Auto huren op vakantie
Auto huren op vakantie
We vertrekken op vakantie naar Gran Canarie binnen 2 weken voo r10 dagen.
We zouden graag voor 3 dagen een huurwagen hebben.
Zouden we die beter van hieruit boeken, of terplaatste boeken?
Heeft iemand tips of ervaringen?
Bedankt
We zouden graag voor 3 dagen een huurwagen hebben.
Zouden we die beter van hieruit boeken, of terplaatste boeken?
Heeft iemand tips of ervaringen?
Bedankt
Re: Auto huren op vakantie
Sommige landen ( locale kleine verhuurbedrijven ) foefelen al wel een met de dekking van de autoverzekering, allerlei kleine lettertjes of onduidelijkheden ) zodat je bij schade onverwachte. kosten hebt. Vraag info aan je reisbemiddelaar/ agentschap.
Best huur je dan ook rechtstreeks bij een gekend bedrijf ( Avis of Hertz )
Best huur je dan ook rechtstreeks bij een gekend bedrijf ( Avis of Hertz )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik boek steeds op voorhand via autoeurope.be
Een collega vertelde onlangs dat auto huren via ryanair niet goedkoop was.
Bovendien, als hij de prijzen dezelfde dag nog opnieuw bekeek, waren ze gestegen.
Bovendien, als hij de prijzen dezelfde dag nog opnieuw bekeek, waren ze gestegen.
Voor wie het Duits machtig is: https://www.billiger-mietwagen.de/
Hier ook al meerdere malen via auto-europe.be.
Kan je boeken en dan de prijs opvolgen en eventueel annuleren en herboeken. Annuleren is gratis.
Prijzen schommelen nogal en over het algemeen worden ze goedkoper naarmate de boekingsdatum korterbij komt. (bvb reis in mei 18d huur, vorige maand 400e, nu 250e (incl extra verzekering) ; hebben al enkele malen kunnen huren aan 15e (geen typfout) voor een week (excl extra verzekering)).
Kijk of je de extra verzekering neemt of niet. Lees de algemene voorwaarden, zodat je geen verrassingen te wachten staan (bvb administratie kost voor het tanken, evt restitutie brandstof, ...)
Zoek online naar reviews van de verhuurders, wij gebruikten centauro, goldcar en recordgo zonder problemen. Het moeten niet altijd de grote namen zijn want hier betaal je veel te duur. Bvb firefly blijkt een afrader. Lees de reviews ook goed door, want als er klachten zijn, gaat het dikwijls over mensen die hun algemene voorwaarden van de huur niet hebben gelezen.
NB: ter plaatse huren zou ik nooit doen owv te duur en dan geen tijd of zin om kleine lettertjes te lezen, wachtrijen, ... Als je op voorhand boekt weet je waar je aan toe bent.
NB: bvb gran canaria 20-30 april bij goldcar 60-110é en avis/hertz/... 140-300e (allen excl extra verzekering)
Kan je boeken en dan de prijs opvolgen en eventueel annuleren en herboeken. Annuleren is gratis.
Prijzen schommelen nogal en over het algemeen worden ze goedkoper naarmate de boekingsdatum korterbij komt. (bvb reis in mei 18d huur, vorige maand 400e, nu 250e (incl extra verzekering) ; hebben al enkele malen kunnen huren aan 15e (geen typfout) voor een week (excl extra verzekering)).
Kijk of je de extra verzekering neemt of niet. Lees de algemene voorwaarden, zodat je geen verrassingen te wachten staan (bvb administratie kost voor het tanken, evt restitutie brandstof, ...)
Zoek online naar reviews van de verhuurders, wij gebruikten centauro, goldcar en recordgo zonder problemen. Het moeten niet altijd de grote namen zijn want hier betaal je veel te duur. Bvb firefly blijkt een afrader. Lees de reviews ook goed door, want als er klachten zijn, gaat het dikwijls over mensen die hun algemene voorwaarden van de huur niet hebben gelezen.
NB: ter plaatse huren zou ik nooit doen owv te duur en dan geen tijd of zin om kleine lettertjes te lezen, wachtrijen, ... Als je op voorhand boekt weet je waar je aan toe bent.
NB: bvb gran canaria 20-30 april bij goldcar 60-110é en avis/hertz/... 140-300e (allen excl extra verzekering)
+1PVD schreef:Voor wie het Duits machtig is: https://www.billiger-mietwagen.de/
vooral voor het duidelijke overzicht qua verzekeringen
Ik heb ook dikwijls voor dat de persoon aan het loket ter plaatse dan nog eens probeert om er een extra verzekering bovenop te smeren. Die volledig onnodig is omdat billiger-mietwagen dat (veel goedkoper) afhandelt. Die mensen aan het loket krijgen daar commissie op, dus ze doen er alles aan om u bang te maken zodat ge toch nog een verzekering bijneemt. Vriendelijk nee blijven zeggen doet ze het rapst stoppen. Of niet vriendelijk, als ze echt op uw kl* beginnen werken.
Ik heb al veel autoeurope gebruikt, en dan ook goldcar. Altijd prima in orde, zeer goede auto en veel goedkoper dan bij de grote autoverhuurmaatschappijen
positieve ervaring met sunnycars.be
is eigenlijk tussenpersoon. Misschien niet de goedkoopst mogelijke oplossing, maar alle mogelijke verzekeringen e.d. zijn steeds inbegrepen. Geen gezeur over verzekering hier en franchise daar, km-beperkingen of boekingskosten, ...
is eigenlijk tussenpersoon. Misschien niet de goedkoopst mogelijke oplossing, maar alle mogelijke verzekeringen e.d. zijn steeds inbegrepen. Geen gezeur over verzekering hier en franchise daar, km-beperkingen of boekingskosten, ...
Ik ga 2x per jaar een week naar Gran Canaria. Ik huur altijd een auto per internet. Uiteindelijk komen al de huursites terecht bij Goldcar, Cicar of de grote merken. Goldcar en Cicar zijn meestal goedkoper maar er staat bij deze firma's meestal een lange rij aan de balie. Goldcar probeert je ook iedere keer extra verzekeringen in je maag te duwen. Gewoon keihard nee zeggen. Cicar doet dit niet...
Bij de grote merken ben je meestal na 5 minuten klaar met de formaliteiten.
Ik was in maart vorig jaar ook een week in Malaga. Ik heb 2uur15 in de rij moeten staan om mijn auto bij Goldcar te kunnen huren...Bij de andere merken stond er niemand.
Als jullie met meerdere gaan, moet je meteen de aankomsthal uit, rechtsaf naar de balie van de autoverhuurders. In tussen kunnen de andere de koffers op pikken.
Hast la vista!
Bij de grote merken ben je meestal na 5 minuten klaar met de formaliteiten.
Ik was in maart vorig jaar ook een week in Malaga. Ik heb 2uur15 in de rij moeten staan om mijn auto bij Goldcar te kunnen huren...Bij de andere merken stond er niemand.
Als jullie met meerdere gaan, moet je meteen de aankomsthal uit, rechtsaf naar de balie van de autoverhuurders. In tussen kunnen de andere de koffers op pikken.
Hast la vista!