Aurora finance
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
Booke Spiessens
- Newbie

- Contacteer:
Aurora finance
Hallo allemaal,
Heeft er iemand enige informatie over de groep Aurora finance . Is een nederlandse groep die vastgoedobligatie uitreikt voor projecten in Portugal. Het enige bizarre is dat zij met rendementen naar uw hoofd smijten tussen 8 en 12% ?
Zou dit te vertrouwen zijn ?
Een verhelderende reactie zou tof zijn !
- Bericht aangepast door webmaster, leek heel sterk op reclame
Heeft er iemand enige informatie over de groep Aurora finance . Is een nederlandse groep die vastgoedobligatie uitreikt voor projecten in Portugal. Het enige bizarre is dat zij met rendementen naar uw hoofd smijten tussen 8 en 12% ?
Zou dit te vertrouwen zijn ?
Een verhelderende reactie zou tof zijn !
- Bericht aangepast door webmaster, leek heel sterk op reclame
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 april 2009, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aurora finance
Zonder uitspraak te doen over dit specifieke geval, betekenen dergelijke hoge rentes meestal maar 2 dingen:
- ofwel koop je een belegging met heel veel risico, want de % weerspiegelen de risicofactor
- ofwel is de uitgever niet helemaal zuiver op de graat.
Na even op de Aurora website geloerd te hebben en de voorwaarden snel even te hebben bekeken:
- de rentes zijn vaste rentevoeten.
- als ik het goed interpreteer is de terugbetaling van de hoofdsom niet gegarandeerd. Indien ze de hypotheken op hun projecten niet kunnen terugbetalen dan wordt de hoofdsom evenredig verminderd met de schulden. Indien hun project dus niet succesvol is, dan loop je het gevaar (deel van) je geld kwijt te raken.
Dus hoge opbrengsten maar ook hoge risico's.
- ofwel koop je een belegging met heel veel risico, want de % weerspiegelen de risicofactor
- ofwel is de uitgever niet helemaal zuiver op de graat.
Na even op de Aurora website geloerd te hebben en de voorwaarden snel even te hebben bekeken:
- de rentes zijn vaste rentevoeten.
- als ik het goed interpreteer is de terugbetaling van de hoofdsom niet gegarandeerd. Indien ze de hypotheken op hun projecten niet kunnen terugbetalen dan wordt de hoofdsom evenredig verminderd met de schulden. Indien hun project dus niet succesvol is, dan loop je het gevaar (deel van) je geld kwijt te raken.
Dus hoge opbrengsten maar ook hoge risico's.
Laatst gewijzigd door robokat op 11 april 2009, 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je via de website van xxx hebt doorgeclick-t naar Aurora heeft de poster zijn doel bereikt. :-\robokat schreef: Na even op de Aurora website geloerd te hebben en de voorwaarden snel even te hebben bekeken:
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 april 2009, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
Guest
Dit vind ik op de website van FiscAlert. Oordeel: ongelezen weggooien.
Aurora Group Finance is een nieuwe aanbieder op de Nederlandse markt, die zegt al sinds 1996 actief te zijn in Portugees vastgoed en kantoren te hebben in Amsterdam, Brussel, London, Zurich, Munchen, Lissabon en Dublin. Zeer indrukwekkend allemaal. U kunt investeren in hun Aurora Obligaties vanaf € 5.000 met een looptijd van zes jaar. Meer inleggen kan ook, dan krijgt u ook meer rente. Bij een inleg van € 5.000 (klasse 1) is de rente 8,4%. Bij een inleg van € 50.000 (klasse loopt de rente op naar 9,5%. Wilt u de rente niet jaarlijks uitgekeerd hebben, maar in een keer aan het einde van de looptijd? Kan, en dan krijgt u als dank nog wat extra rendement erbovenop. Iedere obligatieklasse kent een maximaal emissiebedrag van net onder de € 2,5 miljoen en dat is geen toeval. Om die reden ontbreekt toezicht van de AFM, terwijl men toch bijna € 20 miljoen wil ophalen. Het geld wordt gebruikt voor de ontwikkeling van luxe resorts in Portugal. De vennootschap die het geld van u leent is de Nederlandse Aurora Group Finance BV. Van deze vennootschap tref ik echter geen jaarstukken aan bij de KvK, wel van de moedermaatschappij, Aurora Group Nederland BV. Deze vennootschap heeft per eind 2007 een eigen vermogen van € 0 en heet dan nog Generator BV. Per 30 januari 2009 is de BV overgegaan naar een zekere Dennis Sanders en een week later is de naam gewijzigd in Aurora. Hun internetsite meldt iets dat bij controle niet juist blijkt. Zo zou Aurora Group Holding in Portugal eigenaar zijn van de Nederlandse tak. De KvK meldt ons echter dat Dennis Sanders enig eigenaar is. De vestigingsadressen in de diverse landen geven ook een vreemd beeld, want dat blijken vrijwel allemaal locaties te zijn van Regus, verhuurder van tijdelijke kantoorruimtes. Over de financiële opzet van de projecten wordt in de documentatie die wij krijgen verder niets vermeld. De perfect verzorgde mailing en site zullen menige belegger wellicht op het verkeerde been zetten. Maar wie wat verder graaft, wordt steeds argwanender. Het geheel blijkt aan elkaar te hangen van lege BV's en tijdelijke kantooradressen, een opzet die we eerder hebben gezien en die nou niet bepaald strekt tot aanbeveling. Aurora is Latijn en betekent morgenrood. Neemt u van mij aan: in dit geval is het meer avondrood vlak voordat de nacht definitief valt. Ga dus vooral met een grote boog om deze aanbieder heen
