argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
argenta
Argenta, vroeger de spaarbank van de kleine spaarder, wil zich op de digitale markt storten, een uitsluiting van een pak mensen, die met hun spaargeld direct contact willen hebben met de maatschappij waar ze die centen deponeren, een 30 procent van alle spaarders wil of is niet thuis in PC banken en al zijn aanverwanten, voor sommige is geld deponeren iets vertrouwelijk dat niet via een PC gebeurt , dit is onderschat door vele bestuursraden die bestaan uit mensen die gestudeerd hebben, maar waar helaas geen vak levenswijsheid in het studiepakket zat.
Re: argenta
Schrijfvaardigheid zat zo te zien ook niet in uw studiepakket. Wat is het punt eigenlijk?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: argenta
Ik heb dit nochtans begrepen. Misschien ligt het dan wel aan jouDidymus schreef:Schrijfvaardigheid zat zo te zien ook niet in uw studiepakket. Wat is het punt eigenlijk?
Re: argenta
Misschien wil ik gewoon geen moeite doen voor mensen die geen inspanning doen om mijn aandacht vast te houden?
Re: argenta
Een hoogbejaard familielid van ons kon niet meer mee toen Argenta geen telefoonbankieren meer aanbood. Ze kon toch moeilijk elk overschrijvingsformulier gaan binnen steken bij het kantoor 4 km verderop, terwijl ze al in de 80 was. Ze is dan ook veranderd van bank.
Maar wat wordt hier juist bedoeld met de 'digitale markt'? Is dat Internetbankieren? Dat kan men er al zeker van voor het jaar 2000
Edit: 1 april vis?
Maar wat wordt hier juist bedoeld met de 'digitale markt'? Is dat Internetbankieren? Dat kan men er al zeker van voor het jaar 2000
Edit: 1 april vis?
Re: argenta
Is toch wel laag bij de grond zo reageren, ik wil zeggen dat 30 procent van de mensen die PC banking niet moeten, en dat de huidige generatie gestudeerden compleet van de weg geraakt zijn, de meeste bejaarden mensen zoeken een aanspreekpunt in hun bank waar ze in volle vertrouwen willen mee praten. Inderdaad met een overschrijving tegenwoordig 4 km moeten stappen is geen uitzondering. Pure waanzin , maar ja het grootste deel van de huidige generatie ........hun pseudo rijkdom is gebaseerd op krediet en wat daar de gevolgen kunnen van zijn .......zie banken crisis die in Amerika ontstond.
Re: argenta
O
Ik heb beleefd aan haar 'adviseur' laten weten dat ik wilde dat dit contract dat ze dan op zijn aanraden had getekend, geschrapt werd. Dat kon niet meer, zei hij. Ik ben dan moeten beginnen dreigen met de pers en rechtszaken vooraleer hij de dingen 'lichtjes' anders begon te zien.
Over aanspreekpunten in banken voor ouderen kan ik hier een ganse boom opzetten. Bijvoorbeeld datzelfde familielid werd op haar 82e een TAK 21 verzekering aangeraden. Het was geld waarvan ze moest leven. Instapkosten 3%. RV 2%. Gewaarborgde rente 1%. Er werd haar wijsgemaakt dat ze elk jaar 10% van het kapitaal kon opvragen. Dat dit dan gepaard ging met een enorme RV en een herbeleggingsvergoeding voor de bank, werd verzwegen. Ze kon hier onmogelijk ooit winst op maken. En haar geld zat 8 jaar + 1 dag vast. Dan zou ze 90 zijn.Lenten schreef:Is toch wel laag bij de grond zo reageren, ik wil zeggen dat 30 procent van de mensen die PC banking niet moeten, en dat de huidige generatie gestudeerden compleet van de weg geraakt zijn, de meeste bejaarden mensen zoeken een aanspreekpunt in hun bank waar ze in volle vertrouwen willen mee praten. Inderdaad met een overschrijving tegenwoordig 4 km moeten stappen is geen uitzondering. Pure waanzin , maar ja het grootste deel van de huidige generatie ........hun pseudo rijkdom is gebaseerd op krediet en wat daar de gevolgen kunnen van zijn .......zie banken crisis die in Amerika ontstond.
