Argenta Portfolio Dynamic
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
Argenta Portfolio Dynamic
Beste
Kan het zijn dat ik bovenvermeld fonds niet terugvind onder de beleggingsfondsen op de website van Spaargids?
Alvast bedankt
Mvg
Anne-Marie
Kan het zijn dat ik bovenvermeld fonds niet terugvind onder de beleggingsfondsen op de website van Spaargids?
Alvast bedankt
Mvg
Anne-Marie
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Argenta Portfolio Dynamic
100 € uitgeven en 95 € beleggen.
Argenta zal lachen.
Argenta zal lachen.
Estate Guru believer.
Wat is eigenlijk precies uw vraag?AnneMarieVD schreef: ↑13 januari 2021, 19:18 Beste
Alvast bedankt
Mvg
Anne-Marie
Voor wie de fondsen hier wat volgt, is het geweten dat er weinig interesse is voor de "eigen samengestelde" fondsen vanuit de banken. Niet dat ze persé allemaal slecht presteren, wel dat ze te hoge kosten bovenop de al bestaande, aanrekenen.
Veel mensen die van niets weten of niet willen weten kopen van die fondsen bij Argenta(vaak in tak23 vorm).
Maar als iedereen zo gaat redeneren van een online broker wordt Argenta binnenkort ook een betalende bank denk ik.
Er is nooit en tekort aan onwetenden, maak je geen zorgen.
Ik ken meerdere mensen waarbij hun maag al omdraait wanneer je het woord "aandeel" nog maar uitspreekt vanwege slechte ervaringen in het verleden.
Ze betalen nu een deel aan Argenta, trekken zich nergens iets van aan en halen toch ook aardige rendementen.
Maar de meesten zijn zich juist niet bewust van die extra kosten of van het risico dat ze ook met die fondsen nog lopen.
Jaren geleden ben ikzelf ook een paar keer in die val gelopen, ondermeer met Ethias en Arco.Enkel omdat ik toen , internet was nog niet wat het vandaag is, niet geïnformeerd was, zeker niet door de banken.
Ik ga nu deze Argenta fondsen zeker niet vergelijken met mijn slechte ervaringen. Ik wil alleen zeggen dat dankzij Spaargids, er heel wat is aangehaald van wat er allemaal verkeerd kan lopen als je alles gelooft wat ze je in je bank vertellen. En het belangrijkste dat ik geleerd heb, beleg niet met geld dat je niet kan missen of op lange termijn kan beleggen.
Jaren geleden ben ikzelf ook een paar keer in die val gelopen, ondermeer met Ethias en Arco.Enkel omdat ik toen , internet was nog niet wat het vandaag is, niet geïnformeerd was, zeker niet door de banken.
Ik ga nu deze Argenta fondsen zeker niet vergelijken met mijn slechte ervaringen. Ik wil alleen zeggen dat dankzij Spaargids, er heel wat is aangehaald van wat er allemaal verkeerd kan lopen als je alles gelooft wat ze je in je bank vertellen. En het belangrijkste dat ik geleerd heb, beleg niet met geld dat je niet kan missen of op lange termijn kan beleggen.
Ja, probleem is dat de meesten er echt niet van willen weten en dan hun goedvertrouwde huisbankier maar volgen.
Het is trouwens overal hetzelfde liefde, zo had ik een collega die met €75.000 naar KBC ging. Was toen nog dat de beurzen hoog stonden maar binnen de maand was die €75.000 belegd in KBC fondsen.
'k Heb hetzelfde in 2015 ook meegemaakt bij Fintro
. Mijn Firstekening bij Ethias afgekocht, en plots zit je met veel geld. Je ben goedgeloving, en stapt naar de bank met de verwachting dat ze je goed gaan helpen. En je stapt buiten met enkele dakfondsen....

En nu staan de beurzen nog hoger. Dus zou die persoon winst moeten hebben .... behalve als de kosten die hij aan de banken betaald hoger zijn dan de winst van de beurs.karine schreef: ↑14 januari 2021, 11:47Ja, probleem is dat de meesten er echt niet van willen weten en dan hun goedvertrouwde huisbankier maar volgen.
Het is trouwens overal hetzelfde liefde, zo had ik een collega die met €75.000 naar KBC ging. Was toen nog dat de beurzen hoog stonden maar binnen de maand was die €75.000 belegd in KBC fondsen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En je zit bij verkoop nog eens met de Reynders taks ook
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Wat een rip-off die kosten:
Aankoopkosten 5,00%
Lopende Kosten Factor 1,97%
Aankoopkosten 5,00%
Lopende Kosten Factor 1,97%
Morningstar lijst de maximum instapkosten op die een distributeur mag aanrekenen. In dit geval rekent Argenta 1% aan.
Bron: site Argenta
Edit: er staat inderdaad 5% in de essentiële beleggers informatie. Site en infofiche 1%