Argenta: VISA wordt MasterCard?
Re: Argenta: VISA wordt MasterCard?
Is er eigenlijk wel een verschil tussen MasterCard en Visa (buiten de naam)? De limiet ligt even hoog, beiden uitgegeven door de BCC, zelfde tarieven,...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
op een of andere manier heb ik toch voorkeur voor visa
als ik op restorant ga betaal ik steeds met mijn kredietkaart
zou het kunnen dat visa op restaurant meer aanvaard wordt dan mastercard?
als ik op restorant ga betaal ik steeds met mijn kredietkaart
zou het kunnen dat visa op restaurant meer aanvaard wordt dan mastercard?
-
Xanthos
Ik denk wel dat beide kaarten qua gebruik zo goed als vergelijkbaar zijn. Op de meeste plaatsen waar Visa aanvaard wordt, kan ook oznder problemen met Mastercard betaald worden, maar de naam 'Visa' klinkt voor de meesten wel bekender (vandaar misschien onbewust de voorkeur voor deze kaart.
De wijziging zal voor een deel misschien wel te maken hebben met het kostenplaatje voor Argenta, maar kan je hun dat kwalijk nemen? Tenslotte geven ze de kaart gratis en zijn hun kosten voor gebruik van de kaart bij de laagste op de markt.
Via een vriend heb ik vernomen dat Visa zijn contact center in België zou opdoeken, Mastercard zou hier nog wel een contact center hebben. Misschien heeft dit ook wel meegespeeld in de wijziging.
De wijziging zal voor een deel misschien wel te maken hebben met het kostenplaatje voor Argenta, maar kan je hun dat kwalijk nemen? Tenslotte geven ze de kaart gratis en zijn hun kosten voor gebruik van de kaart bij de laagste op de markt.
Via een vriend heb ik vernomen dat Visa zijn contact center in België zou opdoeken, Mastercard zou hier nog wel een contact center hebben. Misschien heeft dit ook wel meegespeeld in de wijziging.
Mijn ervaring: wel VISA en geen Mastercard heb ik nog niet gezien, omgekeerd wel. Maar het schijnt wel mee te vallen. Online zie je de 2 altijd.
-
arne
Een nieuwe kaart betekent ook een nieuw nummer.
Gaan we ons dan ook opnieuw moeten registreren op de
website van Spaar & Pluk voor de gratis cheques ?
Of zal dit volledig automatisch gebeuren daar Visa en Mastercard
allebei een onderdeel zijn van BCC .
mvg Arne
Gaan we ons dan ook opnieuw moeten registreren op de
website van Spaar & Pluk voor de gratis cheques ?
Of zal dit volledig automatisch gebeuren daar Visa en Mastercard
allebei een onderdeel zijn van BCC .
mvg Arne
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
Uw kredietkaart wordt alleen automatisch ingeschreven als het gaat om een vernieuwde kaart, wanneer de oude vervallen is. Staat trouwens ergens op de site van spaar en pluk.
Klopt, een mastercard moet zeker niet onderdoen voor een visa. Raar maar waar, ken veel meer mensen die een mastercard hebben dan een visa, allen zijn ze vroeger overgeschakeld en nog geen enkele heeft er spijt van gehad.erazerbe schreef: Mijn ervaring: wel VISA en geen Mastercard heb ik nog niet gezien, omgekeerd wel. Maar het schijnt wel mee te vallen. Online zie je de 2 altijd.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
//foutje :-)erazerbe schreef: Mijn ervaring: wel Mastercard en geen VISA heb ik nog niet gezien, omgekeerd wel. Maar het schijnt wel mee te vallen. Online zie je de 2 altijd.
Er zijn van nog 5 maatschappeijen 'gratis' Visakaarten te bekomen, dus shoppers hoeven niet te klagen: ABK, Europabank, Record, Carrefour (Basic) en Citibank mits promo. Om 500€ af te halen rekent Carrefour (Basic) het minste kosten aan (3€).
Pecunia non olet
Inderdaad. Waar ik niet aan uit kan is dat Keytrade geen gratis kredietkaarten aanbiedt. Keytrade is net zoals Europabank een dochter van het Landbouwkrediet.Ezeltje Strekje schreef: Er zijn van nog 5 maatschappeijen 'gratis' Visakaarten te bekomen, dus shoppers hoeven niet te klagen: ABK, Europabank, Record, Carrefour (Basic) en Citibank mits promo. Om 500€ af te halen rekent Carrefour (Basic) het minste kosten aan (3€).
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Is in sé geen enkel probleem. Stap bij Europabank, Carrefour (Basic) of Citibank binnen en link deze Visakaart aan je Keytraderekening.
Pecunia non olet
Het zou handig zijn als je bij het inloggen bij Keytrade dan ook de uitgavestaat van Visa kan zien die nog niet verwerkt is.Ezeltje Strekje schreef: Is in sé geen enkel probleem. Stap bij Europabank, Carrefour (Basic) of Citibank binnen en link deze Visakaart aan je Keytraderekening.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
We kunnen met het forum het eens heel lief vragen aan Europabank en Keytrade ... tussen die 2 is er wellicht nog het meeste kans ... 
Pecunia non olet
Ezeltje Strekje schreef: Er zijn van nog 5 maatschappeijen 'gratis' Visakaarten te bekomen, dus shoppers hoeven niet te klagen: ABK, Europabank, Record, Carrefour (Basic) en Citibank mits promo. Om 500€ af te halen rekent Carrefour (Basic) het minste kosten aan (3€).
Citibank is zwaar af te raden om er een Visakaart te nemen. Ze laten je zoveel documenten ondertekenen dat je door het bos de bomen niet meer ziet en achteraf blijken ze je van alles te hebben aangesmeerd dat je niet nodig hebt.
Spreek je uit ervaring? Ik heb anders gewoon mijn contract moeten opsturen, gedateerd en ondertekend samen met een kopie van mijn pas. Gewoon zien dat je de uitleg bij die vink-vakjes goed leest, anders komt er je een stormvloed aan reclame tegemoed (gelukkig heb ik daarna eens ne fax gestuurd en het tij is gekeerd).Wook schreef: Citibank is zwaar af te raden om er een Visakaart te nemen. Ze laten je zoveel documenten ondertekenen dat je door het bos de bomen niet meer ziet en achteraf blijken ze je van alles te hebben aangesmeerd dat je niet nodig hebt.