
* De minimumpremie voor het spaargedeelte bedraagt € 300 per jaar.
Ik dacht dat dit wou zeggen dat je jaarlijks minimum 300€ moest inleggen? Maar dat is blijkbaar niet het geval kreeg ik als antwoord van de vertegenwoordiger? Het zou willen zeggen dat ik moet zorgen dat er minstens 300€ op de rekening staat ( en dat ik niet begin met 10 € te sparen en er elk jaar 10 € bijdoe) Kan iemand dit bevestigen. Ik vind het dan een rare omschrijving.
Alvast Bedankt!
Ik moet zeggen dat ik ook via Futuria informatie heb ingewonnen om bij bestaande pensioenspaarverzekering om te schakelen naar Nateus...
Vraag: kan ik mijn bestaande reserve bij mijn huidige maatschappij overzetten naar Nateus?
Antwoord Futuria: Ja, dit kan gratis
Antwoord Nateus hoofdzetel, ja er wordt 5% ingehouden als kost op de bestaande reserve.
Ik durf dit echt niet te riskeren... Ik heb de makelaar van Futuria dit ook niet durven doorsturen.
Ik ben 300% overtuigd dat hij ten goede trouw handelt (dit antwoord geloof ik ook).
Mijn indruk van Nateus heeft echter wel een deuk gekregen...
Vraag: kan ik mijn bestaande reserve bij mijn huidige maatschappij overzetten naar Nateus?
Antwoord Nateus hoofdzetel, ja er wordt 5% ingehouden als kost op de bestaande reserve.
Ik durf dit echt niet te riskeren... Ik heb de makelaar van Futuria dit ook niet durven doorsturen.
Ik ben 300% overtuigd dat hij ten goede trouw handelt (dit antwoord geloof ik ook).
Mijn indruk van Nateus heeft echter wel een deuk gekregen...
Mijn transfer maandag geregeld bij Futuria. Ik houd jullie op de hoogte of er 5% wordt afgehouden. (Zou niet mogen, want zo niet doorgekregen.)
Wat betreft de reputatie van Nateus: ik vrees dat elke verzekeraar zoveel mogelijk geld aan zijn handen probeert te laten kleven. Mentaliteit in de financiële wereld zal helaas niet snel veranderen, crises of niet.
Wat betreft de reputatie van Nateus: ik vrees dat elke verzekeraar zoveel mogelijk geld aan zijn handen probeert te laten kleven. Mentaliteit in de financiële wereld zal helaas niet snel veranderen, crises of niet.
-
webmaster
Hallo Bart,Bart schreef:Vraag: kan ik mijn bestaande reserve bij mijn huidige maatschappij overzetten naar Nateus?
Ik heb dit eventjes afgetoetst bij Futuria want zulke tegenstrijdigheden kunnen natuurlijk niet he.
De makelaar Futuria vermoedt dat de hoofdzetel niet goed met jou heeft gecommuniceerd
Kan je even terug contact nemen met Futuria, dan gaan ze dit ophelderen tussen jullie 3.
Hou ons zeker op de hoogte van jouw conclusie
Kristof
Webmaster
redbulke schreef:fatboy schreef:--
Verschilt dus heel zeker van kantoor tot kantoor!!!
Inderdaad, mijn Argenta kantoor kan voor mij geen PSV Flexx aanbieden onder de 3%. Jammer.
Ik twijfel nu tussen GENERALI SELF LIFE en NATEUS FUTURA CRISTAL via futuria; en ga stoppen met de FIRST.
Wie heeft gekozen voor één van die en waarom niet de andere? In welke verzekeraar het meeste vertrouwen?
- Generali GW 2,85%, 1%instap+10eur, geen beheerskost
- Nateus GW 2,50%, 0% instap, geen beheerskost
Alvast bedankt spaargidsers!
Toch nog even inpikken op het 'gewaarborgd rendement' van 2,75 voor de Flexx van Argenta:
Mijn plaatselijke kantoorhouder waar ik dus klant ben heeft mij toch het volgende gemaild ivm dat rendement:
"Een prognose maken van het eindkapitaal is onmogelijk vermits noch de “gewaarborgde” rente noch de winstdeelname op voorhand gekend zijn.
De gewaarborgde rente is momenteel 2,75 % doch dit is voor stortingen die nu gebeuren.
Latere stortingen zijn aan het rentetarief van dat moment !"
Hier verschiet ik toch wel van: wat met het zogenaamde minimumrendement (of gewaarborgd rendement, voor mij is dat dezelfde term) bij Nateus Crystal en meteen ook van al de andere die je hier kunt vinden op spaargids: is dat dan ook enkel voor de moment van storting in die periode waarmee dat geafficheerd wordt, of geldt dat voor al de stortingen die je doet gedurende gans de looptijd?
Ik ga alvast hierover bij Argenta verduidelijking vragen!
