Asset allocatie op Morningstar Kas/Geldmarkt
TIP
Asset allocatie op Morningstar Kas/Geldmarkt
Ik ben al een tijdje op zoek naar meer informatie m.b.t. de asset allocatie aanduiding zoals die bv. gepresenteerd wordt op Morningstar.
Neem nu bv. als voorbeeldje het fonds "Robeco Sustainable Property Equities B €" (met ISIN = LU0454739706). Hier zie ik onder asset allocatie hetvolgende staan voor de assetklasse "Kas/Geldmarkt":
- %Long = 96,71
- %Short = 93,00
- %Netto = 3,72
Wat moet ik mij bij deze assetklasse / allocatie voorstellen? Kan iemand duidelijkheid scheppen?
Alvast bedankt!!
Neem nu bv. als voorbeeldje het fonds "Robeco Sustainable Property Equities B €" (met ISIN = LU0454739706). Hier zie ik onder asset allocatie hetvolgende staan voor de assetklasse "Kas/Geldmarkt":
- %Long = 96,71
- %Short = 93,00
- %Netto = 3,72
Wat moet ik mij bij deze assetklasse / allocatie voorstellen? Kan iemand duidelijkheid scheppen?
Alvast bedankt!!
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Asset allocatie op Morningstar Kas/Geldmarkt
"Long" betekent dat je zoveel hebt gekocht.Caterpie schreef: ↑15 januari 2021, 08:36 Ik ben al een tijdje op zoek naar meer informatie m.b.t. de asset allocatie aanduiding zoals die bv. gepresenteerd wordt op Morningstar.
- %Long = 96,71
- %Short = 93,00
- %Netto = 3,72
Alvast bedankt!!
"Short" betekent dat je zoveel hebt verkocht van iets dat je niet hebt
"Netto" is beide samen: 96,71 - 93 = 3,72.
Je hebt bijvoorbeeld voor 96,71% Amerikaanse aandelen gekocht, omdat je denkt dat ze gaan stijgen.
Je hebt voor 93% Europese aandelen (die je niet hebt) verkocht omdat ze gaan dalen. Je hebt ze aan iemand geleend om ze te kunnen verkopen. Je moet ze uiteraard na verloop van tijd teruggeven, maar je verwacht ze goedkoper te kunnen kopen dan je ze verkocht hebt.
Netto heb je dan 3,72% van je geld in aandelen belegd.
Geldmarkt is hetzelfde maar met leningen. Je hebt voor zoveel geld uitgeleend (bijvoorbeeld voor 10 dagen) en zoveel ontleend (bijvoorbeeld voor 5 dagen).
Je doet dit omdat je verwacht dat binnen de 5 dagen de rentes zullen dalen of stijgen. Het gaat over zeer grote bedragen, dus kleine veranderingen zijn veel geld.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.