Ik heb beleefd aan haar 'adviseur' laten weten dat ik wilde dat dit contract dat ze dan op zijn aanraden had getekend, geschrapt werd. Dat kon niet meer, zei hij. Ik ben dan moeten beginnen dreigen met de pers en rechtszaken vooraleer hij de dingen 'lichtjes' anders begon te zien.
Re: argenta
Als er wordt gesproken over mensen die niet aan internetbankieren doen, viseert men bijna altijd "de ouderen".
En het is inderdaad zo, dat de oudere generaties de grootste groep vormen omdat internet nu eenmaal nog niet bestond toen zij jong waren; terwijl de jongere generaties daar mee opgegroeid zijn.
Maar: dat wil niet zeggen dat dit altijd en overal zo is. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit: misschien hebben de spaargidsers allemaal alleen maar hogeropgeleide jonge kennissen en alleen maar laaggeschoolde oude kennissen?
Zelf hoor ik ook al bij de groep van "jongere senioren" en toch doe ik al 15 jaar aan internetbankieren (sinds 2002 bij Rabobank die toen nog de hoogste rentes gaf, en later nog bij 4 andere). Ik heb online bankieren dus ontdekt, lang voordat spaargids bestond.
Maar daar moet ik bijvertellen dat ik het voordeel had van een beroepsverleden als boekhoudkundig bediende, waardoor ik beroepsmatige PC opleidingen mocht volgen.
Mijn generatie-genoten met andere beroepsachtergronden, kregen meestal die kans niet, en moeten dikwijls na hun pensioen cursussen gaan volgen om een beetje mee te kunnen met de internetwereld.
Ik ken veel 55- en 60-plussers die dat dan ook doen en dat lukt hen meestal goed; maar voor 70- en 80-plussers wordt dat al heel wat moeilijker.
-> Maar los van dat alles, ken ik ook een groot aantal jonge(re) mensen die niet internetbankieren.
Daar zitten bv 30ers en 40ers bij die laaggeschoold zijn en die nooit op een PC leerden werken.
Ook ken ik 40ers en 50ers die wél dagelijks op internet zitten, maar niet dúrven online bankieren omdat ze daar geen vertrouwen in hebben.
En dan ken ik ook een aantal 20ers die hun "bijna aangeboren" internetvaardigheden uitsluitend gebruiken om hun imago op te krikken op social media.
On topic: als Argenta al die mensen wil uitsluiten, dan denk ik dat ze een groot potentieel aan klanten zullen verliezen, temeer daar ze al moeten op-concurreren tegen andere en veel betere internetbanken.
En het is inderdaad zo, dat de oudere generaties de grootste groep vormen omdat internet nu eenmaal nog niet bestond toen zij jong waren; terwijl de jongere generaties daar mee opgegroeid zijn.
Maar: dat wil niet zeggen dat dit altijd en overal zo is. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit: misschien hebben de spaargidsers allemaal alleen maar hogeropgeleide jonge kennissen en alleen maar laaggeschoolde oude kennissen?
Zelf hoor ik ook al bij de groep van "jongere senioren" en toch doe ik al 15 jaar aan internetbankieren (sinds 2002 bij Rabobank die toen nog de hoogste rentes gaf, en later nog bij 4 andere). Ik heb online bankieren dus ontdekt, lang voordat spaargids bestond.
Maar daar moet ik bijvertellen dat ik het voordeel had van een beroepsverleden als boekhoudkundig bediende, waardoor ik beroepsmatige PC opleidingen mocht volgen.
Mijn generatie-genoten met andere beroepsachtergronden, kregen meestal die kans niet, en moeten dikwijls na hun pensioen cursussen gaan volgen om een beetje mee te kunnen met de internetwereld.
Ik ken veel 55- en 60-plussers die dat dan ook doen en dat lukt hen meestal goed; maar voor 70- en 80-plussers wordt dat al heel wat moeilijker.
