Argenta
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Argenta
Als je je geld had gezet op de e-spaar had je praktisch hetzelfde gehad als nu met je kasbon van 3jaar, die 3% is wel bruto hé, en de 2+0.5% op de e-spaar is netto.patje schreef: Ik persoonlijk heb nog "veel" geld staan op de maxirekening bij Argenta , maar sinds vorige week heb ik een kasbon genomen bij Dexia voor 3 jaar aan 3% , is toch beter dan alles te laten staan bij Argenta waar het niks opbrengt![]()
Dus wat is er beter aan ??
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Op die kasbon heb je jaarlijks een netto-rendement van 2,55 %, op de e-spaar heb je slechts 2 % basisintrest. Terwijl je in acht moet nemen dat de rente verder zal dalen.cp1234 schreef:Als je je geld had gezet op de e-spaar had je praktisch hetzelfde gehad als nu met je kasbon van 3jaar, die 3% is wel bruto hé, en de 2+0.5% op de e-spaar is netto.patje schreef: Ik persoonlijk heb nog "veel" geld staan op de maxirekening bij Argenta , maar sinds vorige week heb ik een kasbon genomen bij Dexia voor 3 jaar aan 3% , is toch beter dan alles te laten staan bij Argenta waar het niks opbrengt![]()
Dus wat is er beter aan ??
Je bent ze dan ook 3jaar kwijt hé, kies dan toch voor de 4.25% bij credit europe, das tenminste de moeite als je het verschil ziet met een spaarrekening.
En die 0.5% komt er ook nog bij als jet het geld laat staan.
En die 0.5% komt er ook nog bij als jet het geld laat staan.
Ik zit met heel wat vragen hoor.
Is er bij Argenta een minimum bedrag op uw spaarrekening nodig om van de gratis zichtrekening en bijhorende kaarten te kunnen genieten , en is er een maximum bedrag vast gelegd om via internetbankieren over te schrijven naar een andere bank ?
Is de Max.spaarrekening van Record Bank een aanrader of niet ?
Is er bij Argenta een minimum bedrag op uw spaarrekening nodig om van de gratis zichtrekening en bijhorende kaarten te kunnen genieten , en is er een maximum bedrag vast gelegd om via internetbankieren over te schrijven naar een andere bank ?
Is de Max.spaarrekening van Record Bank een aanrader of niet ?
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Je kan bij Argenta gratis kaartjes krijgen ongeacht het saldo op je rekening(en). Voor overschrijvingen via internet-bankieren is er een maximum van 25000 € per dag.
Argenta e-spaar is toch maar 2%+0,5% = 2,5%Joker schreef: omzetten naar e-spaar
spreiden !
groeten
Record bank Max.spaarrek. = 2,40%+0,60% = 3%
of zie ik het verkeerd ?
Volgens mij zie je het juist,ezel schreef: Argenta e-spaar is toch maar 2%+0,5% = 2,5%
of zie ik het verkeerd ?
BKCP geeft momenteel 2.50 +0.65 dus is nog ietsje meer
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
De vraag is maar hoe lang nog hé. Veel kans dat binnen dit en een paar weken de intrest bij record bank ook zal zakken. Maar op moment van spreken heb je gelijk...ezel schreef:Argenta e-spaar is toch maar 2%+0,5% = 2,5%Joker schreef: omzetten naar e-spaar
spreiden !
groeten
of zie ik het verkeerd ?
Als je de site al even volgt, kan je zien dat de banken met de hogere intresten allen naar de 2+0.5% aan het gaan zijn.
Tenzij je iemand bent die er geen probleem van maakt om continu van bank te veranderen en zo de getrouwheidspremie steeds kwijt te spelen, zou ik momenteel de kat uit de boom kijken.
Tenzij je iemand bent die er geen probleem van maakt om continu van bank te veranderen en zo de getrouwheidspremie steeds kwijt te spelen, zou ik momenteel de kat uit de boom kijken.
