Auto - Omnium
Auto - Omnium
Hey,
Heeft er iemand een antwoord op mijn vraag? Ik heb nog nooit schade moeten aangeven dus ik ken de werkwijze zo niet.
- Auto is Omnium verzekerd 0% Franchise bij (Fortis)AG.
- Schade onderkant deur bestuurderszijde. Krassen, geen deuken. Niets al te erg maar natuurlijk op een auto van nog geen jaar zonde.
- Geen tegenpartij.
Ik ben van plan deze schade door te geven aan de verzekering.
a) Stijgt de omnium prijs voor volgend verzekeringsjaar?
b) Stijgt mijn Bonus Malus (Momenteel -2)
Dank
Heeft er iemand een antwoord op mijn vraag? Ik heb nog nooit schade moeten aangeven dus ik ken de werkwijze zo niet.
- Auto is Omnium verzekerd 0% Franchise bij (Fortis)AG.
- Schade onderkant deur bestuurderszijde. Krassen, geen deuken. Niets al te erg maar natuurlijk op een auto van nog geen jaar zonde.
- Geen tegenpartij.
Ik ben van plan deze schade door te geven aan de verzekering.
a) Stijgt de omnium prijs voor volgend verzekeringsjaar?
b) Stijgt mijn Bonus Malus (Momenteel -2)
Dank
Re: Auto - Omnium
Uw bonus malus zal niet stijgen, uw premie ook niet. Dit gebeurt enkel indien u in fout bent en uw maatschappij een vergoeding aan een tegenpartij moest betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
check eens of je geen "joker" hebt (zo noemt het bij KBC, krijg je als je een aantal jaren ongevalvrij bent), dan zal de premie sowieso niet stijgen
Ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken. Een schadegeval zuiver en alleen in omnium zal niet leiden tot een premiestijging of bonus-malus verhoging. Dat ben ik 100% zeker.roadrunner schreef:Hier durf ik mijn hand niet voor in het vuur steken. Dit is namelijk "eigen schade" en de verzekeringsmaatschappij betaalt in dat geval uit een de "verzekeringsnemer".nuyttie schreef:Uw bonus malus zal niet stijgen, uw premie ook niet. Dit gebeurt enkel indien u in fout bent en uw maatschappij een vergoeding aan een tegenpartij moest betalen.
TS doet er verstandig aan om het contract grondig na te lezen.
De premie zal inderdaad niet stijgen indien de maatschappij niet moet uitbetalen aan een tegenpartij. Enkel de waarborg stoffelijke schade speelt hier.
In dit geval stijgt de premie nooit meer omdat wanneer je de graad -2 bereikt hebt bij AG dit definitief is.
In dit geval stijgt de premie nooit meer omdat wanneer je de graad -2 bereikt hebt bij AG dit definitief is.