-> Maar los van dat alles, ken ik ook een groot aantal jonge(re) mensen die niet internetbankieren.
Daar zitten bv 30ers en 40ers bij die laaggeschoold zijn en die nooit op een PC leerden werken.
Ook ken ik 40ers en 50ers die wél dagelijks op internet zitten, maar niet dúrven online bankieren omdat ze daar geen vertrouwen in hebben.
En dan ken ik ook een aantal 20ers die hun "bijna aangeboren" internetvaardigheden uitsluitend gebruiken om hun imago op te krikken op social media.
On topic: als Argenta al die mensen wil uitsluiten, dan denk ik dat ze een groot potentieel aan klanten zullen verliezen, temeer daar ze al moeten op-concurreren tegen andere en veel betere internetbanken.
Re: argenta
Je hebt een punt als je zegt dat mensen soms in een bank kantoor producten aangesmeerd kregen waarvan ze niet weten wat de gevolgen zijn. Maar geloof me je sluit een groot deel mensen uit met PC banking te doen, en in alle lagen van de bevolking.
Re: argenta
Ik denk of ben er tamelijk zeker van dat Argenta meer zaken wil gaan verkopen via internet maar dat onze oudere medeburgers nog altijd naar het kantoor zullen kunnen stappen voor al hun vragen en wensen.
Argenta heeft een netwerk van agentschappen die uitgebaat worden door zelfstandige kantoorhouders en die gaan van vandaag op morgen hun deur nog niet dicht doen.
Ik zou zeggen, Lenten : blijf maar nog een hele tijd gerust.
Als er ooit een tekort komt aan banken met een open deur zal één of ander merk wel in die niche springen. Ik hoop alleen voor jou dat die bank voor jou zijn kantoor dan geen 15 km van je deur opent.
En met een beetje 'geluk' (?) gaan vele banken na een tijd wel nog eens inzien dat het geen goed idee was om mensen te vervreemden van hun bank en zijn medewerkers.
Argenta heeft een netwerk van agentschappen die uitgebaat worden door zelfstandige kantoorhouders en die gaan van vandaag op morgen hun deur nog niet dicht doen.
Ik zou zeggen, Lenten : blijf maar nog een hele tijd gerust.
Als er ooit een tekort komt aan banken met een open deur zal één of ander merk wel in die niche springen. Ik hoop alleen voor jou dat die bank voor jou zijn kantoor dan geen 15 km van je deur opent.
En met een beetje 'geluk' (?) gaan vele banken na een tijd wel nog eens inzien dat het geen goed idee was om mensen te vervreemden van hun bank en zijn medewerkers.
Re: argenta
Waarom heeft Argenta dat telefonisch bankieren afgeschaft? Dat was de eenvoud zelve. Hadden ze dat behouden dan was dat familielid daar nog steeds klant.Lenten schreef:Je hebt een punt als je zegt dat mensen soms in een bank kantoor producten aangesmeerd kregen waarvan ze niet weten wat de gevolgen zijn. Maar geloof me je sluit een groot deel mensen uit met PC banking te doen, en in alle lagen van de bevolking.
De producten die ze aangesmeerd kreeg en pure oplichterij waren, waren niet meer bij Argenta, maar bij een grootbank: BNP PARIBAS F - UCK - ORTIS
Re: argenta
Installaties worden al eens als 'end of life' beschouwd. Hoe kleiner de bank , hoe minder het de moeite loont om dat te vernieuwen, onderhouden, er de betrouwbaarheid van garanderen elke dag van het jaar, ...
Ik heb dat nog meegemaakt maar dan wel in een andere sector. Dat er daardoor een aantal klanten weggaan is collateral damage voor een bank.
Pisa : voor mijn ouders ben ik hun bankkantoor. Ik kan voor hen alles uitvoeren wat ze nodig hebben met pc banking (KBC).
