Aspiravi Samen CVBA
TIP
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Aspiravi Samen CVBA
Wie vindt het interessant om in te stappen in coöperatieve aandelen van Aspiravi Samen CVBA?
Dividend van 4% uitgekeerd dit jaar.
Gedetalleerde info
Aspiravi Samen CVBA keert aan haar 1.400 coöperanten een dividend uit van 4%. De Algemene vergadering besliste in aanwezigheid van goed 150 coöperanten om 4% dividend uit te keren aan haar coöperanten voor hun investering in hernieuwbare energie. Met de middelen die door de coöperanten van Aspiravi Samen CVBA zijn samengebracht, werd in 2012 het windpark Aspiravi Noorderkempen gerealiseerd. Sinds haar oprichting in maart 2010 heeft de coöperatieve vennootschap reeds bijgedragen tot de bouw van 17 windturbines (Izegem, Diest- Bekkevoort, Noorderkempen) die samen een geïnstalleerd vermogen van 37,6 MW hebben, goed voor de productie van groene stroom equivalent aan het verbruik van 22.000 gezinnen
Dividend van 4% uitgekeerd dit jaar.
Gedetalleerde info
Aspiravi Samen CVBA keert aan haar 1.400 coöperanten een dividend uit van 4%. De Algemene vergadering besliste in aanwezigheid van goed 150 coöperanten om 4% dividend uit te keren aan haar coöperanten voor hun investering in hernieuwbare energie. Met de middelen die door de coöperanten van Aspiravi Samen CVBA zijn samengebracht, werd in 2012 het windpark Aspiravi Noorderkempen gerealiseerd. Sinds haar oprichting in maart 2010 heeft de coöperatieve vennootschap reeds bijgedragen tot de bouw van 17 windturbines (Izegem, Diest- Bekkevoort, Noorderkempen) die samen een geïnstalleerd vermogen van 37,6 MW hebben, goed voor de productie van groene stroom equivalent aan het verbruik van 22.000 gezinnen
Re: Aspiravi Samen CVBA
Een goed jaar geleden kon ik geen aandeelhouder worden, meen ik. Nu lijkt dat wel mogelijk. Is er iets gekend over het dividend van de vorige jaren?
Je kan vanaf 5 jaar tenminste ieder jaar uittreden in tegenstelling tot vele andere coöperanten.
Je kan vanaf 5 jaar tenminste ieder jaar uittreden in tegenstelling tot vele andere coöperanten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Is die 4% eigenlijk bruto of netto? wat het dividend van vorige jaren betreft, ben ik niet op de hoogte.
Is dit toch niet gevaarlijk gelet op het ARCOPAR-verhaal? Ik stapte toen ook in, maar heb nog altijd niks terug gezien van mijn geld toen Arcopar op de fles ging...
Is dit toch niet gevaarlijk gelet op het ARCOPAR-verhaal? Ik stapte toen ook in, maar heb nog altijd niks terug gezien van mijn geld toen Arcopar op de fles ging...
-
anonymous6
"Groene coöperatieven" mogen max. 6% dividend geven, en per persoon is de eerste 180 EUR per jaar vrij van roerende voorheffing.
Voldoe je dus aan die voorwaarden, dan is dat NETTO.
Let wel, als je in verschillende van die coöperaties zit, is van allen SAMEN de eerste 180 EUR vrij van RV.
Voldoe je dus aan die voorwaarden, dan is dat NETTO.
Let wel, als je in verschillende van die coöperaties zit, is van allen SAMEN de eerste 180 EUR vrij van RV.
Aan aandelen is er altijd risico gebonden.costaadeje schreef:Is die 4% eigenlijk bruto of netto? wat het dividend van vorige jaren betreft, ben ik niet op de hoogte.
Een hoger (potentieel) rendement gaat altijd gepaard met hogere risico's.
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Ok bedankt voor de nuttige info. Ik heb net gelezen dat ook Electrabel CoGreen aandelen aanbiedt. Dit is een coörperatieve die dit jaar in maart is opgericht...Misschien lijkt het me niet slecht om het risico een beetje te spreiden en in verschillende coöperatieves in te stappen?
-
costaadeje
- Sr. Member

- Contacteer:
Voor het aanslagjaar 2014 zou er al vrijstelling zijn tot 190 euro trouwens.
Dus als je boven die 190 euro komt en in verschillende coöperatieves zit, moet je dit zelf aangeven in je belastingaangifte?
Dus als je boven die 190 euro komt en in verschillende coöperatieves zit, moet je dit zelf aangeven in je belastingaangifte?
Dat is altijd verstandig!costaadeje schreef:Ok bedankt voor de nuttige info. Ik heb net gelezen dat ook Electrabel CoGreen aandelen aanbiedt. Dit is een coörperatieve die dit jaar in maart is opgericht...Misschien lijkt het me niet slecht om het risico een beetje te spreiden en in verschillende coöperatieves in te stappen?
In principe wel, maar, ... niemand doet het.costaadeje schreef:Voor het aanslagjaar 2014 zou er al vrijstelling zijn tot 190 euro trouwens.
mooi vandaag de dividend van 4.5% ontvangen