Argenta rente weer gewijzigd op e-spaar rekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta rente weer gewijzigd op e-spaar rekening?
Ik vind het normaal dat ze eens een uitreksel sturen met het bedrag.... ter controle!!!
Hier wordt er wel degelijk gezegd als het niet klopt moet ge niet met de kantoorhouder contact opnemen maar met argenta zelf???
Dat vind ik niet normaal!!!!!
Hier wordt er wel degelijk gezegd als het niet klopt moet ge niet met de kantoorhouder contact opnemen maar met argenta zelf???
Dat vind ik niet normaal!!!!!
Dat is wel de normaalste zaak van de wereld. De audit gebeurt namelijk op de hoofdzetel van de bank. Dit is allemaal standaard procedure.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik ga hier niet meer op antwoorden!!!! Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt!!!!
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind uw reactie fel overdreven voor wat het eigenlijk maar is. Ik heb onlangs ook zo'n brief gehad van een andere bank.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ik ook ... maar ik ben ook bij axa al jaren klant , dit zijn ook zelfstandige agenten, als er iets misloopt ......dan ga je naar je agent en zal axa zeker niet zeggen dat ge met hen moet contact opnemen ipv.. met agenten, dit kan niet!!!
Dit is toch de normale procedure van een audit ( controle ) hoor. Indien er bv. fraude is gebeurd is het best dat men niet met de fraudeur zelf contact moet opnemen maar met de hoofzetel.Sara51 schreef: Ik ook ... maar ik ben ook bij axa al jaren klant , dit zijn ook zelfstandige agenten, als er iets misloopt ......dan ga je naar je agent en zal axa zeker niet zeggen dat ge met hen moet contact opnemen ipv.. met agenten, dit kan niet!!!
Krijg toch regelmatig brieven van banken voor een dergelijke audit, die wettelijk verplicht is en maar goed eigenlijk dat die ook gebeurt.
-
pol
KBC heeft bij mij ook gedaan....6 maand geleden. Ik vind dit positief.Sara51 schreef: Ik heb juist met argenta (agent) gebeld, ik krijg vandaag een brief van de zetel om te vragen of mijn bedragen wel kloppen op mijn spaarrekening... en indien niet ik met hen contact moet opnemen... maar niet met de agent !!!DIT heb ik nog nooit meegemaakt.... Ze doen steekproeven of te zien of hun agenten goed hun werk hebben gedaan!!!!! Nu gaan ze al rechtstreeks bij de klanten aankloppen.. dit kan niet ... ik vind dit wel schandalig.!!!!
Ik zou niet graag voor argenta werken!!!!! dit komt mij heel onprofessioneel over!!!!!!
Blijkbaar vinden jullie dat allemaal normaal bij mij heeft mij dat een rare indruk gegeven... anders had ik daar zeker niet over gevallen... ik vind de manier waarop dat kan niet.....
Ik zou niet willen voor argenta of een andere bank als zelfstandige agent willen werken!!!!
En hiermede sluit ik deze zaak af....
Ik zou niet willen voor argenta of een andere bank als zelfstandige agent willen werken!!!!
En hiermede sluit ik deze zaak af....
-
RaVen
Ik heb zelf ook deze brief gekregen, en vind dit net een extra bewijs dat je geld veilig zit bij Argenta. Stel nu dat een kantoorhouder met het geld van zijn klanten gaat lopen naar de bahama's, dan staan er hier ongetwijfeld minstens 20 mensen te roepen "hoe kan dit ooit gebeuren?? wordt er niks gecontroleerd!!". Daarom net houdt de bank op regelmatige tijdstippen steekproeven rechtstreeks met de klant om te controleren dat er zeker niets louche aan de hand is.
Dit is ook een extra stimulans naar de zelfstandige kantoorhouder zodat hij er nog niet aan moet denken om een of andere louche constructie op te zetten om er met veel geld van door te gaan. Dit is geen kaakslag naar de kantoorhouders, in een sector als het bankwezen, waar véél geld mee gemoeid is, MAG er geen blindelings vertrouwen zijn in de zelfstandige kantoorhouders. Dit ter waarborging van de veiligheid van het geld van de klant!
Dit is ook een extra stimulans naar de zelfstandige kantoorhouder zodat hij er nog niet aan moet denken om een of andere louche constructie op te zetten om er met veel geld van door te gaan. Dit is geen kaakslag naar de kantoorhouders, in een sector als het bankwezen, waar véél geld mee gemoeid is, MAG er geen blindelings vertrouwen zijn in de zelfstandige kantoorhouders. Dit ter waarborging van de veiligheid van het geld van de klant!
