Argenta rente weer gewijzigd op e-spaar rekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta rente weer gewijzigd op e-spaar rekening?
@ Sara,
Bij een EXTERNE audit door vetbetaalde bank- of bedrijfsrevisoren gebeurt het soms dat je de gevraagde gegevens RECHTSTREEKS naar het adres van dat extern kantoor
mag/moet sturen. Dit is wel wat ongebruikelijk, maar zo kan men voorkomen dat eventuele fraudeurs de gegevens nog zouden kunnen aanpassen.
Meestal mag men de gegevens naar de bank zelf sturen, en ook lijkt dat soms een beetje raar, wees maar blij dat dit steeksproefsgewijze wel gebeurt.
Bij een EXTERNE audit door vetbetaalde bank- of bedrijfsrevisoren gebeurt het soms dat je de gevraagde gegevens RECHTSTREEKS naar het adres van dat extern kantoor
mag/moet sturen. Dit is wel wat ongebruikelijk, maar zo kan men voorkomen dat eventuele fraudeurs de gegevens nog zouden kunnen aanpassen.
Meestal mag men de gegevens naar de bank zelf sturen, en ook lijkt dat soms een beetje raar, wees maar blij dat dit steeksproefsgewijze wel gebeurt.
Het feit alleen al dat we blijkbaar regelmatig deze procedure van het checken van het saldo meemaken bewijst dat het een standaardprocedure is , toegepast bij alle agenten van de bank. Het is dus niet het geval dat enkel een reeds geviseerde agent ermee geconfronteerd wordt. Maak het als Argentaklant reeds tientallen jaren mee en dit heeft me nooit gestoord.
Trouwens als men met een Argentakantoor begint weet men dat deze procedures worden toegepast.
Nu we het hierover hebben:
ik vind het eigenaardig dat ik van andere banken , die ook met zelfstandige agenten werken , nog nooit zo'n saldocheck gekregen heb. Je laat je uittreksels op kantoor toekomen en ,aangezien het saldo toch ongewijzigd blijft , ga je ze niet ophalen . Met dgl rekeningen kan vlugger iets gemanipuleerd worden indien de malafide kantoorhouder wilt.
Dus ik vind het Argentasysteem positief en vertrouwen gevend .
Trouwens als men met een Argentakantoor begint weet men dat deze procedures worden toegepast.
ik vind het eigenaardig dat ik van andere banken , die ook met zelfstandige agenten werken , nog nooit zo'n saldocheck gekregen heb. Je laat je uittreksels op kantoor toekomen en ,aangezien het saldo toch ongewijzigd blijft , ga je ze niet ophalen . Met dgl rekeningen kan vlugger iets gemanipuleerd worden indien de malafide kantoorhouder wilt.
Ben al 34 jaar klant bij Argenta en heb toch al een tiental brieven van dit niveau gehad, dit is gewoon een interne auditcel van de bank en zou ik als professioneel bestempelen ipv onprofessioneel... Denk je dat ze jou niet (al zij het onrechtstreeks) controleren op je werk?Sara51 schreef: Ik heb juist met argenta (agent) gebeld, ik krijg vandaag een brief van de zetel om te vragen of mijn bedragen wel kloppen op mijn spaarrekening... en indien niet ik met hen contact moet opnemen... maar niet met de agent !!!DIT heb ik nog nooit meegemaakt.... Ze doen steekproeven of te zien of hun agenten goed hun werk hebben gedaan!!!!! Nu gaan ze al rechtstreeks bij de klanten aankloppen.. dit kan niet ... ik vind dit wel schandalig.!!!!
Ik zou niet graag voor argenta werken!!!!! dit komt mij heel onprofessioneel over!!!!!!