Hun kantoor heeft klantonvriendelijke openingsuren en ik doe dan maar alles op pc voor hen. Zij hebben geen pc en gaan daar ook niet meer aan beginnen.. Misschien een idee als je hetzelfde probleem nog eens op je pad vindt.
Ik heb dat nog meegemaakt maar dan wel in een andere sector. Dat er daardoor een aantal klanten weggaan is collateral damage voor een bank.
Pisa : voor mijn ouders ben ik hun bankkantoor. Ik kan voor hen alles uitvoeren wat ze nodig hebben met pc banking (KBC).
Hun kantoor heeft klantonvriendelijke openingsuren en ik doe dan maar alles op pc voor hen. Zij hebben geen pc en gaan daar ook niet meer aan beginnen.. Misschien een idee als je hetzelfde probleem nog eens op je pad vindt.
Re: argenta
Normaal gezien zou dit een mooie oplossing moeten zijn. Spijtig genoeg werkt dit niet in alle families.haelewyn schreef: ... voor mijn ouders ben ik hun bankkantoor...
Misschien een idee als je hetzelfde probleem nog eens op je pad vindt.
Bij ons is er een onherstelbare familiebreuk ontstaan door jaloezie en wantrouwen van een van de kinderen, doordat onze ouders voor hun bankzaken plots een van de andere kinderen kozen dan diegene aan wie ze die aanvankelijk toevertrouwden.
-
- Full Member
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 23 mei 2012
- Contacteer:
Re: argenta
Bij ons in het dorp gaan alle kbc s dicht en vandaag enkel nog in voormiddag open. Ing is nog maar de vraag of dit open blijft?! Fortis zit ver weg en telefonisch gewoon niet bereikbaar. Argenta is zowat de enige bank die nog veel open is.
Maar ze hinken achter op ictvlak. Alle andere banken staan verder met hun internetbankieren en dit willen ze versneld inhalen. Alles moet voor het jonge clienteel mogelijk zijn via ebanking maar de kantoren blijven wel bestaan en open voor het wat oudere clienteel en voor afspraken. Een hypotheek bv of belegging is voor de meeste gewone mensen (geen trouwe volgelingen vd spaargids) echt wel iets waar je beter raad vraagt aan iemand met kennis.
Digitalisering moet wel in deze tijd. Dit gaat meer om eenvoudige processen zelf te kunnen, bv kaartaanvragrn, maestro openstellen, rekeningen openen, verzekerinen aanpassen, ...
Maar ze hinken achter op ictvlak. Alle andere banken staan verder met hun internetbankieren en dit willen ze versneld inhalen. Alles moet voor het jonge clienteel mogelijk zijn via ebanking maar de kantoren blijven wel bestaan en open voor het wat oudere clienteel en voor afspraken. Een hypotheek bv of belegging is voor de meeste gewone mensen (geen trouwe volgelingen vd spaargids) echt wel iets waar je beter raad vraagt aan iemand met kennis.
Digitalisering moet wel in deze tijd. Dit gaat meer om eenvoudige processen zelf te kunnen, bv kaartaanvragrn, maestro openstellen, rekeningen openen, verzekerinen aanpassen, ...
Re: argenta
Je ziet duidelijk dat er plaats komt voor de merken met zelfstandige kantoorhouders.
Eventueel met personeel of enkele kantoren laten fusioneren en dan inzetten op maximale bereikbaarheid en openingsuren.
Jammer genoeg hebben ze dat in de meeste banken of hun kantoren nog niet gesnapt. Ze denken dat ze goed bezig zijn door
'op afspraak' te werken en de deuren dicht te houden voor de helft van de week. Ik vind het maar 'k*t met peren'.. (Hollandse uitdrukking).
Eventueel met personeel of enkele kantoren laten fusioneren en dan inzetten op maximale bereikbaarheid en openingsuren.
Jammer genoeg hebben ze dat in de meeste banken of hun kantoren nog niet gesnapt. Ze denken dat ze goed bezig zijn door
'op afspraak' te werken en de deuren dicht te houden voor de helft van de week. Ik vind het maar 'k*t met peren'.. (Hollandse uitdrukking).