Sara, ik ben al enkele jaren klant bij argenta. Begin vorig jaar, rond hetzelfde tijdstip, heb ik voor de eerste keer ook zo'n dergelijke brief gekregen ten einde mijn saldo's te controleren en eveneens met de vraag mocht er iets niet kloppen, rechtstreeks kontakt te nemen met de hoofdzetel en niet met mijn kantoor... Ik moet de anderen bijtreden: ik vind dit positief en een dergelijke controle bij wijze van steekproef zou bij elke bank dienen te gebeuren... Ik kan begrijpen dat je nu, in deze 'woelige tijden' misschien wat achterdochtig wordt bij het ontvangen van een dergelijk schrijven, doch dit gebeurt inderdaad al jaren...
Dat ze daar maar zeker van zijnlouise schreef:Dat is een psychologisch truukje : het verschil tussen 3,50% en 3,05% valt minder op dan indien het zou 3,00% geweest zijn.Vaganzza schreef: Ligt het nu aan mij, maar wat een "rare" basisrente die 2,05 en 3,05%...
Dat is zoiets als prijzen in winkels : 99,99 euro geeft het gevoel van veel lager te zijn dan de psychologische grens van 100,00 euro.
Maar dat pakt natuurlijk niet bij ons, spaargidsers !![]()
Sara , dit bestaat al jaren bij alle banken! Juist omdat Argenta met zelfstandige agenten werkt, is de controle daar des te belangrijker.
Het gaat tenslotte om véél geld en vandaag méér dan ooit , om vertrouwen van je klanten!
Het gaat tenslotte om véél geld en vandaag méér dan ooit , om vertrouwen van je klanten!
Laatst gewijzigd door mouche op 19 februari 2009, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Inderdaad mouche,al die heisa daarover begrijp ik niet goed.mouche schreef: Sara , dit bestaat al jaren bij alle banken! Juist omdat Argenta met zelfstandige agenten werkt, is de controle daar des te belangrijker. Het is niet omdat je zelfstandige agent bent, dat je niet kan gecontroleerd worden. Het gaat tenslotte om véél geld en vandaag méér dan ooit , om vertrouwen van je klanten!
Persoonlijk vind ik het maar normaal dat er een degelijke controle is.
Ik heb vorig jaar ook al eens zo'n brief gehad, ivm Kaupthing. Ook toen was alles correct.
Pecunia non olet
aan Sara51,
Dit is écht niets om je ongerust over te maken.
Dit soort controles gebeuren trouwens niet alleen bij banken, maar ook de klanten van álle commerciële bedrijven krijgen regelmatig brieven met de vraag om het totale bedrag van hun openstaande fakturen te bevestigen.
Ik maakte dit soort verplichte audits tijdens mijn vroegere jobs in diverse boekhoudingen regelmatig mee.
Persoonlijk heb ik dergelijke brieven ook reeds van verschillende andere banken gekregen, zoals KBC, Rabobank.
Bij alle instellingen die met zelfstandige kantoorhouders werken, wordt een extra beveiliging ingebouwd, en dit is in het voordeel van de klant en is nooit persoonlijk bedoeld tegen een welbepaalde kantoorhouder.
Het is trouwens niet het hoofdkantoor dat dit beslist, maar dit soort audits worden uitgevoerd door onafhankelijke instellingen, en zijn wettelijk verplicht.
"louise".
Dit is écht niets om je ongerust over te maken.
Dit soort controles gebeuren trouwens niet alleen bij banken, maar ook de klanten van álle commerciële bedrijven krijgen regelmatig brieven met de vraag om het totale bedrag van hun openstaande fakturen te bevestigen.
Ik maakte dit soort verplichte audits tijdens mijn vroegere jobs in diverse boekhoudingen regelmatig mee.
Persoonlijk heb ik dergelijke brieven ook reeds van verschillende andere banken gekregen, zoals KBC, Rabobank.
Bij alle instellingen die met zelfstandige kantoorhouders werken, wordt een extra beveiliging ingebouwd, en dit is in het voordeel van de klant en is nooit persoonlijk bedoeld tegen een welbepaalde kantoorhouder.
Het is trouwens niet het hoofdkantoor dat dit beslist, maar dit soort audits worden uitgevoerd door onafhankelijke instellingen, en zijn wettelijk verplicht.
"louise".