Argenta probleem met omruiling aandelen
TIP
Re: Argenta probleem met omruiling aandelen
Naar Thailand zeker?
Koop voor je vertrekt dan toch hier maar eerst een gemotoriseerd vervoermiddel voor je ze ginder pluimen.
Zoek, als je al een geschikte woning gevonden hebt op een gelijkaardig perceel en omvang als hier, ook direct werk in de onmiddellijke omgeving voor je gaat vragen of je er mag gaan wonen.
Hoe was het gezegde weer?
"België het land waar niets mag maar alles kan".
"Nederland het land waar alles mag maar niets kan".
Zoek, als je al een geschikte woning gevonden hebt op een gelijkaardig perceel en omvang als hier, ook direct werk in de onmiddellijke omgeving voor je gaat vragen of je er mag gaan wonen.
Hoe was het gezegde weer?
"België het land waar niets mag maar alles kan".
"Nederland het land waar alles mag maar niets kan".
Ik heb het zelfde probleem/nogal wat vragen, en nam contact op met:
-Argenta("online beleggen"), om de situatie (én de berekening) te verduidelijken: nog geen sluitend antwoord;
-Bolero, mijn 2e bank: zij hielden (nog) geen RV in bij hun Potash-beleggers, wegens te onduidelijke regelgeving;
-Febelfin ("mijn geld en ik"): nog geen antwoord.
En verder:
-indien deze transactie dan toch beschouwd wordt als een dividend-uitkering: wat met de (nieuwe) fiscale vrijstelling?
-binnenkort komt er mogelijks een splitsing (zelfde verhaal als bij een fusie) bij Altice, General Electric, ...,
wat dan?
Onbegrijpelijk dat dit zo onduidelijk blijft en dat de bank/broker de belegger niet tijdig informeert, dit voelt aan als "gefoefel".
-Argenta("online beleggen"), om de situatie (én de berekening) te verduidelijken: nog geen sluitend antwoord;
-Bolero, mijn 2e bank: zij hielden (nog) geen RV in bij hun Potash-beleggers, wegens te onduidelijke regelgeving;
-Febelfin ("mijn geld en ik"): nog geen antwoord.
En verder:
-indien deze transactie dan toch beschouwd wordt als een dividend-uitkering: wat met de (nieuwe) fiscale vrijstelling?
-binnenkort komt er mogelijks een splitsing (zelfde verhaal als bij een fusie) bij Altice, General Electric, ...,
wat dan?
Onbegrijpelijk dat dit zo onduidelijk blijft en dat de bank/broker de belegger niet tijdig informeert, dit voelt aan als "gefoefel".
er is inderdaad voor die problemen in sommige beleggersblaadjes gewaarschuwd
verkopen leek de beste optie , voor de zekerheid
een goed belegger informeert zichzelf
neemt niet weg dat de regel heel bizar en voor de belegger heel nadelig is, en toevallig voor de staat voordelig
wetgeving is gewoon absurd in elkaar gestoken
maar dat kan je de bank of broker niet kwalijk nemen , me dunkt
verkopen leek de beste optie , voor de zekerheid
een goed belegger informeert zichzelf
neemt niet weg dat de regel heel bizar en voor de belegger heel nadelig is, en toevallig voor de staat voordelig
wetgeving is gewoon absurd in elkaar gestoken
maar dat kan je de bank of broker niet kwalijk nemen , me dunkt
brokers kunnen uit die onduidelijkheid munt slaan
klanten die weten dat bolero of zo geen rv inhoudingen doet, zullen mogelijk daardoor klanten extra gaan krijgen
Van Overtveldt en co zal denken : pakken wat wij kunnen krijgen
klanten die weten dat bolero of zo geen rv inhoudingen doet, zullen mogelijk daardoor klanten extra gaan krijgen
Van Overtveldt en co zal denken : pakken wat wij kunnen krijgen
heeft het daar iets mee te maken ?
https://taxworld.wolterskluwer.be/nl/ni ... 2005-0_tfm
zou vanaf 01-01-2018 in voege zijn om de lege staatskast te spijzen
https://taxworld.wolterskluwer.be/nl/ni ... 2005-0_tfm
zou vanaf 01-01-2018 in voege zijn om de lege staatskast te spijzen
Beste
Ik heb net hetzelfde probleem met 500 aandelen van Potash.