Als het inderdaad een EXTERNE audit is, dan heeft Argenta of een andere bank geen vat op het percentage en het aantal klanten en wie juist gecontroleerd wordt.elewout schreef:
Het feit alleen al dat we blijkbaar regelmatig deze procedure van het checken van het saldo meemaken bewijst dat het een standaardprocedure is , toegepast bij alle agenten van de bank. Het is dus niet het geval dat enkel een reeds geviseerde agent ermee geconfronteerd wordt. Maak het als Argentaklant reeds tientallen jaren mee en dit heeft me nooit gestoord.
Mogelijk gebeuren er procentueel minder controles bij grootbanken, omdat men bv. om praktische redenen enkel een vast aantal klanten controleert.
Indien het INTERNE controles van Argenta zijn, dan valt dit alleen maar de waarderen dat ze tenminste voldoende controle doen.
Maar mogelijk worden zelfstandige kantoorhouders meer gecontroleerd dan personeel in loondienst.
Danku voor jullie reacties!!!!!
Dit is een procedure die ik nog nooit had meegemaakt!!!!!!!!
Dit is een procedure die ik nog nooit had meegemaakt!!!!!!!!
-
Cisse
Dat hadden we al wel begrepen. Maar als je dan uitgelegd wordt waarvoor dit dient, blijf je heftig reageren?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
'tja met banken als Argenta en Axa heb je dat meer als bij andere banken denk ik.
5 Jaar geleden was zat Argenta nog -sorry dat ik het zeg- 15 jaar achter op de andere banken. 'n Ganse hoop uitdraaien en papieren. Als d'er vroeger al eens banken in het nieuws kwamen omdat de agent d'er met 'n deel van het geld vandoor was dan was het meestal bij die banken. Heb hier bij ons ook zo 'n kantoorhouder gekend. Daarom natuurlijk die controles.
'n Collega van mij heeft zelfs bij Argenta zo'n problemen gehad met 'n gewone (niet internet) rekening omdat hij in 'n andere provincie ging wonen en z'n rekening moest overhevelen naar 'n ander kantoor. De ganse handel naar het hoofdkantoor en van het hoofdkantoor naar de nieuwe agent met controle van z'n rekeninguittreksels.
Ze controleren telkens de vorige kantoorhouder op z'n eerlijkheid alvorens je naar 'n andere kantoorhouder gaat.
Als je het nuchter bekijkt waarschuwen ze je langs alle kanten dat je ten zeerste moet opletten om uw gegevens door te spelen aan anderen die zich voordoen als: de banken zelf of controle-organen van de bank, maar op oneerlijke manier d'er op uit zijn (pfishing) om zoveel mogelijk gegevens van u en uw rekening te bemachtigen, terwijl het externe bedrijven zijn die 'n audit doen en buitenom (of betere achterom) uw vertrouwenspersoon om uw gegevens te controleren.
Ik begrijp de ongerustheid van Sara wel hoor...
5 Jaar geleden was zat Argenta nog -sorry dat ik het zeg- 15 jaar achter op de andere banken. 'n Ganse hoop uitdraaien en papieren. Als d'er vroeger al eens banken in het nieuws kwamen omdat de agent d'er met 'n deel van het geld vandoor was dan was het meestal bij die banken. Heb hier bij ons ook zo 'n kantoorhouder gekend. Daarom natuurlijk die controles.
'n Collega van mij heeft zelfs bij Argenta zo'n problemen gehad met 'n gewone (niet internet) rekening omdat hij in 'n andere provincie ging wonen en z'n rekening moest overhevelen naar 'n ander kantoor. De ganse handel naar het hoofdkantoor en van het hoofdkantoor naar de nieuwe agent met controle van z'n rekeninguittreksels.
Ze controleren telkens de vorige kantoorhouder op z'n eerlijkheid alvorens je naar 'n andere kantoorhouder gaat.
Als je het nuchter bekijkt waarschuwen ze je langs alle kanten dat je ten zeerste moet opletten om uw gegevens door te spelen aan anderen die zich voordoen als: de banken zelf of controle-organen van de bank, maar op oneerlijke manier d'er op uit zijn (pfishing) om zoveel mogelijk gegevens van u en uw rekening te bemachtigen, terwijl het externe bedrijven zijn die 'n audit doen en buitenom (of betere achterom) uw vertrouwenspersoon om uw gegevens te controleren.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Vertrouwen is goed, controle is beter 
Ik vind het eerder een positieve zaak dat ze zo'n checks doen (bij elke kantoorhouder trouwens).
