autolening? bij wie?
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: autolening? bij wie?
Lenen niet ok en kopen met spaargeld ook geen goed idee? Hoe verwerven jullie dan een auto? Met bierviltjespol schreef:Een auto kopen...ok. Lenen niet ok. Een auto kopen met je spaargeld is een slechte investering. Als je die wil verkopen na 1 jaar, ben je 30 % kwijt. Lenen is nog een grotere ramp.....
Dus geen geld...geen auto. Spijtig...maar doe niet mee aan die verlijdelijke promoties...blijf met je voeten op de grond.
vg,
pol
---
Edit: idd, als je leent en je rijdt je auto in de prak los je af voor iets wat je niet meer hebt. Maar als je spaart en je rijdt je auto in de prak heb je jaren voor niks gespaard.
Oplossing: geen auto of job zoeken met bedrijfswagen?
Re: autolening? bij wie?
Iedereen moet zijn eigen "rekening" maken. Het hangt af van je persoonlijke omstandigheden. Maar voorzie altijd een financieel "hangnet".
Wie denkt je, staat op de steeds maar groter wordende lijst van mensen die hun lening niet meer kan afbetalen. En eenmaal op die lijst....kom je daarmee voor jaren in de problemen.
Dus lenen voor een auto lijkt me niet aangewezen.
Enfin dat is mijn gedacht.
vg,
Pol
Wie denkt je, staat op de steeds maar groter wordende lijst van mensen die hun lening niet meer kan afbetalen. En eenmaal op die lijst....kom je daarmee voor jaren in de problemen.
Dus lenen voor een auto lijkt me niet aangewezen.
Enfin dat is mijn gedacht.
vg,
Pol
Re: autolening? bij wie?
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/ ... alen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Verdere uitleg is wellicht overbodig.
Verdere uitleg is wellicht overbodig.
Re: autolening? bij wie?
Lenen voor een auto?Noem mij ouderwets maar ik zou dit niet doen. 1 je betaalt gewoon teveel terug zelfs al is het aan 0% dan zul je geen mooie korting meer krijgen.2 Een wagen verliest gewoon teveel aan waarde. 3 Omdat je het risico niet wil lopen om deze in de prak te rijden en of gestolen te worden terwijl je nog betaalt neem je er waarschijnlijk nog een omnium bij=weeral extra kosten.ik koop zelfs geen nieuwe die ik kan betalen gewoon omdat het de slechtste investering is die je kan doen.De mensen zeggen de wagens vanaf 5 jaar zijn niets meer waard hewel t'is zo enen die ik koop liefst met weinig gadgets op =minder die kan kapot gaan.Ik heb geen nood aan uiterlijke schijn,om dan als ik eens wegga 5 maal naar buiten te moeten gaan kijken of er nog niets gebeurd is,daardoor moet ik ook niet dwangmatig de nummerplaten opschrijven van degene die links of rechts geparkeerd staan van mij,is er een kras in so be it.Lenen voor een auto denk toch maar twee keer na.
-
koenciatko
- Full Member

- Berichten: 152
- Lid geworden op: 03 feb 2011
- Contacteer:
Re: autolening? bij wie?
Lenen die je maar voor één ding: een huis kopen. Verder voor niets. Mocht iedereen zo denken en vooral doen, zou de wereld er gans anders uitzien.......