auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Re: auto leasing wanneer je op zwarte lijst staat
Particulier een grote lening geven, zal inderdaad wel kunnen.
Of het verstandig of aangewezen is, zal ieder voor zichzelf moeten uitmaken.
Maar ikzelf zou het niemand aanraden om dat te doen, omdat er teveel wanbetalers op alle vlakken zijn, ( huur - gas /electra - gsm - afbetaling lening - achterstal hypotheek enz. enz. ) en het is in stijgende lijn. Zelfs banken doen het slecht of gaan failliet, of fuseren, personeel vliegt buiten om kosten te besparen.
Economisch zijn het ook slechte tijden, veel werkloosheid - heel veel falingen , slechte beurzen - veel bedrijven die moeten saneren op personeel, zegt toch allemaal al genoeg.
Of het verstandig of aangewezen is, zal ieder voor zichzelf moeten uitmaken.
Maar ikzelf zou het niemand aanraden om dat te doen, omdat er teveel wanbetalers op alle vlakken zijn, ( huur - gas /electra - gsm - afbetaling lening - achterstal hypotheek enz. enz. ) en het is in stijgende lijn. Zelfs banken doen het slecht of gaan failliet, of fuseren, personeel vliegt buiten om kosten te besparen.
Economisch zijn het ook slechte tijden, veel werkloosheid - heel veel falingen , slechte beurzen - veel bedrijven die moeten saneren op personeel, zegt toch allemaal al genoeg.
Als het nu slechte tijden zijn met hoge werkloosheid, en een slecht draaiende economie, weet ik niet wat er nodig is om eindelijk eens van goeie tijden te kunnen spreken...
In een droom wereld leef je misschien omdat je denkt dat iedereen hetzelfde heeft wat jij misschien hebt, maar niets is minder waar. Er is meer " verdoken " armoede dan je denkt. Af en toe eens buiten komen en het dagblad lezen zal je al een heel andere kijk geven hoe het echt in dit landje eraan toe gaat.
OCMW kan het aantal steuntrekkers al niet meer de baas,het aantal uit huis zettingen wegens achterstal swingt de pan uit.
Klagen dat het slechte tijden zijn wel ik geef u het volgende. Zaterdagavond wou ik eens uit gaan eten. Ik heb in onze buurt 5 ( ja vijf ) restaurants gebeld om te reserveren telkens kreeg ik te horen "volzet". In het zesde kon ik nog een tafeltje voor 2 bemachtigen omdat er net iemand had afgebeld. Als ik dan zaterdagavond zag wat er besteld en geconsumeerd werd kan ik alleen maar vaststellen dat het toch zo slecht nog niet is.
Zes restaurants volzet met gemiddeld 80 couverts = 500 personen.poulidor schreef: ↑22 augustus 2018, 12:19 Klagen dat het slechte tijden zijn wel ik geef u het volgende. Zaterdagavond wou ik eens uit gaan eten. Ik heb in onze buurt 5 ( ja vijf ) restaurants gebeld om te reserveren telkens kreeg ik te horen "volzet". In het zesde kon ik nog een tafeltje voor 2 bemachtigen omdat er net iemand had afgebeld. Als ik dan zaterdagavond zag wat er besteld en geconsumeerd werd kan ik alleen maar vaststellen dat het toch zo slecht nog niet is.
We zijn met meer dan 10 miljoen inwoners, zullen er allezins wel bij zijn die wel een modaal leven kunnen lijden. Maar das geen reden om te denken dat iedereen het goed heeft en het zich kan veroorloven. En laat ik zeggen dat ik toch veel meer dan boven het gemiddelde inkomen zit.
Dat zegt en denkt waarschijnlijk dan ook niemand.
Maar omdat een deel van de bevolking in armoede leeft -en die zal er altijd zijn en door verschillende oorzaken- betekent het nog niet dat het economisch slechte tijden zijn.
Als de definitie van goede economische tijden is dat iedereen het goed heeft en zich alles kan veroorloven wat een ander kan zullen er zich inderdaad nooit goede tijden aandienen.
Voor we het onbewust over verschillende zaken hebben, wat is volgens jou een meer dan gemiddeld inkomen?
Fabeltjes
De hele retoriek van de regeringen in de EU en in dit geval België dat het beter gaat blijkt dus eerder een fabeltje.
Het is een verhaal van meer belastingen, verarming van de zelfstandigen in de middenklasse en het geeft een beeld waarbij enkel ambtenaren niet lijken achteruit te gaan (maar dus ook niet vooruit). Zolang de lonen niet stijgen in de privésector omdat bedrijven meer winst maken of omdat de vraag naar de goederen en diensten toenam, zorgt de indexering van de lonen voor een fictieve economische groei.
https://doorbraak.be/huishoudens-sparen-minder/
De hele retoriek van de regeringen in de EU en in dit geval België dat het beter gaat blijkt dus eerder een fabeltje.
Het is een verhaal van meer belastingen, verarming van de zelfstandigen in de middenklasse en het geeft een beeld waarbij enkel ambtenaren niet lijken achteruit te gaan (maar dus ook niet vooruit). Zolang de lonen niet stijgen in de privésector omdat bedrijven meer winst maken of omdat de vraag naar de goederen en diensten toenam, zorgt de indexering van de lonen voor een fictieve economische groei.
Meer dan gemiddeld inkomen is + 2500 euro nettoMahmud schreef: ↑22 augustus 2018, 13:17Dat zegt en denkt waarschijnlijk dan ook niemand.
Maar omdat een deel van de bevolking in armoede leeft -en die zal er altijd zijn en door verschillende oorzaken- betekent het nog niet dat het economisch slechte tijden zijn.
Als de definitie van goede economische tijden is dat iedereen het goed heeft en zich alles kan veroorloven wat een ander kan zullen er zich inderdaad nooit goede tijden aandienen.
Voor we het onbewust over verschillende zaken hebben, wat is volgens jou een meer dan gemiddeld inkomen?
Die bedrijven hebben natuurlijk wel aandeelhouders.ludo schreef: ↑22 augustus 2018, 13:25 Fabeltjes
Dat zijn, direct of indirect, ook de gezinnen.
Daarmee dat ik zei "En laat ik zeggen dat ik toch veel meer dan boven het gemiddelde inkomen zit. "
Het gemiddelde is om en bij de 3100 bruto. Het nettobedrag gaat voor iedereen anders zijn maar zal zeker niet rond 2.500 liggen. Ook extralegale voordelen krijgen velen nog trouwens. Maaltijdcheque bv.
En al helemaal niet als het over een pensioen gaat.
Pensioen is bij mij 1650 euro netto en 0 euro belasting. Het andere deel komt uit kapitaal, gespreid over 30 jaar is dat 1250 euro /maand = samen netto inkomen 2900 euro,zonder rekening te houden met inflatie + rendement op kapitaal.
Ben nu 66 geworden. Zal vermoedelijk ook wel geen 96 jaar oud worden.Maar je weet nooit.