RECORD bank met zijn Max spaarboekje van 3% is alleen goed voor nieuwe klanten. Al jaren meegemaakt. Eens je een hoogrente boekje hebt val je na max. een jaar terug naar een lage intrest terwijl er bij Record dan weer een nieuw boekje op de markt gebracht wordt met terug een hogere intrest. dit enkel geldig voor nieuwe klanten of vers geld. Ben het enkele jaren beu geworden om steeds maar te moeten onderhandelen om toch maar een iets betere deal te krijgen(een deal die ik trouwensbij andere banken zonder voorwaarden zou gekregen hebben en voor een onbepaalde duur). Ik ben daar dus al een paar jaar vertrokken en nog geen spijt van gehad. Mijn ouders zitten nu met hetzelfde probleem bij record. In het best geval kregen ze (dit was ongeveer nog 1 maand geleden) 2.5% maar hiervoor moeten ze nog extra 10% vers geld meebrengen en dit op langere termijn beleggen bij hen. Om geen getrouwheid te verliezen blijven ze momenteel tot de intresten uitbetald zijn maar dan is het ook exit Record. Wij zijn het beu te bedelen bij de bankkdirekteur voor iets betere voorwaarden die wij zo bij minstens 10 andere banken zonder voorwaarden krijgen.
Om nog even terug te keren op de kasbon van Dexia 3% op 3 jaar , je zal nog zien , de rentes op de spaarboekjes zullen nog wat dalen . 2,55% vindt ik persoonlijk nog steeds beter dan 1 % op een spaarboekje bij Argenta de dag van vandaag . En als je het geld de komende 3 jaar toch niet nodig hebt vind ik het een goede beleging , vergeet niet , niet al mijn geld staat niet op een kasbon , ik heb nog een ruime marge voor als er zich een erg scenario voordoet in het huishouden . Ben niet te vinden voor andere banken , ik wil nog steeds een gezicht zien waar ik tegen praat als het over geldzaken gaat !
Brederode, IWDA, Niocorp Ltd
Aangezien hij het over "gratis" had moet men er voor de volledigheid wel nog het volgende bijvoegen:relativity schreef: Je kan bij Argenta gratis kaartjes krijgen ongeacht het saldo op je rekening(en). Voor overschrijvingen via internet-bankieren is er een maximum van 25000 € per dag.
Onrendabele rekeningen
Dit zijn rekeningen waarop gedurende een heel kalenderjaar geen verrichtingen gebeuren én met een saldo kleiner dan 49,58 euro per 31/12. Van deze rekeningen zal jaarlijks 4,96 euro gedebiteerd worden.
Nu, aangezien hij blijkbaar gebruik wilt maken van de kaarten veronderstel ik dat hij wel op zijn minst één verrichting zal doen op jaarbasis
Dan vind ik de termijnrekening op 4.75% op 5 jaar bij CE beter. Als je dit vergelijkt met de 3% bij Dexia dan moet je op jaar 4 en 5 na je uitstap bij Dexia al minstens 5.75% ontvangen om hetzelfde rendement te krijgen als CE en eerlijk gezegd zie ik het nog net gebeuren dat je dit percentage op een boekje gaat krijgen. Buiten Kaupthing heeft niemand dit percentage gegeven de laatste 8 jaar.
2,55 versus 1 %? dat is toch wel echt appelen met peren vergelijken.patje schreef: Om nog even terug te keren op de kasbon van Dexia 3% op 3 jaar , je zal nog zien , de rentes op de spaarboekjes zullen nog wat dalen . 2,55% vindt ik persoonlijk nog steeds beter dan 1 % op een spaarboekje bij Argenta de dag van vandaag . En als je het geld de komende 3 jaar toch niet nodig hebt vind ik het een goede beleging ,
zoals cp1234 een paar berichten terug al zei, moet je vergelijken met de 2,5 % (van de e-spaar; je mag zeker de getrouwheid erbij tellen, vermits je het bij een termijnrekening het geld ook gewoon laat staan).
Ik zou trouwens niet weten op welke rekening argenta 1 % geeft. Het laagste dat ik tussen hun spaarrekeningen vind is 1 + 1 (dus 2% als je vergelijkt met termijnrekeningen).
Hiermee wil ik niet beweren dat de 3% bruto van dexia een slechte keuze is, maar als je rentes vergelijkt, doe het dan goed ...