Autolening
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Autolening
Beste forumleden.
Ik wens mij een nieuwe auto aan te kopen en wens hiervoor een deel een lening aan te gaan.
Wat is het beste volgens jullie;
- 16 500€ lenen aan 250,39€/maand en 3% JKP (72 maanden)
- 16 000€ lenen aan 218,44€/maand en 3,10% JKP (84 maanden)
- 15 001€ lenen aan 227,64€/maand en 3,00% JKP (72 maanden)
- 15 001€ lenen aan 268,30€/maand en 2,85% JKP (60 maanden)
De wagen kost tussen 35 000 - 37 000€.
Graag jullie mening hierover.
Ik wens mij een nieuwe auto aan te kopen en wens hiervoor een deel een lening aan te gaan.
Wat is het beste volgens jullie;
- 16 500€ lenen aan 250,39€/maand en 3% JKP (72 maanden)
- 16 000€ lenen aan 218,44€/maand en 3,10% JKP (84 maanden)
- 15 001€ lenen aan 227,64€/maand en 3,00% JKP (72 maanden)
- 15 001€ lenen aan 268,30€/maand en 2,85% JKP (60 maanden)
De wagen kost tussen 35 000 - 37 000€.
Graag jullie mening hierover.
-
MadameSoleil
- Full Member

- Contacteer:
Re: Autolening
Ik heb onlangs geleend voor mijn auto en heb het volledige bedrag geleend voor de aankoop ook al had ik het geld wel om hem zo te kunnen betalen. Ging wel om kleinere som 12 500 euro. Voor mij kwam het rentegewijs beter uit als ik dat geld op mijn spaarrekening zou laten staan en er gedurende 5 jaar rente op kreeg dan dat ik dat bedrag van mijn spaarrekenig haalde.
Ik zou persoonlijk voor een auto nooit langer lenen dan 5 jaar, als je de aflossing op 5 jaar te hoog vind zou ik voor goedkopere auto gaan.
Ik weet niet waar je geweest bent voor autolening, maar hoor zeker ook eens bij de dealership waar je je auto koopt (als het niet om particuliere verkoop gaat).
Ik zou persoonlijk voor een auto nooit langer lenen dan 5 jaar, als je de aflossing op 5 jaar te hoog vind zou ik voor goedkopere auto gaan.
Ik weet niet waar je geweest bent voor autolening, maar hoor zeker ook eens bij de dealership waar je je auto koopt (als het niet om particuliere verkoop gaat).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je commentaar.
Ik kan de aankoop gerust volledig financieren met eigen kapitaal. Vroeg me enkel af wat het voordeligste is op lange termijn.
Ik kan de aankoop gerust volledig financieren met eigen kapitaal. Vroeg me enkel af wat het voordeligste is op lange termijn.
Mag ik vragen bij welke bank je deze % krijgt? (2,85 en 3%)
Frejya, dit is bij Belfius. Een Eco krediet voor een nieuwe wagen (CO² < 144gr/km).
-
MadameSoleil
- Full Member

- Contacteer:
Ik heb aan 2,95% geleend voor 12 500 euro bij Alpha Credit (Toyota dealer), maar kreeg toen bij BNP dezelfde rente als ik dat wou.
Tijdens autosalen in januari zijn er vaak ook acties bij de banken om goedkoper te lenen voor een auto.
Tijdens autosalen in januari zijn er vaak ook acties bij de banken om goedkoper te lenen voor een auto.
Alpha Credit is BNP Paribas.
Elke autofinanciering komt rechtstreeks of onrechtstreeks via Alpha Credit. De rente hangt af van het aantal tussenpersonen die hun percentje van de koek wensen, hoe minder tussenpersonen, hoe lager je initiële rente bedraagd.
Ik zoek gewoon de beste oplossing op middellange termijn. Meer lenen op langere looptijd of minder lenen en deel spaargeld gebruiken om deze aankoop te financieren.
Elke autofinanciering komt rechtstreeks of onrechtstreeks via Alpha Credit. De rente hangt af van het aantal tussenpersonen die hun percentje van de koek wensen, hoe minder tussenpersonen, hoe lager je initiële rente bedraagd.
Ik zoek gewoon de beste oplossing op middellange termijn. Meer lenen op langere looptijd of minder lenen en deel spaargeld gebruiken om deze aankoop te financieren.
wij zien juist het tegengesteldeMatthiso schreef: hoe minder tussenpersonen, hoe lager je initiële rente bedraagd.
de banken of kredietinstellingen die online tarieven laten zien en leningen aanbieden, werken vaak ook met tussenpersonen.
Bij deze tussenpersonen kan je door goed onderhandelen betere tarieven verkrijgen dan het officiële tarief dat online gepubliceerd wordt bij de aanbieder
Dat is de reden dat we sinds kort een samenwerking met futuria hebben, waarbij futuria aan de laagst mogelijke marges werkt op de diverse leningen
vergelijken van de autoleningen kan hier: https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... ening.html" onclick="window.open(this.href);return false;
je ziet dat er toch nog enkele onder 2,85% gaan