Argenta storting met uitvoeringsdatum
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta storting met uitvoeringsdatum
Mijn inkomen komt iedere maand op mijn Argenta zichtrekening.
Normaal gezien schrijf ik direct het grootste deel over op mijn Keytrade zichtrekening, omdat Keytrade mijn actieve bank is.
Omdat te vermijden dat mijn geld dit weekend in de lucht blijft hangen heb ik daarnet een storting naar Keytrade ingezet met als uitvoeringsdatum 3/10/11.
Ik dacht dat er bij Argenta in het weekend niks gebeurde, maar floeps ineens is alles van mijn rekening.
Niet alleen heb ik nu voor het weekend geen beschikbaar geld meer, maar met geld dat in de lucht hangt kan ik ook mijn facturen niet betalen.
Wat heb ik hier verkeerd gedaan?
Normaal gezien schrijf ik direct het grootste deel over op mijn Keytrade zichtrekening, omdat Keytrade mijn actieve bank is.
Omdat te vermijden dat mijn geld dit weekend in de lucht blijft hangen heb ik daarnet een storting naar Keytrade ingezet met als uitvoeringsdatum 3/10/11.
Ik dacht dat er bij Argenta in het weekend niks gebeurde, maar floeps ineens is alles van mijn rekening.
Niet alleen heb ik nu voor het weekend geen beschikbaar geld meer, maar met geld dat in de lucht hangt kan ik ook mijn facturen niet betalen.
Wat heb ik hier verkeerd gedaan?
Re: Argenta storting met uitvoeringsdatum
Een overschrijving met uitvoeringsdatum net na het weekend (die je ingeeft tijdens het weekend) is hetzelfde als een overschrijving waar je geen uitvoeringsdatum invult.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Welke uitvoeringsdatum had ik dan moeten invullen om dit te vermijden?
Wat Bartd schrijft is enkel van toepassing bij normale banken die in het weekend geen verrichtingen uitvoeren. Wat Argenta doet is sowieso verkeerd: als je als uitvoeringsdatum maandag opgeeft moeten ze je verrichting niet op zaterdag al uitvoeren.
Ik denk niet dat Argenta hier een fout maakt. Rabobank en Axa doen dit ook. De overschrijvingen worden onmiddelijk uitgevoerd maar krijgen wel de valuta van ma 3/10 dus in principe heb je dit geld nog in het weekend.
Zo is dat, de valutadatum is steeds het belangrijkste.jv1 schreef:Ik denk niet dat Argenta hier een fout maakt. Rabobank en Axa doen dit ook. De overschrijvingen worden onmiddelijk uitgevoerd maar krijgen wel de valuta van ma 3/10 dus in principe heb je dit geld nog in het weekend.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
In principe kan ik nog misschien wel over dat geld beschikken, maar ik ga dat toch nog eens juist navragen op mijn Argenta kantoor. Gesteld dat ik nu op reis zou vertrekken dan zou ik misschien voor verrassingen komen te staan. Gelukkig heb ik ook nog een Argenta Master Card...jv1 schreef:De overschrijvingen worden onmiddelijk uitgevoerd maar krijgen wel de valuta van ma 3/10 dus in principe heb je dit geld nog in het weekend.
Wat gebeurt er dan bijvoorbeeld als je in een winkel met Bancontact wil betalen? "Ziet" het systeem dan dat je rekening weliswaar op nul staat maar pas met valutadatum maandag?
Moraal van het verhaal: als je nog eens een overschrijving ingeeft die pas maandag moet worden uitgevoerd, geef die dan niet vroeger dan zondagavond in.
Wil daar toch het fijne van weten.
Als de uitleg die ik bij Argenta krijg me niet bevalt, dan kan ik nog altijd mijn inkomen laten storten op Keytrade.
En dan natuurlijk zorgen dat er genoeg geld op de Argenta rekening staat wanneer de MC afrekening moet betaald worden.
Als de uitleg die ik bij Argenta krijg me niet bevalt, dan kan ik nog altijd mijn inkomen laten storten op Keytrade.
En dan natuurlijk zorgen dat er genoeg geld op de Argenta rekening staat wanneer de MC afrekening moet betaald worden.
zolang de valuta maandag is, zou je nog moeten kunnen betalen met bancontact. Een negatief saldo zal het gevolg zijn op maandag denk ik.Yaris schreef:Wat gebeurt er dan bijvoorbeeld als je in een winkel met Bancontact wil betalen? "Ziet" het systeem dan dat je rekening weliswaar op nul staat maar pas met valutadatum maandag?
Of moraal van het verhaal: gebruik memodatums. Ik gebruik altijd memodatum op maandag wanneer ik vrij, za of zo een overschrijving ingeef.Yaris schreef:Moraal van het verhaal: als je nog eens een overschrijving ingeeft die pas maandag moet worden uitgevoerd, geef die dan niet vroeger dan zondagavond in.