Arseus
TIP
Re: Arseus
insiders zaten er in september flink naast.
Als ze over de 30 gaan zitten ze weer aan 10% van mijn portefeuille en "moet" ik weer verkopen.
Als ze over de 30 gaan zitten ze weer aan 10% van mijn portefeuille en "moet" ik weer verkopen.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Ik had de helft al verkocht aan 22,2, dat vond ik al een goeie prijs. De andere helft is buiten aan 27,08. Ik ben dus geen aandeelhouder meer. De koers zal nog wel terug naar begin de 20 gaan op termijn en dan koop ik terug. Het blijft een goed bedrijf, maar aan deze koers echt te duur. Maar dit is een van mijn beste aandelen geweest, een goeie 2 jaar geleden gekocht aan 11,49.
@maarten,
en waarom vind je het aandeel duur ?
en waarom vind je het aandeel duur ?
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Het is een groeiaandeel, zonder twijfel, maar de zware koersstijging op kortetermijn is overdreven vind ik. Het dividendrendement loopt zwaar terug, de koers-winst verhouding loopt zwaar op. De kleinste tegenslag zal resulteren in een koerspandoering. En als ze dalen, koop ik met plezier terug een stuk in.
een correctie kan er altijd komen.
Voor een groeier lijken me verwacht dividend rendement en verwachte K/W nog steeds OK
Koers rond de 40 lijkt me met nog enkele goede halfjaren redelijk.
Voor een groeier lijken me verwacht dividend rendement en verwachte K/W nog steeds OK
Koers rond de 40 lijkt me met nog enkele goede halfjaren redelijk.
Als ze zo blijven doorgroeien, kunnen zo'n koersen wel ooit. Maar nu nemen ze naar mijn mening toch al iets teveel vooruitloop op die goeie resultaten. En dat geeft meer kans op correcties dan op zware stijgingen. We zullen zien. Ik acht de kans reëel dat ik vroeg of laat begin de 20 euro nog eens kan kopen.
en ik dan ook mijn pakketje dat ik op 25,4 heb verkocht. 
zeezout schreef:en ik dan ook mijn pakketje dat ik op 25,4 heb verkocht.
Zeezout, troost u. Ik heb reeds verkocht aan 21,36 euro.
Ik vind Arseus nu wel duur.
En was is de reden waarom Arseus nu 27 euro noteert?
Window-dressing of komt er een overname. Only time will tell.
Als huidige koers zal elke tegenslag zwaar worden aangerekend.
[quote="Piper"
Als huidige koers zal elke tegenslag zwaar worden aangerekend.[/quote]
Arseus nadert de 1 miljard beurskapitalisatie, wordt daardoor gevolgd door fondsen etc... die het een interessant aandeel vinden in een aparte niche gekoppeld aan de algemene beursgekte meer zou ik er niet achter zoeken.
Onverwachte Tegenslagen worden afgerekend, dat geldt voor alle aandelen. Daarom dat ik niet boven de 10% wil geraken.
Theoretisch gezien zou ik de grens best op 7,5 % leggen. Is nu met 9 % met voorsprong nog altijd grootste positie.
Als huidige koers zal elke tegenslag zwaar worden aangerekend.[/quote]
Arseus nadert de 1 miljard beurskapitalisatie, wordt daardoor gevolgd door fondsen etc... die het een interessant aandeel vinden in een aparte niche gekoppeld aan de algemene beursgekte meer zou ik er niet achter zoeken.
Onverwachte Tegenslagen worden afgerekend, dat geldt voor alle aandelen. Daarom dat ik niet boven de 10% wil geraken.
Theoretisch gezien zou ik de grens best op 7,5 % leggen. Is nu met 9 % met voorsprong nog altijd grootste positie.
Zeezout, laat het mij dan anders stellen.Piper schreef:En was is de reden waarom Arseus nu 27 euro noteert?
Als huidige koers zal elke tegenslag zwaar worden aangerekend.
Als huidige koersen zijn de verwachtingen zeer hoog gespannen.
Er is dus niet veel nodig om de koers fors af te slachten.
Hier duidelijk "sell on the news".
Aandeel was ook te fors opgelopen.
Aandeel was ook te fors opgelopen.
Ik las gisteren dat het gemiddeld koersdoel van analisten 24,10 euro is voor Arseus.
Advies Arseus omlaag bij KBC
DINSDAG 7 JANUARI 2014, 09:40 uur
AMSTERDAM (AFN) - Analisten van KBC hebben het beleggingsadvies voor het aandeel Arseus verlaagd van buy naar hold. Het koersdoel gaat omhoog van 25 euro naar 27 euro per aandeel, zo werd dinsdag bekendgemaakt. Volgens de bank is na een sterke rally van het aandeel de zogenoemde fair value behaald.KBC herhaalde dat toekomstige desinvesteringen van Arseus waarschijnlijk gefractioneerder plaats zullen vinden. Ook wijst de bank erop dat veel van de recente autonome omzetgroei van onderdeel Fagron is behaald door de overname van het Amerikaanse Freedom en eerdere acquisities in Brazilië. “Wij denken dat een nieuwe quantumsprong in marge-uitbreiding bij Fagron moeilijk is”.
DINSDAG 7 JANUARI 2014, 09:40 uur
AMSTERDAM (AFN) - Analisten van KBC hebben het beleggingsadvies voor het aandeel Arseus verlaagd van buy naar hold. Het koersdoel gaat omhoog van 25 euro naar 27 euro per aandeel, zo werd dinsdag bekendgemaakt. Volgens de bank is na een sterke rally van het aandeel de zogenoemde fair value behaald.KBC herhaalde dat toekomstige desinvesteringen van Arseus waarschijnlijk gefractioneerder plaats zullen vinden. Ook wijst de bank erop dat veel van de recente autonome omzetgroei van onderdeel Fagron is behaald door de overname van het Amerikaanse Freedom en eerdere acquisities in Brazilië. “Wij denken dat een nieuwe quantumsprong in marge-uitbreiding bij Fagron moeilijk is”.
Ik blijf Arseus zeker volgen en hoop dat ik nog kansen krijg om fors lager terug in te stappen.
valt op dat heel wat sterke stijgers 2013 het nu wat moeilijker hebben arseus, econocom exmar,...
heb vorig jaar hééél lang gewacht voordat ik een deeltje van mijn arseus positie verkocht heb begin december omdat positie te groot werd.
Nu staan we terug aan die koers. Toont aan hoe moeilijk het is om juist te timen als je aandelen wilt verkopen om ze later goedkoper terug te kopen.
heb vorig jaar hééél lang gewacht voordat ik een deeltje van mijn arseus positie verkocht heb begin december omdat positie te groot werd.
Nu staan we terug aan die koers. Toont aan hoe moeilijk het is om juist te timen als je aandelen wilt verkopen om ze later goedkoper terug te kopen.