autolening aan 2%?
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
autolening aan 2%?
Een mens is gauw achterdochtig.
Momenteel een autolening 12.600 euro voor nieuwe wagen, 100% lening à 371.55 euro per maand over 36 maanden of op het eind van de rit 775 euro interest; geen dossierkosten.
Dit komt neer op nog geen 2 % per jaar ( op een spaarekening)
Mis ik iets?
Momenteel een autolening 12.600 euro voor nieuwe wagen, 100% lening à 371.55 euro per maand over 36 maanden of op het eind van de rit 775 euro interest; geen dossierkosten.
Mis ik iets?
Re: autolening aan 2%?
Als ik een simulatie maak kom je aan een jkp van 4%. Lijkt me wel een goed tarief dat je gekregen hebt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je leent idd aan 4% (JKP), niet 2%. Gemiddeld leen je een bedrag van 6300 eur over 3 jaar. Waarschijnlijk heb je gerekend dat je12600 eur leent over 3 jaar om op 2% uit te komen.
Je moet er nog bijtellen:Paul00 schreef:Een mens is gauw achterdochtig.
Mis ik iets?
Verzekering, brandstof,belastingen....dan zal je waarschijnlijk aan totaal 700 euro/maand komen.
Goede investering gemaakt

Inderdaad, het is 3,99 % JKP.
Anderzijds, als je 12.600 euro spaart aan 2 % per jaar, dan bereik je dezelfde interest.
De vergelijking is misschien niet correct.
Je zal misschien wel meer betalen dan als je het cash zou betalen, maar intussen brengt dat geld ook niets meer op over die 3 jaar. Je zou dus eigenlijk nog een korting kunnen proberen af te dingen van hoeveel %?
Anderzijds, als je 12.600 euro spaart aan 2 % per jaar, dan bereik je dezelfde interest.
De vergelijking is misschien niet correct.
Je zal misschien wel meer betalen dan als je het cash zou betalen, maar intussen brengt dat geld ook niets meer op over die 3 jaar. Je zou dus eigenlijk nog een korting kunnen proberen af te dingen van hoeveel %?
Stel dat je 12.600 € op een spaarboekje hebt staan. Je leent 12.600 € aan JKP 3.99%. Vanaf de eerste maand begin je echter terug te betalen. Na jaar één heb je op je spaarboekje slechts 12 maanden interest op het bedrag van 12.600 €, 11 maanden interest op het bedrag van 12.600 € - 371,55 €, enzovoort.Paul00 schreef:Een mens is gauw achterdochtig.
Mis ik iets?
Als je zou kunnen lenen tegen een JKP van 1.9% en je verwacht op dat een spaarboekje gedurende die periode 2.0% opbrengt dan is lenen interessanter. Als het JKP hoger is dan dan je verwachte rente op een spaarboekje is lenen niet interessant.
In theorie is het JKP altijd hoger dan wat je krijgt op een spaarboekje. Indien ze bij een autolening met extreem lage JKP's afkomen ga je mogelijk iets kunnen bedisselen als je voorstel cash te betalen.
Deze week zag ik in de reclame bij Renault verschillende auto's aan 0% JFK staan, 30% voorschot. 36 maanden
Als je nu 18000 euro hebt.
Kostprijs auto: 18000 euro.
Voorschot: 5400 euro
"Lening": 12600 euro over 36 maanden (350 euro per maand)
als je dan de 12600 euro op een spaarrekening aan 1,5% basisrente zet je 189 euro (567 euro na 3 jaar) (zonder getrouwheidspremie en indien de basisrente in 3 jaar niet verandert (wat ik niet geloof, positief of negatief)). Een termijnrekening van 3 jaar is dan misschien wel interessanter.
Als ik de voorgaande posts goed begrepen heb, kan je voor deze auto's een grote korting krijgen als je cash zou betalen en indien niet, beter de lening nemen? Juist?
Als je nu 18000 euro hebt.
Kostprijs auto: 18000 euro.
Voorschot: 5400 euro
"Lening": 12600 euro over 36 maanden (350 euro per maand)
als je dan de 12600 euro op een spaarrekening aan 1,5% basisrente zet je 189 euro (567 euro na 3 jaar) (zonder getrouwheidspremie en indien de basisrente in 3 jaar niet verandert (wat ik niet geloof, positief of negatief)). Een termijnrekening van 3 jaar is dan misschien wel interessanter.
Als ik de voorgaande posts goed begrepen heb, kan je voor deze auto's een grote korting krijgen als je cash zou betalen en indien niet, beter de lening nemen? Juist?
Deze week zag ik in de reclame bij Renault verschillende auto's aan 0% JFK staan
0% JKP is eigenlijk boerenbedrog. Niemand zal je gratis geld lenen.
Bij zulke dealers komen ze met een soort van "nettoprijs" af die een stuk lager ligt dan de catalogusprijs indien je cash betaald (dus eigenlijk korting). Deze korting kan aardig wat oplopen.
Staar U niet blind op 0% JKP.Indien je Uw wagen casch betaald zal je een extra korting krijgen ipv dat je een lening aangaat.
Maw,Uw lening is al in de nieuwprijs inbegrepen.Weeral trucken van de foor waar men steeds weer enkele mensen mee kan blij maken.In de huidige samenleving iets gratis?Voor niks gaat de zon op.
Maw,Uw lening is al in de nieuwprijs inbegrepen.Weeral trucken van de foor waar men steeds weer enkele mensen mee kan blij maken.In de huidige samenleving iets gratis?Voor niks gaat de zon op.