Argenta zicht en spaarrekening
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Argenta zicht en spaarrekening
Hallo
Ik heb een giro(zicht)rekening en een e-spaarrekening bij Argenta + een gewone debit kaart.
Verder heb ik juist een maestro kaart aangevraagd en ontvangen (is geactiveerd).
Nu ga ik verhuizen naar een ander Europees land dus me uitschrijven van de gemeente.
Zal ik problemen krijgen om mijn bankrekening enzo te behouden?
Mvg
Ik heb een giro(zicht)rekening en een e-spaarrekening bij Argenta + een gewone debit kaart.
Verder heb ik juist een maestro kaart aangevraagd en ontvangen (is geactiveerd).
Nu ga ik verhuizen naar een ander Europees land dus me uitschrijven van de gemeente.
Zal ik problemen krijgen om mijn bankrekening enzo te behouden?
Mvg
Re: Argenta zicht en spaarrekening
Ik ben Belg en ik ga binnen de Europese Unie blijven dus ik neem aan dat er geen probleem is maar is de moeite om de bank te verwittigen.
Trouwens ik ben alleenstaande en heb geen verwanten in Europa, als ik plots sterf wat gebeurt er met mijn rekening (totaal andere kwiestie maar bon)
Bedankt voor je antwoord
Trouwens ik ben alleenstaande en heb geen verwanten in Europa, als ik plots sterf wat gebeurt er met mijn rekening (totaal andere kwiestie maar bon)
Bedankt voor je antwoord
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
GODVERDOEME NEEEYaris schreef:Als een Belg zonder erfgenamen sterft gaan al zijn bezittingen naar de Belgische staat.
Kan ik een persoon toegang verlenen tot mijn rekening en dan kan deze persoon mijn geld hebben als ik sterf?
U kan een testament (laten) maken en daarin iedere persoon die u wil als erfgenaam opnemen.
Houd er rekening mee dat er toch nog hoge successierechten worden geheven bij erfenissen tussen personen die geen bloedverwant van elkaar zijn.
Houd er rekening mee dat er toch nog hoge successierechten worden geheven bij erfenissen tussen personen die geen bloedverwant van elkaar zijn.
Lusko schreef:GODVERDOEME NEEEYaris schreef:Als een Belg zonder erfgenamen sterft gaan al zijn bezittingen naar de Belgische staat.
Kan ik een persoon toegang verlenen tot mijn rekening en dan kan deze persoon mijn geld hebben als ik sterf?
Ge kunt wel een TESTAMENT opmaken dat jij je bezitten ( bv aan mij schenkt ) en daar betaalt men dan een heel hoog percentage successierechten op.
Zodra iemand overlijdt , moet alles geblokkeerd worden. Indien men na het overlijden geld afhaalt, dan moet men het nadien teruggeven aan de erfgenamen in casu de belgische staat.
En gaat de belgische staat dan echt gaan vervolgen en nagaan..Ik heb twee nationaliteiten en in belgië heb ik geen familie. Eer dat ze door hebben da ik weg ben dan zijn we een stuk verder. De persoon die ik geld zou laten afhalen is ook geen belg en woont er nietpaul schreef: Ge kunt wel een TESTAMENT opmaken dat jij je bezitten ( bv aan mij schenkt ) en daar betaalt men dan een heel hoog percentage successierechten op.
Zodra iemand overlijdt , moet alles geblokkeerd worden. Indien men na het overlijden geld afhaalt, dan moet men het nadien teruggeven aan de erfgenamen in casu de belgische staat.
En laten we zeggen dat dit geld in een rekening buiten belgië is...nog moeilijker om erachter te komen hé
En als ik de persoon mede-rekeninghouder maak dan zal dit wel weer niet meer van toepassing zijn toch?
Als je nog familie hebt, dan denk ik dat die zullen erven, zelfs al wonen ze op de noord of zuidpool.
Ze moeten het dan wel te weten komen.
Zo veel geld is dat niet hoor :p Ik denk dat de Belgische staat meer zou uitgeven om mijn "erfenis" te claimen dan wat er is, zelfde geldt voor mijn familie die inderdaad even ver zijn als de zuid of noordpoolGeldwolf schreef:Als je nog familie hebt, dan denk ik dat die zullen erven, zelfs al wonen ze op de noord of zuidpool.
Dit kan verminderd worden door een duo-legaat.Werkpaard schreef:U kan een testament (laten) maken en daarin iedere persoon die u wil als erfgenaam opnemen.
http://www.elfri.be/duo-legaat" onclick="window.open(this.href);return false;
Is wel niet noodzakelijk het Belgisch erfrecht dat van toepassing is. Dacht dat het van belang heeft waar je in de laatste 5 jaar het langst gewoond hebt.
Best dus daarvoor ook eens nakijken wat de regels zijn in het land waar je terechtkomt.
Best dus daarvoor ook eens nakijken wat de regels zijn in het land waar je terechtkomt.