Autobanden monteren die elders gekocht zijn
Re: Autobanden monteren die elders gekocht zijn
dat is nog het beste, geen auto, dan heb je er geen kosten aan. Vorig jaar van 2 naar 1 gestapt in ons gezin en eigenlijk valt het best mee. We hebben onze kleine 2e wagen weggedaan.dikkepatapoef schreef: ↑Gisteren 18:55Ik vind een groot deel van dit topic eigenlijk een van de nuttigste sinds lang. Er zijn al een paar ideetjes de revue gepasseerd rond het besparen op banden en bandenwissels.
Zelf in België geen auto, maar wel een oude aan ons zomerhuisje in een goedkopere EU-lidstaat. Daar heeft de garagist onlangs zijn prijzen opgeslagen naar 15€/u. Voor de spoedreparatie van een lekke band heb ik 4€ betaald deze zomer, inclusief materiaal. Heel lieve en capabele man.
Onze garagist daar heeft er geen probleem mee dat je zelf spul meebrengt. "Als je een trekhaak wil monteren op die oude kar van jou, waarom dan niet van een autokerkhof? Dat bespaart toch een serieus bedrag. Ik zet er hem wel op. Bij deze twee heb je het meest kans. Bel ze even op."
Je zou schrik hebben om er naartoe te rijden. Over een oprit die gesponsord lijkt door een veringenfabrikant. In een gebouw met een oud asbestdak. Maar... ordelijk, goudeerlijk en degelijk werk. En ook een jaarlijks terugkerende act op het stadsfeest. Fantastisch muzikaal talent.
Enfin, ik wijk af. Waar het mij om te doen was... Er zijn behoorlijk wat mensen die het arbeidsintensiefste werk aan hun wagen in het buitenland of hun thuisland laten doen. In verschillende migrantengemeenschappen kennen mensen ook wel een garagist uit de heimat die af en toe naar België vliegt om hen aan een heel zacht prijsje verder te helpen.
Ook als "blanc bleu belge" zou het mij niet veel moeite kosten om zo een degelijke en betaalbare garagist te vinden. Als ik hier een auto had gehad dus, quod non. Geen auto, geen kosten en geen zorgen!
Ik heb altijd het onderhoud zelf gedaan en vergelijk regelmatig mijn verzekeringen, toch koste dat wagentje mij meer dan €1000 per jaar om hem op straat te houden dan had ik nog geen meter gereden...
Ik vind het trouwens ook een nuttig draadje, als je alles voor je wagen samentelt kom je aan een grote hap uit het budget, het is dus zeker de moeite om daar af en toe eens met het vergrootglas naar te kijken als je wil besparen.
Re: Autobanden monteren die elders gekocht zijn
Mijn officiële Mazda en Suzuki dealer heeft een uurtarief van 55 euro per uur. Het zijn vooral de Duitse merken die buitensporige uurtarieven aanrekenen. De meeste verzekeraars rekenen voor deze "premiummerken" dan ook bijpremies aan.