Ik vind het eerder een positieve zaak dat ze zo'n checks doen (bij elke kantoorhouder trouwens).
Heb dit controlesysteem zelfs al meegemaakt bij mijn garage (onderhoud wagen) 
Laatst gewijzigd door lila op 21 februari 2009, 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Rente verlaagd! Geld verplaatst!
Dat is bij mij ook zo : ik krijg regelmatig een brief van de invoerder van mijn automerk waarin ik mijn (goede of slechte) ervaringen over mijn garagist mag laten kennen.lila schreef: Heb dit controlesysteem zelfs al meegemaakt bij mijn garage (onderhoud wagen)![]()
Heel positief, vind ik. (maar dit onderwerp hoort hier eigenlijk niet thuis)
Ik had in mijn vorige reactie trouwens al aangehaald dat dit ook regelmatig gebeurde in alle commerciële (niet financiëel !) bedrijven waar ik vroeger in de boekhouding gewerkt heb.
Inderdaad,we dwalen af vh onderwerp 
Ik laat voorlopig alles staan waar het staat.geengeld schreef: Rente verlaagd! Geld verplaatst!
Het kan evengoed zijn dat de bank waar je vandaag alles naartoe verhuist, tegen de volgende werkdag de rente nog meer laat zakken.
Tenslotte moeten ze allemaal volgen.
Ik wacht liever af tot van alle banken de nieuwe rentes voor april bekend zijn.
En dan zal ik verdelen over de banken die bij de hoogste staan.
-
Cisse
Je moet oppassen van niet te veralgemenen. Uiteraard loop je het risico dat er iets foutloopt met het systeem van de zelfstandig franchisenemers. Tussen ieder kaf zit er koren. Vandaar dus ook de controles van de hoofdzetel, zoals al meermaals hiervoor geschetst werd. Een sjoemelende kantoorhouder gaat het bijgevolg erg moeilijk hebben om zijn daden in herhaling te kunnen brengen.Spruitekop schreef: 'tja met banken als Argenta en Axa heb je dat meer als bij andere banken denk ik.
Ik ben misschien al wel 25 jaar klant bij Argenta' en wat jij vertelt heb ik nog nooit meegemaakt. Hoegenaamd nog geen één dergelijk probleem bij Argenta' gehad. En het feit dat ze misschien niet zo administratief bijtijds zijn (of waren?) neem ik er graag bij als je ziet dat ik al bijna een kwarteeuw volledig gratis alle bankverrichtingen doe en de goedkoopste verzekeringen heb. Laten we daarbij de laatste pakweg 5 jaren vergeten waarbij Argenta' ferm heeft moeten inboeten.
Laatst gewijzigd door Cisse op 21 februari 2009, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb gewoon alle bedragen die ik niet onmiddellijk nodig heb op een aantal termijnrekeningen bij CE geplaatst. Wel uiteraard gespreid via een tweetal rekeningen en namen.
Ik heb zowel 5.80% bruto tot 2013, de rest is 5.50% bruto tot januari 2011.
De rest staat gewoon bij ING om maandelijks bij te sparen.
Ik zeg altijd : als je er niet aan kan, kan je ze ook niet opdoen!

En voor het dagelijkse leven hou ik genoeg op de dagelijkse spaarrekening.
Ik heb zowel 5.80% bruto tot 2013, de rest is 5.50% bruto tot januari 2011.
De rest staat gewoon bij ING om maandelijks bij te sparen.
Ik zeg altijd : als je er niet aan kan, kan je ze ook niet opdoen!
En voor het dagelijkse leven hou ik genoeg op de dagelijkse spaarrekening.