Mijn plaatselijke kantoorhouder waar ik dus klant ben heeft mij toch het volgende gemaild ivm dat rendement:
"Een prognose maken van het eindkapitaal is onmogelijk vermits noch de “gewaarborgde” rente noch de winstdeelname op voorhand gekend zijn.
De gewaarborgde rente is momenteel 2,75 % doch dit is voor stortingen die nu gebeuren.
Latere stortingen zijn aan het rentetarief van dat moment !"
Hier verschiet ik toch wel van: wat met het zogenaamde minimumrendement (of gewaarborgd rendement, voor mij is dat dezelfde term) bij Nateus Crystal en meteen ook van al de andere die je hier kunt vinden op spaargids: is dat dan ook enkel voor de moment van storting in die periode waarmee dat geafficheerd wordt, of geldt dat voor al de stortingen die je doet gedurende gans de looptijd?
Ik ga alvast hierover bij Argenta verduidelijking vragen!
Even een vraagje.
Argenta zou gratis de pensioenverzekering overpakken, hebben ze mij ook gezegd in het kantoor!
Maar over de instapkosten hebben ze niks verteld.
Alleen maar dat het me niks zou kosten?
Iemand raad?
greetz
jempi25
Argenta zou gratis de pensioenverzekering overpakken, hebben ze mij ook gezegd in het kantoor!
Maar over de instapkosten hebben ze niks verteld.
Alleen maar dat het me niks zou kosten?
Iemand raad?
greetz
jempi25
Het gewaarborgd rendement op moment van storting is voor deze storting gewaarborgd voor de duur die vermeld staat in het contract, dus soms een bepaalde duur zoals bvb 8 jaar, of soms voor de ganse looptijd van het contract.yezzer schreef:De gewaarborgde rente is momenteel 2,75 % doch dit is voor stortingen die nu gebeuren.
Latere stortingen zijn aan het rentetarief van dat moment .
Voor toekomstige stortingen geldt dan het gewaarborgd rendement op het moment van storting, die opnieuw voor deze storting geldt voor de duur vermeld in het contract.
Ik ken geen enkele maatschappij die een gewaarborgd rendement geeft voor toekomstige stortingen. Het lijkt mij dat uw kantoorhouder u een duidelijk en vooral eerlijk antwoord heeft gegeven.
Naar aanleiding van de vraag van Filip volgende overpeinzing:
Bij mij blijven er drie spelers over Argenta Flexx, Generali Self Life en DVV Atlantica Invest
Mijn Argenta-kantoorhouder wil zich aan 2% instapkosten houden, maar er zijn andere factoren, bv. die 0,27% op de eerste schijf van 7500 €. Daarbij komt nog dat Generali een iets hogere basisrente biedt, terwijl er bij Argenta anderzijds sprake is van een waarborg gedurende de gehele looptijd. Het ene argument heft het andere enigszins op, me dunkt.
DVV Atlantica Invest ten slotte, daarvan ben ik bang dat dit een periodieke reclamestunt blijft. Ok, nu 3% garanderen is best wel stoer, maar eens die 8 jaar voorbij (de klant binnen) kunnen ze het geweer totaal van schouder veranderen, en daar heb ik dus echt geen zin in.
Het wordt een beetje afwegen, maar ik denk dat Generali toch minder kosten aanrekent (Self Life-polis) dan dat bij de Argenta-flexx het geval zou zijn, mocht men dan toch naar een ander product willen overstappen. Anderzijds heb ik het gevoel dat Argenta een constantere koers zal varen en vooral dat het Argenta-product (de naam zegt het zelf) een stuk flexibeler zal zijn.
Wie helpt ons verder?
Mvg en alvast dank,
Mats
Bij mij blijven er drie spelers over Argenta Flexx, Generali Self Life en DVV Atlantica Invest
Mijn Argenta-kantoorhouder wil zich aan 2% instapkosten houden, maar er zijn andere factoren, bv. die 0,27% op de eerste schijf van 7500 €. Daarbij komt nog dat Generali een iets hogere basisrente biedt, terwijl er bij Argenta anderzijds sprake is van een waarborg gedurende de gehele looptijd. Het ene argument heft het andere enigszins op, me dunkt.
DVV Atlantica Invest ten slotte, daarvan ben ik bang dat dit een periodieke reclamestunt blijft. Ok, nu 3% garanderen is best wel stoer, maar eens die 8 jaar voorbij (de klant binnen) kunnen ze het geweer totaal van schouder veranderen, en daar heb ik dus echt geen zin in.
Het wordt een beetje afwegen, maar ik denk dat Generali toch minder kosten aanrekent (Self Life-polis) dan dat bij de Argenta-flexx het geval zou zijn, mocht men dan toch naar een ander product willen overstappen. Anderzijds heb ik het gevoel dat Argenta een constantere koers zal varen en vooral dat het Argenta-product (de naam zegt het zelf) een stuk flexibeler zal zijn.
Wie helpt ons verder?
Mvg en alvast dank,
Mats