Aurora Group Finance is een nieuwe aanbieder op de Nederlandse markt, die zegt al sinds 1996 actief te zijn in Portugees vastgoed en kantoren te hebben in Amsterdam, Brussel, London, Zurich, Munchen, Lissabon en Dublin. Zeer indrukwekkend allemaal. U kunt investeren in hun Aurora Obligaties vanaf € 5.000 met een looptijd van zes jaar. Meer inleggen kan ook, dan krijgt u ook meer rente. Bij een inleg van € 5.000 (klasse 1) is de rente 8,4%. Bij een inleg van € 50.000 (klasse loopt de rente op naar 9,5%. Wilt u de rente niet jaarlijks uitgekeerd hebben, maar in een keer aan het einde van de looptijd? Kan, en dan krijgt u als dank nog wat extra rendement erbovenop. Iedere obligatieklasse kent een maximaal emissiebedrag van net onder de € 2,5 miljoen en dat is geen toeval. Om die reden ontbreekt toezicht van de AFM, terwijl men toch bijna € 20 miljoen wil ophalen. Het geld wordt gebruikt voor de ontwikkeling van luxe resorts in Portugal. De vennootschap die het geld van u leent is de Nederlandse Aurora Group Finance BV. Van deze vennootschap tref ik echter geen jaarstukken aan bij de KvK, wel van de moedermaatschappij, Aurora Group Nederland BV. Deze vennootschap heeft per eind 2007 een eigen vermogen van € 0 en heet dan nog Generator BV. Per 30 januari 2009 is de BV overgegaan naar een zekere Dennis Sanders en een week later is de naam gewijzigd in Aurora. Hun internetsite meldt iets dat bij controle niet juist blijkt. Zo zou Aurora Group Holding in Portugal eigenaar zijn van de Nederlandse tak. De KvK meldt ons echter dat Dennis Sanders enig eigenaar is. De vestigingsadressen in de diverse landen geven ook een vreemd beeld, want dat blijken vrijwel allemaal locaties te zijn van Regus, verhuurder van tijdelijke kantoorruimtes. Over de financiële opzet van de projecten wordt in de documentatie die wij krijgen verder niets vermeld. De perfect verzorgde mailing en site zullen menige belegger wellicht op het verkeerde been zetten. Maar wie wat verder graaft, wordt steeds argwanender. Het geheel blijkt aan elkaar te hangen van lege BV's en tijdelijke kantooradressen, een opzet die we eerder hebben gezien en die nou niet bepaald strekt tot aanbeveling. Aurora is Latijn en betekent morgenrood. Neemt u van mij aan: in dit geval is het meer avondrood vlak voordat de nacht definitief valt. Ga dus vooral met een grote boog om deze aanbieder heen
Afblijven lijkt me het enige aangewezen advies. Het bedrijf staat nu ook tussen de google ads op dit forum zag ik daarstraks.
Het is helaas niet de eerste keer dat ik reclame voor dubieuze beleggingen op deze site zie.Stijn1234 schreef: Het bedrijf staat nu ook tussen de google ads op dit forum zag ik daarstraks.
@webmaster: heb je daar geen controle over ?
Ik vraag dat het alles of niets is wanneer je kiest om google adsense op je site te plaatsen.robokat schreef:Het is helaas niet de eerste keer dat ik reclame voor dubieuze beleggingen op deze site zie.Stijn1234 schreef: Het bedrijf staat nu ook tussen de google ads op dit forum zag ik daarstraks.
Ik ben Tommy De Wulf, advocaat Balie GENT en ik ben op zoek naar mensen die "ontevreden" zijn over hun ontmoeting met AURORA GROUP FINANCE of AURORA ROYAL RESORTS of AURORA GROUP PROPERTY of de heren Dennis en Marcel SANDERS.
Ik zal het woord opgelicht, oplichter niet in de mond nemen maar het is wel handig voor wie via google informatie zoekt.
Graag alle info op Tommydewulf@skynet.be of GSM +32 475 39 45 03 of 0475 39 45 03 vanuit België
Ik zal het woord opgelicht, oplichter niet in de mond nemen maar het is wel handig voor wie via google informatie zoekt.
Graag alle info op Tommydewulf@skynet.be of GSM +32 475 39 45 03 of 0475 39 45 03 vanuit België
robokat schreef:Het is helaas niet de eerste keer dat ik reclame voor dubieuze beleggingen op deze site zie.Stijn1234 schreef: Het bedrijf staat nu ook tussen de google ads op dit forum zag ik daarstraks.
Ik kan uiteraard niet voor de webmaster spreken.
Misschien kan hij eens kijken om alle reclame voor financiële producten eruit te halen, uit Google's publiciteitsbanners, want er is wel ergens een mogelijkheid om bepaalde categorieën te weren.
Als je zelf schoenen van merk XYZ verkoopt bv op je website .. geen reclame voor Torfs onderaan
Zie, zoals Stijn al zei :
https://www.google.com/adsense/start/#? ... ctive=none" onclick="window.open(this.href);return false;
Spaargidsers zouden juist bijzonder geïnteresseerd moeten zijn in reclame voor financiële producten. Maar nu zitten we een vervolg te breien aan een discussie van meer dan zes jaar geleden.
PS: lang geleden dat robokat nog op Spaargids is geweest.
PS: lang geleden dat robokat nog op Spaargids is geweest.
http://www.beursbox.nl/nieuws-beleggen/ ... ssing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
blijkbaar heeft men al heel lang geleden een waarschuwing daarvoor gegeven, en opzoekwerk gedaan naar postbusadressen
er zou mogelijk zelfs een link naar Tjechie zijn
blijkbaar heeft men al heel lang geleden een waarschuwing daarvoor gegeven, en opzoekwerk gedaan naar postbusadressen
er zou mogelijk zelfs een link naar Tjechie zijn