Argenta: VISA wordt MasterCard?
Re: Argenta: VISA wordt MasterCard?
Sinds 2 jaar een visa bij Citibank. Nooit geen problemen mee gehad. Ze hebben mij ook nog nooit gebeld om producten te verkopen. Zolang je op tijd terugbetaalt is het bovendien volledig gratis (met de 20 euro die je terugkrijgt).
Ik vind het een groot voordeel dat je bij hen geen rekening moet openen om een kaart te kunnen hebben.
Ik vind het een groot voordeel dat je bij hen geen rekening moet openen om een kaart te kunnen hebben.
Re: Argenta: VISA wordt MasterCard?
phase schreef:Spreek je uit ervaring? Ik heb anders gewoon mijn contract moeten opsturen, gedateerd en ondertekend samen met een kopie van mijn pas. Gewoon zien dat je de uitleg bij die vink-vakjes goed leest, anders komt er je een stormvloed aan reclame tegemoed (gelukkig heb ik daarna eens ne fax gestuurd en het tij is gekeerd).Wook schreef: Citibank is zwaar af te raden om er een Visakaart te nemen. Ze laten je zoveel documenten ondertekenen dat je door het bos de bomen niet meer ziet en achteraf blijken ze je van alles te hebben aangesmeerd dat je niet nodig hebt.En elke maand het volledige schuldsaldo terugbetalen voor de vervaldatum, dan is er feitelijk helemaal niets demonisch aan.
Ik spreek inderdaad uit eigen ervaring. Jij hebt blijkbaar online een Visakaart aangevraagd maar ik ben daarvoor langsgegaan bij een plaatselijk kantoor. Eerlijk gezegd kreeg ik direct een slechte indruk toen ik daar binnenstapte, het stonk er naar arme mensen. Ik weet dat dit vreemd klinkt maar de geur die ik daar waarnam deed me daaraan denken.
Ik had op dat moment snel een kaart nodig en heb toen ter plaatse besloten om er één te nemen. Het was toch gratis zeiden ze. Na het opgeven van oneindig veel persoonlijke en financiële gegevens bleek dat ze door de kredietcrisis niet meer onmiddellijk een kredietlijn van €3000 meer mochten geven. ik heb toen maar genoegen genomen met een kredietlijn van €1250 om te beginnen. Ze zouden het allemaal opvolgen en als er na 6 maand geen problemen waren dan zou ik een kredietlijn van €3000 krijgen. Ik vond dat toen wel jammer want ik wilde de truc met de telefonische overboekingen op een spaarrekening toepassen zoals die hier op de site staat uitgelegd.
Toen ze klaar waren met het contract op te stellen bleek dat contract uit een papierberg te bestaan waarin een kat haar jongen niet meer terug zou vinden. Ik weet niet meer hoeveel keer ik moest tekenen maar ik denk dat het toch wel 5 a 10 keer was. Ik keek telkens vluchtig naar het blad dat ik tekende omdat ik die knakkers van Citibank toch niet volledig vertrouwde. Toen ik plots een blad voor mijn neus kreeg met bovenaan de naam van een verzekeringsmaatschappij genaamd med life werd ik wantrouwig: "wat is dit" vroeg ik. het bleek om een soort verzekering te gaan die volgens hen verplicht was om de kredietkaart te bekomen die ervoor zorgde dat wanneer ik niet meer kon terugbetalen de verzekering insprong. Ik stond er weigerachtig tegenover omdat ik van mezelf weet dat ik nooit uitgaven zal doen die ik niet zal kunnen terugbetalen. Ze verzekerden me echter dat het volledig gratis was en dat ik de verzekering op ieder moment stop kon zetten als ik dat wenste. Ik heb het papier toen getekend.
Bij mijn eerste rekeninguittreksel bleek al dat ze gelogen hadden: er werd wel een klein bedrag aangerekend voor de verzekering, dit was afhankelijk van het gespendeerde bedrag, hoe meer je uitgegeven had met de kaart, hoer hoger het bedrag van de verzekering.
Het ging slechts om enkele centen maar voor mij was het het principe dat telde. Ze hadden simpelweg gelogen om mij iets aan te smeren waar zij hoogstwaarschijnlijk een bonus voor kregen.
Je kan je inbeelden dat ik hier niet mee gediend was. Ik heb ze toen opgebeld en de kantoordirecteur beweerde dat ik het bedrag van de verzekering niet hoefde te betalen als ik het verschuldigde bedrag in één keer terugbetaalde, iets wat ik altijd doe want ik hou niet van afbetalingen. Wat bleek na twee uittreksels de verzekering niet betaald te hebben: Citibank rekent mij €8 intrest en herinneringskosten aan omdat ik dat onzoele bedragje van nog geen €1 betaalde. Alweer een leugen dus en ditmaal één die mij geld kost. Toen ik vroeg om de verzekering stop te zetten gaven ze mij het adres van de verzekeringsmaatschappij met de vermelding dat ik zelf een aangetekend schijven moest zenden met de vraag of ze de verzekering voor kaartnr XXXX... wilden stopzetten.
Ik ben toen naar het katoor gegaan om die kaart onmiddellijk op te zeggen en mijn beklag te doen over de manier van werken bij Citibank. Ik moet zeggen dat ze er niets op terugzegden waaruit blijkt dat ze dit al meer hadden meegemaakt.
Dit is mijn persoonlijke ervaring met Citibank en mij zullen ze daar nooit nog terugzien. Ik ben echter niet de enige met negatieve ervaringen bij Citi want je moet maar eens een grondige search doen op Google, ze hebben al zoveel mensen bedrogen.
Re: Argenta: VISA wordt MasterCard?
Awel dat soort verhalen is nu precies de reden dat ik geen kantoor (met verkopers) heb opgezocht, maar gewoon online de aanvraag heb ingediend. De enige keer dat ze mij daar horen is om geld te laten overschrijven naar mijn rekening...
Ik heb wel eens 1 keer een brief gekregen om "bij gelegenheid contact op te nemen" met mijn agentschap. Uiteraard heb ik daar niet op gereageerd, als er iets concreet niet in orde zou zijn dan hoor ik het wel, ne mens heeft wel betere dingen te doen dan naar verkoopspraat luisteren, niet?
Ongetwijfeld zou ik er ook meteen opstappen na jouw ervaringen.
Ongetwijfeld zou ik er ook meteen opstappen na jouw ervaringen.
Laatst gewijzigd door phase op 10 september 2009, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