Begin januari al ongeveer 2650€ van mijn rekening gehouden waardoor ik nu in de min sta.
Naar helpdesk Argenta gebeld, maar verder dan een mail en brief dat ik mijn rekening in positief moet zetten niets.
Ook naar het kantoor geweest en alles uitgelegd, zij gaan het onderzoeken en wisten me ook te melden dat het een roerende
voorheffing van 30% is die ze afgehouden hebben zonder iets van melding of brief te laten weten.
Het strafste is ook dat ik dezelfde aandelen bij Keytrade heb in een minder aantal en dat dit vlot afgehandeld is zoals
het moet zijn, namelijk een nuloperatie.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren?
groeten
Leo
Ik heb net hetzelfde probleem met 500 aandelen van Potash.
Begin januari al ongeveer 2650€ van mijn rekening gehouden waardoor ik nu in de min sta.
Naar helpdesk Argenta gebeld, maar verder dan een mail en brief dat ik mijn rekening in positief moet zetten niets.
Ook naar het kantoor geweest en alles uitgelegd, zij gaan het onderzoeken en wisten me ook te melden dat het een roerende
voorheffing van 30% is die ze afgehouden hebben zonder iets van melding of brief te laten weten.
Het strafste is ook dat ik dezelfde aandelen bij Keytrade heb in een minder aantal en dat dit vlot afgehandeld is zoals
het moet zijn, namelijk een nuloperatie.
Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren?
groeten
Leo
Dat is typisch belgisch
een interpretatie van de fiscus waar geen kat aan uit raakt.
Dat dat banken het op een verschillende wijze interpreteren is best begrijpbaar.
Maar een bank die na 1 jaar bv schoorvoetend afkomt dat je de rekening met een bepaald bedrag moet bevoorraden omdat zij ten onrechte geen rv hebben ingehouden zal ook wel niet leuk zijn.
Redering van de fiscus is : pakken wat ze kunnen pakken, en als men niet akkoord is moet men het maar voor de rechtbank uitvechten
een interpretatie van de fiscus waar geen kat aan uit raakt.
Dat dat banken het op een verschillende wijze interpreteren is best begrijpbaar.
Maar een bank die na 1 jaar bv schoorvoetend afkomt dat je de rekening met een bepaald bedrag moet bevoorraden omdat zij ten onrechte geen rv hebben ingehouden zal ook wel niet leuk zijn.
Redering van de fiscus is : pakken wat ze kunnen pakken, en als men niet akkoord is moet men het maar voor de rechtbank uitvechten
Ondertussen heb ik een klacht ingediend bij Klachtenbeheer@argenta.be, ik verwacht volgende week een antwoord.
Het blijft stil bij Febelfin en Testaankoop-Invest; onze Minister van Financiën heeft evenmin een verklaring in petto; VFB wijst erop dat hun leden op de hoogte zijn van de fiscaliteit mbt fusies/splitsingen.
'k Ben benieuwd.
Het blijft stil bij Febelfin en Testaankoop-Invest; onze Minister van Financiën heeft evenmin een verklaring in petto; VFB wijst erop dat hun leden op de hoogte zijn van de fiscaliteit mbt fusies/splitsingen.
'k Ben benieuwd.
Mijn laatste halte was de klachtendienst van Febelfin (Ombudsfin.be): vandaag ontving ik bericht -via Argenta- dat de voorheffing onterecht was en dat ik binnenkort de terugbetaling mag verwachten. Natuurlijk ben ik tevreden, maar wat moet ik daar nu eigenlijk over denken, zou deze correctie er zonder klacht ook gekomen zijn?
(Verkorte herhaling, oorspronkelijk bericht niet verschenen)
Na tussenkomst van de Febelfin-ombudsdienst kreeg ik vandaag een bericht van Argenta: de voorheffing wordt teruggestort; goed voor mijn geldbeugel, slecht voor het vertrouwen in de Argenta-beleggingsdienst.
Wat als ik Febelfin niet had ingeschakeld?
Na tussenkomst van de Febelfin-ombudsdienst kreeg ik vandaag een bericht van Argenta: de voorheffing wordt teruggestort; goed voor mijn geldbeugel, slecht voor het vertrouwen in de Argenta-beleggingsdienst.
Wat als ik Febelfin niet had ingeschakeld?